Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis nien1!: Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nien1!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis nien1!: Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door nien1! »

Beste Amerika Reizigers,

Yellowstone gaat er dit jaar aan geloven. De vliegtickets en camper zijn geboekt (augustus).
Na het lezen van al verschillende treads heb ik een reisschema gemaakt, maar voor mijn idee kan het nog wat nuances gebruiken. Alle tips zijn welkom!

1. Vlucht AMS-Las Vegas
2. Dag Las Vegas
3. Camper ophalen na 13.00 uur en rijden naar Great Basin NP
4. Great Basin NP
5. Rijden naar Twin Falls
6. Rijden van Twin Falls naar Yellowstone, incl craters of the moon
7. Yellowstone
8. Yellowstone
9. Yellowstone
10. Yellowstone of Grand Teton
11. Rijden van Yellowstone of Grand Teton naar Dutch John
12. Rijden van Dutch John naar Arches NP (Moab)
13. Moab, Arches
14. Moab, Canyonlands
15. .... ? (nog een dag Moab?)
16. Rijden Moab- Capitol Reef NP
17. Capitol Reef NP
18. ...?
19. Zion (zijn we 3 jaar geleden al een dag geweest)
20. Zion- Las Vegas (camper inleveren voor 11.00 uur)
21. Las Vegas
22. Terugvlucht Las Vegas-Amsterdam
23. Aankomst Amsterdam

We hoeven/willen niet naar Salt Lake City, vandaar dat deze niet in het rijtje staat.
- Zijn de eerste dagen vanuit Las Vegas naar Yellowstone te doen, of is het beter om daar een extra dag (en waar) voor uit te trekken. Ik ben mij ervan bewust dat het een aardig vol reisschema is.

- Er staan nog 2 dagen niet ingevuld in het reisschema. Wellicht zijn die beter te verspreiden over de gehele route, of in te vullen door er nog een ander park bij te pakken?

Ik hoor graag jullie ideeën:)

Groet, Nienke
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Las Vegas- Yellowstone -Las Vegas

Bericht door avsboz »

Dag 18 naar Bryce NP natuurlijk :thumbup:
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Mooie route!
Inderdaad Bryce Canyon. Die extra dag in Moab is natuurlijk altijd mooi, maar ik zou toch kiezen voor een extra nacht bij Grand Teton.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
nien1!
Amerikafan

Bericht door nien1! »

Misschien ter aanvulling: Bryce hebben we ook al een keer gezien. We zijn in 2011 ook al eens naar West-USA geweest. Dit was toen de route: San Francisco > Yosemite NP > Las Vegas > Zion > Bryce > Grand Canyon North Rim NP > Monument Valley > Mesa Verde > Durango > Black Canyon of the Gunnison NP > Rocky Mountains NP > Denver. We willen nu graag ook andere dingen/parken zien als die de moeite waard zijn.
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
nien1!
Amerikafan

Re: Reis nien1!: Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door nien1! »

We zijn nog eens goed aan het kijken naar het eerste deel van de route van Las Vegas tot aan Yellowstone. We krijgen hem niet goed ingedeeld. Wie heeft er met dit stukje route ervaringen?

1. Las Vegas- Great Basin (bij het plaatje Baker)
2. Great Basin NP
3. Great Basin NP - Twin Falls
4. Twin Falls naar ......? (onderweg een bezoek aan Craters of the Moon)
5. ..... naar Yellowstone (West Entrance)

Het stuk Twin Falls naar Yellowstone lijkt ons te lang. Wat is jullie ervaring?
We lazen in het reisverslag van Elly dat ze een stuk Idaho hebben meegepakt: Sawtooth Mountains. Dit ziet er erg mooi uit. Aangezien we geen extra dag hebben om daar te verblijven, is het misschien niet handig om deze richting op te gaan.

Gr Nienke
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Craters of the Moon heeft een campground en anders is Arco de meest logische overnachtingsplaats.

Ben benieuwd naar Dutch John. Die heb ik ook op mijn lijstje staan als leuke overnachtingsplaats voor een volgende keer!

En vanaf Capitol Reef naar Bryce rij je over de prachtige scenic byway 12, wat al een bestemming op zich is!
nien1!
Amerikafan

Bericht door nien1! »

Hallo Inge,

Dankjewel.
We zijn niet van plan om via Bryce Canyon te gaan. Daar zijn we al twee keer geweest. We willen wel de UT 12 pakken, dus van Capital Reef naar Zion (springdale) rijden.
Heb jij ervaring met het stuk Twin Falls - Yellowstone? Zou je er een overnachting rondom Craters of the Moon bij plakken, of in een keer doorgaan naar Yellowstone (zonder stop bij Craters of the Moon, lange reisdag, maar dan win je er wel een dag op).

Het duurt nog even, maar zal mijn ervaringen rondom Dutch John zeker delen!

Gr
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Twin Falls - COTM - West Yellowstone deden wij ooit op 1 dag. (wel niet met een camper)
Bezoek aan COTM duurde toen ongeveer 3u. (maar ik had er langer willen blijven)

Een andere keer vanuit Idaho Falls naar COTM, hele dag in het park gebleven.

Voor Grand Teton mag er zeker nog een nacht bij.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

nien1! schreef:We zijn nog eens goed aan het kijken naar het eerste deel van de route van Las Vegas tot aan Yellowstone. We krijgen hem niet goed ingedeeld. Wie heeft er met dit stukje route ervaringen?

1. Las Vegas- Great Basin (bij het plaatje Baker)
2. Great Basin NP
3. Great Basin NP - Twin Falls
4. Twin Falls naar ......? (onderweg een bezoek aan Craters of the Moon)
5. ..... naar Yellowstone (West Entrance)

Het stuk Twin Falls naar Yellowstone lijkt ons te lang. Wat is jullie ervaring?
We lazen in het reisverslag van Elly dat ze een stuk Idaho hebben meegepakt: Sawtooth Mountains. Dit ziet er erg mooi uit. Aangezien we geen extra dag hebben om daar te verblijven, is het misschien niet handig om deze richting op te gaan.

Gr Nienke
Ik wilde je al verwijzen naar ons verslag maar dat heb je zo te zien al gevonden :wink:
Verkijk je niet op de rit van Las Vegas naar Great Basin. Als je de camper pas na 13.00 uur op kunt halen dan ga je dit niet redden. Je zult waarschijnlijk ook nog wat boodschappen willen doen.
In Great Basin hoef je in principe niet een hele dag te zijn dus het zou niet zo erg zijn als je dat niet haalt.
Maar ook de volgende dagen moet je toch weer veel kilometers afleggen. De afstand Twin Falls- Yellowstone is toch ook weer zo'n 500 km. Het wordt allemaal erg krapjes zo.
Hoe mooi de Sawtooth Mountains ook zijn, ik zie daar geen ruimte voor in jullie schema.

Elly
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
tussen capitol reef en zion : escalante, en bezoek de 2 slotcanyons, wordt de plezierigste natuurdag van het verlof

grand teton verdant extra dagje

Jacques
Frenk1976
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Frenk1976 »

Vlak bij Capitol reef heb je ook Goblin state park liggen, ik vond dit echt de moeite waard. Dit kan je combineren met De little horse canyon. Dit is een slot canyon. je kan bij Capitol reef ook een SUV huren en de cathedral valley loop rijden.

De Scenic byway 12 is er mooie, echter vergis je niet in de tijd. 4 a 5 met een aantal foto stops. En zorg dat je voor het donker eraf bent.

Succes met plannen

Gr frenk
nien1!
Amerikafan

Bericht door nien1! »

Hallo Allemaal,

Dankjewel voor jullie reactie.

We hebben toch maar een Early Bird Pick Up geregeld. Dit geeft zowel op de heenweg of terug weg meer speling!

Vanuit Moab naar Capitol Reef, welke route zouden jullie aanbevelen? De 95 lijkt erg mooi (onderlangs, via Hite Overlook), maar duurt ook wat langer dan bovenlangs (via Goblin State Park).

Hebben jullie nog leuke campground tips voor:

- Twin Falls
- Flaming Gorge (is een doorreisroute, ik zit te denken aan Firefighters Memorial Campground).
- Capitol Reef (ik lees veel over Fruita, maar die is niet te reserveren)
- Ely
- Grand Teton

Groeten Nienke
Laatst gewijzigd door nien1! op 03 feb 2014, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reden afgelopen jaar de 95. Dat is een prachtige route - zie ons reisverslag - maar wel lang. We hebben ook nog Goblin Vlaley meegenomen, dat is niet veel om. Wij vertrokken niet uit Moab maar vanuit Monticello, dus dat is wel korter. Fruita is mooi, maar natuurlijk wel lastig als je er later op de dag aankomt. Als het vol is kun je uitwijken naar Torrey.

Marianne
nien1!
Amerikafan

Bericht door nien1! »

Uiteindelijk is dit de route geworden beginnend op 5 augustus met camper en early bird vanaf dag 3:

Dag 1 Vlucht AMS-LV (Mirage)
Dag 2 Las Vegas (Mirage)
Dag 3 LV – Cathedral Gorge SP – Great Basin NP (overnachting in het park zelf of in Baker)
Dag 4 Great Basin NP – Ely
Dag 5 Ely – Twin Falls
Dag 6 Twin Falls – Craters of the Moon – West-Yellowstone
Dag 7 West Yellowstone - Canyon Village
Dag 8 Yellowstone NP
Dag 9 Yellowstone NP
Dag 10 Canyon Village – Colter Bay – Grand Teton NP
Dag 11 Grand Teton NP
Dag 12 Colter Bay – Dutch John (Firefighters Memorial Campground)
Dag 13 Dutch John – Moab – Arches NP
Dag 14 Moab – Arches NP - Devil’s Garden Campground
Dag 15 Devil’s Garden Campground – Arches NP – Moab
Dag 16 Moab – Canyonlands (– Dead Horse Point SP)
Dag 17 Moab – HW 95 – Capitol Reef NP (Torrey)
Dag 18 Capitol Reef NP (Fruita)
Dag 19 Capitol Reef NP – UT 12 – Springdale – Zion NP
Dag 20 Zion NP
Dag 21 Springdale – Las Vegas (MGM Grand)
Dag 22 Las Vegas (MGM Grand)
Dag 23 Terugvlucht LV-AMS

Alle overnachtingen zijn inmiddels geboekt, op dag 3 en 18 na. We weten dat er 4 flinke reisdagen bij zitten, maar dat hebben we geprobeerd te compenseren door op de andere plaatsen overal wat langer te blijven.
We vroegen ons nog af of we de Bonneville Salt Flats moeten gaan bezoeken op dag 5. Is dit spectaculair als er geen races zijn, of zie je dit landschap ook als je alleen op de weg zit.
Als jullie nog andere tips hebben over bepaalde routes of bezienswaardigheden onderweg dan horen we het graag. De bovenstaande tips hebben we bekeken en in ons reisschema al afgewogen. Nogmaals dank daarvoor :)

Nienke
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Omweg langs Bonneville kost je 1 u (met camper iets langer)
Maar als er geen races zijn, is hier enkel de zoutvlakte te zien met een bord
(ik was hier ooit in het pre digitale tijdperk en kan dus moeilijk een foto plaatsen maar het ziet eruit als op de site
http://www.blm.gov/ut/st/en/fo/salt_lak ... flats.html

Als je gaat, stop ook eens bij Salt Flats Café in Wendover.

Twin Falls : Shoshone Falls (maar dat wist je waarschijnlijk al)

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
nien1!
Amerikafan

Bericht door nien1! »

Hallo,

Ingrid, bedankt voor je reactie (en sorry voor mijn late reactie). We zullen het van de dag af laten hangen of we de Salt Flats bezoeken, afhankelijk van tijd/zin en weer.
De Shoshone falls hebben we inderdaad opgenomen in ons programma. Leuk om even een kijkje te nemen. Nu nog hopen dat er wel water stroomt..

Ik zit nog na te denken over dag 11/12. Nu hebben we dit:
Dag 10 Yellowstone (Canyon Village) – Grand Teton NP (Colter Bay RV park)
Dag 11 Grand Teton NP (Colter Bay RV park)
Dag 12 Colter Bay – Dutch John (Firefighters Memorial Campground).

We zitten nu de optie te overwegen om op dag 11 alvast naar Jackson te rijden, en daar te overnachten (dus wel nog de hele dag in Grand Teton doorbrengen, maar tegen de avond naar Jackson rijden). Dat biedt ons de mogelijkheid om naar de Rodeo te gaan (8 uur 's avonds), en even het dorpje te bekijken. Op onze volgende lange reisdag scheelt dat ook weer een uur. Is dit aan te raden, of zouden jullie toch een nachtje langer Colter Bay doen?

Groeten Nienke
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Nog over Bonneville: als het de dag ervoor geregend heeft, zou ik zeker niet gaan, de zoutvlakte staat dan onder water (slecht doorlatende ondergrond)

Wat betreft Jackson.
Ik vind het wel een leuk stadje om even in rond te lopen, maar niet de hele dag.
Dus als je op dag 11 enkel tegen de avond gaat, is dat prima te doen.
Je kan dan toch nog bijna de hele dag in Grand Teton spenderen.

Groetjes,

Ingrid
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dutch John zelf stelt niet veel voor, maar het gebied rond Flaming Gorges is best mooi. Als ik zo kijk neem je er weinig tijd voor. Stop zeker bij een aantal viewpoints voor je bij de dam bent. De dam zelf vond ik overigens veel minder dan de dammen bij Page,az en Boulder,nv.
nien1!
Amerikafan

Bericht door nien1! »

We zouden ook niet de hele dag in Jackson willen zijn, maar als het kan vinden wel het wel leuk om een keer de Rodeo te zien. Om vanuit Colter Bay s'avonds op en neer te rijden naar Jackson daarvoor vind ik niet zo geweldig. Ik rijd liever niet door het park heen in het donker. Daarom wellicht toch tegen de avond naar Jackson om er te overnachten, of de Rodeo laten schieten.

We trekken inderdaad weinig tijd uit voor Flaming Gorge. Het is echt een doorreisdag, om richting Moab te gaan. In/rondom Vernal hebben wij al een keer overnacht, vandaar nu het gebied rondom Flaming Gorge. We zitten op een campground met (als het goed is) mooi uitzicht over het water. We willen zeker wat zien van de omgeving (viewpoints), maar inderdaad: korte indrukken! We proberen op tijd weg te rijden, zodat we enigzins op tijd in het gebied zijn.

Gr
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Zo'n rodeo meemaken is wel iets speciaals.
Dus als je dat wilt doen, inderdaad overnachten in Jackson.
Zeker NIET in het donker terug naar Colter Bay, er loopt daar teveel wildlife rond.

Groetjes,

Ingrid
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer