Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gezocht: Een onvergetelijke ervaring rondom LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
xon
Amerika-ontdekker

Gezocht: Een onvergetelijke ervaring rondom LA

Bericht door xon »

Hi All,

Inmiddels voor de 4e keer met mijn vriendin naar de US en deze keer staat er een iets meer relaxte trip op het programma. Beginnen in New York om vervolgens vliegtuig te pakken naar SF en vanuit daar op gemak HW1 zuidwaarts te trekken en te eindigen in de relaxheid van Huntington Beach. Nu is het plaatje bijna rond maaaaar kriebelt het nog om iets echt spectaculairs te zien of te doen rondom groot LA. We hebben nog precies een volle dag over (exclusief heen en terug op andere dagen) tussen einde van de trip.

Nu staat op dit moment Joshua tree in de voorlopige planning maar na twee jaar geleden al veel nog grotere parken te hebben gezien weet ik niet of dit nou wel het hoogtepunt is wat we zoeken.

Kortom, wie daagt ons uit met een onvergetelijke ervaring die we gedaan of gezien moeten hebben en misschien niet 12 in het dozijn is ! Mag en kan alles zijn mits het natuurlijk wel gewoon 'betaalbaar' en uitvoerbaar is :wink:
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Gezocht: Een onvergetelijke ervaring rondom LA

Bericht door deeyore »

De Warner Bros Studio VIP tour was wel een hoogtepunt voor ons in LA.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je het topic over LA al gelezen?
In welke tijd van het jaar zijn jullie er? Midden in de zomer is Joshua Tree niet aangenaam, maar het is er heerlijk wandelen buiten de warme maanden. Zie bijvoorbeeld ons 2011/2012-verslag.
Een studiotour is prachtig, naast Warner Bros zijn er nog veel meer mogelijkheden. Wij vonden ook de Paramount Ranch leuk om te zien.

Marianne
xon
Amerika-ontdekker

Bericht door xon »

Goede vraag wat betreft tijd.....we zijn er eind april dit jaar!

Studio tour...genoteerd! toch..misschien wel heel commercieel? maar staat genoteerd..

Het hoeft dus niet perse in LA te zijn he..Joshua tree is dat immers ook niet. Nog meer leuke (sportieve?) ideeën?
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Hallo,
Deze hebben wij in L A gedaan en vonden we heel mooi om te doen
http://www.hollywoodtours.us/offer/2185 ... uUppe_tSSM
We hebben ons er erg mee geamuseerd.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Toen ik de titel las moest ik meteen denken aan 's nachts over Sunset Boulevard rijden en daar proberen een van die dames op te pikken.
Blijkt ze een undercover agente te zijn, dat je gearresteerd wordt en dat ze op het buro mug shots maken.
Mag je eerst een nacht in de cel blijven en de volgende dag bij de rechter mag je dan op vrije voeten voor $ 2500 en wordt je meteen op het vliegtuig het land uitgezet.
Bleek tijdens de arrestatie ook nog een de televisieploeg van Cops ! mee te lopen met de betrokken agenten, en zie je een jaar later jullie gezichten ook nog eens op televisie bij SBS6 ofzo, en wordt je door je familie, vrienden en collega's gebeld en aangesproken dat zij jullie ook hebben gezien.

Waarschijnlijk bedoelde je dit niet, maar het is vast wel een onvergetelijke ervaring :lol:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

US-fanboy schreef:Toen ik de titel las moest ik meteen denken aan 's nachts over Sunset Boulevard rijden en daar proberen een van die dames op te pikken.
Blijkt ze een undercover agente te zijn, dat je gearresteerd wordt en dat ze op het buro mug shots maken.
Mag je eerst een nacht in de cel blijven en de volgende dag bij de rechter mag je dan op vrije voeten voor $ 2500 en wordt je meteen op het vliegtuig het land uitgezet.
Bleek tijdens de arrestatie ook nog een de televisieploeg van Cops ! mee te lopen met de betrokken agenten, en zie je een jaar later jullie gezichten ook nog eens op televisie bij SBS6 ofzo, en wordt je door je familie, vrienden en collega's gebeld en aangesproken dat zij jullie ook hebben gezien.

Waarschijnlijk bedoelde je dit niet, maar het is vast wel een onvergetelijke ervaring :lol:
Lol, ik wilde ook iets dergelijks schrijven. Overgetelijk is niet hetzelfde als positief eh? :lol:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Marcel, US-Toyboy wordt het dan ;)

Ik had het geluk toen ik boven bij het Hollywood Sign stond dat het hek openstond en ik dus op de foto sta zonder hekwerk.

Onvergetelijk rondom LA, phoe dat is een lastige
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het is altijd de vraag wat je als onvergetelijk beschouwt, maar ik zou twee tips hebben die veel toeristen niet doen omdat het niet het standaard toeristische dingetje is.
Ten eerste een tour bij de Jet Propulsion Laboratories in Pasadena. JPL is een onderdeel van NASA op op de campus van California Institute of Technology, waarbij je uitleg krijgt over ruimtevaart en allerlei ruimtevaart spullen ziet. Soms spul wat echt in de ruimte is geweest, soms gewoon een kopie van hetgeen de ruimte in is gegaan. Een kopie waarmee is geoefend voordat men de ruimte in ging.
Ten tweede een bezoek aan de Reagan Presidential Library in Simi Valley. Elke president sinds JFK (of een van de latere presidenten) krijgt zijn eigen museum nadat deze is afgetreden in de staat waar de president vandaan kwam. In het museum van Reagan ligt de man begraven (buiten), staan een aantal gebruikte auto's uit zijn presidentschap, en staat ook de originele Airforce One, waar je doorheen mag lopen. Ook is er een kopie van de Oval Office zoals deze eruitzag toen Reagan in het Witte Huis zat.

Of wellicht hebben jullie interesse in oude (Amerikaanse) auto's, deze zijn te zien in het Petersen Automotive Museum.
xon
Amerika-ontdekker

Bericht door xon »

Ik schrijf driftig mee! Leuke tips!

Keep them coming!
Suuslaban
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Suuslaban »

Inderdaad leuke tips...
Ik ben ook aan het opletten!
(we moeten dit jaar eerst nog naar Florida, maar manlief wil graag naar CA terug, ok ok ... ik ook!)
"Love is the only rule"

Jort & Suus On the Road
TROJTV
xon
Amerika-ontdekker

Bericht door xon »

Om maar even op mijn eigen bericht te reageren :-)

Een fantastische site gevonden van iemand die heel de staat doorgaat op zoek naar de mooiste en meest bijzondere plekjes!

http://californiathroughmylens.com
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Misschien is dit dan ook een leuk boek voor je:

Weird California: Your Travel Guide To California's Local Legends And Best Kept Secrets
Auteur: Greg Bishop
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Ga je nog naar San Diego? Zeker vanaf Huntington Beach niet zo ver. Prachtige stad met leuke sfeer. En iets spectaculairs: een speedboat tour. Afgelopen zomer gedaan, was heel erg gaaf. Meer info en te boeken via https://www.speedboatadventures.com/‎ Er staat ook wel het een en ander over in ons reisverslag, misschien heb je daar wat aan.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

deeyore schreef:Misschien is dit dan ook een leuk boek voor je:

Weird California: Your Travel Guide To California's Local Legends And Best Kept Secrets
Auteur: Greg Bishop
Leuk! Even gegoogled en er is ook een website: http://www.weirdus.com/states/california/

(De Madonna Inn staat er ook bij, daar hebben we in 2010 overnacht, inderdaad een hele aparte ervaring.)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ga eens naar de Watts Tower. Dat doen niet veel toeristen.... is niet een erg goede buurt maar overdag is er niets aan de hand.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer