Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis sabineeee: routeplanning advies
Reis sabineeee: routeplanning advies
Hallo,
Hierbij onze routeplanning. Dit is ons plan en dan hebben we eigenlijk 1 dagje over.
Dag 1: aankomst LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Page
Dag 7: Bryce
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion
Dag 10: LV
Dag 11: LV
Dag 12: Sequoia
Dag 13: Sequoia
Dag 14: Yosemite
Dag 15: SF
Dag 16: SF
Dag 17: SF
Dag 18: Monterey
Dag 19: Monterey
Dag 20: Santa Barbara
We hebben hier tussen nog 1 dag over zoals eerder vermeld. Wat is een aanrader om langer te verblijven?
We reizen met oudere kinderen van 14, 16, en 17 jaar.
Graag jullie advies!
Hierbij onze routeplanning. Dit is ons plan en dan hebben we eigenlijk 1 dagje over.
Dag 13: Sequoia
We hebben hier tussen nog 1 dag over zoals eerder vermeld. Wat is een aanrader om langer te verblijven?
We reizen met oudere kinderen van 14, 16, en 17 jaar.
Graag jullie advies!
Re: Routeplanning advies
Je hebt eigenlijk nog wel meer dagen nodig. Van LA naar GC is al een 8-9 uur durende reis en voor Yosemite heb je nu wel erg weinig tijd. Van Monterey naar Santa Barbara kan wel in een dag maar er is nogal wat te zien onderweg. Welke tijd van het jaar wil je gaan? Als Tioga pass open is zou ik eerder van las Vegas via Death Valley naar Lone Pine rijden en dan door naar Yosemite met 1 overnachting in Lone Pine of Bishop en Seki voor een volgende reis bewaren.
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Reis sabineeee: routeplanning advies
Ik ben het helemaal eens met Yeehaw. Je hebt erg weinig tijd voor Yosemite. Bovendien heb je niet aangegeven wanneer jullie willen gaan want afhankelijk daarvan kun je beter via de Tiogapass en Death Valley naar Las Vegas gaan. Dat is wel te veel voor een dag dus dat moet je al met een tussenstop inplannen. Hiervoor kun je Seki dan laten vervallen. Ook het stuk van LA tot Grand Canyon is voor een dag erg ver. Het is trouwens handiger om de route uit te schrijven per dag van - naar dan kun je beter zien wat reiswagen zijn en waar je wat langer blijft. Succes ermee.
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met een reis in de zomer zou ik zeker de Tioga Pass nemen. Je kunt dan sequoia overslaan, of na Yosemite nog naar Sequoia, maar dan heb je voor beide parken te weinig tijd. Mét Tioga Pass en zonder sequoia zou het dan zoiets kunnen worden:
Dag 12: Lone Pine
Dag 13: Yosemite
Tussen LA en de GC is een extra stop wel aan te raden. Je zou de tweede dag LA al een stuk kunnen rijden, bijvoorbeeld naar Kingman.
Zelf zou ik een nacht Monterey minder doen en een dag Yosemite toevoegen. Dat geeft je de tijd voor de Mariposa grove (voor de sequoiabomen) en je hebt dan ook tijd voor een wandeling of andere activiteit. zie daarvoor onze reisverslagen. En zie mijn wandelsite voor de wandelmogelijkheden in de parken.
Eindigen jullie in LA? Vliegen jullie op dag 21 terug?
Marianne
Dag 12: Lone Pine
Tussen LA en de GC is een extra stop wel aan te raden. Je zou de tweede dag LA al een stuk kunnen rijden, bijvoorbeeld naar Kingman.
Zelf zou ik een nacht Monterey minder doen en een dag Yosemite toevoegen. Dat geeft je de tijd voor de Mariposa grove (voor de sequoiabomen) en je hebt dan ook tijd voor een wandeling of andere activiteit. zie daarvoor onze reisverslagen. En zie mijn wandelsite voor de wandelmogelijkheden in de parken.
Eindigen jullie in LA? Vliegen jullie op dag 21 terug?
Marianne
Advies reisschema
Hallo,
Dit is ons reisschema en we hebben nog 1 dag over die we ergens in dit reisschema kunnen tussenproppen. Waar?
Dag 1: aankomst LA ('s avonds)
Dag 2: bezoek LA
Dag 3: bezoek LA
Dag 4: van LA naar Grand Canyon
Dag 5: bezoek GC
Dag 6: GC naar Page en bezoek Page
Dag 7: Page naar Bryce en bezoek Bryce
Dag 8: Bryce naar Zion (of nog bezoek Bryce voor naar Zion te gaan --- of meteen naar Zion en bezoek Zion)
Dag 9: bezoek Zion
Dag 10: Zion naar LV
Dag 12: LV naar Sequoia
Dag 13: bezoek Sequoia
Dag 14: Sequoia naar Yosemite en bezoek Yosemite
Dag 15: Yosemite naar SF (daarvoor kan nog bezoek Yosemite en later op dag naar SF rijden)
Dag 18: SF naar Monterey
Dag 20: Monterey naar Santa Barbara
Dag 21: Santa Barbara naar Los Angeles en 's avonds naar huis.
Ik hoor het graag waar jullie die extra dag zouden plannen!
Dit is ons reisschema en we hebben nog 1 dag over die we ergens in dit reisschema kunnen tussenproppen. Waar?
Dag 1: aankomst LA ('s avonds)
Dag 2: bezoek LA
Dag 3: bezoek LA
Dag 5: bezoek GC
Dag 6: GC naar Page en bezoek Page
Dag 8: Bryce naar Zion (of nog bezoek Bryce voor naar Zion te gaan --- of meteen naar Zion en bezoek Zion)
Dag 9: bezoek Zion
Dag 10: Zion naar LV
Dag 12: LV naar Sequoia
Dag 13: bezoek Sequoia
Dag 14: Sequoia naar Yosemite en bezoek Yosemite
Dag 15: Yosemite naar SF (daarvoor kan nog bezoek Yosemite en later op dag naar SF rijden)
Dag 18: SF naar Monterey
Dag 20: Monterey naar Santa Barbara
Dag 21: Santa Barbara naar Los Angeles en 's avonds naar huis.
Ik hoor het graag waar jullie die extra dag zouden plannen!
Laatst gewijzigd door markro op 05 jan 2014, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Re: Advies reisschema
Oh ja, we reizen met drie oudere kinderen. Ook voorstellen om ergens dagje korter te doen, zijn van harte welkom!
Ik zou de dagen LA aan het einde zetten. De eerste dagen ben je vroeg wakker en kun je vroeg op pad met de auto.
Verder zou ik er zeker één of twee nachten Yosemite bij doen.
Je zou ook kunnen overwegen om de extra dag Grand Canyon bij Page te doen.
Een avond en ochtend Grand Canyon moet voldoende zijn voor de hoogtepunten.
Verder zou ik er zeker één of twee nachten Yosemite bij doen.
Je zou ook kunnen overwegen om de extra dag Grand Canyon bij Page te doen.
Een avond en ochtend Grand Canyon moet voldoende zijn voor de hoogtepunten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gaan jullie in de zomer? Zo ja, dan zou ik via Death Valley en de Tioga Pass rijden en Sequoia overslaan. Kijk daarvoor bijvoorbeeld naar ons 2004-verslag.
En zeker wat meer tijd voor Yosemite uittrekken.
Het advies om de dagen LA aan het eind te doen vind ik ook een goed advies. Maar het is wel handig om even te kijken hoe de weekenden vallen.
Waarom een volle dag Monterey?
Een volle dag GC vind ik wel mooi, maar er zijn veel mensen die het voldoende vinden om alleen maar een paar viewpoints te bezoeken. Met oudere kinderen kan het wel heel leuk zijn om vroeg op te staan en de zon op te zien komen bij bijvoorbeeld de South Kaibab TRail. Zie daarvoor ons 2013-verslag. Reizne jullie met een camper of auto? Als jullie in hotels gaan overnachten is het verstandig om zo snel mogelijk eens te kijken naar de mogelijkheden.
Marianne
En zeker wat meer tijd voor Yosemite uittrekken.
Het advies om de dagen LA aan het eind te doen vind ik ook een goed advies. Maar het is wel handig om even te kijken hoe de weekenden vallen.
Waarom een volle dag Monterey?
Een volle dag GC vind ik wel mooi, maar er zijn veel mensen die het voldoende vinden om alleen maar een paar viewpoints te bezoeken. Met oudere kinderen kan het wel heel leuk zijn om vroeg op te staan en de zon op te zien komen bij bijvoorbeeld de South Kaibab TRail. Zie daarvoor ons 2013-verslag. Reizne jullie met een camper of auto? Als jullie in hotels gaan overnachten is het verstandig om zo snel mogelijk eens te kijken naar de mogelijkheden.
Marianne
Ik zou 't zo doen:
Dag 01: aankomst Phoenix
Dag 02: Phoenix - Sedona
Dag 03: Sedona - Grand Canyon
Dag 04: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 05: Monument Valley - Page
Dag 06: Page - Bryce Canyon
Dag 07: Bryce Canyon - Springdale (Zion)
Dag 08: Zion
Dag 09: Zion - Las Vegas (via Valley of Fire)
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Death Valley
Dag 12: Death Valley - Yosemite
Dag 14: Yosemite - SF
Dag 17: SF - Monterey
Dag 18: Monterey - Pismo / Morro Bay
Dag 19: Pismo - LA
Dag 20: LA
Dag 21: LA - Huis
Dag 22: Thuis
Dag 01: aankomst Phoenix
Dag 02: Phoenix - Sedona
Dag 03: Sedona - Grand Canyon
Dag 04: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 05: Monument Valley - Page
Dag 06: Page - Bryce Canyon
Dag 07: Bryce Canyon - Springdale (Zion)
Dag 08: Zion
Dag 09: Zion - Las Vegas (via Valley of Fire)
Dag 11: Las Vegas - Death Valley
Dag 12: Death Valley - Yosemite
Dag 14: Yosemite - SF
Dag 17: SF - Monterey
Dag 18: Monterey - Pismo / Morro Bay
Dag 21: LA - Huis
wat ik sowieso zoou doen is lekker de eerste dag meteen gaan reizen. Dan heb je nog jet lag en ben je lekker vroeg op pad. ook een voordeel is dat je dan de tweede dag nog steeds om 5 uur 's ochtends wakker bent en dan de Grand Canyon mee kan maken in alle rust. Want overdag is het er net de Efteling 

1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
Routeplanning tips?!
Hallo allen,
Hierbij ons reisschema. We reizen met 3 oudere kinderen. We rijden bewust niet door Death Valley omdat we dat een beetje 'eng' vinden. Op- en aanmerkingen zijn welkom!
Dag 6: Grand Canyon naar Page en bezoek Page
Dag 8: Bryce naar Zion en bezoek Zion
Dag 9: Zion naar Las Vegas
Dag 11: Las Vegas naar Sequoia
Dag 15: Yosemite naar San Francisco en bezoek SF
Dag 18: SF naar Monterey en bezoek Monterey
Dag 19: Monterey naar Pismo Beach (of ander plekje)
Dag 20: Pismo Beach
Dag 21: Pismo Beach naar Santa Barbara
Dag 22: Van Los Angeles naar huis
Ik twijfel erover om dagje langer in Las Vegas door te brengen. Iemand tips waar we evt dagje kunnen wegsnoepen?
Hierbij ons reisschema. We reizen met 3 oudere kinderen. We rijden bewust niet door Death Valley omdat we dat een beetje 'eng' vinden. Op- en aanmerkingen zijn welkom!
Dag 6: Grand Canyon naar Page en bezoek Page
Dag 8: Bryce naar Zion en bezoek Zion
Dag 9: Zion naar Las Vegas
Dag 11: Las Vegas naar Sequoia
Dag 15: Yosemite naar San Francisco en bezoek SF
Dag 18: SF naar Monterey en bezoek Monterey
Dag 19: Monterey naar Pismo Beach (of ander plekje)
Dag 20: Pismo Beach
Dag 21: Pismo Beach naar Santa Barbara
Dag 22: Van Los Angeles naar huis
Ik twijfel erover om dagje langer in Las Vegas door te brengen. Iemand tips waar we evt dagje kunnen wegsnoepen?
Laatst gewijzigd door Dude op 24 jan 2014, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Routeplanning tips?!
Het is handiger om in je oude topic verder te gaan en daar te reageren op alle adviezen die al zijn gegeven.
Je hoeft echt geen angst te hebben voor Death Valley. Kijk eens in onze reisverslagen (bijvoorbeeld die van 2004 en 2006); wij zijn al een paar keer met onze kinderen midden in de zomer door het park gereden. Als je er echt niet door wilt rijden vergeet dan Sequoia want daar heb je zo echt geen tijd voor.
Ik vind 2 nachten Las Vegas wel mooi. Ik zou eerder een dag bij ZIon doen, bijvoorbeeld door een dag minder langs de kust te nemen.
Hebben jullie nog niets vastgelegd? Ik zou zeker voor de parken eens gaan kijken wat de mogelijkheden zijn.
Marianne
Je hoeft echt geen angst te hebben voor Death Valley. Kijk eens in onze reisverslagen (bijvoorbeeld die van 2004 en 2006); wij zijn al een paar keer met onze kinderen midden in de zomer door het park gereden. Als je er echt niet door wilt rijden vergeet dan Sequoia want daar heb je zo echt geen tijd voor.
Ik vind 2 nachten Las Vegas wel mooi. Ik zou eerder een dag bij ZIon doen, bijvoorbeeld door een dag minder langs de kust te nemen.
Hebben jullie nog niets vastgelegd? Ik zou zeker voor de parken eens gaan kijken wat de mogelijkheden zijn.
Marianne
Ja, maar het reisschema van het vorige topic hebben we totaal omgegooid. Nee, niks ligt nog vast. Als we onder Death Valley door rijden halen we Sequoia toch wel?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je rijdt er ongeveer 7 uur over. Dus veel tijd heb je niet voor het park. En je moet echt de auto uit om de mooiste bomen te zien. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2006-verslag. Je kunt ook in een keer naar bijvoorbeeld Oakhurst rijden en in Yosemite de Mariposa Grove bezoeken. Dan de volgende dagen in de vallei of EL Portal overnachten. Maar het mooiste is om via Death Valley te rijden, met een stop in bijvoorbeeld Bishop. Het is niet eng; zeker niet als je de doorgaande weg rijdt.
Marianne
Marianne
-
- Amerikafan
Wij hebben afgelopen zomer gereisd met 3 oudere kinderen (18,16,14). Persoonlijk zou ik de dag na aankomst direct gaan reizen, want je bent vroeg wakker. Van LA naar de GC is te ver of jullie kinderen moeten zich uren vermaken in de auto?
Mijn jongens vonden een volle dag GC eigenlijk teveel van het goede. Op een gegeven moment waren ze wel klaar met de "rotsen", terwijl ik het er nog best een poosje had volgehouden.
Page t/m Zion zat niet in onze route. Valley of Fire is zeker de moeite waard.
Je kunt ook in de zomer prima door Death Valley heen. Een hele mooie ervaring al zou ik graag een keer in het voorjaar terug gaan (wie weet). Wij hebben de highlights bezocht (kwamen van Bishop), dit was prima te doen zonder dat je laat in de avond aankwam in het hotel. Sequoia's kun je ook in Yosemite zien (van Las Vegas naar Sequoia lijkt mij wederom een erg lange rit)
evt. een idee:
Dag 01: aankomst LA
Dag 02: LA - Kingman
Dag 03: Kingman - Grand Canyon
Dag 04: Grand Canyon - Page
Dag 05: Page -Bryce
Dag 06: Bryce Canyon - Zion
Dag 07: Zion
Dag 08: Zion - Las Vegas (via Valley of Fire)
Dag 09: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Bishop (via Death Valley)
Dag 11: Bishop - Yosemite
Dag 12: Yosemite
Dag 13: Yosemite - SF
Dag 14: SF
Dag 16: SF - Monterey
Dag 17:Monterey - Pismo Beache
Dag 18: Pismo Beache
Dag 21: LA
Mijn jongens vonden een volle dag GC eigenlijk teveel van het goede. Op een gegeven moment waren ze wel klaar met de "rotsen", terwijl ik het er nog best een poosje had volgehouden.
Page t/m Zion zat niet in onze route. Valley of Fire is zeker de moeite waard.
Je kunt ook in de zomer prima door Death Valley heen. Een hele mooie ervaring al zou ik graag een keer in het voorjaar terug gaan (wie weet). Wij hebben de highlights bezocht (kwamen van Bishop), dit was prima te doen zonder dat je laat in de avond aankwam in het hotel. Sequoia's kun je ook in Yosemite zien (van Las Vegas naar Sequoia lijkt mij wederom een erg lange rit)
evt. een idee:
Dag 01: aankomst LA
Dag 02: LA - Kingman
Dag 03: Kingman - Grand Canyon
Dag 04: Grand Canyon - Page
Dag 05: Page -Bryce
Dag 06: Bryce Canyon - Zion
Dag 07: Zion
Dag 08: Zion - Las Vegas (via Valley of Fire)
Dag 09: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Bishop (via Death Valley)
Dag 11: Bishop - Yosemite
Dag 12: Yosemite
Dag 13: Yosemite - SF
Dag 14: SF
Dag 16: SF - Monterey
Dag 17:Monterey - Pismo Beache
Dag 18: Pismo Beache
Dag 21: LA
De route van Las Vegas naar Seki via Barstow en Bakersfield neemt tenminste 8 uur door aan bloedhete desert, ontzettend veel vrachtverkeer en scheurende personenauto's (Die I15 tussen Las Vegas en Barstow is berucht daarvoor. De max snelhied is 70 mph maar daar houdt niemand zich aan..). Je moet naar Seki ook nog door de bergen via 198 via honderden bochten en switchbacks.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4024 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 5 Reacties