Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sieml040: rondreis westen steden en parken

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sieml040
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis sieml040: rondreis westen steden en parken

Bericht door sieml040 »

Hallo allemaal,
Mijn man, ik en onze 2 kinderen (13 en 16) willen volgend jaar vanwege onze Zilveren bruiloft een reis naar Amerika maken. Omdat de heuglijke dag in mei valt, wilden we graag in de meivakantie gaan, maar aangezien onze zoon dat jaar eindexamen doet, zullen we helaas (want duurder, drukker en warmer) moeten uitwijken naar de zomervakantie.
Het wordt onze eerste reis buiten Europa, ook voor de eerste keer vliegen voor de kinderen.
Ik heb al veel gelezen op dit forum. Hartstikke leuk allemaal.
Ik heb al een reisschema bedacht, nl:

Dag 1: Amsterdam-San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco- Yosemite
Dag 4: Yosemite-Las Vegas
Dag 5: Las Vegas
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Las Vegas-Zion
Dag 8: Zion-Bryce Canyon
Dag 9: Bryce Canyon-Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon-Palm Springs
Dag 12: Palm Springs-Los Angeles
Dag 13: Los Angeles
Dag 14: Los Angeles- Amsterdam
Ben benieuwd naar jullie eventuele tips!!
Waar ik mezelf wel wat zorgen over maak is de drukte (is het overal file lopen in het hoogseizoen?) en de warmte. Jullie ervaringen zijn van harte welkom!!
Groetjes!!
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Rondreis westen steden en parken

Bericht door eddepet71 »

Nee joh, Ik ben al verschillende keren in het hoogzeizoen zo druk was het nou ook weer niet. Ga in de ochtend naar de parken en neem veel water mee, dan is het prima te doen.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

die drukte zal wel meevallen, al vermijdt je in SF best fisherman's wharf op zondagnamiddag, is dan heel druk maar natuurlijk ook heel sfeervol (veel straatartiesten). In Yosemite zal je in de vallei en op de populairste trails zeker niet ,,alleen" zijn, op andere trails dan weer bijna alleen
Een ander paar mouwen is jullie traject, de snelheid waarmee jullie rondreizen. Te begrijpen, eerste maal, kennismaking, zoveel mogelijk zien. Daardoor komen jullie vooral in de parken tijd te kort.
Mogelijke oplossingen :
- 1 dag Las Vegas minder en die tweede dag Grand Canyon ( is van al de parken die jullie bezoeken het minst wandelgeschikt) laten vallen, 2 dagen die op andere plaatsen meer dan welkom zouden zijn (bv yosemite, zion)

- misschien Los Angeles voor een volgende keer laten en terugvliegen vanaf las vegas ? komen er verschillende dagen vrij , goed te gebruiken in SF, yosemite ,zion, eventueel page.

Jacques
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

sieml040 schreef: Dag 3: San Francisco- Yosemite
Dag 4: Yosemite-Las Vegas
Dit is het eerste dat mij opvalt. Om tijdens deze route iets te kunnen zien, ben je wel enkele dagen extra kwijt.
Ik denk dat onderstaande wel het minimale is.

Dag 3: San Francisco - Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite - Lone Pine
Dag 6: Lone Pine - Las Vegas

Nog mooier is een extra dag met een overnachting in Death Valley, zodat je dit park in de 'koelere' ochtenduren kunt bewonderen.

Dag 3: San Francisco - Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite - Lee Vining
Dag 6: Lee Vining - Death Valley
Dag 7: Death Valley - Las Vegas

Ook voor Zion zou ik minimaal 2 nachten berekenen en vergeet Page niet tijdens je route tussen Bryce Canyon en Grand Canyon. Ik zou óf plaatsen schrappen in de route óf, indien mogelijk, iets langer gaan.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Vertrek in de namiddag vanuit San Francisco en logeer ergens niet te ver van Yosemite. De extra tijd in San Francisco zal meer dan welkom zijn. Neem dan een ganse dag voor Yosemite en steek over via de Tioga Pass. Er zijn diverse mogelijkheden voor logies. Ga de volgende dag via Death Valley naar Vegas, Death Valley is best de moeite waard om eens te zien, logeren zou ik daar zeker niet doen, dat is veel te duur !!!! Ga naar badwater, het laagste punt en ga zeker ook naar Dante's view. In ieder geval Yowemite - Vegas is echt wel ver ! De Canyons zijn de moeite, en één dag per canyon volstaat wel. Passeer evenwel ook zeker door Monument Valley. Logeren in de Grand Canyon in de zomer zal ook duurder zijn. Beter is bvb in Flagstaff te overnachten, je hebt dan ook al een uurtje gereden voor de volgende etappe.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Marcopstal schreef:Logeren in de Grand Canyon in de zomer zal ook duurder zijn. Beter is bvb in Flagstaff te overnachten, je hebt dan ook al een uurtje gereden voor de volgende etappe.
Feitelijk gezien klopt dat, maar gevoelsmatig denk ik er wat anders over. GC is bij uitstek een park wat goed tot z'n recht komt bij zonsopkomst en ondergang. Bright Angle Lodge of Mastwick Lodge liggen op loopafstand (resp 1 min en10 min) van de rim en zijn qua prijs slechts een 20-35 dollar duurder dan het verderweg gelegen Flag Staf. Een paar tientjes die het mij wel waard zouden zijn. Na zonsondergang nog een uur in donker moeten rijden is niet zo fijn op deze wegen.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hebben jullie niet meer tijd dan 2 weken? Jullie doen nu een rondje van 3 weken in 2 weken. Zeker voor Yosemite en de rit naar Las Vegas heb je veel meer tijd nodig. Onze kinderen vonden Yosemite het leukste park, er zijn ook voor kinderen veel leuke activiteiten. Ook Zion is met kinderen erg leuk. Kijk eens naar onze reisverslagen, in 2008 waren onze dochters ongeveer even oud als die van jullie nu. Voor de GC trek je wel veel tijd uit, is da bewust? wat zijn jullie plannen in de parken?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sowieso mocht het in GCNP te duur zijn eerst voor Tusayan kijken alvorens naar Williams of Flagstaff te kijken.
Marcopstal
Amerika-expert

PSVwally schreef:Sowieso mocht het in GCNP te duur zijn eerst voor Tusayan kijken alvorens naar Williams of Flagstaff te kijken.
Klopt uiteraard, Tusayan is een goede optie. Williams is wel al meer richting Palm Springs natuurlijk.
sieml040
Amerikafan

Re: Reis sieml040: rondreis westen steden en parken

Bericht door sieml040 »

Bedankt voor jullie reacties.
Ik vrees dat we onze plannen in de ijskast zetten.
Na 15 jaar met de auto op vakantie te zijn geweest, blijkt ons beeld over prijzen voor vliegtickets niet reëel.
Om enigszins een idee te krijgen over de kosten, heb ik een vrijblijvende offerte aangevraagd voor déze zomer: € 6.230,00 voor tickets, autohuur en overnachtingen voor 4 personen. Tel daar je uitgaven in Amerika nog bij op.............
Een ander puntje is de hitte. Met 38 graden in Florence lopen afgelopen jaar, vonden wij al geen pretje.
Misschien komt het er ooit nog eens van in het voorjaar te gaan.
Dit forum weet ik dan zeker terug te vinden!!
AvS67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AvS67 »

Hoi,

Als je goed zoekt naar tickets dan zou dit echt wel goedkoper moeten kunnen.
Wij zijn nu voor de tickets iets van €3200 kwijt voor 5 personen.
Voor wat de hotels betreft heb je voor ong €100 p/n echt wel een goed hotel (met zwembad) waar je met zn 4en in kunt slapen.
Je zou natuurlijk ook kunnen gaan kamperen, dat scheelt denk ik aanzienlijk in de kosten en misschien wel net zo leuk.
Auto huren hoeft echt ook niet zo duur te zijn.
Kijk maar eens op Alamo.uk/british dat is vaak een stuk goedkoper dan Alamo.nl.
Bij ons scheelde dat al €400 op de autohuur voor een periode van bijna 4 weken.

Gr. Angelique
http://angeliquevanschaijk.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

De vliegtickets is inderdaad een flinke hap uit je budget. Door goed zoeken en vooral een beetje geluk hebben kun je soms toch wel mooie deals vinden.
Ook voor autohuur kun je best mooie prijzen vinden.
Voor de overige kosten ben je in Amerika een stuk minder kwijt dan Europa. Afgelopen zomer hebben wij ook een Europese reis gedaan door Oostenrijk en Italië. Ik schrok flink wat de hotelkosten waren in vergelijking met Amerika. Ook de brandstof is hier natuurlijk veel duurder.
Als je alles zelf boekt kun je best veel kosten besparen. Het is misschien een idee om te gaan kamperen met een tent. Je staat op de mooiste plekken in de parken voor $ 20 per nacht. Wij wisselen dit af met overnachtingen in hotels/motels/cabins. We vinden het niet erg om af en toe redelijk primitieve omstandigheden te hebben.
Voor komende zomer zijn wij voor de vliegtickets € 3064, de auto € 685 en de overnachtingen € 1200 tot nog toe kwijt voor ruim 4 weken. Nog geen € 5000 dus.
Ik heb voor iedere reis van ons een kostenoverzicht bijgehouden. Kijk eens op onze site http://www.michelly.nl
Bij de nabeschouwingen staan de kosten.
En wat betreft de hitte, ik had afgelopen zomer in Rome zeker zo veel last van de warmte dan op onze reizen door het Zuidwesten.
San Francisco is meestal zelfs redelijk fris in de zomer. Ook in Yosemite vallen de temperaturen wel mee. Ga je de woestijn in dan zul je toch minder wandelingen gaan doen.

Elly
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

We gaan er tóch voor!!! We zijn bang dat we er anders achteraf spijt van krijgen!! 2015 is eigenlijk het laatste jaar dat we zoiets kunnen doen, op den duur zullen de kids niet meer mee willen :wink:
We proberen de route zover mogelijk af te krijgen, zodat áls we dan over een half jaar of zo mooi geprijsde tickets zien, we ook direct kunnen boeken.
Ben inmiddels redelijk verslaafd aan dit forum..... Tot hoofdpijn toe lees ik. Iedere keer zie ik weer andere interessante dingen en af en toe zie ik door de bomen het bos niet meer :roll:
Heb de route een beetje aangepast. Het ziet er nu als volgt uit:
Dag 1: ???-San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco-Oakhurst (bezoek Mariposa Grove)
Dag 4: Oakhurst-Yosemite (bezoek Glacier Point en watervallen)
Dag 5: Yosemite-Lone Pine (via Tioga pass)
Dag 6: Lone Pine-Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas-Zion
Dag 9: Zion-Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon-Page
Dag 11: Page-Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon-Kingman
Dag 13: Kingman-Los Angeles
Dag 14: Los Angeles
Dag 15: Los Angeles-????
We realiseren ons dat we niet alles kunnen doen en zien, maar veel meer tijd hebben we gewoon niet. Misschien nog 1 dagje langer, maar dan houdt het op.
Wat vinden jullie ervan?
Groetjes Simone
ingrid1955
Amerikakenner

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

voor zowel san francisco als los angeles hebben jullie maar 1 dag. ik zou los angeles schrappen, terugvliegen van las vegas of phoenix en de vrijgekomen dagen verdelen over de rest van de route. Bv san francisco en zion.

Jacques
henriette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door henriette »

Hallo Simone,

Ik zou zeker zo dicht mogelijk bij de parken overnachten, of beter in de parken komt echt niet zoveel duurder uit.
Wij hebben in Yosemite in een tent in Curry Village overnacht en echt wel goed geslapen. (zie ons verslag van 2009)
Ik zou ook Los Angeles laten voor een volgende reis, jullie kunnen het dan iets rustiger aan doen.

Dit is misschien een optie

Dag 1 ?? - SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF – Yosemite (Via Mariposa Grove)
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite – Lone Pine (via Tioga Pass)
Dag 7 Lone Pine – LV (via Death Valley)
Dag 8 LV
Dag 9 LV - Zion
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion Bryce
Dag 12 Bryce- Page
Dag 13 Page - GC
Dag 14 GC - Phoenix
Dag 15 Phoenix - ??

Henriette
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

Jacques en Henriette,
Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp wat jullie bedoelen, maar Los Angeles willen we tóch graag zien (Hollywood en Walk of Fame is voor de kids leuk) en afsluiten met dagje strand lijkt ons ook wel iets.
Als we er nog een dag aan vastplakken, adviseren jullie dan een dag extra in SF of in LA???
Marcopstal
Amerika-expert

Neem dan nog een extra dag LA. Dat geeft jullie bvb de gelegenheid om Universal te doen, dat zullen de kids zeker leuk vinden.
henriette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door henriette »

Zeker San Francisco, heel mooie stad!!!
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

Haha Henriette en Marcopstal, wat moeten we nu kiezen :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet een dag strand doen, eventueel kun je op de dag dat je Hollywood bezoekt ook nog naar het strand. Maar met zo'n korte reis is het jammer om een volle dag strand te doen. SF is erg leuk maar met een volle dag kun je daar ook al aardig wat zien. LA heeft natuurlijk zijn studio's, stranden en veel andere dingen. Kijk eens wat je zou willen doen. Een studiotour bij Warner Bros is erg leuk om te doen, maar een dag Universal Studios is ook geweldig. Een extra dag Zion is ook mooi.
Je kunt ook naar Phoenix vliegen en in LA eindigen, dan heb je niet de lange rit van de GC naar LA, maar wel de kustweg. Jammer dat je niet wat meer tijd hebt, meestal is 3 weken toch wel mogelijk?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer