Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Haas: Zuid-West Amerika met kinderen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Haas: Zuid-West Amerika met kinderen
Op dag 14 wil je naar Mariposa, maar ik neem aan dat je Wawona bedoelt? Ik zou zelf proberen beide nachten in het park in de vallei te staan. Je kunt de Mariposa Grove bezoeken op weg naar SF. Kijk naar een van de Pines-campings, het maakt niet veel uit welke. Een extra dag lijkt me ook niet verkeerd, dan heb je een volle dag voor de vallei en kun je ook naar Glacier Point.
Dag 6: je hebt nog vrijwel de hele dag voor de Grand Canyon. Het is wel leuk om ook de bus naar Hermits rest te nemen en niet alleen onderweg naar Page wat view points mee te nemen. Een klein stuk naar beneden lopen is ook een hele ervaring. Een mooie camping in het park is Mather CG.
Voor Zion zou ik Watchman reserveren.
Ik weet niet hoe nu de weekenden vallen maar je kunt natuurlijk ook de dagen San Diego op het laatst doen. Je kunt het ook af laten hangen van de mogelijkheid om iets in Yosemite te vinden.
De Narrows is een leuke wandeling die je net zo lang kunt maken als je zelf wil. Wij iepen hem met de kinderen in 2008, zie daarvoor ons reisverslag. Kijk wel van te voren bij het visitor center of er flash flood waarschuwingen zijn. Zie voor andere wandelingen in de parken mijn wandelsite. Wij zijn absoluut niet getraind, dus alle wandelingen die wij hebben gedaan kunnen jullie ook doen.
Marianne
Dag 6: je hebt nog vrijwel de hele dag voor de Grand Canyon. Het is wel leuk om ook de bus naar Hermits rest te nemen en niet alleen onderweg naar Page wat view points mee te nemen. Een klein stuk naar beneden lopen is ook een hele ervaring. Een mooie camping in het park is Mather CG.
Voor Zion zou ik Watchman reserveren.
Ik weet niet hoe nu de weekenden vallen maar je kunt natuurlijk ook de dagen San Diego op het laatst doen. Je kunt het ook af laten hangen van de mogelijkheid om iets in Yosemite te vinden.
De Narrows is een leuke wandeling die je net zo lang kunt maken als je zelf wil. Wij iepen hem met de kinderen in 2008, zie daarvoor ons reisverslag. Kijk wel van te voren bij het visitor center of er flash flood waarschuwingen zijn. Zie voor andere wandelingen in de parken mijn wandelsite. Wij zijn absoluut niet getraind, dus alle wandelingen die wij hebben gedaan kunnen jullie ook doen.
Marianne
Hoi Marianne,
Dank je wel voor je tips, heb daar heel veel aan!!! Wat betreft de 2 overnachtingen in Yosemite Valley, dat is idd een goede optie, een volle dag in de vallei en de volgende dag via de Seqouia's richting SFO.
De Grand Canyon is idd een dag dat wij rustig aan richting Page gaan en wel zien waar wij uitstappen en wat wij gaan doen. Voor Zion had ik Watchman idd al op het lijstje staan! Ik heb de meiden de wandeling van de Narrows laten zien en die waren helemaal enthousiast dus die gaat 'm zeker worden!! Wat een mooie duidelijke wandelsite, daar gaan wij zeker inspiratie op doen!!!! Dank je wel!!!
Groetjes Mascha
Dank je wel voor je tips, heb daar heel veel aan!!! Wat betreft de 2 overnachtingen in Yosemite Valley, dat is idd een goede optie, een volle dag in de vallei en de volgende dag via de Seqouia's richting SFO.
De Grand Canyon is idd een dag dat wij rustig aan richting Page gaan en wel zien waar wij uitstappen en wat wij gaan doen. Voor Zion had ik Watchman idd al op het lijstje staan! Ik heb de meiden de wandeling van de Narrows laten zien en die waren helemaal enthousiast dus die gaat 'm zeker worden!! Wat een mooie duidelijke wandelsite, daar gaan wij zeker inspiratie op doen!!!! Dank je wel!!!
Groetjes Mascha
Leuk om te lezen dat het hun ook trekt, Mascha! Gaat vast een mooie reis worden. 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Hoi,
Wij zijn in 2011 naar west Amerika geweest, met twee kinderen 12 en 15 jaar oud toen. We hebben genoten. De kinderen hebben zeker erg genoten van de NPs maar ook van de steden.
Wij hebben het met een huurauto gereden en zijn van hotel naar hotel gegaan.
Je kan het nalezen op mijn reisblog http://www.vangilstjes.reismee.nl
Ik zou inderdaad proberen op het einde van de middagen wat rust in te bouwen voor de kids, dat ze bv. even het zwembad in kunnen duiken. Het is tenslotte warm in juli.
Gr. Miranda
Wij zijn in 2011 naar west Amerika geweest, met twee kinderen 12 en 15 jaar oud toen. We hebben genoten. De kinderen hebben zeker erg genoten van de NPs maar ook van de steden.
Wij hebben het met een huurauto gereden en zijn van hotel naar hotel gegaan.
Je kan het nalezen op mijn reisblog http://www.vangilstjes.reismee.nl
Ik zou inderdaad proberen op het einde van de middagen wat rust in te bouwen voor de kids, dat ze bv. even het zwembad in kunnen duiken. Het is tenslotte warm in juli.
Gr. Miranda
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik zou langs de kustweg niet tot in Santa Barbara gaan maar iets vroeger stoppen. Vooral op het eerste deel tussen Monterey en San Simeon is er veel te zien.
In San Diego zou ik ook eerder naar Sea World gaan dan naar de zoo, misschien toch nog eens goed bekijken.
Volgens mij hebben jullie verder de goede balans tussen SF en LA.
In San Diego zou ik ook eerder naar Sea World gaan dan naar de zoo, misschien toch nog eens goed bekijken.
Volgens mij hebben jullie verder de goede balans tussen SF en LA.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
@Miranda
Ik ga zeker even je blogs lezen, dank je wel!!
@Marcopstal
Kan jij een andere plaats aanbevelen op deze kustweg? Is dit op de bonnefooi te doen in juli??
Wat Sea World betreft zullen wij zeker nog overwegen! Heb het aan de kinderen overgelaten, moet tenslotte ook hun reis worden
Grtz Mascha
Ik ga zeker even je blogs lezen, dank je wel!!
@Marcopstal
Kan jij een andere plaats aanbevelen op deze kustweg? Is dit op de bonnefooi te doen in juli??
Wat Sea World betreft zullen wij zeker nog overwegen! Heb het aan de kinderen overgelaten, moet tenslotte ook hun reis worden

Grtz Mascha
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De regio Pismo Beach lijkt mij de beste. Dan heb je voldoende tijd om te genieten van het stuk tussen Monterey en Pismo Beach.
Hou er ook wel rekening mee dat het aan de kust 's morgens best wel mistig kan zijn.
Hou er ook wel rekening mee dat het aan de kust 's morgens best wel mistig kan zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Dank je wel! Van de mist had ik idd al begrepen, 's middags rijden dus!!!
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij hebben ook overnacht in Pismo beach. De kustweg is erg mooi, en ondanks de mist heb ik er toch van genoten.
Gr. Miranda
Gr. Miranda
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
O ja, onze kinderen vonden het bezoek aan Alcatraz in SF ook heel erg indrukwekkend. Als je ook een bezoek wil brengen aan Alcatraz, boek dan wel vast kaarten voor de boot naar Alcatraz, anders is het mogelijk dat je de gevangenis niet kan bezichtigen omdat de boot er naar toe is vol is.
Gr. Miranda
Gr. Miranda
Dank je wel Miranda, Alcatraz willen wij ook zeker bezoeken!!!
Leuke campings gezocht
Goedemorgen!
Nou vluchten,camper en autohuur zijn geboekt en route is zo goed als uitgestippeld!! Wij hadden graag op de bonnefooi gegaan maar dat is helaas niet mogelijk in de zomervakantie, daarom de vraag of jullie camping aanraders hebben voor ons in de volgende plaatsen:
San Diego bij het Bilbao Park in de buurt (vond er een van Koa maar die moet voor min 3 nachten geboekt worden..??)
Kingman
Grand Canyon Village Mather CG kreeg ik al als tip
Page
Zion Watchman
Las Vegas Circus Circus??
Mono Lake
Yosemite Pine camping
SFO
Tevens zoeken wij nog leuke hotels voor in SFO, Monterrey, Pismo Beach en LA!!!
Alvast bedankt voor het meedenken!!
Groetjes Mascha
* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Nou vluchten,camper en autohuur zijn geboekt en route is zo goed als uitgestippeld!! Wij hadden graag op de bonnefooi gegaan maar dat is helaas niet mogelijk in de zomervakantie, daarom de vraag of jullie camping aanraders hebben voor ons in de volgende plaatsen:
San Diego bij het Bilbao Park in de buurt (vond er een van Koa maar die moet voor min 3 nachten geboekt worden..??)
Kingman
Page
Zion Watchman
Mono Lake
Yosemite Pine camping
SFO
Tevens zoeken wij nog leuke hotels voor in SFO, Monterrey, Pismo Beach en LA!!!
Alvast bedankt voor het meedenken!!
Groetjes Mascha
* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Re: Leuke campings gezocht
Na veel leeswerk kiezen wij rond jouw vragen over campings:
Koa Metro, maar die kun je ook voor 1 of 2 nachten boeken wanneer ik juli of augustus invoer[/i]
Kingman
Fort Beale
inderdaad Mather, kun je al reserveren
Page
Lake Powell Wahweap
Zion Watchman
Wij kiezen voor Sams Town met gratis vervoer naar Strip en Freemont
Mono Lake
Stoppen wij niet
Yosemite Pine camping
SFO
Marin Rv Park
Koa Metro, maar die kun je ook voor 1 of 2 nachten boeken wanneer ik juli of augustus invoer[/i]
Kingman
Fort Beale
inderdaad Mather, kun je al reserveren
Page
Lake Powell Wahweap
Zion Watchman
Wij kiezen voor Sams Town met gratis vervoer naar Strip en Freemont
Mono Lake
Stoppen wij niet
Yosemite Pine camping
SFO
Marin Rv Park
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij hadden het pickwick hotel in San Francisco, zat goed in het centrum, maar minder leuk voor kinderen. In Pismo beach zaten we in het Seacrest hotel. Ik vond dit een fijn hotel, met zwembad en aan zee. De kids hebben hier genoten.
Gr. Miranda
Gr. Miranda
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Trouwens, toppie dat er al veel geboekt is. Leuk om naar toe te leven, en voor de kids wordt het een belevenis.
Gr. Miranda
Gr. Miranda
Dank je wel Miranda, kijken er idd ook erg naar uit!!!
Wij hebben ook Sea World en de zoo gedaan in San Diego, en ik vond beide leuk, maar zo anders
Sea World heb je meer de grote shows en enkele attracties, de Zoo heb je niet echt attracties, en ook de shows zijn kleiner, maar inderdaad daar heb je panda's, gorilla's, oerang oetangs, nijlpaarden, ....
hou er wel rekening mee dat de zoo een immens park is, dat je serieuze afstanden aflegt in het park en dat je bij sommige dingen best wachtrijen hebt, bvb bij de panda's, daar moet je toch een eindje voor aanschuiven (maar is meer dan de moeite waard)
wij waren er in 2010, dus misschien is een en ander al veranderd, maar toen had je een soort van busje dat rondreed waar je gratis gebruik van mocht maken, om zo relatief vlug naar de andere kant van het park te komen, en had je ook een soort telefriekje/kabelbaantje waar je heel het park mee kon overbruggen
wat we ook superleuk vonden was hun project om wilde dieren te koppelen aan huisdieren, zo had je jachtluipaarden samen met labradors, heel speciaal om te zien wat een band er was tussen de dieren, hoe zo'n 'wild' dier en zo'n 'tam' dier samen speelden met een balletje
ons verslag van die dag:
http://zwamerika2010.blogspot.be/2010/0 ... o-zoo.html
Sea World heb je meer de grote shows en enkele attracties, de Zoo heb je niet echt attracties, en ook de shows zijn kleiner, maar inderdaad daar heb je panda's, gorilla's, oerang oetangs, nijlpaarden, ....
hou er wel rekening mee dat de zoo een immens park is, dat je serieuze afstanden aflegt in het park en dat je bij sommige dingen best wachtrijen hebt, bvb bij de panda's, daar moet je toch een eindje voor aanschuiven (maar is meer dan de moeite waard)
wij waren er in 2010, dus misschien is een en ander al veranderd, maar toen had je een soort van busje dat rondreed waar je gratis gebruik van mocht maken, om zo relatief vlug naar de andere kant van het park te komen, en had je ook een soort telefriekje/kabelbaantje waar je heel het park mee kon overbruggen
wat we ook superleuk vonden was hun project om wilde dieren te koppelen aan huisdieren, zo had je jachtluipaarden samen met labradors, heel speciaal om te zien wat een band er was tussen de dieren, hoe zo'n 'wild' dier en zo'n 'tam' dier samen speelden met een balletje
ons verslag van die dag:
http://zwamerika2010.blogspot.be/2010/0 ... o-zoo.html
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Hey,even aanpikken.
Wij deden ook SF en San Diego aan in onze eerste reis naar USA,in 2010, met 3 kinderen (toen 12-11-8)
Ik lees hier soms dat je rust moet inbouwen in de namiddag, maar onze kinderen hebben dat net liever niet. Ze vinden de ritten in de auto al rust genoeg.
Zo zie je maar, ieder zijn ding. je kant je eigen kinderen natuurlijk best wat zij liefst willen of nodig hebben hé!
Je kan altijd onze blog eens nalezen van toen (zie link onderaan).
Oh ja,wij kochten toen een Southern California pass, waardoor we een heleboel attracties goedkoper konden bezoeken.
Misschien ook iets voor jullie?
Veel plezier met voorbereiden!
En o ja,Alcatraz was zeker een hoogtepunt: zelfs een gratis nederlanstalige audioguide hebben ze daar!
Wij deden ook SF en San Diego aan in onze eerste reis naar USA,in 2010, met 3 kinderen (toen 12-11-8)
Ik lees hier soms dat je rust moet inbouwen in de namiddag, maar onze kinderen hebben dat net liever niet. Ze vinden de ritten in de auto al rust genoeg.
Zo zie je maar, ieder zijn ding. je kant je eigen kinderen natuurlijk best wat zij liefst willen of nodig hebben hé!
Je kan altijd onze blog eens nalezen van toen (zie link onderaan).
Oh ja,wij kochten toen een Southern California pass, waardoor we een heleboel attracties goedkoper konden bezoeken.
Misschien ook iets voor jullie?
Veel plezier met voorbereiden!
En o ja,Alcatraz was zeker een hoogtepunt: zelfs een gratis nederlanstalige audioguide hebben ze daar!
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
Goedemorgen!
Dank jullie wel voor de tips
!! Leuk om jullie reisverslagen te lezen!! De voorkeur bij de meiden gaat echt naar de Zoo dus dat laten wij lekker zo!!
Is dat echt een volle dag of zouden wij in de ochtend de zoo kunnen doen en in de middag lekker naar het centrum van San Diego kunnen gaan??
Kunnen wij bij de zoo met de camper op de parkeerplaats staan??
Ik ga zeker even voor de Southern California pass kijken en idd ook tickets voor Alcatraz regelen!! Ben nu met de campings en hotels bezig!!
Leuk het gaat steeds meer vorm krijgen!!!
Grtz mascha
Dank jullie wel voor de tips

Is dat echt een volle dag of zouden wij in de ochtend de zoo kunnen doen en in de middag lekker naar het centrum van San Diego kunnen gaan??
Kunnen wij bij de zoo met de camper op de parkeerplaats staan??
Ik ga zeker even voor de Southern California pass kijken en idd ook tickets voor Alcatraz regelen!! Ben nu met de campings en hotels bezig!!
Leuk het gaat steeds meer vorm krijgen!!!
Grtz mascha
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt je denk ik wel een hele dag in de Zoo vermaken. Ik heb even ons 2002-verslag op nagelezen maar kan er niet echt uithalen hoe lang wij er geweest zijn. We hebben niets anders gedaan die dag, maar als je vroeg vertrekt kun je nog wel aan het einde van de middag iets naders doen.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 6226 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa