Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Enkele vragen NYC.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
ilduce
Amerika-newbie

Enkele vragen NYC.

Bericht door ilduce »

Dag iedereen,

14 maart is het zover, dan ga ik met 2 vrienden voor het eerst naar NYC.

Wij hebben er onwijs veel zin in, getuigt het feit dat ik niet weg te slaan ben van deze forum.

Wel heb ik nog wel wat vragen, ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Ons hotel is gelegen op Times Square, Millenium Broadway Hotel, heeft iemand ervaringen met dit hotel?

Wij willen graag heel veel shoppen, hebben jullie wat budget tips? en ik hoorde over een grote outlet center net buiten NYC, wie heeft hier ervaringen mee?

Wat zijn de tips qua uitgaan, wij houden van lekker lounge en clubs...

Wij eten allen Halal, heeft iemand hier toevallig ook ervaringen, nou verwacht ik van een wereldstad als NYC dat er genoeg mogelijkheden zullen zijn, iemand ervaringen hiermee?

En als laatste...... Wat MOET ik ABSOLUUT gezien hebben....

Bedank alvast !
Laatst gewijzigd door ilduce op 06 feb 2014, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
LovingNewYork
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Enkele vragen NYC.

Bericht door LovingNewYork »

Welkom!

Bij de standjes of hoe je het ook wilt noemen foodtrucks verkopen ze enkel halal hotdogs. En het smaakt nog eens goed ook. Verder zou ik het niet weten precies qua wat voor eten. Echter was toen ik er was vele winkels die failliet gingen. En dat zat allemaal in één straat. Dit om het feit dat de huurcontracten te hoog / niet verlengt werden. Als je geluk hebt pik je nog zoiets mee.

Veel plezier.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

LovingNewYork schreef:chter was toen ik er was vele winkels die failliet gingen. En dat zat allemaal in één straat. Dit om het feit dat de huurcontracten te hoog / niet verlengt werden.
De stad is zo verschrikkelijk groot, dat je áltijd kunt winkelen. Zeker de grotere ketens behouden altijd hun zaken in NY. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken :)

Verder stel je vrij algemene vragen waarover al heel veel geschreven is op het forum. Als je de zoekfunctie gebruikt kun je al heel veel lezen!

De outlet die je bedoelt is waarschijnlijk Woodbury Common, hier gaan veel mensen vanuit NY heen. Je kunt het geloof ik met de bus bereiken. In NY zelf heb je Century 21, een outletshop met diverse merken. Zit vlakbij het World Trade Center dus goed te combineren.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ik denk als je op google bezienswaardigheden New York ingeeft dat je al een waslijst krijgt.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

In plaats van de Woodbury Common zou ik naar de Jersey Gardens Outlet mall gaan, deze is nog net iets goedkoper. Er rijden bussen vanaf de Port Authority bus terminal, bus nr 111 of 115. Kaartjes kopen beneden in de automaat.
Century 21 is inderdaad ook de moeite waard, maar ga wel naar die in downtown (22 Cortlandt Street), want dit filiaal is een stuk groter. Als jullie tijd hebben zou ik dit 's avonds doen, want overdag is het hier erg druk en overweldigend de eerste keer en 's avonds kun je er lekker op je gemak doorheen struinen.
Waar ik persoonlijk qua winkel ook altijd erg blij van word, is de DSW (Designer Shoe Warehouse), een vrouw heeft nooit genoeg schoenen!
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

ilduce schreef:Ons hotel is gelegen op Times Square, Millenium Broadway Hotel, heeft iemand ervaringen met dit hotel?
Ja, wij hebben al twee keer geslapen in dit hotel. Prima hotel, leuke bar waar je even kunt uitrusten na een dag veel lopen ;-) Mooie kamers, wij hadden tot 2x toe een ruime kamer. Wel heel verschillende, dus ik weet niet of er ook nog kleinere zijn.
Het ligt niet op Times Square, maar in 44th Street, 50 meter van Times Square, dus het scheelt niet veel. Er is ook een in/uitgang aan 45th Street.
Metro lijnen genoeg vlakbij.

Veel plezier!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
ilduce
Amerika-newbie

Bericht door ilduce »

Dank allen,

Hoe is het reizen per auto in NY? Qua drukte etc,

Wij willen voor 2 dagen een auto huren, 1 dag naar woodcommon, 1 dag naar Boston. Is dit te doen voor de 1e keer?
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ik zou voor 1 dag niet naar Boston gaan zeker als het jullie eerste keer New York is want er is zo veel te doen en te zien. Het autoverkeer in New York is een gekkenhuis...

* Note mod (Marco):
Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd.
Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten", (klik hier).
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik zou ook niet voor 1 dag naar Boston rijden, dit vergelijkbaar met op en neer naar Parijs (vanuit Den Haag). Het kán, maar ik zou het zonde van de tijd vinden die je goed kunt gebruiken in NY.
Kurt10 schreef:Het autoverkeer in New York is een gekkenhuis...
Ja, het is druk.. Maar zeker wel te doen volgens mij. Ik denk dat bepaalde steden in (Zuid)Europa een stuk lastiger te berijden zijn dan de straten van NY.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik zou in New York alleen een auto huren als je de stad uit gaat. In de 5 boro's zelf is een auto alleen maar lastig. Inderdaad heel langzaam (we hebben er recentelijk een uur (1 UUR!) over gedaan om de Brooklyn Bridge over te rijden, ze waren met reparatie bezig), zelfde op de 'snel'wegen langs Manhattan, de FDR Drive staat regelmatig vast en aan de westkant (langs de Hudson) hebben ze hun uiterste best gedaan om de stoplichten juist niet te synchroniseren.

Plus parkeren: als je alleen naar een garage kijkt, kost je dat al $20, zo ongeveer.

Dus een onbeperkt kaartje voor de ondergrondse (ook geldig op de stadsbussen). Of als het erg stil is (eigenlijk nooit) een taxi.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

een auto in New York City is nonsense, druk en geen parkeerruimte (net zoiets als dat een toerist Amsterdam met de auto gaat doen ...) .... lekker met de subway en de benenwagen en her en der een ferry of een kabelbaan ...
zelf ga ik met de trein naar Boston en blijf dan een nachtje slapen. Het moet een mooie route zijn ....
er is een groupon voor de bus naar Woodbury, lees ook hier:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=52206

en Bennogr: ja, t is mijn trauma, maar juist als het rustig is stap ik niet in andermans auto, zelfs niet in een taxi .... ik reis dag en nacht (nou ja, tot max 12 a 1 uur) met de subway en voel me nooit onveilig.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer