Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis lisawestcoast: information overload reis westkust!
-
- Amerika-ontdekker
Reis lisawestcoast: information overload reis westkust!
Hallo iedereen!
Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen hier om onze reis naar de westkust te plannen maar zoals de topic al doet vermoeden, ben ik wat aan het verdrinken in de info! Ik moet dringend knopen doorhakken en daarvoor kan ik de hulp van ervaren rotten zeker gebruiken!
Wat staat er al vast:
April 2015 (waarom niet in mei? April lijkt me een stuk goedkoper naar vliegtickets toe. Ik reken hier maar 650 euro pp voor uit. Mei is een stuk duurder lijkt me... klopt dit?)
14 a 15 dagen
We willen tijd hebben om te kunnnen genieten van alles! Niet te veel zien in te weinig tijd.
Las vegas willen we echt niet doen. Alle respect voor mensen die hiervoor wel tijd uitrekken maar ons zegt het niets.
Wat willen we wel zien: SF, de kustlijn (monterey, big sur, santa barbara,...), LA, DV, Sequoia, Yosemite,... de grand canyon zouden we graag zien maar is dit haalbaar? Is de omweg de moeite waard? Vooral gezien het feit dat we LV niet doen...
Nog wat vragen:
Hoeveel km is te doen als je op het gemak wil rijden?
Is mei echt zoveel duurder?
Ps. We doen dit met een huurauto met zijn twee en we hebben geen groot budget.. dus niet de gc over per heli..
Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen hier om onze reis naar de westkust te plannen maar zoals de topic al doet vermoeden, ben ik wat aan het verdrinken in de info! Ik moet dringend knopen doorhakken en daarvoor kan ik de hulp van ervaren rotten zeker gebruiken!
Wat staat er al vast:
April 2015 (waarom niet in mei? April lijkt me een stuk goedkoper naar vliegtickets toe. Ik reken hier maar 650 euro pp voor uit. Mei is een stuk duurder lijkt me... klopt dit?)
14 a 15 dagen
We willen tijd hebben om te kunnnen genieten van alles! Niet te veel zien in te weinig tijd.
Las vegas willen we echt niet doen. Alle respect voor mensen die hiervoor wel tijd uitrekken maar ons zegt het niets.
Wat willen we wel zien: SF, de kustlijn (monterey, big sur, santa barbara,...), LA, DV, Sequoia, Yosemite,... de grand canyon zouden we graag zien maar is dit haalbaar? Is de omweg de moeite waard? Vooral gezien het feit dat we LV niet doen...
Nog wat vragen:
Hoeveel km is te doen als je op het gemak wil rijden?
Is mei echt zoveel duurder?
Ps. We doen dit met een huurauto met zijn twee en we hebben geen groot budget.. dus niet de gc over per heli..
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: information overload reis westkust!
Ik had vorig jaar Mei voor hetzelfde geld naar het zuidwesten gekund als het jaar ervoor in April. Je moet wat geluk hebben met acties voor vliegtickets. Ik ben 2 jaar geleden in April van Amsterdam naar LA gevlogen en terug vanaf Las Vegas naar Amsterdam voor €562 en vorig jaar heb ik €618 betaald voor Amsterdam - LA en terug Denver - Amsterdam voor een reis in Mei.April 2015 (waarom niet in mei? April lijkt me een stuk goedkoper naar vliegtickets toe. Ik reken hier maar 650 euro pp voor uit. Mei is een stuk duurder lijkt me... klopt dit?)
Maargoed, je moet nog altijd geluk hebben met vliegticketacties.
De vraag verder, heb je 14 a 15 dagen inclusief de terugreis of zonder...dat scheelt vaak al weer 2 dagen namelijk en als je maar 13 dagen zou hebben zou ik met jouw wensen bv een rondje California LA-LA doen ofzo.
Grote kans in Mei dat de Tioga Pass in Yosemite nog niet open is, maar in April zeker nog niet. Dus daar kun je niet langs. De grand canyon met maar 14 dagen en eigenlijk het enige ten oosten van wat je allemaal noemt zou ik dan laten zitten. Ook zullen er in April diverse trails in Yosemite en Sequoia nog niet open zijn ivm winterweer. Death Valley ligt dan eigenlijk ook weer met een boogje net niet goed.
Ik denk dat velen over Los Angeles denken wat jij van Las Vegas vind...
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: information overload reis westkust!
Als je toch graag de Grand Canyon wilt zien zou je ook kunnen denken aan een one way trip. Bijvoorbeeld beginnen in LA of San Francisco en eindigen in Phoenix (of andersom) Tussen Caliifornie en Arizona betaal je geen drop off kosten voor je huurauto.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Reis lisawestcoast: information overload reis westkust!
Meestal is het prijsverschil tussen vliegtickets in april en mei niet groot. Het is wel moeilijk het juiste moment van boeken te kiezen, prijzen veranderen nogal eens.
Ik vind het voorstel van Vana ook een goede optie: Phoenix - Grand Canyon - Las Vegas - Death Valley - Seki - Yosemite - San Francisco - Highway One - Los Angeles.
Eventueel zou je Seki weg kunnen laten en via de oostkant van de Sierra's (Us-395) naar Yosemite rijden met een stop in Mammoth Lakes of Bridgeport, afhankelijk van welke pas over de Sierra Nevada open is. Sequoia's kun je ook zien in Yosemite en zo kun je Mono Lake en/of Bodie in de route opnemen. Mocht de Tioga Pas al open zijn, dan zou ik zeker voor deze route kiezen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Ik vind het voorstel van Vana ook een goede optie: Phoenix - Grand Canyon - Las Vegas - Death Valley - Seki - Yosemite - San Francisco - Highway One - Los Angeles.
Eventueel zou je Seki weg kunnen laten en via de oostkant van de Sierra's (Us-395) naar Yosemite rijden met een stop in Mammoth Lakes of Bridgeport, afhankelijk van welke pas over de Sierra Nevada open is. Sequoia's kun je ook zien in Yosemite en zo kun je Mono Lake en/of Bodie in de route opnemen. Mocht de Tioga Pas al open zijn, dan zou ik zeker voor deze route kiezen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja maar de tioga pass zal in april zeker nog gesloten zijn.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Klopt, maar lisawestcoat overweegt eventueel in mei te gaan. Ook dan is de kans groot dat de Tioga Pas nog gesloten is. Daarom schreef ik ook

Mocht lisawestcoast in mei gaan en mocht de Tiogapas open zijn, dan zou ik in ieder geval voor de route zonder Seki kiezen.Old Faithful schreef:met een stop in Mammoth Lakes of Bridgeport, afhankelijk van welke pas over de Sierra Nevada open is.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Zo had ik het nog niet bekeken. In principe zien we zo alles wat we willen maar vertrekken we gewoon vanaf er ander punt.
Nu gewoon hopen dat we een goede prijs vinden voor de tickets! Wordt sowieso afwachten! Ik zal het vanavond eens uitschrijven in concrete dagen... I' ll be back
Nu gewoon hopen dat we een goede prijs vinden voor de tickets! Wordt sowieso afwachten! Ik zal het vanavond eens uitschrijven in concrete dagen... I' ll be back

-
- Amerika-ontdekker
Ok help dit is echt niet simpel! En al mijn voorbereiding is nutteloos met die nieuwe info van jullie
Dus dit heb ik zover....
16.04 BRU PHOENIX ophalen auto en richting hotel
17.04 PHOENIX FLAGSTAFF tussenstop onderweg naar..
18.04 FLAGSTAFF GRAND CANYON
19.04 bezoek grand canyon
20.04 GRAND CANYON LAS VEGAS
21.04 LAS VEGAS - ?
22.04 ? - DEATH VALLEY
23. 04 DEATH VALLEY SEKI
24. 04 SEKI YOSEMITE
25.04 bezoek yosemite
26.04 YOS -?
27.04 ? - SF
28.04 SF
29.04 SF - CARMEL
30.04 CARMEL - ?
31.04 ? - LA
01.05 LA
02.05 LA BRU
Nog veel vraagtekens voor mooie stopplaatsen en het lijkt me nogal druk? Moet ik iets weglaten en zo ja wat? Vooral de highway 1 wil ik trager.. of is dit te doen?
Hoe zit het met hotels en campings rond de parken? Welke liggen aan de juiste kant
Help...

Dus dit heb ik zover....
17.04 PHOENIX FLAGSTAFF tussenstop onderweg naar..
18.04 FLAGSTAFF GRAND CANYON
19.04 bezoek grand canyon
20.04 GRAND CANYON LAS VEGAS
21.04 LAS VEGAS - ?
22.04 ? - DEATH VALLEY
23. 04 DEATH VALLEY SEKI
24. 04 SEKI YOSEMITE
25.04 bezoek yosemite
26.04 YOS -?
27.04 ? - SF
28.04 SF
29.04 SF - CARMEL
30.04 CARMEL - ?
31.04 ? - LA
01.05 LA
02.05 LA BRU
Nog veel vraagtekens voor mooie stopplaatsen en het lijkt me nogal druk? Moet ik iets weglaten en zo ja wat? Vooral de highway 1 wil ik trager.. of is dit te doen?
Hoe zit het met hotels en campings rond de parken? Welke liggen aan de juiste kant

Help...
Wat wil je precies doen in de Grand Canyon? Als je niet van plan bent om in de Grand Canyon te gaan wandelen dan kan je af met 1 overnachting. Je zou er ook voor kunnen kiezen om de dag na aankomst direct door te rijden naar de Grand Canyon. Van Las Vegas naar Death Valley is niet zo ver, dus zou in 1 dag kunnen. Bijvoorbeeld:
dag 1 Aankomst PHX
Dag 2 Phoenix - Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 4 Las Vegas - Death Valley
Dag 5 Death Valley - Seki
Dag 6 Seki - Yosemite
Dag 7 Yosemite
Dag 8 Yosemite - SF
Dag 9 SF
Dag 10 SF
Dag 11 SF - Carmel
Dag 12 Carmel - Santa Barbara
Dag 13 Santa Barbara - LA
Dag 14 LA
Dag 15 LA
Dag 16 LA - Bru
April heeft overigens maar 30 dagen
dag 1 Aankomst PHX
Dag 2 Phoenix - Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 4 Las Vegas - Death Valley
Dag 5 Death Valley - Seki
Dag 6 Seki - Yosemite
Dag 7 Yosemite
Dag 8 Yosemite - SF
Dag 9 SF
Dag 10 SF
Dag 11 SF - Carmel
Dag 12 Carmel - Santa Barbara
Dag 13 Santa Barbara - LA
Dag 14 LA
Dag 15 LA
Dag 16 LA - Bru
April heeft overigens maar 30 dagen

2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
-
- Amerika-ontdekker
Ik vond het al vreemd dat ik er graakte met die planning... haha!Joyco schreef: April heeft overigens maar 30 dagen

Maar dat zijn toch heel veel km per dag?
Als je dan tussendoor nog iets wil zien... zes a acht u in de auto zitten en doodmoe toekomen zie ik niet zitten. Of is het allemaal zo zwaar niet en zie ik het verkeerd?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou zoiets kunnen doen:
17.04 PHOENIX -grand Canyon
18.04 GRAND CANYON
19.04 Grand canyon - Las Vegas
20.04 LAS VEGAS - Death Valley
21.04 Death Valley - tussenstop
22.04 tusesnstop -Yosemite
23. 04 Yosemite
24. 04 Yosemite
25.04 yosemite - SF
26.04 SF
27.04 SF
28.04 SF - Monterey
29.04Montery - Cambria
30.04 Cambria - LA
01.05 LA
02.05 LA BRU
Je kunt hier nog iets in schuiven natuurlijk. Bijvoorbeeld een stop in Sedona, of een extra nacht Las Vegas, ten koste van een dag Yosemite.
Misschien is het een idee om 2 routes uit te werken; een voor als je in april gaat, met Page, Bryce en zion er in, en een voor als je in mei gaat met Yosemite erin.
Marianne
17.04 PHOENIX -grand Canyon
18.04 GRAND CANYON
19.04 Grand canyon - Las Vegas
20.04 LAS VEGAS - Death Valley
21.04 Death Valley - tussenstop
22.04 tusesnstop -Yosemite
23. 04 Yosemite
24. 04 Yosemite
25.04 yosemite - SF
26.04 SF
27.04 SF
28.04 SF - Monterey
29.04Montery - Cambria
30.04 Cambria - LA
01.05 LA
02.05 LA BRU
Je kunt hier nog iets in schuiven natuurlijk. Bijvoorbeeld een stop in Sedona, of een extra nacht Las Vegas, ten koste van een dag Yosemite.
Misschien is het een idee om 2 routes uit te werken; een voor als je in april gaat, met Page, Bryce en zion er in, en een voor als je in mei gaat met Yosemite erin.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Yosemite eruit? Dus als tioga pass dicht is kun je er helemaal niet in? Ik dacht dat je dan gwn een andere route moest nemen...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zeg niet dat je Yosemite niet in kunt als de Tioga Pass gesloten is, maar als je in april gaat en er zijn meerdere wegen in het park gesloten (Tioga Road en Glacier Point road) dan moet je je afvragen of een bezoek wel zin heeft. Het is in die periode in de andere parken dan wellicht aantrekkelijker qua weer.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Reis lisawestcoast: herwerkte route
Dag AA'ers!
Ik heb jullie tips ter harte genomen en ben tot volgende planning gekomen:
Graag jullie advies...
April 2015
1... bru nr los angeles
2... la
3... la
4... la nr morro bay 325 km
5... morro bay nr monterey 200 km
6... monterey nr sf 200 km
7... sf
8... sf nr yosemite 270 km
9... yosemite
10... yosemite nr death valley (hele dag in de auto)
11... death valley nr kingman 380 km
12... kingman nr grand canyon 280 km
13... gc nr las vegas 450 km
14... lv
15... lv nr bru
We hebben besloten om niet te stoppen in bakersfield maar een dag een lange afstand te doen.
Wat denken jullie?
Ik heb jullie tips ter harte genomen en ben tot volgende planning gekomen:
Graag jullie advies...
April 2015
1... bru nr los angeles
2... la
3... la
4... la nr morro bay 325 km
5... morro bay nr monterey 200 km
6... monterey nr sf 200 km
7... sf
8... sf nr yosemite 270 km
9... yosemite
10... yosemite nr death valley (hele dag in de auto)
11... death valley nr kingman 380 km
12... kingman nr grand canyon 280 km
13... gc nr las vegas 450 km
14... lv
15... lv nr bru
We hebben besloten om niet te stoppen in bakersfield maar een dag een lange afstand te doen.
Wat denken jullie?
Laatst gewijzigd door Dude op 22 feb 2014, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topics over beide reizen samengevoegd om het overzicht te bewaren en dubbele antwoorden te voorkomen
Reden: Topics over beide reizen samengevoegd om het overzicht te bewaren en dubbele antwoorden te voorkomen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis lisawestcoast: herwerkte route
Wanneer ga je? Liggen de tickets al vast?
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Tickets zijn dus ook nog niet geboektlisawestcoast schreef:
April 2015
Het gaat dus om deze reis als ik het goed begrijp die nu aangepast is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal overheen gelezen.
Ik had je al een route gegeven zie ik. Daarin was ik uitgegaan van 17 dagen. Als je daarin een dag Yosemite en een dag GC schrapt heb je een mooie route, of is eindigen in LV een must?
Ga je begin of eind april? Is mei geen optie? En iets langer gaan?
Marianne

Ik had je al een route gegeven zie ik. Daarin was ik uitgegaan van 17 dagen. Als je daarin een dag Yosemite en een dag GC schrapt heb je een mooie route, of is eindigen in LV een must?
Ga je begin of eind april? Is mei geen optie? En iets langer gaan?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Helaas is 15 dagen echt het maximum.
Eindigen in las vegas is geen must maar het leek ideaal om een laatste dag te rusten voor het vertrek. Veel willen we daar toch niet zien, we maken deze toer in functie van de gc die we ook graag op het laatste zouden doen.
Het is een soort combi van de route van marianne (mr dan omgekeerd) en een route die ik onder een ander topic heb gevonden.
Uiteindelijk denk ik dat we nu een mooie combi hebben tussen steden en natuur maar ik vrees enkel voor de temp in april in yosemite. We bekijken nog de opties voor mei maar mijn man kan heel moeilijk verlof krijgen...
Zien jullie dit als haalbaar of niet?
Eindigen in las vegas is geen must maar het leek ideaal om een laatste dag te rusten voor het vertrek. Veel willen we daar toch niet zien, we maken deze toer in functie van de gc die we ook graag op het laatste zouden doen.
Het is een soort combi van de route van marianne (mr dan omgekeerd) en een route die ik onder een ander topic heb gevonden.
Uiteindelijk denk ik dat we nu een mooie combi hebben tussen steden en natuur maar ik vrees enkel voor de temp in april in yosemite. We bekijken nog de opties voor mei maar mijn man kan heel moeilijk verlof krijgen...
Zien jullie dit als haalbaar of niet?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan prima zo - hoewel ik voor april een rondje met Zion en Page ook wel mooi zou vinden - maar ik zou Las Vegas prettig vinden tussen DV en de Grand Canyon. Dan heb je niet twee lange ritten achterelkaar en niet deels hetzelfde stuk. Je kunt dan DV-LV-GC-Phoenix doen. Voor een reis waar de GC belangrijk is (ik ken de uitdrukking in "functie van" niet, maar ik neem aan dat dit wordt bedoeld?) trek je wel weinig tijd uit voor de GC.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 3330 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne