Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Laura: 16 dagen Zuidwesten in September
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Laura: 16 dagen Zuidwesten in September
Hallo allemaal,
Inmiddels het forum al flink doorgespit, maar ik zou toch graag jullie mening en advies willen over onze (ik en man) geplande reis
Wat willen we:
-Ongeveer 16 dagen rondreizen in het zuidwesten van de VS (heel veel langer gaat helaas echt niet)
-Natuur en steden combineren
-Zoveel mogelijk zien, maar als je nergens tijd hebt zie je natuurlijk nog niets, dus een balans daarin vinden
-Rekening houden met ons beperkte budget
-We hebben geen preciese datum vast liggen, maar willen graag in september gaan
We zijn in ons reisplan uit gegaan van deze reis:
http://www.exit-reizen.nl/reizen/califo ... ights.html
Maar me willen wel alles zelf gaan boeken en hebben een gedeelte van de reis (fresno en bakersfield) al aangepast na aanleiding van tips op het forum. We zijn voor het gemak uitgegaan van vertrekken op zaterdag 13 september en terugvliegen op 27/28 september, maar dat hoeft dus niet perse. Het plan ziet er nu zo uit:
13 sept: Vliegen vanuit amsterdam naar LAX Hotel: Westin
14 sept:LA
15 sept: Reizen LA-Monterey Hotel: Comfort inn
16 sept: Monterey - San Francisco Hotel: Majestic
17 sept: San Francisco
18 sept: San Francisco - Lake tahoe Hotel: Montblue
19 sept: Lake tahoe - Marisposa (Yosemite) Hotel: Miners inn
20 sept: Mariposa (Yosemite)
21 sept: Mariposa -Mammoth lakes Hotel: Sierra lodge
22 sept: Mammoth lakes- Las vegas Hotel: MGM of Palace of Tropicana
23 sept: Las Vegas
24 sept: Las Vegas- San diego Hotel: The pearl
25 sept: San diego
26 sept: San diego- LA Hotel: Westin
27 sept: LAX-Amsterdam
Mijn vragen zijn:
-Wat vinden jullie van deze planning? Is het haalbaar of teveel? Zijn de reisafstanden haalbaar? Zijn er plaatsen die we over zouden moeten slaan of juist toevoegen?
- Wat vinden jullie van de hotels? Misschien tips voor andere, betaalbare hotels?
- Ik heb nu tickets gevonden voor deze datums bij us airways voor ongeveer 675 euro pp. Is dit een goede prijs? Boeken of toch nog afwachten? Misschien nog iemand een goede aanbieding gezien?
Verder zijn alle tips en op- en aanmerkingen welkom!
Alvast heel erg bedankt!
Inmiddels het forum al flink doorgespit, maar ik zou toch graag jullie mening en advies willen over onze (ik en man) geplande reis
Wat willen we:
-Ongeveer 16 dagen rondreizen in het zuidwesten van de VS (heel veel langer gaat helaas echt niet)
-Natuur en steden combineren
-Zoveel mogelijk zien, maar als je nergens tijd hebt zie je natuurlijk nog niets, dus een balans daarin vinden
-Rekening houden met ons beperkte budget
-We hebben geen preciese datum vast liggen, maar willen graag in september gaan
We zijn in ons reisplan uit gegaan van deze reis:
http://www.exit-reizen.nl/reizen/califo ... ights.html
Maar me willen wel alles zelf gaan boeken en hebben een gedeelte van de reis (fresno en bakersfield) al aangepast na aanleiding van tips op het forum. We zijn voor het gemak uitgegaan van vertrekken op zaterdag 13 september en terugvliegen op 27/28 september, maar dat hoeft dus niet perse. Het plan ziet er nu zo uit:
13 sept: Vliegen vanuit amsterdam naar LAX Hotel: Westin
14 sept:LA
15 sept: Reizen LA-Monterey Hotel: Comfort inn
16 sept: Monterey - San Francisco Hotel: Majestic
17 sept: San Francisco
18 sept: San Francisco - Lake tahoe Hotel: Montblue
19 sept: Lake tahoe - Marisposa (Yosemite) Hotel: Miners inn
20 sept: Mariposa (Yosemite)
21 sept: Mariposa -Mammoth lakes Hotel: Sierra lodge
22 sept: Mammoth lakes- Las vegas Hotel: MGM of Palace of Tropicana
23 sept: Las Vegas
24 sept: Las Vegas- San diego Hotel: The pearl
25 sept: San diego
26 sept: San diego- LA Hotel: Westin
27 sept: LAX-Amsterdam
Mijn vragen zijn:
-Wat vinden jullie van deze planning? Is het haalbaar of teveel? Zijn de reisafstanden haalbaar? Zijn er plaatsen die we over zouden moeten slaan of juist toevoegen?
- Wat vinden jullie van de hotels? Misschien tips voor andere, betaalbare hotels?
- Ik heb nu tickets gevonden voor deze datums bij us airways voor ongeveer 675 euro pp. Is dit een goede prijs? Boeken of toch nog afwachten? Misschien nog iemand een goede aanbieding gezien?
Verder zijn alle tips en op- en aanmerkingen welkom!
Alvast heel erg bedankt!
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Laura: 16 dagen Zuidwesten in September
Al lezend op het forum kom ik alleen maar op nog meer vragen
Dus om hem er ook maar meteen in te gooien: Het lijkt ons leuk om een mooie wandeling te maken, maar ik weet niet zo goed waar we dat het beste zouden kunnen doen. Misschien in yosemite, maar ik lees ook over grand canyon / zion / monument vally / valley of fire in de omgeving van Las Vegas. Grand Canyon zou ik sowieso graag willen doen, maar ik weet nog niet zo goed hoe dit in het programma in te passen.

Dus om hem er ook maar meteen in te gooien: Het lijkt ons leuk om een mooie wandeling te maken, maar ik weet niet zo goed waar we dat het beste zouden kunnen doen. Misschien in yosemite, maar ik lees ook over grand canyon / zion / monument vally / valley of fire in de omgeving van Las Vegas. Grand Canyon zou ik sowieso graag willen doen, maar ik weet nog niet zo goed hoe dit in het programma in te passen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De vliegticketprijzen zijn in principe zo slecht nog niet maar ik zou die reis die je opgeeft zo niet doen. De overnachtingsplekken zijn niet gunstig en er zitten dagen bij dat je echt alleen maar in de auto zit.
Het is meer een stedentrip waar je even een te korte natuurdip hebt.
Ik was net toevallig een reis voor mijn ouders aan het invullen met ook maar 17 dagen en kwam op het volgende uit. Let wel, ik maak expres de afweging LA niet te doen of ze zouden met de kustweg minimaal 4 dagen moeten toevoegen aan de reis.
1 naar Phoenix/Las Vegas
2 Phoenix/Las Vegas - Grand Canyon (in geval phoenix via sedona)
3 Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Bryce
6 Bryce - Zion
7 Zion
8 Zion - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Mammoth Lakes
11 ML - Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite - San Francisco
14 San Francisco
15 San Francisco
16 San Francisco - Naar huis
17 aankomst thuis
Ik vond persoonlijk San Francisco een mooie stad, maar zou zelf de 2e dag in dit geval bij Sedona als het vanaf Phoenix is doen of een extra dag Page of Monument Valley tussen de Grand Canyon en Page.
Wil je perse LA en San Diego in je reis beperk je dan tot californië en las vegas.
Of je moet echt langer gaan....of volgend jaar terugkomen
Paul
Het is meer een stedentrip waar je even een te korte natuurdip hebt.
Ik was net toevallig een reis voor mijn ouders aan het invullen met ook maar 17 dagen en kwam op het volgende uit. Let wel, ik maak expres de afweging LA niet te doen of ze zouden met de kustweg minimaal 4 dagen moeten toevoegen aan de reis.
1 naar Phoenix/Las Vegas
2 Phoenix/Las Vegas - Grand Canyon (in geval phoenix via sedona)
3 Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Bryce
6 Bryce - Zion
7 Zion
8 Zion - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Mammoth Lakes
11 ML - Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite - San Francisco
14 San Francisco
15 San Francisco
16 San Francisco - Naar huis
17 aankomst thuis
Ik vond persoonlijk San Francisco een mooie stad, maar zou zelf de 2e dag in dit geval bij Sedona als het vanaf Phoenix is doen of een extra dag Page of Monument Valley tussen de Grand Canyon en Page.
Wil je perse LA en San Diego in je reis beperk je dan tot californië en las vegas.
Of je moet echt langer gaan....of volgend jaar terugkomen

Paul
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Er zitten mijn inziens toch wat probleempjes in jullie plan.
LA - Monterey op één dag is echt wel te veel van het goede. Dus ofwel de dag voordien reeds 'savonds een stukje doen (bvb tot Santa Barbara).
Waarom Yosemite en terug naar Mariposa ? Bezoek het park en rijdt dezelfde dag naar Mammoth Lakes. Je gaat immers een traject 3 maal moeten doen. (heen - terug - heen).
Mammoth lakes - Las Vegas is een heel stuk (+ 500 km) , vergeet niet dat je ook een uur tijd moet inleveren.
Las Vegas - San Diego = opnieuw + 500 km.
Op de korte tijd die jullie hebben zou ik eigenlijk San Diego laten vallen. Neem een dag meer voor de kustweg naar San Francisco. Spendeer eventueel je dagen Yosemite zoals voorzien, doch rijdt al verder dan Mammoth Lakes op de tweede dag. En geef jullie nog een dagje LA extra op het einde van de rit.
LA - Monterey op één dag is echt wel te veel van het goede. Dus ofwel de dag voordien reeds 'savonds een stukje doen (bvb tot Santa Barbara).
Waarom Yosemite en terug naar Mariposa ? Bezoek het park en rijdt dezelfde dag naar Mammoth Lakes. Je gaat immers een traject 3 maal moeten doen. (heen - terug - heen).
Mammoth lakes - Las Vegas is een heel stuk (+ 500 km) , vergeet niet dat je ook een uur tijd moet inleveren.
Las Vegas - San Diego = opnieuw + 500 km.
Op de korte tijd die jullie hebben zou ik eigenlijk San Diego laten vallen. Neem een dag meer voor de kustweg naar San Francisco. Spendeer eventueel je dagen Yosemite zoals voorzien, doch rijdt al verder dan Mammoth Lakes op de tweede dag. En geef jullie nog een dagje LA extra op het einde van de rit.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Oja? Zijn wij denk ik vergeten te doen dan.Marcopstal schreef:Mammoth lakes - Las Vegas is een heel stuk (+ 500 km) , vergeet niet dat je ook een uur tijd moet inleveren.

Volgens mij zijn beide plaatsen +9 u i.v.m. Nederland/België.
-
- Amerika-expert
Ja klopt, ik heb me vergist, dat uur tijdsverschil geldt met de grens met Arizona.Ems2012 schreef:Oja? Zijn wij denk ik vergeten te doen dan.Marcopstal schreef:Mammoth lakes - Las Vegas is een heel stuk (+ 500 km) , vergeet niet dat je ook een uur tijd moet inleveren.![]()
![]()
Volgens mij zijn beide plaatsen +9 u i.v.m. Nederland/België.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met maar 17 dagen is het handiger om een one way te doen. Je zou dan in jullie route in Phoenix kunnen eindigen, op die manier kun je ook nog de Grand Canyon bezoeken. Een heel andere route kan ook, met start in LA en eindpunt Phoenix waarbij je Death Valley, LAs vegas, zion, Bryce, PAge, Monument Valley en de GC kunt beozeken. Kijk voor een dergelijke route eens naar mijn 2011-verslag.
Mariposa ligt niet geweldig voor Yosemite, beter is El Portal of iets in het park. Ik vind wel 2 nachten aan de westkant van het park mooi, als je in 1 dag van Mariposa naar Mammoth Lakes rijdt heb je erg weinig tijd voor het park.
In jouw route moet je inderdaad de afstand LA-SF beter verdelen. En ook Mammoth Lakes - Las Vegas is een lange rit, beter is om dan in Lone Pine te overnachten.
Marianne
Mariposa ligt niet geweldig voor Yosemite, beter is El Portal of iets in het park. Ik vind wel 2 nachten aan de westkant van het park mooi, als je in 1 dag van Mariposa naar Mammoth Lakes rijdt heb je erg weinig tijd voor het park.
In jouw route moet je inderdaad de afstand LA-SF beter verdelen. En ook Mammoth Lakes - Las Vegas is een lange rit, beter is om dan in Lone Pine te overnachten.
Marianne
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hey Laura,
Wij zijn al 4 keer in Amerika geweest voor een periode van ongeveer 14 dagen. Ik weet niet of je graag parken zoals Zion en Bryce wilt meepikken? In dat geval kan je zeker eens kijken naar onze reizen (zie mijn onderschrift hier).
Onze eerste reis was ongeveer hetgeen PSVwally voorstelt. Hiermee heb je echt een leuke route met mooie parken. Je mist wel LA en de kust route. Maar het is moeilijk om dat én Bryce, Zion en dergelijke in zo'n korte periode mee te nemen. Nu het kan altijd, maar dan ga je veel in de wagen zitten, dus dat is niet echt aan te raden. 
Wij zijn al 4 keer in Amerika geweest voor een periode van ongeveer 14 dagen. Ik weet niet of je graag parken zoals Zion en Bryce wilt meepikken? In dat geval kan je zeker eens kijken naar onze reizen (zie mijn onderschrift hier).

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
En in september is er ook geen uur tijdsverschil tussen NV/Ca en Az omdat Az geen zomertijd kent (muv het Navajo reservaat)
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle reacties! Ik ga dit weekend eens de voorgestelde routes langs elkaar leggen.Ik ga ook zeker de reisverslagen van Doockles eens lezen en de route van PSVwally eens goed bekijken. Fijn dat jullie met ons mee willen denken!
Ik lees dat we LA misschien beter over kunnen slaan. Ik begrijp dus dat als we bijv wel San Francisco en Las Vegas doen we niet teveel missen aan LA? Ik heb me eerlijk gezegd nog niet zo goed ingelezen in wat we precies in LA willen doen.
Ook lees ik het voorstel om een one way trip te doen. Dat betekend wel de huurauto op een andere plek inleveren dan waar we hem ophalen. Ik weet dat je dan een soort boete betaald, maar op wat voor bedrag zouden we dan moeten rekenen? En maakt dat qua ticketprijs nog iets uit?
Ik lees dat we LA misschien beter over kunnen slaan. Ik begrijp dus dat als we bijv wel San Francisco en Las Vegas doen we niet teveel missen aan LA? Ik heb me eerlijk gezegd nog niet zo goed ingelezen in wat we precies in LA willen doen.
Ook lees ik het voorstel om een one way trip te doen. Dat betekend wel de huurauto op een andere plek inleveren dan waar we hem ophalen. Ik weet dat je dan een soort boete betaald, maar op wat voor bedrag zouden we dan moeten rekenen? En maakt dat qua ticketprijs nog iets uit?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je betaalt meestal geen drop off kosten tussen CA en AZ of CA en NV. Voor de ticketprijs maakt het vaak niet uit, het kan zelfs goedkoper zijn.
In LA is meer dan genoeg te doen, maar qua stad is het wat minder aantrekkelijk en toegankelijk als bijvoorbeeld SF. Kijk eens naar het LA topic in het zuidwesten-forum.
Marianne
In LA is meer dan genoeg te doen, maar qua stad is het wat minder aantrekkelijk en toegankelijk als bijvoorbeeld SF. Kijk eens naar het LA topic in het zuidwesten-forum.
Marianne
-
- Amerika-expert
Mariposa ligt ongeveer 40 minuutjes van El Portal. Is dus best wel te doen, maar uiteraard is El Portal beter.Martin & Marianne schreef:Mariposa ligt niet geweldig voor Yosemite, beter is El Portal of iets in het park. Ik vind wel 2 nachten aan de westkant van het park mooi, als je in 1 dag van Mariposa naar Mammoth Lakes rijdt heb je erg weinig tijd voor het park.
Marianne
Met het idee wat ze willen doen kunnen ze niet overal nachten bijnemen natuurlijk. In die zin is Mammoth Lakes - Vegas wel te doen.
-
- Amerika-ontdekker
Nou we hebben de voorgestelde route van PSVwally en de reisverslagen van Doockles en Marianne gelezen, naast elkaar gelegd met het kaartje erbij en ik denk dat we de reis zo ongeveer als PSVwally voorstelde willen gaan doen. De one-way is zeker een goed idee en geeft ons meer tijd om alle parken en steden rustig te bekijken. Alleen goedkopere tickets heb ik helaas nog niet kunnen vinden. Het goedkoopste is 740 euro pp. Ik heb al gespeeld met de datums en bijv dusseldorf, maar dat scheelt eigenlijks niets of is zelfs duurder.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 2076 Weergaves
-
Laatste bericht door RogierS
-
- 6 Reacties