Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van Seattle naar Denver, zomer 2014
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Van Seattle naar Denver, zomer 2014
Hallo mede-forummers,
onze roadtrip van 2012 (Denver-Vegas-Denver) beviel zo goed dat we (twee 40'ers, kids 10 en 7 jaar) dit jaar het Noordwesten gaan bezoeken.
Tickets zijn geboekt en een aantal hotels ook al, maar kan met een paar dingen nog wat hulp gebruiken.
Hieronder de planning:
1. Dusseldorf-Seattle
2. Seattle
3. Seattle (bezoek Future of Flight Aviation Center and Boeing tour)
4. Seattle
5. Seattle - ...
6. bezoek Glacier NP?
7. bezoek Glacier NP?
8. ...- West Yellowstone (hotel in West-Yellowstone)
9. West Yellowstone-Yellowstone NP (o.a. bezoek Old Faithful) (overnachting in Grant Village)
10. Yellowstone NP (overnachting in Grant Village)
11. Yellowstone NP (vanuit hier bezoek Grand Teton NP?)
12. Yellowstone NP-Cody
13. Cody (evt. rafting en bezoek rodeo)
14. Cody (cowboy cookout dinner)
15. Cody-Rapid City
16. Rapid City (o.a. Mount Rushmore)
17. Rapid City-Denver
18. t/m 21. Denver
22. Denver- Dusseldorf
Mijn vragen:
1. Kunnen we Glacier NP in de planning opnemen? Of doen we het dan tekort? Wat is jullie mening?
2. Kunnen we Grand Teton NP vanuit Yellowstone bezoeken op 1 dag? Ik wil nl. niet via Grand Teton naar Cody rijden, dat worden zoveel extra kilometers.
De vorige keer hadden we teveel 'losse' hotelovernachtingen, waar we dan maar 1 nacht ter plekke bleven. Nu heb ik wellicht wat langere ritten, maar geprobeerd wat meer rust in het programma te krijgen.
Daarnaast heb ik af en toe last van angst in de auto, vooral smalle wegen die langs afgronden gaan. Zo hebben we bijv. in Utah de scenic byway (ik geloof UT12) overgeslagen. Hebben jullie hier specifieke tips en adviezen voor mij? Zoals welke wegen zouden we kunnen vermijden of zou ik rekening mee moeten houden van tevoren?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Audrey
onze roadtrip van 2012 (Denver-Vegas-Denver) beviel zo goed dat we (twee 40'ers, kids 10 en 7 jaar) dit jaar het Noordwesten gaan bezoeken.
Tickets zijn geboekt en een aantal hotels ook al, maar kan met een paar dingen nog wat hulp gebruiken.
Hieronder de planning:
1. Dusseldorf-Seattle
2. Seattle
3. Seattle (bezoek Future of Flight Aviation Center and Boeing tour)
4. Seattle
5. Seattle - ...
6. bezoek Glacier NP?
7. bezoek Glacier NP?
8. ...- West Yellowstone (hotel in West-Yellowstone)
9. West Yellowstone-Yellowstone NP (o.a. bezoek Old Faithful) (overnachting in Grant Village)
10. Yellowstone NP (overnachting in Grant Village)
11. Yellowstone NP (vanuit hier bezoek Grand Teton NP?)
12. Yellowstone NP-Cody
13. Cody (evt. rafting en bezoek rodeo)
14. Cody (cowboy cookout dinner)
15. Cody-Rapid City
16. Rapid City (o.a. Mount Rushmore)
17. Rapid City-Denver
18. t/m 21. Denver
22. Denver- Dusseldorf
Mijn vragen:
1. Kunnen we Glacier NP in de planning opnemen? Of doen we het dan tekort? Wat is jullie mening?
2. Kunnen we Grand Teton NP vanuit Yellowstone bezoeken op 1 dag? Ik wil nl. niet via Grand Teton naar Cody rijden, dat worden zoveel extra kilometers.
De vorige keer hadden we teveel 'losse' hotelovernachtingen, waar we dan maar 1 nacht ter plekke bleven. Nu heb ik wellicht wat langere ritten, maar geprobeerd wat meer rust in het programma te krijgen.
Daarnaast heb ik af en toe last van angst in de auto, vooral smalle wegen die langs afgronden gaan. Zo hebben we bijv. in Utah de scenic byway (ik geloof UT12) overgeslagen. Hebben jullie hier specifieke tips en adviezen voor mij? Zoals welke wegen zouden we kunnen vermijden of zou ik rekening mee moeten houden van tevoren?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Audrey
1997:NYC-WAS-DEN-SFO-LAX|1998:NY|2001:Denver/Chicago|2003:Noordoost|2005:CO|2007:FL|2009:FL|2010:FL|2011: FL|2012: Zuidwest|2013:Florida|2014:Noordwest|2017:FL|2019:CO/CA.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Van Seattle naar Denver, zomer 2014
hallo,
een kort bezoek brengen vanuit Grant Village aan Grand Teton ?
Dat kan, is maar een 100 km. Mits een heel vroege start ( zonsopgang?) heb je een hele dag Grand Teton. Nog in het park heb je ook nog enkele kleine watervallen : Lewis falls en Moose falls , net voor de ingang).
Wel heb je in Yellowstone zelf niet echt veel tijd, het wordt dus (weeral) moeilijke keuze.
Jacques
een kort bezoek brengen vanuit Grant Village aan Grand Teton ?
Dat kan, is maar een 100 km. Mits een heel vroege start ( zonsopgang?) heb je een hele dag Grand Teton. Nog in het park heb je ook nog enkele kleine watervallen : Lewis falls en Moose falls , net voor de ingang).
Wel heb je in Yellowstone zelf niet echt veel tijd, het wordt dus (weeral) moeilijke keuze.
Jacques
Je zult er een reden voor hebben, maar waarom zoveel dagen in Seattle? Zo'n bijzondere stad vind ik dat niet. Wellicht kun je daar één dag vanaf halen en bij Glacier erbij plakken, dan zit je iets ruimer.
Over Grand Teton: ik zou dan zelf adviseren om de avond ervoor al naar Grand Teton te rijden en dan te overnachten aan de noordzijde van het park. Mooie gelegenheden zijn dan Signal Mountain Lodge en Colter Bay Village. Dan hoef je 's avonds nog geen 100 km te rijden, maar zit je de volgende ochtend al wel in het park. Dan heb je tenminste een hele dag, want dat is zeker de moeite waard. En bovendien hoef je dan niet in Grant Village te overnachten (vind ik geen aanrader als je kunt kiezen). Aan het eind van de dag kun je dan via Yellowstone naar Cody, zoals je aangaf.
Over Grand Teton: ik zou dan zelf adviseren om de avond ervoor al naar Grand Teton te rijden en dan te overnachten aan de noordzijde van het park. Mooie gelegenheden zijn dan Signal Mountain Lodge en Colter Bay Village. Dan hoef je 's avonds nog geen 100 km te rijden, maar zit je de volgende ochtend al wel in het park. Dan heb je tenminste een hele dag, want dat is zeker de moeite waard. En bovendien hoef je dan niet in Grant Village te overnachten (vind ik geen aanrader als je kunt kiezen). Aan het eind van de dag kun je dan via Yellowstone naar Cody, zoals je aangaf.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zaten in 2008 in de Signal Mountain Lodge, die ligt heel mooi. Zie ons reisverslag voor Yellowstone en GT.
Marianne
Marianne
Als je angst hebt in de auto bij smalle wegen langs afgronden, zou ik niet naar Glacier gaan. De going-with-the-sun-road door Glacier NP is prachtig (één van mooiste wegen die ik ooit heb gereden) maar wel regelmatig smal en langs afgronden.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens of je in Yellowstone niet een paar nachten in Canyon kunt zitten. Dat ligt centraler en is leuker dan Grant. Wij vonden Old Faithful ook geweldig, in 2008 hadden we een kamer in het oude deel van de Inn.
Ik zie nu dat jullie wel erg veel tijd voor Denver uittrekken. Is dat een must? Je zou in South Dakota nog wel meer tijd kunnen gebruiken, en voor Grand Teton.
Misschien hebben jullie iets aan ons 2004-verlsag. Onze kinderen hadden toen ongeveer dezelfde leeftijd.
Marianne
Ik zie nu dat jullie wel erg veel tijd voor Denver uittrekken. Is dat een must? Je zou in South Dakota nog wel meer tijd kunnen gebruiken, en voor Grand Teton.
Misschien hebben jullie iets aan ons 2004-verlsag. Onze kinderen hadden toen ongeveer dezelfde leeftijd.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Dank voor de reacties.
De reden dat we Grant Village in Yellowstone hebben geboekt, is simpelweg omdat er niets anders beschikbaar was. (Tickets zijn vorige week pas geboekt.)
Dank ook voor de tip om 's avonds alvast in Grand Teton te overnachten.
Ik denk dat we dat stukje inderdaad aanpassen. Die 2 accommodaties zien er geweldig uit!
En waarom we zoveel dagen in Seattle en Denver willen blijven?
We willen de reis rustig beginnen (en niet gelijk de weg op), we houden van grote steden, familiebezoek in Denver en tijd om te shoppen
Glacier houden we nog even in beraad, maar denk dat het beter is die te skippen, teveel kilometers...
De reden dat we Grant Village in Yellowstone hebben geboekt, is simpelweg omdat er niets anders beschikbaar was. (Tickets zijn vorige week pas geboekt.)
Dank ook voor de tip om 's avonds alvast in Grand Teton te overnachten.
Ik denk dat we dat stukje inderdaad aanpassen. Die 2 accommodaties zien er geweldig uit!
En waarom we zoveel dagen in Seattle en Denver willen blijven?
We willen de reis rustig beginnen (en niet gelijk de weg op), we houden van grote steden, familiebezoek in Denver en tijd om te shoppen

Glacier houden we nog even in beraad, maar denk dat het beter is die te skippen, teveel kilometers...
1997:NYC-WAS-DEN-SFO-LAX|1998:NY|2001:Denver/Chicago|2003:Noordoost|2005:CO|2007:FL|2009:FL|2010:FL|2011: FL|2012: Zuidwest|2013:Florida|2014:Noordwest|2017:FL|2019:CO/CA.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2233 Weergaves
-
Laatste bericht door mikeycusoon
-
- 11 Reacties