Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Military discount?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
DixieChick
Amerika-expert

Re: military discount?

Bericht door DixieChick »

En ik kwam er laatst achter dat twee van mijn favoriete kledingzaken (waaronder New York Company of hoe het ook al weer heet) ook military discount doen voor spouses..muwahahaha! ;)

CNN tours is gratis voor active duty en family bijvoorbeeld. Maar of dat voor buitenlandse militairen geldt, dat weet ik niet.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
sjaako87
Amerika-ontdekker

Bericht door sjaako87 »

Gelden de gratis seaworld kaartjes nu nog steeds voor veteranen of actief dienende veteranen?
JantienB
Amerikafan

Bericht door JantienB »

Iemand die weet of dit ook voor politieagenten van toepassing is?
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ja, soms krijgen politiemensen ook korting. Gewoon om vragen, het heet Law Enforcement Discount.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

http://www.militarydisneytips.com/blog/ ... h-gardens/

Hiermee zijn wij al twee keer in Seaworld gratis binnengekomen.
StevieBee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door StevieBee »

Is dit voor politiemensen even wijd verspreid als voor militairen?
De moeite om de dienstkaart hiervoor mee te nemen? Ik ben zelf eigenlijk niet echt geneigd om hier al teveel mee rond te zwaaien, maar de mentaliteit in de US is blijkbaar toch wat anders. Hier thuis heb ik nog nooit mijn dienstkaart buiten de diensturen ergens bovengehaald (ze blijft doorgaans zelfs in mijn kastje op het werk liggen).
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Dan moeten ze de vuilnisman, rioolwerker, verpleegster en ga zo maar door ook korting geven.
Ik kan er vwb de dienstplichtige militairen nog wel een voorstelling bij maken maar dat anderen hun "status" misbruiken voor korting of om gratis ergens naar binnen te komen vind ik werkelijk beschamend.

Krijgen onschuldige burgerslachtoffer eigenlijk ook korting?
Laatst gewijzigd door eddepet71 op 05 feb 2014, 22:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Cornelis87
Amerika-ontdekker

Bericht door Cornelis87 »

Gelden deze kortingen ook voor mensen die voor justitie werken? Bijvoorbeeld als bewaker in de gevangenis?
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

eddepet71 schreef:Dan moeten ze de vuilnisman, rioolwerker, verpleegster en ga zo maar door ook korting geven.
Ik kan er vwb de dienstplichtige militairen nog wel een voorstelling bij maken maar dat anderen hun "status" misbruiken voor korting of om gratis ergens naar binnen te komen vind ik werkelijk beschamend.
Hoezo 'misbruiken' mensen hun status? Die kortingen zijn er toch gewoon voor allerlei soorten law enforcement personeel? Ik zie niet in hoe het erg is als mensen er gebruik van maken als ze ervoor in aanmerking komen.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Mijn man was net terug van 7 maanden Irak, dat jaar waren we in Amerika, hij had een pet op uit Irak met marine corps erop. We stonden in de rij bij Universal en hij werd direct aangesproken door mensen dat ze zo dankbaar waren, thanks for helping our troops, en dat ze zoveel respect hadden. Hij voelde zich wat ongemakkelijk, dit zijn we in Nederland totaal niet gewend, ook de ceremonie in Seaworld, zo ook bij Mount Rushmore waar ze alle militairen eren voor de show begint, kippenvel.
In Amerika hebben ze respect voor de mannen en vrouwen die hun leven riskeren, toch wel leuk om mee te maken, zeker als je zelf al zoveel missies achter de rug hebt......

En ach, als je dan gratis Seaworld in mag met je gezin waarom zou je dat dan niet doen.....bij winkels hotels etc. Hebben wij het trouwens nooit gedaan, wist ook niet dat dat kon, Seaworld wisten we van een Amerikaanse marinier waar mijn man mee heeft gediend in Afrika.
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

eddepet71 schreef:Dan moeten ze de vuilnisman, rioolwerker, verpleegster en ga zo maar door ook korting geven.

Krijgen onschuldige burgerslachtoffer eigenlijk ook korting?
Niks mis met gebruikmaken van regelingen welke worden aangeboden. Er is nooit discussie over senior citizens discount, AAA discount (en de daarmee gelijkgestelde ANWB). Maar als het gaat over militairen (en de soms gelijkgestelde militairen van 'coalition forces'), dan is het in eens wel een probleem? De opmerking over onschuldige burgerslachtoffers geeft duidelijke kleur aan bovenstaande reactie. Jammer hoor.

Back on topic: naast military discount is het ook heel goed mogelijk om voor een klein bedrag gebruik te maken van military lodging by airforce, army en navy. Heus geen stapelbedje in slaapzaal, maar vaak ruime kamers met kookgelegenheid of suites. gewoon informeren bij de poort.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
sjaako87
Amerika-ontdekker

Bericht door sjaako87 »

Ik heb seaworld een email gestuurd met de vraag of veteranen korting ook geld voor buitenlandse militairen.
Dit was volgens hun sinds dit jaar aangepast en alleen nog geldig voor u.s militairen.
Ik heb echter via het waves of honor al wel digitaal gratis kaartjes ontvangen.
Dat gaat zonder u.s legitimatie zeker niet werken dan.
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Ruud2004 schreef:Zeker ! Daarom schreef ik al eerder;"Zonder al die poespas". Hoewel... Kijk maar eens hoe een park als Seaworld hier mee omgaat vlak voordat de Shamu Show gaat beginnen. Daar werd ik toch even stil van. Toont zo veel respect !
Dat respect is er niet alleen bij shows of sportwedstrijden maar ook bijvoorbeeld als men weet dat er militairen in het vliegtuig zitten en de flight attendent het omroept. Eenmaal meegemaakt dat men verzocht aan de mensen te blijven zitten totdat de militairen van boord waren zodat ze eerder weer bij familie en vrienden konden zijn. Het was net een erehaag waar ze doorheen gingen en terecht. Dus meer dan logisch dat er korting wordt gegeven aan militairen of eenieder die voor veiligheid zorgt. :brave:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Laat ik toch net mijn militaire paspoort uit 1986 terugvinden......toch maar meenemen volgende keer.....tenslotte heb ik eigenhandig de Russen uit de Duitse laagvlakte staan te houden..... :mrgreen:
Skydriver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Skydriver »

Ik ook! Ja, mijn defensiepas gaat gewoon weer mee!
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Marielleh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marielleh »

Even een oud topic terughalen.....
Iemand hier meer recent nog ervaring mee? Ik ben totaal verbaast van hetgeen ik hier lees maar kan me nauwelijks voorstellen dat dit ineens heel anders zou zijn nu we een paar jaar verder zijn (hoewel sommige posts 10+ jaar oud zijn).
Ging zoeken omdat mijn man veteraan is (en een pas heeft) en ik ergens bij een attractie zag dat ze veterans korting hadden. Ik vroeg me af of dit alleen US veterans betreft of ook internationaal. Bij het lezen van deze ervaringen opmerking ben ik eigenlijk enorm verbaast. Zelfs korting in winkels.....dat had ik werkelijk nooit bedacht!
De link uit de vorige post heb ik uiteraard bekeken en kopieer ik zodat we ‘m er evt. nog eens bij kunnen pakken ter plekke.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
̶2̶0̶2̶5̶ ̶N̶Y̶ ̶-̶ ̶P̶h̶i̶l̶a̶d̶e̶l̶p̶h̶i̶a̶ ̶-̶ ̶A̶t̶l̶a̶n̶t̶a̶ ̶-̶ ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Het meeste dat ik de afgelopen vakantie heb gezien qua kortingen was voor "active duty". Dat kwam vrij veel voor. Incidenteel zie je ook nog wel eens iets voor First Responders (dus politie, brandweer en ambulance). Als je vooraf de websites raadpleegt van de bedrijven kun je waarschijnlijk wel een inschatting maken of het de moeite voor je waard is. Vaak kun je ook dezelfde korting wel scoren als je anwb-lid (=AAA) of 65+ bent, online je kaartjes koopt of een coupon of online-code hebt gevonden.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Military discount?

Bericht door ina »

Wij hebben voorheen gratis tickets voor seaworld via dit systeem, later werd gezegd dat het alleen nog voor us military is, mijn man heeft in Irak en Afrika met Amerikaanse militairen samengewerkt toen wij dat vermelde kregen we wel korting, je kunt dus altijd proberen, en misschien lukt het nog met here's to the heroes, proberen kan geen kwaad, neem sowieso je veteranen pas mee :)
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Military discount?

Bericht door BonnyR »

@Ruud2004 bij mij werkt de link niet
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys