Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreizen per camper of auto/motel?
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Rondreizen per camper of auto/motel?
Gebruik voor het zoeken van campings http://www.allstays.com Alle campgrounds (state, national, KOA's, privat) op een kaart. Met reviews,informatie en een link naar de website van de camping zelf. Als je de route weet, kijk je op de kaart en zie je vanzelf welke campground er langs ligt.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik vraag me af of dit ook zo is voor het hoogseizoen. Toen ik een paar jaar geleden uitzocht wat een camper in het hoogseizoen kostte schrok ik me helemaal wild van de prijs. Die ligt echt stukken hoger dan de prijzen in voor en naseizoen.Dokus schreef: De kosten van een reis per auto en hotels of met een camper en staangeld ontlopen elkaar niet erg veel. Een camper verbruikt meer benzine (1:4 /1:5 is niet ongebruikelijk), maar de benzine is een stuk goedkoper dan in Nederland. Kijk maar bij http://www.gasbuddy.com. Daarentegen zijn hotels weer veel duurder dan staanplaatsen en je moet altijd "uit eten" voor ontbijt, lunch, diner en elk kopje koffie of frisdrank.
Voor ons kwam een auto +hotels toen echt veel voordeliger uit dan een camper. En dan had ik nog niet eens meegerekend dat je aanzienlijk meer benzine gebruikt met een camper.
Wat betreft uit eten gaan: Als je met de auto reist hoef je echt niet voor elke maaltijd en elk drankje naar een restaurant.
Als je een koelbox, wat borden en bestek koopt kun je overal onderweg picknicken en ook op een hotelkamer kun je gewoon 's morgens je eigen broodjes smeren en een kopje thee of koffie zetten. Sommige hotels hebben ook een gratis ontbijt, soms karig maar wij hadden regelmatig een hotel met uitgebreid ontbijtbuffet.
En in de koelbox passen ook aardig wat flessen of blikjes frisdrank voor onderweg.
Wij hebben beide gedaan en vonden dat het allebei voor- en nadelen heeft. De meeste zijn vaak genoemd. Maar wat ik een van de grootste voordelen vond, wordt niet zo vaak genoemd: het kampvuur!! Voor mij is het pas echt vakantie als ik 's avonds onder de sterrenhemel, met een glaasje wijn aan het kampvuur zit.
Daar kan geen hotelkamer, hoe lux ook, tegen op.

Daar kan geen hotelkamer, hoe lux ook, tegen op.

- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar erg genoten van onze eerste camperreis. Wat al eerder genoemd is, het lekker buiten leven op de camping, 's avonds het vuurtje aan, heerlijk. Wij vonden het rijden in een camper wel tegenvallen in vergelijking met een minivan/SUV. Een auto heeft toch wel veel betere wegligging en je hebt veel minder last van de wind.
Bovendien zijn de kosten van een camper in het hoogseizoen veel hoger.
Wij kiezen nu dus weer als vanouds voor een reis per auto met overnachtingen in hotels/motels/cabins en we nemen de tent weer mee om toch ook lekker te kunnen kamperen. Voor ons is dit het beste van 2 werelden
Als we niet meer aan het hoogseizoen gebonden zijn zullen we vast nog wel eens met de camper gaan.
Elly
Bovendien zijn de kosten van een camper in het hoogseizoen veel hoger.
Wij kiezen nu dus weer als vanouds voor een reis per auto met overnachtingen in hotels/motels/cabins en we nemen de tent weer mee om toch ook lekker te kunnen kamperen. Voor ons is dit het beste van 2 werelden

Als we niet meer aan het hoogseizoen gebonden zijn zullen we vast nog wel eens met de camper gaan.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Kijk altijd naar je wat je zelf prettig vind.... maar kijk ook eens buiten de box.
Dit jaar gaan we over een aantal weken een auto/hotel reis maken. En dat gaat spannend worden, want ik hou HELEMAAL niet van hotels
. Maar met een camper buiten zijn in zwaar onder nul zie ik ook weet niet zitten. En dat niet alleen, s'avonds is het vroeg donker en op een camping is het dan ook niet aantrekkelijk.
Dus ik moet om, ..... hotels... Maar toch kijk er naar uit s'avond kunnen we een biertje drinken in een PUB/ Bar o.i.d. waar het gezellig en warm is. Ik heb al hotels uitgezocht die dichtbij een pub met een micro-brouwerij zitten. Ik ben een genieter geen zuiper even voor de duidelijkheid!
. Elke dag uiteten zal ook zwaar voor me worden, want zo goed zijn de keukens niet..... behalve de aziatische (en dat kan ik wel 3 keer per dag eten
), maar die zitten niet overal. Ontbijten doen we gewoon op de kamer en niet in een cafe, starbucks o.i.d. We eten alleen maar een broodje en dat is voldoende. Een full breakfast is absoluut niet aan ons besteed.
Al met al kijk ik er toch naar uit. Ik zal ongetwijfelt wat terleur momenten hebben, maar ik ga me daar niet door laten leiden.... Zo!
Camperreizen zullen altijd op de eerste plaats blijven staan. We hebben alweer plannen (ovb) voor het najaar
voor weer een de rondrit met een camper. Dat heeft echt onze voorkeur, het past bij gewoon bij ons.
Dit jaar gaan we over een aantal weken een auto/hotel reis maken. En dat gaat spannend worden, want ik hou HELEMAAL niet van hotels

Dus ik moet om, ..... hotels... Maar toch kijk er naar uit s'avond kunnen we een biertje drinken in een PUB/ Bar o.i.d. waar het gezellig en warm is. Ik heb al hotels uitgezocht die dichtbij een pub met een micro-brouwerij zitten. Ik ben een genieter geen zuiper even voor de duidelijkheid!

Al met al kijk ik er toch naar uit. Ik zal ongetwijfelt wat terleur momenten hebben, maar ik ga me daar niet door laten leiden.... Zo!
Camperreizen zullen altijd op de eerste plaats blijven staan. We hebben alweer plannen (ovb) voor het najaar

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
@yarrah: meen je nou echt dat je de restaurants in Amerika niet denderend vindt?
dan wordt maar weer eens bevestigd dat smaken verschillen! Ik heb in heel wat restaurants in de states gegeten en de keren dat ik het slecht vond komt misschien uit op 2 a 3. Ik ben ook helemaal niet van het uit eten gaan in Nederland bijvoorbeeld, maar in Amerika? Oh boy, het water loopt me alweer in de mond van alle heerlijke burgers, spare ribs, steaks en noem maar op! Voor mij ook een voordeel tov. camperreizen, je 'moet' uit eten.
in de camper kook je toch vaak zelf en is het maar zo zo door de (wat mij betreft) niet zulke hele uitgebreide assortimenten in de supermarkt.

Kan er niets aan doen Remco,... maar ik vind ze echt niet goed (dat komt ook doordat ik een koksopleiding heb gehad en klassiek getraind ben) als ik een bord eten zie kan ik al zien wat er verkeerd is gegaan in de keuken of dat er convenience produkten zijn gebruikt (beroepsidioot!, dat mag je rustig zeggen
) . Steaks, burgers, sparribs en wat jij noemt......Laat maar... de geur alleen al als je zo'n restaurant voorbij loopt. Kan me voorstellen dat het bij de een de water in de mond loopt. Maar ik krijg er geen honger van. Waar ik wel honger van krijg zijn de bakkers, met hun eigen Cookies, buns, Carrot Cakes....enz. Want dat is in nederland niet te vinden. Ik doe daar vooral inspiratie op, om ze thuis weer te maken en te verkopen
.
Doordat ik een kok ben vind ik het heerlijk om zelf te koken
in de camper.

Doordat ik een kok ben vind ik het heerlijk om zelf te koken

Go T@bbing!!!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties