Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het is KOOOOOOUUUUUDDDDDDD
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Het is KOOOOOOUUUUUDDDDDDD
Ja dat kan met een verdamper
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
We hebben weleens de pomp geprobeerd te lopen op een 6.5KVA generator. Toen de pomp aansloeg, sloeg de generator afjohan67 schreef: Tegenwoordig zijn veel water pompen gestuurd met frequentie regelaars. Hiervoor heb je niet zo een grote generatorset nodig. Alleen voor de waterpomp heb je dan aan een 5 a 6 KVA set waarschijnlijk genoeg. Tel daarbij wat andere gebruikers op (geen airco) en ik denk dat je aan een 8 of 10KVA set genoeg hebt. Natuurlijk is ''duur'' een relatief begrip maar een dergelijke generator set heb je voor iets boven de $ 1,000.= (benzine)

Laatst gewijzigd door Loek op 16 jan 2014, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
ondertussen in Australië....
http://www.demorgen.be/dm/nl/5378/Globa ... r-op.dhtml
http://www.demorgen.be/dm/nl/5378/Globa ... r-op.dhtml
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Afgestapt van de aanhanger met verwarming van vorig jaar?ned in MO schreef: As vrijdag en zaterdag nacht ga ik kamperen (in een tent) . Het gaat 's nachts -7C worden. Ben mij reeds mentaal aan het voorbereiden
Sterkte en veel plezier.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja ik moet dit jaar de grote boyscout trailer meeslepen met alle gear. Wordt ook kouder -2c overdag en -6c 'snachts.
Ik neem wel mijn kacheltje mee en mijn ski pak
Ik neem wel mijn kacheltje mee en mijn ski pak

Het is blijkbaar een extreme winter op alle fronten: http://www.ad.nl/ad/nl/9124/Het-weer/ar ... r-is.dhtml
Een stilgelegd Australian Open vanwege de hitte, hagel in Suriname, in Amerika zijn de sneeuwdagen voor scholen allang verbruikt. En in Nederland is het gewoon vertrouwd: vochtig en grauw
Een stilgelegd Australian Open vanwege de hitte, hagel in Suriname, in Amerika zijn de sneeuwdagen voor scholen allang verbruikt. En in Nederland is het gewoon vertrouwd: vochtig en grauw

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Vertrouwd zou ik het toch niet noemen: de winter hier is veel te warm, gemiddelde temp ligt te hoog. Mijn zus was tijdens de kerstvakantie in Zweden en er lag nauwelijks sneeuw. Heb je de beelden gezien hoe half Engeland onder water staat (ook al verschillende jaren na elkaar) ...
nee, normaal zou ik het niet noemen ....
nee, normaal zou ik het niet noemen ....

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het kan maar niet op deze winter, er is een winter storm warning voor morgen en woensdag verwachten ze gevoelstemperaturen tot -26. Ik kan me niet herinneren zoveel kou te hebben gehad hier! Vandaag is het een lekkere tien graden boven nul, straks de hond maar voor een lange wandeling nemen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het kampeerweekend overleefd.Het was harde wind en 's nachts -8C brrr. Toch was het leuk. Zolang het maar niet sneeuwt of regent. Overdag een graadje of 5.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Yup. En hier (CA) is de noodtoestand uitgeroepen omdat het veel en veel te droog is. Al drie magere regenjaren en nu wederom een extreem droge winter. T weer blijft er lekker onder, maar ik zou liever wat meer regen hebben en volle stuwmeren dan elke dag zon en overal wildfires en droogte.bello schreef: Een stilgelegd Australian Open vanwege de hitte, hagel in Suriname, in Amerika zijn de sneeuwdagen voor scholen allang verbruikt. En in Nederland is het gewoon vertrouwd: vochtig en grauw
-
- Amerika-ontdekker
gevoelstemperatuur is hier in harlem NYC op dit moment een fijne -26 graden..... 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier in Vienna, Virginia, ook:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Color01
- Amerika-expert
wij hebben ook nog wat sneeuw mee gekregen.

Manhattan was niet veel beter. Inmiddels begrijp ik het nut van een bivakmutsDe Buurman schreef:gevoelstemperatuur is hier in harlem NYC op dit moment een fijne -26 graden.....

In het noorden van nederland
. Is het nu "koud" -6 met een gevoelstempratuur van -11
.
en een laagje sneeuw van 5 cm. Kunnen we eindelijk onze snowboots inlopen en de jassen testen voor onze trip naar canada over 4.5 weken.

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja bizar verschil in een klein landje.

Op naar het Noorderplantsoen

Op naar het Noorderplantsoen

Ik ben in al Eelde geweest..... Wat een bende op de weg. Het lijkt erop dat er nog niets schoongemaakt is. Op de snelweg is het redelijk tot goed, toch heeft er een auto tegen de vangrail (nou ja, de betonnen muur van groningen naar zuidlaren) gezeten, maar in stad en eelde is het echt oppassen geblazen..... Lees het is spekglad!
Go T@bbing!!!!
De grootste vraag in de VS schijnt te zijn hoe koud het wordt tijdens de Superbowl op 1 februari.
http://www.weather.com/weather/tenday/E ... J0128:1:USmtl schreef:De grootste vraag in de VS schijnt te zijn hoe koud het wordt tijdens de Superbowl op 1 februari.
Zijn zomerse temperaturen

En de kou komt weer in Chicago, bah bah bah.
SmittenImmigrant, jij bent wel heel snel een Californian geworden !
Voornaamste kenmerk van een echte CA: het woord 'sneeuw' doet hem of haar meteen aan droogte denken.
Ik las dat we hier in de Valley de droogste maand hebben in 150 jaar. Tenzij het morgen gaat plenzen.
Toen we 20 jaar geleden naar de US kwamen heb ik weken van aan een stuk door regen meegemaakt - een soort moesson - in SoCal omstreeks deze tijd van het jaar. Ons toen-huis had geen regengoten - 'cause it never rains in SoCal enz.
Maar inderdaad scary zoveel wildfires als we de afgelopen paar weken al hebben gehad.
Terug naar de kou - in het onderwerp dan.
Voornaamste kenmerk van een echte CA: het woord 'sneeuw' doet hem of haar meteen aan droogte denken.
Ik las dat we hier in de Valley de droogste maand hebben in 150 jaar. Tenzij het morgen gaat plenzen.
Toen we 20 jaar geleden naar de US kwamen heb ik weken van aan een stuk door regen meegemaakt - een soort moesson - in SoCal omstreeks deze tijd van het jaar. Ons toen-huis had geen regengoten - 'cause it never rains in SoCal enz.
Maar inderdaad scary zoveel wildfires als we de afgelopen paar weken al hebben gehad.
Terug naar de kou - in het onderwerp dan.