Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Bericht door Hinko »

Lees de voorwaarden maar eens.
https://www.centraalbeheer.nl/CB%20Down ... kering.pdf
Vanaf 47 en Artikel 4 vanaf 49: wat is niet verzekerd. Artikel 4.3

Extra dekking prima alleen die 2,5 miljoen geldt niet voor je huurauto in de VS. Wel alle overige schadegevallen natuurlijk.
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

@jerre/jeroen:

naar welk mailadres heb je gemaild, voor alamo/brits? Ik zie daar een heel gunstige prijs, maar over drop off (SEA - SFO) kan ik niets vinden als ik alles ingevuld heb. Wilde er dus ook maar een mailtje aan wagen maar zie geen adres....Ik heb nog niet geboekt overigens.

Saskia
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Moi Sep, :wink:

Hier je antwoord :thumbup:

Het emailadres van Alamo/brits is: alamoukweb@rentpremier.com
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Dank je! :thumbup:
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

En nu wél geboekt, scheelde €250 met usareisen! Ik kan het nog altijd annuleren, mocht er weer eens een foutje in een of ander reserveringssysteem optreden :wink:

Vlucht: check
Auto: check

Nu alleen nog even een mooie route plannen :D
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Bij USAreisen is er wel geen one-way-fee ;) dus als je 181£ omrekent scheelt het niet veel ;)

Maar we zijn er nog uit over die one-way fee bij alamo.co.uk soms zeggen ze van wel soms van niet.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Nou bij ons scheelde het wel echt €250! Want we willen ook allebei rijden, en bij usareisen moesten we dan voor een extra bestuurder het superinklusiv pakket nemen. Dat zit er bij Alamo bij in. We hebben één keer meegemaakt dat alleen ikzelf bestuurder was, in Spanje, en toen verstuikte ik mijn enkel. Dan zit je wel mooi vast. Uiteindelijk kon ik gelukkig toch redelijk snel het gaspedaal weer indrukken, maar we willen zo'n risico niet lopen.

De one way fee is voor zover ik het nu heb uitgezocht bij alamo/brits niet van toepassing als je meer dan 21 dagen huurt. Heb er verschillende data op losgelaten en dat klopt elke keer. Maar voor de zekerheid heb ik ze toch ook gemaild, zodat ik dat als bewijs mee kan nemen mochten er problemen ontstaan.
Bobbert
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Bobbert »

Hinko schreef:Ja of nu bij Alamo (of andere maatschappijen) via UsaReisen/rentalcars/eautohuur/expedia/ebookers/uscarhire/ huurt, we krijgen allemaal het pakketje wat Alamo aanbiedt.
Juist daarom vind ik het zo vreemd als er prijsverschil is! Als ik kijk bij een http://www.autoeurope.nl/ dan is mijn autohuur van Salt Lake City naar Seattle van 6 aug t/m 23 aug zo'n 75-150 euro goedkoper dan via een usareizen of alamo rechtstreeks. Als ik dan in de voorwaarden zie staan (http://www.autoeurope.nl/insurancedetail.cfm) " CDW dekt nooit de schade aan banden, ruiten, spiegels, onderzijde en dak, interieur en sleutel van de huurauto. ". Dan heb ik daar toch mijn twijfels bij. Vergoed een ander dat wel standaard en noemen ze dit nu het Blijvend Eigen Risico?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

En toch denk ik dat je overal hetzelfde krijgt.
CDW Alamo is overal hetzelfde.

Zie ook http://www.drive-usa.de/rental-cars/ala ... kages.html
Tenzij je roekeloos rijd of onverhard.

Sommige zaken die je noemt vallen weer onder Road Assistance. (Sleutels, banden)
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Onder Road Assistance valt het vervangen van de band. Maar als je die zelf vervangt hoef je niet te betalen voor de band zelf hoor.

@Sep: Je hebt gelijk, bij mij is het SFO - SEA en dan moet je niet extra betalen voor 2de chauffeur omdat de huur in CA start.
Ik heb ook de mailberichten en ben van plan ze mee te nemen.

Jammer dat bij National (co.uk flyingblue) die 21dagen truuk niet werkt. Daar heb ik ook nog Emerald.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

@Stan/Gobien: ik heb, vóór ik de vliegtickets boekte,i.v.m. de gratis bestuurder in CA, ook nog even gekeken naar het omdraaien van de route. Dan waren echter de tickets weer veel duurder...zo is er altijd wel iets. Maar nu zijn we redelijk tevreden. En wat betreft de autohuur, die prijzen blijf ik toch wel in de gaten houden. Dat is wel fijn van zo'n goede annuleringsoptie!
adevries
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door adevries »

Midden in deze discussie post ik ook maar mijn vragen m.b.t. autohuur, want ik zie door de bomen het bos niet meer...

Mijn vriend en ik gaan van 6 - 30 mei naar Amerika. We vliegen op LA (heen en terug). We willen graag een auto huren voor twee personen die we ophalen en afleveren bij LA airport. Vanaf december ben ik me al via deze site aan het inlezen, maar door alle informatie ben ik volkomen de kluts kwijt.

Ik ben er wel achter dat boeken via http://www.alamo.co.uk/brits of via een tussenpersoon (Expedia, rentalcars.com) aanzienlijk scheelt. Echter ben ik 'bang' voor de addertjes onder het gras. Zijn we voldoende verzekerd, moet ik wel/niet voor een extra rijder betalen (Alamo geeft aan dat dit in California gratis is), vooraf of ter plekke betalen, hoe gaat het met tol (één vast bedrag bij Alamo voor de gehele huur periode) etc.

Wie kan mij in het kort, zonder allemaal moeilijke termen :), uitleggen wat handig is en wat ik vooral wel en niet moet doen? Mijn dank is groot :clap: !!
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

in Californië is een tweede bestuurder altijd gratis. Maakt niet uit wie de verhuurder is. Dit is namelijk bij wet geregeld.

Via http://www.alamo.co.uk/brits heb je alle benodigde verzekeringen.

Kort genoeg? :mrgreen:

Edit: je hebt zeer weinig tolwegen in het westen. Tolkastje huren lijkt mij niet nodig.
adevries
Amerika-newbie

Bericht door adevries »

haha ja kort genoeg, dank! Soms is de bevestiging dat je op de goede weg zit ook erg prettig :thumbup:
Margrietha
Amerika-ontdekker

Bericht door Margrietha »

Hinko schreef:in Californië is een tweede bestuurder altijd gratis. Maakt niet uit wie de verhuurder is. Dit is namelijk bij wet geregeld.

Via http://www.alamo.co.uk/brits heb je alle benodigde verzekeringen.

Kort genoeg? :mrgreen:

Edit: je hebt zeer weinig tolwegen in het westen. Tolkastje huren lijkt mij niet nodig.

Hoe kan het dat iedereen via http://www.alamo.co.uk/brits goedkoper uitkomt, doe ik iets verkeerd?

Ik kom voor een dodge van voor 23 dagen hier uit op:
977,00 Britse pond = 1178,46 Euro

en via rentalcar op 822 euro.
Mis ik iets????
Margrietha
Amerika-ontdekker

Hinko schreef:Lees de voorwaarden maar eens.
https://www.centraalbeheer.nl/CB%20Down ... kering.pdf
Vanaf 47 en Artikel 4 vanaf 49: wat is niet verzekerd. Artikel 4.3

Extra dekking prima alleen die 2,5 miljoen geldt niet voor je huurauto in de VS. Wel alle overige schadegevallen natuurlijk.

:thumbup: dank je wel, ik duik erin ....
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Margrietha schreef:
Hoe kan het dat iedereen via http://www.alamo.co.uk/brits goedkoper uitkomt, doe ik iets verkeerd?

Mis ik iets????
Ik ga er vanuit dat je geen extra optie hebt aangevinkt zoals: kinderzitting en gps.
Je hebt altijd uitzonderingen, vroeger op school ook al. Ze zijn niet altijd goedkoper.
Geef je data en locatie eens. Ga ik ook even kijken voor je.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Wat voor Dodge? Dat bepaalt namelijk de prijs. Niet het merk.

Ik heb voor mezelf weer even gekeken en Rentalcars is voor mij ongeveer €10 duurder (periode 29 dagen), maar itt rentalcars kun je hier met meerdere bestuurders rijden. Niet tegelijk overigens :lol: . Als je dus niet je auto in Californie oppikt, maar elders scheelt het dus wel best veel.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
antraciet
Amerika-ontdekker

Bericht door antraciet »

Heb auto gehuurd via Alamo.nl in Californië. Betaling gedaan met credit card op naam van mijn echtgenote.
Mijn broer en ik zijn de 2 chauffeurs (2 echtgenotes zijn de passagiers) Mijn broer heeft geen credit card en ik dus ook niet
Nu lees ik (wat de borg betreft) : naam op credit card moet dezelfde zijn als naam van de 1e bestuurder. Kan ik daar problemen mee hebben of doe ik er toch beter aan
om een credit card op mijn naam aan te vragen ?
Antraciet
Margrietha
Amerika-ontdekker

Hinko schreef:
Margrietha schreef:

Mis ik iets????
Ik ga er vanuit dat je geen extra optie hebt aangevinkt zoals: kinderzitting en gps.
Je hebt altijd uitzonderingen, vroeger op school ook al. Ze zijn niet altijd goedkoper.
Geef je data en locatie eens. Ga ik ook even kijken voor je.
2-7 tm 25-7. Van SF naar LA.
Zonder toeters en bellen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer