oortjes schreef:Sue ik zie dat je terug gaat en je hebt familie, dus misschien is dit alles overtollige info.
In de US moet je met een cover-letter aankomen en een resume van wat je tot nu toe gedaan hebt, in aflopende volgorde. Je moet ook je sterke punten geven in de coverletter.
Google resume maar es dan krijg je voldoende voorbeelden.
Ook moet je vaak je salaris history op een rijtje hebben.
References zijn hier erg belangrijk, dus neem wat brieven mee van voormalige werkgevers - al waren het tijdelijke banen - en docenten. Bvk in het Engels, anders vertaal je ze zelf even.
(Vergeet ook niet een aantal internationale geboortebewijzen mee te nemen, er wordt vaak om gevraagd. Overigens hoe heb je je ziektenkostenverzekering geregeld ? het is niet gezegd dat je meteen een baan met benefits hebt en dan heb je ook nog met de uitsluitingsperiode te maken - mocht je eoa probleem hebben nu.)
Veel succes !
Bedankt voor de tips. Ik ga inderdaad terug naar familie maar die zijn allemaal in Amerika opgegroeid. Mijn Resume ben ik al aan het aanpassen. Terug naar mijn oude USA formaat
Brieven van werkgevers zijn ook allemaal geregeld. Ik zit alleen met de salary history. Kan wel wat meenemen en omzetten naar dollars maar volgens mij is een en ander niet echt goed met elkaar te vergelijken. Ach ik neem het wel mee en we zien wel.
Met verzekeringen ben ik al bezig. Heb nu een Globe trotter bekeken van Elvia en een Internationale verzekering van Oom. Beide zijn tijdelijk af te sluiten. Ben alleen niet echt gecharmeerd van de dekkingen met name voor aansprakelijkheid. Voor de VS zijn die wel erg laag. Ik ga zo ook even kijken (google-en) naar mogelijkheden om in de VS zelf verzekeringen af te sluiten. Die moeten er toch ook wel zijn.
Lijkt me inderdaad wel zo verstandig om verzekerd te zijn totdat ik bij een werkgever in een verzekering kan vallen. In Nederland loop ik ook niet onverzekerd rond dus dan zeker in de VS niet. Ik moet er niet aan denken om onverzekerd rond te lopen, er zal maar wat gebeuren...
Hoe vaak is eigenlijk de tijd die verstrijk voor je bij een werkgever onder de dekking valt? Het zal wel per werkgever verschillen maar is dat gemiddeld niet iets van een of twee maanden in dienst zijn?