Weet iemand misschien waar ik nog meer, en het liefst gratis natuurlijk, de San Andreas breuklijn kan zien en het liefst er op staan ?
Bedankt alvast voor de hulp
Walter

Ik had ergens gelezen dat er plaatsen zijn, o.a. bij Palm Springs-Coachella, waar te zien is dat daar de breuklijn loopt en dat er borden staan met de benaming van de plates en dat je dus met 1 voet op de ene staat en met de andere voet op de andere.goldenhills schreef: Het is nergens een gapende scheur in de grond... Evengoed is het leuk om waar te nemen, zeker als je interesse in geologie hebt.
Op sommige plekken is het inderdaad duidelijker. Zo kun je in Hollister versprongen wegen en gescheurde trotoirs zien, en in Berkeley wordt door de Hayward Fault (welke deel uitmaakt van de San Andreas Fault) een stadion in tweeen gescheurd. En zo zijn er vast nog meer voorbeelden.Floridaverslaafde schreef:Ik had ergens gelezen dat er plaatsen zijn, o.a. bij Palm Springs-Coachella, waar te zien is dat daar de breuklijn loopt en dat er borden staan met de benaming van de plates en dat je dus met 1 voet op de ene staat en met de andere voet op de andere.
Bedankt voor je tip Ingrid.ingrid14 schreef:Ik zag in je route topic dat jullie naar Palm Springs gaan.
Bij Thousand Palms - Coachella Valley Preserve
Groetjes,
Ingrid
Bedankt Goldenhills voor je tips en interessante videos.
Bedankt Marco. Wat een mooi blog, ik ga het vandaag eens op mijn gemak lezen. Ik kan er vast wel leuke tips uit halen.markro schreef:Keys View in het Joshua Tree National Park is een uitkijkpunt. Daar kijk je vanaf een hoger gelegen punt in de diepte, waar de San Andreas Fault loopt.
In mijn 2007-verslag heb ik ons bezoek aan dit punt beschreven, klik hier en dan op dag 10.
Pas maar op, want ze drijven uit elkaar.Floridaverslaafde schreef:goldenhills schreef: dat daar de breuklijn loopt en dat er borden staan met de benaming van de plates en dat je dus met 1 voet op de ene staat en met de andere voet op de andere.