Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Practische vragen over New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Eduard_
Amerikafan

Practische vragen over New York

Bericht door Eduard_ »

Hallo allemaal,
Ik heb uiteindelijk besloten voor deze zomer een vakantie alleen in New York te boeken. 13 dagen in NY. Ik heb een prachtig appartement via AirBnB geboekt.
Geen rondreis dus nog dit jaar. Maar Washington DC zal ik bijvoorbeeld sowieso nog wel bezoeken en ik moet nog even kijken of er andere steden in de buurt zijn die de moeite waard zijn.

Ik maak even een nieuwe topic aan omdat ik steeds weer vragen erbij verzon en het vorig topic toch ergens anders over ging.

Ik heb een aantal practische vragen ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen :)
  • Ik heb op de terugweg een overstap dat ik om 8:10 aankom op Oslo en mijn vlucht naar AMS vertrekt om 10:25. Dat is te doen toch?
  • Heeft iemand ervaring met een prepaid creditcard? Werkt dit handig of niet?
  • Ik heb een verblijf in New jersey, (12 minuten lopen van Grove st) En ik moet dus als ik naar Manhatten wil met PATH. Nu denk ik dat het handig is om voor PATH een unlimited te nemen omdat dat 26 dollar is en ik toch elke dag heen en terug moet (2x 2,5 dollar). Daarnaast wil ik denk ik een unlimited abonnement voor de metro/bus in New York nemen van 30 dollar per week.
  • Kan ik deze twee abonnementen op één metropas zetten?
  • Is zo'n New York metro/bus abonnement ook geldig voor de bus in New Jersey of niet?
Alvast bedankt!
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Practische vragen over New York

Bericht door meyem »

ik durf wel te beweren dat je de metrocard en de NJ pas niet kunt combineren .... het zijn 2 verschillende staten, en het OV heeft niets met elkaar te maken (hetzelfde geldt voor de taxi's, trouwens)
Het lijkt me inderdaad handig voor beide een unlimited pass te gebruiken, maar let wel, de metrocard is 1 week geldig, dus dat wordt 2 x 31$ (er komt 1 $ voor de kaart bij, maar misschien kun je die optoppen, en betaal je dat maar 1x, dat weet ik eigenlijk niet ....)

2 uur in Oslo, als je geen vertraging hebt, denk ik dat het wel moet lukken .... ik probeer altijd met zo'n kort mogelijke overstap uit te komen, want vooral op de terugweg nekt dat wel ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

In NY kun je met je MetroCard reizen, waarbij je kunt kiezen tussen per rit betalen of unlimited. Je kunt hier zien waar je dan mag reizen.

Wat ik me van de laatste keer herinneren is dat je je MetroCard wel kunt gebruiken om ritjes van de Path op te zetten, maar dan moest je kaart wel leeg zijn. Kortom, twee keer unlimited op dezelfde pas kan niet..
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Bedankt Tosca en Meyem! Dat wordt dus gewoon met twee kaarten reizen. En volgens mij zover ik kan vinden valt de bus in New Jersey niet onder een van de twee unlimited abonnementen dus dat zal dan incidenteel lose kaartjes kopen worden.

Ik heb nog een vraag, op internet kom je voor uitkijkpunten in New York altijd het GE gebouw en het ESB tegen. Zijn er werkelijk geen andere (minder bekende of minder hoge) gebouwen waar je ook een uitkijkpunt heb? Of waar het mogelijk zou zijn om daar te kunnen kijken?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

het zijn de 2 hoge gebouwen waar je in kunt, maar er zijn zeker meer punten met een mooi uitzicht:
http://www.flandershouse.org/
http://www.rooftoprestaurants.com/NY2.htm
vergeet vooral het uitzcicht vanaf Brooklyn Bridge Park niet, begane grond, maar erg mooi ....
Overigens is er ook een bootverbinding tussen NJ en Manhattan, dacht ik .... misschien moet je je daar ook eens in verdiepen?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Eduard: als je via AirBnB betaald hebt, geen probleem. Die doen aan borgen en zo en NIET aan vooruitbetaling via Western Union of zo'n geldovermakingsbedrijf. Maar als je helemaal zeker wilt zijn dat je niet opgelicht wordt: draai het precieze adres dan even door Yahoo of Google. Kun je vrij makkelijk zien of die plek te koop staat of gewoon bewoond/verhuurd wordt.

't Zal allemaal wel goed zijn, maar je weet maar nooit. Welkom in Amerika!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

@Meyem, Oh dat is erg leuk! Hoef je niet alleen vanaf de twee 'standaard' plekken foto's te maken :)

En er is inderdaag een ferry verbinding. Dit zou dan tussen Paulus Hook en Wall Street, Pier 11 zijn. Maar dat is 7 dollar enkele reis dus dat is vrij duur helaas.

@Bennogr,
De betaling is inderdaad via AirBnB gegaan. Via google steetview hangt er wel toevallig een tekoopbord op het huis. Maar als je googled komt dat uit een periode van 2012. En de verhuur recensies beginnen pas vanaf 2012. Dus ik denk dat de nieuwe bewoners dus zijn gaan verhuren. Ook zijn er al zo'n 40 recensies nu dus ik ga er maar van uit dat het klopt :)

Nog iemand ervaring met een prepaid creditcard?

Ohja en ik houd de mogelijkheid open om misschien nog een dag van vroeg tot laat (dus zonder overnachting) naar een stuk natuur te willen. Ik heb op dit moment 'Hariman' op het oog. Om met het OV naar Suffern te reizen en vanaf daar te gaan lopen tot zo ver ik kom voor het donker wordt. Maar misschien weten jullie wel betere plekken of mogelijkheden. :)
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik heb zelf geen ervaring met de pre-paid credit card, maar ik lees er her en der wel veel over (op forums, met name) en het werkt gewoon...

wat een dag de natuur in betreft, zelf ga ik hopelijk dit jaar eens de treinreis naar Kykuit ondernemen, die moet erg mooi zijn. En dan een boottochtje op de Hudson of zo ...
vorig jaar ben ik naar Storm Kings geweest, dat valt niet echt onder rauwe natuur, maar was toch wel interessant (zie mijn blog van 2012)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Je kunt altijd naar de Bronx Zoo gaan, of naar Wave Hill, met de ondergrondse te bereiken of met een snelbus vanuit Midtown. Zie hun websites.

Niet echt wilde natuur, maar wel mooi/leuk.

Kijk ook eens bij de Metro North treinen, die gaan wat verder naar het noorden in de staat en hebben volgens mij zelfs combinatie treinreis/wandeling/uitstapjes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

(Hoi Benno)

ik ben Hariman aan het goochelen, maar dat ligt nog wel een eind uit de buurt, zeg.... kun je niet gewoon in Central Park of Prospect Park gaan wandelen?

Ik ben zelf dol op (rauwe) natuur, maar als ik naar New York ga, dan is het voor een stedentrip .... zelfs Central Park heeft er tot nog toe slechts een bescheiden plek in gehad, ongetwijfeld ten onrechte ...

vergeet ook niet een middag te chillen in Bryant Park, met een lunch van of Pax of de Bryant deli op 38 x 6th AVe ....
de beste tijdsbesteding ooit IM(not so H)O
:mrgreen:

o, en misschien ook een overweging:
ik ga dit jaar een nachtje doorbrengen in Boston en hoe meer ik me in die stad verdiep, hoe meer zin ik daarin krijg ... misschien ook iets voor jou?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Pfoe! Ik vind naar Boston voor 1 nachtje wel krap.. Al is de stad absoluut de moeite waard!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik vind het al heel wat dat ik 1 nacht ergens anders door ga brengen, maar in 1 dag op en neer was duidelijk geen goed plan ...
Ik denk trouwens dat ik er geen spijt van ga krijgen ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Hoe reeël is het om graag naar (bijvoorbeeld) deze brug te willen vanuit New York met openbaar vervoer (https://maps.google.nl/maps?q=Bear+Moun ... CAkQ_AUoAQ)
Lang met het OV moeten reizen vind ik opzich niet erg en een lang stuk lopen ook niet. Maar volgens mij hebben heel veel wegen in de US geen mogelijkheid om naast te lopen. Weten jullie daar meer over? Zijn daar mogelijkheden voor of is dat gewoon niet te doen in de US.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik gebruik streetview voor dat soort dingen (en tripadvisor) .... als ik op streetview kijk, vermoed ik zomaar dat het niet gewaardeerd wordt als je op de vluchtstrook gaat lopen ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Hmm, dat is wel lastig in de USA dat het allemaal zo op auto georienteerd is. Ook wel weer logisch natuurlijk met zo'n groot land.

Maar hebben jullie tips voor wat met OV enigsinds te doen is buiten New York City wat even iets anders is dan stad? Dus ook geen park ofzo maar echt natuur.
Nu verwacht ik dat jullie gaan zeggen, er is genoeg te doen in New York zelf. Maar ik ben er 13 dagen dus een dag afwisseling is ook wel leuk, plus dat het ook tof is om iets meer te zien van Amerika dan alleen stedelijk gebied.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

hahaha, jaaaa, ik ga zeker als allereerste zeggen dat er zat te doen is in New York .... ik ga deze keer weer voor vrij lang, maar heb slechts met moeite een overnachting in Boston geboekt ...
nou vergeet ik even of het in dit draadje stond, maar ik heb het wel kort geleden ergens gelinkt ....
het schijnt de de treinrit langs de Hudson best mooi is en verderop kun je dan bijvoorbeeld een boottocht doen ....

heb je je al verdiept in de watervallen van de Niagara?

Ik ben vorige keer naar Stormkings geweest, dat was wel leuk, maar geen spannend avontuur of zo ....
wees nog eens iets duidelijker over wat je precies zoekt?
een stoere rit per paard of zoiets?

ik volg met passie de groupons van NYC en daar zitten best wel eens uitdagende dingen voor buiten de stad tussen. misschien moet je daar ook regelmatig naar kijken:
http://www.groupon.com/browse/new-york? ... cale=en_US
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

o ja, en ik ga straks een paar fietsgroupons kopen en dan ook een dagje naar Staten Island,
heb ik ook al via streetview gedaan en ziet er weer heel anders uit!
kijk ook eens hier:
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g6 ... _York.html
trouwens, ook Brooklyn is heel anders dan Manhattan
en je hebt bijvoorbeeld dat bekende cemetary ....sut, ik kan de naam nu niet bedenken, staat in mijn laatste blog,

ook NYC heeft meer dan genoeg plaatsen die je doet voelen of je buiten de grote stad bent, hoor:
zoals deze plek:
http://www.tripadvisor.com/Attraction_R ... _York.html
je hebt daar ook een mooi uitzicht over de Hudson en het park ervoor vond ik ook heerlijk, maar ja, da's dus weer een park ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

vergeet niet hier een kijkje te nemen, gratis op vrijdagavond:
http://www.tripadvisor.com/Attraction_R ... _York.html

ik ga voorlopig hier verder:
maak vooral niet de fout om te denken dat NYC alleen midtown Manhattan is... dat is het grote stadscentrum dat zoo bekend is, maar Upper West is bijvoorbeeld weer heel anders en ook SOHO, the Village, St Mark's Place, om van Queens en Brooklyn maar te zwijgen .... blijf alsjeblieft niet op de geijkte plaatsjes plakken, dan mis je zoveel!

deze jongens heb ik al vaker aanbevolen
http://www.bikethebigapple.com/
ze zijn zeker niet goedkoop, maar zeker hun geld waard! Voor een eerste bezoeker is de E tour denk ik erg leuk, ik heb er nog een met hen gedaan en die is me ook bevallen, zou zo maar kunnen dat ik komende zomer weer wat boek
Laatst gewijzigd door meyem op 12 feb 2014, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Thanks voor de toffe links!

Wat ik in mijn hoofd had was om éen dag even totaal uit New York of stedelijk gebied te gaan. Wat ik zoek is dus bijvoorbeeld een plek als bij die brug waarbij het uitzicht echt geweldig is over de rivier en de bebosdeheuvels. Dat is namelijk ook wel onwijs mooi!

Maar misschien moet ik dat niet willen tijdens deze vakantie. Maar als het enigsinds mogelijk is ga ik een poging doen :)
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

lees anders mijn laatste 2 blogs eens, dat waren ook wat langere trips. Misschien doe je nog wat ideeen op (ik ben nog steeds op zoek naar die begraafplaats ^_^)

de laatste keer had ik een aantal groupons gekocht en kwam op die manier met een weer heel andere kant van New York in aanraking en heb daar intens van genoten!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer