Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SarahB: 2 weken zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Re: Reis SarahB: 2 weken zuidwesten

Bericht door Mandijtjuh »

Uit die 2 zou ik dan denk ik Walker River Lodge kiezen. Goedkoper en betere beoordeling.

Misschien is Virginia Creek Settlement (Bridgeport) ook wel een leuke optie.
Goede beoordelingen op Tripadvisor en Yelp
Motel Queen Plus $95,- excl tax
Deluxe Queen Room $105 excl tax
Tent Cabin One Double Bed $28 excl tax
Covered Wagon $28 excl tax

http://www.virginiacreeksettlement.com/
http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... ornia.html
http://www.yelp.nl/biz/virginia-creek-s ... bridgeport
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

SarahB schreef:
Maar je schrijft: "De duinen zijn overigens niet iets om overdag in de hitte te gaan ronddwalen. Ik ken meerdere verhalen van mensen die dat hun leven heeft gekost. "
Is dat echt waar? :shock: We zijn sowieso niet van plan om er overdag door te wandelen hoor, maar hier schrik ik toch wel van!
Ik citeer even me zelf uit een bericht uit 2010 (Zelfplagiaat? :roll: )
Gemiddeld genomen zijn er jaarlijks twee dodelijk ongelukken in Death Valley. De ene betreft een verkeersdode, meestal een eenzijdig auto-ongeluk van een auto die van de weg afraakt; je botst niet zo snel tegen een andere auto aan in DV. Het andere dodelijke ongeluk is echter hitte gerelateerd.

Er zijn een aantal bekende gevallen. Zo kwamen in 1996 een viertal Duitsers niet terug van vakantie in Amerika. Ook leverden ze in LA niet hun huurauto in. Die werd drie maanden later in een volkomen afgelegen deel van DV (de Anvil Canyon) gevonden. De auto, het was een gewone huurauto en volkomen ongeschikt om in dat ruwe terrein te rijden, had drie lekke banden. Hij was verlaten en afgesloten. Ondanks een uitgebreide zoektocht met helikopters en paarden werden de Duitsers, waarschijnlijk waren ze verkeerd gereden, niet terug gevonden. Pas vorig jaar, dertien jaar later, zijn de restanten van de ouders teruggevonden, op 10 km afstand van de auto in een woest verlaten gedeelte. De kinderen zijn nog steeds vermist.

Een ander bekend voorbeeld betreft ook een Duitser. Deze had in 2001 bedacht dat hij via de Golden Canyon naar Zabriskie Point wilde lopen. Zijn vriendin reed hem erheen en zou hem later die dag bij Zabriskie Point weer oppikken. Daar kwam hij echter niet opdagen en toen ze daar twee uur had gewacht, werd ze ongerust en waarschuwde ze de rangers. Die troffen hem aan in de Canyon, overleden aan de gevolgen van acute uitdroging. Hij had slechts een literfles water meegenomen terwijl het die dag erg warm was in de canyon. Het verhaal heeft jarenlang in het parkkrantje van Death Valley gestaan als waarschuwing voor de toeristen.

Ook kan je in Death Valley slachtoffer van te veel water worden. In 2004 kwamen twee Amerikanen om het leven toen hun auto in een flashflood belandde na hevig noodweer.

De laatste jaren vinden de meeste hitte-gerelateerde ongelukken plaats in de Sanddunes. Het betreft dan meestal mensen die besluiten er wat langer rond te gaan wandelen, soms verdwalen ze. Ze realiseren zich vaak van te voren niet wat een oven de Sanddunes gedurende de dag kan worden. Ze raken oververhit met soms fatale gevolgen.

Is Death Valley nu een plaats waar je niet heen moet gaan? Nee, zeker niet zolang je maar geen ondoordachte dingen doet. Als je op de geasfalteerde wegen blijft (en ook de ongeasfalteerde weg naar de Devils Golf Course kan je heel goed berijden) heb je echt geen problemen. En ter geruststelling het jaarlijkse dodental (twee doden op de 800.000 bezoekers) ligt procentueel niet hoger dan in andere nationale parken. Zo trekt Yosemite weliswaar jaarlijks vijf keer zoveel bezoekers als Death Valley maar telt ook tussen de vijf en acht keer zoveel dodelijk ongelukken als DV (meestal als gevolg van een val).

Om dit wat macabere onderwerp wat luchtig af te sluiten de volgende vraag trof ik op een Amerikaans forum aan:
Vraag: Hoe vaak gaan mensen dood in nationale parken? :?
Antwoord: één keer. :wink:
Inmiddels komen er bijna 1 miljoen bezoekers per jaar in Death Valley en het gemiddeld aantal dodelijk slachtoffers per jaar is nog steeds twee. Dus zolang je niks geks doet, gebeurt er niks.

Martin
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Brr, enge verhalen wel. Maar als we voorzichtig zijn, zal er wel niets gebeuren. :)

We hebben erg veel dingen die we willen doen in Page. Zou volgende planning haalbaar zijn volgens jullie?

23/9 Bryce – Page (vroeg in Bryce vertrekken, om 13u in Page een half-day rafting trip doen)
24/9 Page ('s ochtends Lower Antelope Canyon bezoeken, in de namiddag een boottocht maken op Lake Powell)
25/9 Page – Monument Valley ('s ochtends wandelen naar de Horseshoe Bend, daarna naar Monument Valley vertrekken en daar om 14u een jeeptour doen)
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

En een aanvullende vraag: hoe lang doe je ongeveer over de wandeling naar Horseshoe Bend?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Het is ruim een km. wandelen van de parkeerplaats naar het uitzichtpunt. Let wel: het wandelen is voornamelijk door zand en het kan enorm warm zijn. Ik zag dat jullie s'ochtends gaan dus dan is het relatief koeler natuurlijk. De terugweg is iets zwaarder omdat je dan wat moet klimmen. Stelt niet heel veel voor maar toch goed te weten. Ik denk dat je voor het hele bezoek een uurtje of twee moet uittrekken. Vergeet vooral niet wat water mee te nemen!
Groetjes,
Daniel
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

SarahB schreef:En een aanvullende vraag: hoe lang doe je ongeveer over de wandeling naar Horseshoe Bend?
Horseshoe Bend, ik schrik daar 2 jaar na dato nog wel eens van wakker. Echt prachtig, maar ow ow wat gaat het in 1x diep naar beneden :shock:
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Haha, ja met hoogtevrees moet je niet op het randje gaan staan. Mijn vriendin heeft daar wel een handje van. En ik maar pissig roepen dat ze bij die afgrond vandaan moest :lol:
Groetjes,
Daniel
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Ik denk niet dat ik aan de rand ga staan, ik ben ook niet zo'n held met hoogtes en dieptes. :mrgreen:
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

SarahB schreef:Ik denk niet dat ik aan de rand ga staan, ik ben ook niet zo'n held met hoogtes en dieptes. :mrgreen:
Haha je zult wel moeten als je de meander wilt zien :geek2: Anders ga je er voor niets heen.
Groetjes,
Daniel
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Mrvanilla schreef:
SarahB schreef:Ik denk niet dat ik aan de rand ga staan, ik ben ook niet zo'n held met hoogtes en dieptes. :mrgreen:
Haha je zult wel moeten als je de meander wilt zien :geek2: Anders ga je er voor niets heen.
Hmm, niet TE dicht aan de afgrond dan! :lol:
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

je hebt op de rand en op de rand hé, ik bleef toch zeker een meter van de echte rand en kon toch de meander schoontjes zien
had bovendien een moeder die een paar meter verder ook de hele tijd zat te zeggen dat ik toch maar moet opletten, en niet zo dicht! :mrgreen:
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

als je in mexican hat verblijft, zou je ook nog even kunnen doorrijden naar goosenecks state park, is van Mexican Hat niet zo ver, en is een leuk zichtpunt, horseshoe bend x 3 of zo :)

http://www.stateparks.utah.gov/park/goo ... state-park

Afbeelding
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Tof!!
Is het een lange wandeling naar dat zichtpunt? (Ik wil die dag ook gaan paardrijden in Monument Valley en wil dat de avond voordien reserveren. Dus ik moet dan een idee hebben hoeveel tijd we in dat Gooseneck State Park zouden doorbrengen :) )
Laatst gewijzigd door Aricon op 29 jan 2014, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

even gekeken op google maps, is maar een kwartiertje vanaf Mexican Hat (reken een half uurtje, want google is altijd heel rap)
en tadaa, je rijdt gewoon met je auto tot aan het zichtpunt, de parking is er net naast, dus geen 'tijdverlies'
op een uurtje kun je het gedaan hebben en heb je nog de hele dag om de cowgirl in jezelf los te laten :mrgreen:
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Gooseneck State Park staat bij op de planning dus. :mrgreen:

Nu hoorde ik net van een spookstadje "Rhyolite". Dat ligt eigenlijk net op onze route (Death Valley - Valley of Fire - Zion). Nu, die dag is sowieso wel een drukke dag met veel auto-rijden, maar ik zou er toch graag eventjes willen stoppen en wat rondkijken. Is dat nog te doen denken jullie?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Het spookstadje Rhyolite stelt niet veel voor en dat heb je snel gezien.
Als je op weg bent van Death Valley NP naar de plaats Beatty, dan kan je de afslag even nemen naar Rhyolite.
Al met al zal je dit zo'n halfuurtje totaal kosten, maar dat zou zo maar eens af kunnen gaan van de tijd, die jij wilt besteden in het Valley of Fire SP.
Op zich heb je een lange reisdag van Death Valley naar Zion NP via het Valley of Fire SP. Op tijd weg gaan dus.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik zou aan Rhyolite echt niet veel tijd besteden. Ik citeer even uit ons reisverslag:

Een korte stop bij Rhyolite volgde nog. Dit spookstadje ligt een paar kilometer van onze route af. Een grotere afstand was het ook echt niet waard geweest. Er stonden maar een paar gebouwen en die stonden ook nog allemaal achter grote hekken. Tom Kelly's Bottlehouse leek wel een gevangenis.

We vonden er echt niks aan dus :wink:

Elly
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Rhyolite gaan we dan maar overslaan, de rit Death Valley - Valley of Fire - Zion zal al wel een ganse dag in beslag nemen.

Ik heb nog een klein vraagje over onze route: wij rijden dus van San Francisco naar Yosemite. Bij het verlaten van San Francisco rijd je over een brug, moet je daar tol betalen? Zo ja, hoe werkt dat? Met kleingeld of creditcard of ...?
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Voor alle duidelijkheid, hier nog eens onze definitieve route:

13/9 Amsterdam - San Francisco
14/9 San Francisco + avondtour Alcatraz
15/9 San Fransisco – Yosemite
16/9 Yosemite
17/9 Yosemite - Bridgeport (Tioga Pass)
18/9 Bridgeport (Bodie, Mono Lake) – Big Pine (Ancient Bristlecone Pine Forest)
19/9 Big Pine (Alabama Hills) – Death Valley
20/9 Death Valley – Valley Of Fire - Zion
21/9 Zion
22/9 Zion – Bryce
23/9 Bryce – Page
24/9 Page
25/9 Page – Monument Valley (Mexican Hat)
26/9 Mexican Hat –Gooseneck State Park - Grand Canyon
27/9 Grand Canyon
28/9 Grand Canyon – Las Vegas
29/9 Las Vegas
30/9 Las Vegas – Amsterdam
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik was al een aantal keer in Rhyolite. Ooit een goudzoekersstadje.

Verschillende van de kunstwerken die er staan (of stonden, tis alweer een tijdje terug) werden gemaakt door een Belg die in Rhyolite woonde. Enige jaren terug is hij overleden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer