Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV Green card Approved

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

DV Green card Approved

Bericht door suebrons »

Ik hou het even heel kort, want ik ben vreselijk moe.

Ik had vandaag mijn interview op het consulaat en mijn application voor een DV Green Card was approved.

Ik mag dus nu definitief permanent naar Amerika toe. Eindelijk.

Ik zal binnenkort mijn hele verhaal even opschrijven.

Dit wilde ik gewoon even kwijt. Ik ben zo vreselijk blij en opgelucht :-)
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Van harte gefeliciteerd, en welkom in dit prachtige land!!!!
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Gefeliciteeeeerd!!!!!!! Ik ben erg blij voor je!! Eindelijk van de stress af en een positief antwoord! Ik ben erg benieuwd naar de lange versie ;)
Jack is back for a new season!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Vreselijk moe, maar ben je wel in staat om te slapen, na dit zeer opwindende nieuw?!
Ik ben heel blij voor je! En ik kijk uit naar je verhaal!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ronald87
Amerikafan

Bericht door ronald87 »

Gefeliciteerd!!
Rust lekker uit (na alle stress rondom de GC procedure).
Ik kijk uit naar je verhaal!
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Gefeliciteerd zeg!!
onze blog - Bouwmanfamily
Pide
Amerika-ontdekker

Bericht door Pide »

Gefeliciteerd! Top hoor!
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Proficiat Sue, en succes met de grote oversteek...

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
CitizenUSA
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door CitizenUSA »

Gefeliciteerd !! :D
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Dank jullie wel allemaal.

Nu Muke, Wim en Lala nog. En wie weet komen er nog wel wat meer bij.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

suebrons schreef:Dank jullie wel allemaal.
.

waar gaan jullie nu heen ?
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ik (ben single) ga naar Los Angeles. Of Greater LA eigenlijk. Ik heb daar vlakbij familie en vrienden zitten dus dat maakt het een en ander wat makkelijker (denk ik).

Nu op zoek naar een baan en een woning daar ;-) Nog nooit vond ik moeten solliciteren zo leuk.

Is het overigens slim om nu al vanuit Nederland te solliciteren als ik pas begin Januari in LA ben? Ik weet nog niet of ik tussendoor voor een interview heen en weer zou kunnen in December. Ik wil dat wel, maar heb niet genoeg vrije dagen meer daarvoor dus dat wordt even kijken hoe dat dan eventueel op te lossen.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Is echt spannend.

Solliciteren zou ik niet doen, maar al wel al wat orienteren waar en welke bedrijven er interessant zijn etc. Misschien vooraf al een hoop brieven schrijven, kan je gelijk allemaal versturen op de dag dat je aankomt ;).
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Jeetje, spannend hoor. Gefeliciteerd. Ga je een blog bijhouden?

Heb je al een idee waarin je wilt gaan solliciteren, of pak je in het begin gewoon wat je pakken kan?

Chantal
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Bedankt voor de tip aangaande het solliciteren. De brieven liggen al bijna klaar. Ik denk dat ik het dan inderdaad maar van daar gewoon ga doen.

Ik wil in principe meteen alles aanpakken. Ik hoop dan uiteindelijk met een paar jaar wel of weer als restaurant manager fast food aan de slag te kunnen, of terug het recreatie management in (was mijn opleiding). Ik ben nu restaurant manager maar ik ken natuurlijk de ARBO of OSHA wetgeving en labor laws en voedselveiligheid wetgeving in de VS (nog) niet dus die zal ik eerst moeten leren. Ik ga er maar vanuit dat ik wel een paar niveaus lager zal moeten beginnen, maar dat vind ik ook niet zo heel erg. Ik zie wel. Vind ik meteen een leuke management baan (dan wel in food dan wel in recreatie) hartstikke mooi, maar moet ik terug naar manager in opleiding dan heb ik daar ook begrip voor. Ik vind het al heel erg mooi dat ik nu eindelijk definitief naar de VS (terug) mag.

Ja ik ga een blog bijhouden. Ik ben al begonnen. Stelt nog niet zoveel voor. Wat losse verhalen hier een daar maar de rest komt nog :-)
Dit zijn ze:
http://www.sueintheusa.blogspot.com (Engelstalig) en http://www.sueintheusa.web-log.nl (Nederlands)

Ik zal ze zo ook even in mijn handtekening zetten.[/url]
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Sue ik zie dat je terug gaat en je hebt familie, dus misschien is dit alles overtollige info.
In de US moet je met een cover-letter aankomen en een resume van wat je tot nu toe gedaan hebt, in aflopende volgorde. Je moet ook je sterke punten geven in de coverletter.
Google resume maar es dan krijg je voldoende voorbeelden.
Ook moet je vaak je salaris history op een rijtje hebben.
References zijn hier erg belangrijk, dus neem wat brieven mee van voormalige werkgevers - al waren het tijdelijke banen - en docenten. Bvk in het Engels, anders vertaal je ze zelf even.

(Vergeet ook niet een aantal internationale geboortebewijzen mee te nemen, er wordt vaak om gevraagd. Overigens hoe heb je je ziektenkostenverzekering geregeld ? het is niet gezegd dat je meteen een baan met benefits hebt en dan heb je ook nog met de uitsluitingsperiode te maken - mocht je eoa probleem hebben nu.)

Veel succes !
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Sue,de link naar je Nederlandse weblog is verkeerd. Je hebt twee letters omgedraaid. Misschien kun je het even veranderen?

Marjon

Edit Moderator (Roland): link aangepast.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Proficiat en tot ziens in de VS

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

vana schreef:Sue,de link naar je Nederlandse weblog is verkeerd. Je hebt twee letters omgedraaid. Misschien kun je het even veranderen?

Marjon

Edit Moderator (Roland): link aangepast.
Mijn excuses had ik niet eens gezien. Roland bedankt voor het aanpassen.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

oortjes schreef:Sue ik zie dat je terug gaat en je hebt familie, dus misschien is dit alles overtollige info.
In de US moet je met een cover-letter aankomen en een resume van wat je tot nu toe gedaan hebt, in aflopende volgorde. Je moet ook je sterke punten geven in de coverletter.
Google resume maar es dan krijg je voldoende voorbeelden.
Ook moet je vaak je salaris history op een rijtje hebben.
References zijn hier erg belangrijk, dus neem wat brieven mee van voormalige werkgevers - al waren het tijdelijke banen - en docenten. Bvk in het Engels, anders vertaal je ze zelf even.

(Vergeet ook niet een aantal internationale geboortebewijzen mee te nemen, er wordt vaak om gevraagd. Overigens hoe heb je je ziektenkostenverzekering geregeld ? het is niet gezegd dat je meteen een baan met benefits hebt en dan heb je ook nog met de uitsluitingsperiode te maken - mocht je eoa probleem hebben nu.)

Veel succes !
Bedankt voor de tips. Ik ga inderdaad terug naar familie maar die zijn allemaal in Amerika opgegroeid. Mijn Resume ben ik al aan het aanpassen. Terug naar mijn oude USA formaat ;-)

Brieven van werkgevers zijn ook allemaal geregeld. Ik zit alleen met de salary history. Kan wel wat meenemen en omzetten naar dollars maar volgens mij is een en ander niet echt goed met elkaar te vergelijken. Ach ik neem het wel mee en we zien wel.

Met verzekeringen ben ik al bezig. Heb nu een Globe trotter bekeken van Elvia en een Internationale verzekering van Oom. Beide zijn tijdelijk af te sluiten. Ben alleen niet echt gecharmeerd van de dekkingen met name voor aansprakelijkheid. Voor de VS zijn die wel erg laag. Ik ga zo ook even kijken (google-en) naar mogelijkheden om in de VS zelf verzekeringen af te sluiten. Die moeten er toch ook wel zijn.

Lijkt me inderdaad wel zo verstandig om verzekerd te zijn totdat ik bij een werkgever in een verzekering kan vallen. In Nederland loop ik ook niet onverzekerd rond dus dan zeker in de VS niet. Ik moet er niet aan denken om onverzekerd rond te lopen, er zal maar wat gebeuren...

Hoe vaak is eigenlijk de tijd die verstrijk voor je bij een werkgever onder de dekking valt? Het zal wel per werkgever verschillen maar is dat gemiddeld niet iets van een of twee maanden in dienst zijn?
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer