Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het is KOOOOOOUUUUUDDDDDDD

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Het is KOOOOOOUUUUUDDDDDDD

Bericht door ned in MO »

Ja dat kan met een verdamper
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

johan67 schreef: Tegenwoordig zijn veel water pompen gestuurd met frequentie regelaars. Hiervoor heb je niet zo een grote generatorset nodig. Alleen voor de waterpomp heb je dan aan een 5 a 6 KVA set waarschijnlijk genoeg. Tel daarbij wat andere gebruikers op (geen airco) en ik denk dat je aan een 8 of 10KVA set genoeg hebt. Natuurlijk is ''duur'' een relatief begrip maar een dergelijke generator set heb je voor iets boven de $ 1,000.= (benzine)
We hebben weleens de pomp geprobeerd te lopen op een 6.5KVA generator. Toen de pomp aansloeg, sloeg de generator af :lol: De de pomp is 30Amp, dat is misschien alleen nodig voor de aanloop stroom, maar die piek moet de generator ook kunnen leveren (30 * 240 = 7200W alleen voor de pomp). Het gaat hier om een 240V 3 phase 5 HP deep well submersible pump, die lusten wel een slokje stroom. Ik heb weleens gekeken naar een whole house generator die op aardgas loopt, maar dan wil ik ook alles erop kunnen laten lopen: pomp, verlichting, koeling/verwarming en alle apparaten in huis (ijkast, vrieskast, TVs etc). Dan zit je al gauw aan 20 KVA. Dat loopt aardig in de papieren met installatie; een Univac (120/240V) bijvoorbeeld kost rond $8500 (excl .installeren).
Laatst gewijzigd door Loek op 16 jan 2014, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

ned in MO schreef: As vrijdag en zaterdag nacht ga ik kamperen (in een tent) . Het gaat 's nachts -7C worden. Ben mij reeds mentaal aan het voorbereiden :lol:
Afgestapt van de aanhanger met verwarming van vorig jaar?

Sterkte en veel plezier.
Groet,

Old Faithful
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ja ik moet dit jaar de grote boyscout trailer meeslepen met alle gear. Wordt ook kouder -2c overdag en -6c 'snachts.
Ik neem wel mijn kacheltje mee en mijn ski pak :lol:
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Het is blijkbaar een extreme winter op alle fronten: http://www.ad.nl/ad/nl/9124/Het-weer/ar ... r-is.dhtml

Een stilgelegd Australian Open vanwege de hitte, hagel in Suriname, in Amerika zijn de sneeuwdagen voor scholen allang verbruikt. En in Nederland is het gewoon vertrouwd: vochtig en grauw :P
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Vertrouwd zou ik het toch niet noemen: de winter hier is veel te warm, gemiddelde temp ligt te hoog. Mijn zus was tijdens de kerstvakantie in Zweden en er lag nauwelijks sneeuw. Heb je de beelden gezien hoe half Engeland onder water staat (ook al verschillende jaren na elkaar) ...
nee, normaal zou ik het niet noemen .... :?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het kan maar niet op deze winter, er is een winter storm warning voor morgen en woensdag verwachten ze gevoelstemperaturen tot -26. Ik kan me niet herinneren zoveel kou te hebben gehad hier! Vandaag is het een lekkere tien graden boven nul, straks de hond maar voor een lange wandeling nemen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik heb het kampeerweekend overleefd.Het was harde wind en 's nachts -8C brrr. Toch was het leuk. Zolang het maar niet sneeuwt of regent. Overdag een graadje of 5.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

bello schreef: Een stilgelegd Australian Open vanwege de hitte, hagel in Suriname, in Amerika zijn de sneeuwdagen voor scholen allang verbruikt. En in Nederland is het gewoon vertrouwd: vochtig en grauw :P
Yup. En hier (CA) is de noodtoestand uitgeroepen omdat het veel en veel te droog is. Al drie magere regenjaren en nu wederom een extreem droge winter. T weer blijft er lekker onder, maar ik zou liever wat meer regen hebben en volle stuwmeren dan elke dag zon en overal wildfires en droogte.
De Buurman
Amerika-ontdekker

Bericht door De Buurman »

gevoelstemperatuur is hier in harlem NYC op dit moment een fijne -26 graden..... :shock:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier in Vienna, Virginia, ook:
wp_ss_20140122_0002[1].png
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

wij hebben ook nog wat sneeuw mee gekregen.

Afbeelding
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

De Buurman schreef:gevoelstemperatuur is hier in harlem NYC op dit moment een fijne -26 graden..... :shock:
Manhattan was niet veel beter. Inmiddels begrijp ik het nut van een bivakmuts :wink:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

In het noorden van nederland :thumbup: . Is het nu "koud" -6 met een gevoelstempratuur van -11 :shock: . :D :D en een laagje sneeuw van 5 cm. Kunnen we eindelijk onze snowboots inlopen en de jassen testen voor onze trip naar canada over 4.5 weken.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Ja bizar verschil in een klein landje.

Afbeelding

Afbeelding

Op naar het Noorderplantsoen :clap:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik ben in al Eelde geweest..... Wat een bende op de weg. Het lijkt erop dat er nog niets schoongemaakt is. Op de snelweg is het redelijk tot goed, toch heeft er een auto tegen de vangrail (nou ja, de betonnen muur van groningen naar zuidlaren) gezeten, maar in stad en eelde is het echt oppassen geblazen..... Lees het is spekglad!
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

De grootste vraag in de VS schijnt te zijn hoe koud het wordt tijdens de Superbowl op 1 februari.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

mtl schreef:De grootste vraag in de VS schijnt te zijn hoe koud het wordt tijdens de Superbowl op 1 februari.
http://www.weather.com/weather/tenday/E ... J0128:1:US

Zijn zomerse temperaturen :lol: :lol: :lol:

En de kou komt weer in Chicago, bah bah bah.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

SmittenImmigrant, jij bent wel heel snel een Californian geworden !
Voornaamste kenmerk van een echte CA: het woord 'sneeuw' doet hem of haar meteen aan droogte denken.

Ik las dat we hier in de Valley de droogste maand hebben in 150 jaar. Tenzij het morgen gaat plenzen.
Toen we 20 jaar geleden naar de US kwamen heb ik weken van aan een stuk door regen meegemaakt - een soort moesson - in SoCal omstreeks deze tijd van het jaar. Ons toen-huis had geen regengoten - 'cause it never rains in SoCal enz.

Maar inderdaad scary zoveel wildfires als we de afgelopen paar weken al hebben gehad.

Terug naar de kou - in het onderwerp dan.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer