Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
RV campings
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
RV campings
We reizen van half mei tot eind juni met een 26 feet camper door West USA en zullen dus veel campings nodig zijn. Ik wil liever geen campings vooraf boeken, maar lees af en toe dat je dan het gevaar loopt dat er geen plek meer is, tenzij je al om uur of 12 aankomt. Wat zijn de ervaringen in die periode van het jaar?
Hoor graag jullie reacties.
Piet Bijmold
Hoor graag jullie reacties.
Piet Bijmold
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Re: RV campings
In de grote en drukke parken kan het vol zijn, dus die zou ik wel reserveren. Misschien is het handig als je je route (ongeveer) aangeeft, dan is het ook makkelijker om aan te geven waar je beter wel kan reserveren. Je hebt zo wie zo het Memorial weekend in je vakantie zitten, dan kan het drukker zijn!
Wij gaan in het hoogseizoen, en wilden gisteren een statecamping aan de kust boeken; tja dat lukte niet bij onze voorkeur op het tijdstip dat ze voor de hele maand augustus vrij kwamen, maar wel op een ander park.
Ik laat aan experts over hoe zij dit ervaren in het voorseizoen: het hangt ook van je plaatsen af en je eisen.
Ik laat aan experts over hoe zij dit ervaren in het voorseizoen: het hangt ook van je plaatsen af en je eisen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is heel erg afhankelijk van waar je naar toe gaat. Weekenden en Memorial Day zijn druk, dan kun je het beste voor de zekerheid iets vastleggen als je in een park wilt staan.
Ik zie in je routetopic dat ik al het advies had gegeven om een plek in Yosemite vast te leggen. Is dat gelukt?
Marianne
Ik zie in je routetopic dat ik al het advies had gegeven om een plek in Yosemite vast te leggen. Is dat gelukt?
Marianne
Als je echt in de parken zelf wil staan, zou ik van te voren reserveren. Vlak buiten een nationaal park is het goed te doen. (Bijvoorbeeld in Moab voor arches en canyonlands. Daar zijn zat rv campgrounds en midden in de zomervakantie was er overal zat plek afgelopen jaar). In Yosemite zou ik zelf niet buiten het park gaan staan, omdat het zo groot is dat je anders elke dag uren aan het rijden bent om iets te bekijken.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012