Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

20 Things to Do in Salt Lake City Before You Die

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dutchess
Amerika-expert

20 Things to Do in Salt Lake City Before You Die

Bericht door Dutchess »

Voor wie nog ideeën nodig heeft: 20 Things to Do in Salt Lake City Before You Die
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: 20 Things to Do in Salt Lake City Before You Die

Bericht door LittlePhoenix »

National History Museum vond ik heel erg tegenvallen. Elke kamer heeft iets waar de kinderen mee kunnen spelen maar toen wij er waren werkte er veel niet of de kinderen/volwassenen die aan het spelen waren bleven zo lang doorgaan dat we na 10 minuten maar verder liepen. Het is een redelijk museum en als je toch in de buurt bent kan je best even binnenwandelen maar ik zou er niet extra tijd voor inplannen. Het museum in Lehi is veel leuker!

Maar als je toch in SLC bent, ga dan lunchen of avondeten bij Tucanos! Brazilian grill = superlekker.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Oh, en voor de vrouwen die iets willen drinken bij Bar X, zorg dat je toestemming hebt van je man. Ik heb 2 keer meegemaakt dat m'n man eerst toestemming moest geven. Was niet bij Bar X trouwens, maar 1 keer in een restaurant en 1 keer in een brewery. Maar toen ik hoogzwanger was wilde de serveerster me best een drankje inschenken toen m'n man 'sure' zei (hij had haar niet goed verstaan en dacht dat ze vroeg of hij nog een glas wilde).
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

LittlePhoenix, wij gaan regelmatig uit & bestellen wat te drinken maar zoiets heb ik echt nimmer en nooit meegemaakt in al mijn tijd in Utah en ik woon hier toch al enkele decennia.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
RemcoUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RemcoUSA »

Ik mis in de lijst toch echt het Hill Aeroscpace Museum! Ligt in een noordelijke voorstad van Salt Lake City en is een vrij toegankelijk museum bij een luchtmachtbasis. Het is een heel mooi en groot museum met heel veel oude militaire vliegtuigen en andere attributen. Ook vind je er heel veel informatie over oorlogen waarin de Amerikanen gevochten hebben. Wij waren zeer onder de indruk van dit mooie museum en vooral dat het gratis toegankelijk is, vind dat maar eens in Nederland :blink: Maar ook al zou de entree 15 of 20 dollar zijn bij wijze van spreken, dan zou dat wat mij betreft het dubbel en dwars waard zijn! Echt een aanrader als het je (enigszins) interesseert :thumbup:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Ja, Hill is natuurlijk ook een bezoekje waard. Helemaal niet meer aan gedacht. Voor ons was Hill vooral waar we heen gingen om dingen te regelen die op onze basis niet beschikbaar waren. Maar inderdaad een leuk museumpje.

Dutchess, volgens mij heeft Manja (die met haar man in SLC heeft gewoond en nu in DC zit...is toch DC? Virginia?), anyway, volgens mij heeft zij dat ook nooit meegemaakt en ze heeft toch ook een paar jaar in Utah doorgebracht. Maar ik heb het dus wel meegemaakt en ik dacht de eerste keer dat de bartender een grapje maakte. Maar nee, moest toch echt toestemming van m'n man hebben.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik geloof je echt wel, maar ik wil de andere forumleden toch niet de indruk geven dat dit de norm is. En ik kan ook niet geloven dat dit conform de wet was, dat die bartender of serveerster dat vroeg. Ik kan me goed voorstellen dat je er in je verbijstering niet toe gekomen was, maar ik had de manager erbij geroepen.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Ik weet van vriendinnen en kenissen in ons kleine stadje dat het vaker voorkomt. Maar zal inderdaad niet de norm zijn anders zouden er wel meer ervaringen online staan, eh?

En ach, de manager roepen vond ik de moeite niet waard. Zou ik wel doen als het om iets belangrijks gaat, maar dit was eigenlijk zo belachelijk dat het grappig is.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ik vond het vooral gezellig winkelen in Salt Lake City
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten