Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis pippip: routeadvies gevraagd!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
pippip
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis pippip: routeadvies gevraagd!

Bericht door pippip »

Dag!

Wij zijn lekker plannen aan het maken voor onze eerste reis naar de VS met jonge kinderen. We gaan in september 2014 vier weken naar het westen van de VS met twee meiden die dan 1,5 en 3 jaar zijn. We huren een camper. We willen niet teveel kilometers maken, maar naast een aantal highlights ook lekker genieten van de rust en van elkaar. Daarom heb ik deze route bedacht, nog globaal. Maar ik vind het heel moeilijk om keuzes te maken!

In ieder geval
Las Vegas - Hoover Dam - Grand Canyon, South Rim (Campsite Mather) - Page / Lake Powell - Monument Valley - Moab (Canyonlands / Arches)- Bryce - Zion - Las Vegas

misschien Mesa Verde nog? en is het escalante petrified forest de moeite waard? En Capitol Reef? En Valley of Fire?
misschien Death Valley en Bodie nog??

Vragen:
- het zijn wel veel parken... Wat moeten we écht toevoegen aan onze route? en wat kunnen we best skippen? Kan niet kiezen!
- is het handig om tegen de klok in te rijden of juist met de klok mee, in verband met temperaturen die dalen in de loop van september?
- is het niet alleen maar rots? is het wel een beetje afwisselend?
- waar vind ik tips voor leuke campings? en moeten we die ook voor een reis in september reserveren?
- welke wandelingen zijn met jonge kinderen (zelf lopend of op onze rug) goed te doen?
- op welke plaatsen zouden jullie langer blijven?
- iemand een leuk hotel met een fijne familiekamer in Las Vegas?
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Routeadvies gevraagd!

Bericht door Yeehaw »

Nou, daar kan je zeker een prachtige reis van maken met genoeg tijd.
Bv 2 nachten GC, 3 nachten Page (water!), 1 nacht Monument Valley, 4 nachten Moab, 2 nachten Torrey, 2 nachten Bryce en 3 nachten Zion. Dan heb je nog dagen over. Je kan overwegen nog naar Sedona te gaan en Mesa Verde behoort ook tot de mogelijkheden alhoewel ik denk dat tours naar Balcony House en Cliff Palace niet zo geschikt zijn met heel jonge kinderen. Je kan ook nog door naar Durago voor de Durango-Silverton railroad. Nog een mogelijkheid is bv een bezoek aan Valley of Fire SP (boven Las Vegas) maar ook aan sps als Snow Canyon and Sand Hollow (strand...) bij St. George.
Je zou tussen Torrey en Bryce nog een overnachting kunnen plannen in Escalante voor het petrified parkje. Mooie picknick area en je kan de petrified rotsen hier goed bekijken.
Het maakt niet veel uit hoe je de route gaat rijden. Zelf zou ik eerst naar de Grand Canyon willen als je daar nog nooit bent geweest. En Kodacchrome SP is ook al mooi om te kamperen.
In Las Vegas zijn zo veel plekken maar we vinden Luxor voor prijs kwaliteit wel aardig. Als je langer wil blijven zou je ook een hotel met keuken kunnen kiezen.
Yeehaw
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis pippip: routeadvies gevraagd!

Bericht door PSVwally »

- het zijn wel veel parken... Wat moeten we écht toevoegen aan onze route? en wat kunnen we best skippen? Kan niet kiezen!
Als je de route die kant op doet is het inderdaad voornamelijk natuur. Daar ontkom je niet aan. En een groot deel is rode/gele rots, ook daar zul je niet aan ontkomen.
Afwisselend is het zeker wel qua parken. Elk park heeft zijn eigen ding. Qua steden en dorpen vind ik de meeste weinig hebben. Moab vond ik als ik naar jou route kijk het gezelligst. Springdale vond ik ook nog wel gezellig, maar voor de rest zijn het veelal gehuchten. De stad Page bijvoorbeeld vind ik geen hol aan, terwijl in de omgeving echt fantastische dingen te doen en zien zijn. Overigens vind ik Las Vegas wel een topstad hoor, alleen met 2 van die kleine kids weet ik het niet.

Als je de kant van California op zou gaan ipv Moab zou er wel meer afwisseling in zitten (kan overigens er ook bij met 4 weken), maar ik vind de parken van Moab bij de mooiste horen die ik gezien heb.

Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html Daar kun je heel veel info vinden over de nationale parken.
pippip
Amerika-ontdekker

Bericht door pippip »

bedankt voor de fijne reacties en ideeën; ik ga er eens even voor zitten.
pippip
Amerika-ontdekker

Bericht door pippip »

Ik heb de route wat duidelijker uitgeschreven. Wat vinden jullie er zo van?

We zitten dus ruim in de tijd. IYosemite zou dan een optie zijn. Als we nog naar Yosemite willen, hoe zouden we dat het handigst kunnen doen als we toch weer willen eindigen in LV? Zou het veel prijziger zijn qua vlucht en camper om te starten in SF en te eindigen in LV?

Is Torrey, Capitol Reef echt nog een aanvulling op de andere plekken die we bezoeken of kunnen we die tijd beter gebruiken om in een rustig tempo naar Yosemite heen en terug te gaan?

Is het slim om nog een nachtje extra in Page te blijven? Of juist op een andere plek?

Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas camper ophalen, boodschappen - Hoover Dam - tussenstop richting Grand Canyon met hook up, om alles op te laden en te installeren
Dag 3: tussenstop - Grand Canyon (Mather campground)
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Page
Dag 6: Page (eventueel dag extra)
Dag 7: Page - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley - Moab
Dag 9: Moab
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab
Dag 12: Moab - Bryce (of eerst 2 nachten in Torrey??)
Dag 13: Bryce
Dag 14: Bryce - Zion
Dag 15: Zion
Dag 16: Zion
Dag 17:
Dag 18:
Dag 19:
Dag 20:
Dag 21:
Dag 22:
Dag 23:
Dag 24
Dag 25:
Dag 26: XXX - Las Vegas, camper schoonmaken en inleveren
Dag 27: Las Vegas
Dag 28: Las Vegas - Amsterdam
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik weet niet als jullie een volle dag nodig hebben bij GC. Met 1 overnachting hebben jullie genoeg tijd om langs de rim te wandelen maar bedenk dat er buiten bij de viewpoints nergens afrastering is en je echt wel langs de rand loopt. Ik zou het benauwd krijgen als ik hier 1,5 dag met kleine kinderen zou rondlopen.
Misschien dag 3 naar Sedona en dan dag 4 naar GC.
Tussen Moab en Bryce heb je sowieso een stop nodig, anders is het een te lange rit voor de kinderen. Dus stop in Torrey.
In onderstaand schema heb ik 2 overnachtingen bij Torrey gezet. Reden: dag 12 via Goblin Valley en zorgen dat je tegen de avond in Torrey bent - dag 13 Capitol Reef - dag 14 je kan onmiddellijk naar Bryce vertrekken 's ochtends dus kan je nog de namiddag daar spenderen.
Ik heb een volle dag Bryce weggelaten. Je kan gemakkelijk op een halve dag de drive met de viewpoints doen. Wandelen hier is met kleine kinderen niet zo evident. Langs de rim gaat het maar naar beneden is toch redelijk stijl.
Zion is veel handiger om met kleine kinderen te wandelen.
Page is altijd fijn. Je hebt er Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam, Lake Powell. Je kan er ook gewoon aan het meer gaan zitten relaxen.

Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas camper ophalen, boodschappen - Hoover Dam - tussenstop richting Grand Canyon met hook up, om alles op te laden en te installeren
Dag 3: tussenstop - Grand Canyon (Mather campground)
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Page
Dag 6: Page (eventueel dag extra)
Dag 7: Page - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley - Moab
Dag 9: Moab
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab
Dag 12: Moab - Torrey (via Goblin Valley)
Dag 13: Torrey (Capitol Reef)
Dag 14: Torrey - Bryce
Dag 15: Bryce - Zion
Dag 16: Zion
Dag 17: Zion
Dag 18: Zion - Valley of Fire
Dag 19: Valley of Fire - Beatty
Dag 20: Beatty - Lee Vining
Dag 21: Lee Vining - Yosemite
Dag 22: Yosemite
Dag 23: Yosemite - Sequoia NP
Dag 24: Sequoia NP en Kings Canyon
Dag 25: Sequoia NP - Lake Isabella
Dag 26: Lake Isabella - Las Vegas, camper schoonmaken en inleveren
Dag 27: Las Vegas
Dag 28: Las Vegas - Amsterdam

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ingrid, als je de grand canyon met kleine kinderen al een beetje eng vind, dan zou ik Horseshoe bend zeker niet aanraden. Over geen afrastering gesproken... Overigens mochten beide kids in een drager zitten dan is het geen probleem, maar horseshoe bend is met een kinderwagen niet te doen waar je wel lekker bij de grand canyon over de rim trail kunt lopen.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Bij Horseshoe Bend kan je samen naar boven wandelen maar om echt naar de rand te gaan, ga je dan beurt om beurt terwijl de andere bij de kinderen blijft.
Bij GC loop je de hele tijd langs de rim, je kan je daar moeilijk verdelen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
JuliaValerie
Amerikafan

Bericht door JuliaValerie »

Hoi Pippip,

Wat een leuke reis hebben jullie in het vooruitzicht! Een deel van jullie route hebben wij ruim een jaar geleden gedaan met onze twee meiden van toen 1.5 en 4.5. Ik heb zo even niet alle details paraat, maar heb er hele goede herinneringen aan! Las Vegas was eigenlijk heel goed te doen met de kids, natuurlijk niet gegokt, maar leuk om de grote hotels te bezoeken en twee keer heerlijk gegeten bij een buffet vooral the wicked spoon ( dacht ik) een aanrader! Ik denk dat in een oude oost van mij ons hotel wel staat, om de hoek van de strip, superligging en toch rustig. Grand Canyon zou ik wel een hele dag voor plannen, dan kan je meerdere views zien en ook even lekker eten en drinken. Een draagzak voor de jongste is dan wel handig. Horse shoe bend hebben we ook gedaan, met wederom draagzak en tuigje voor onze oudste. Maar ik ben alleen naar de rand gegaan en mijn man wachtte met de meiden iets verderop. Bryce vonden wij heel erg leuk om te wandelen, juist naar beneden, is zo anders dan van bovenaf er langs rijden. Onze oudste kon goed lopen, maar was best een eind, wij hebben een tocht gemaakt van ongeveer twee uur dacht ik. En Zion is ook supermooi en goed te bewandelen...

Veel plezier!
Frenk1976
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Frenk1976 »

Mooie route heb je hoor. Als tips wil ik je graag meegeven:

Bryce Canyon heb eigenlijk alleen maar gezien als je er ook gaat wandelen, dit is zo'n groot verschil dan alleen maar kijken en lopen langs de rim. Begrijp me niet verkeerd, dat is ook mooi hoor, maar daar lopen tussen die grote rode rotsen, prachtig. Met kinderen is dit wel te doen hoor, al moet je natuurlijk wel op sommige stukjes het handje even vaste houden.

Goblin Valley is zoals hierboven al werd genoemd en leuke toevoeging. Vanaf de parkeerplaats staat je binnen 5 minuten tussen deze goblin achtige rotsen, hier kun je een uurtje rondlopen, zeker voor de oudste is dit extra leuk om dat je lekker tussen de goblins kan lopen en klimmen.

Death valley vond ik erg warm, weet niet of dat verstandig is met jonge kids.

Succes met plannen

Gr Frenk
pippip
Amerika-ontdekker

Bericht door pippip »

Dag! Onze nieuwste route ziet er zo uit:

Ma 8/9: Amsterdam - Las Vegas
Di 9/9: Las Vegas - ophalen camper - boodschappen - Boulder Beach (Lake Mead RV Village, full hook up, om ons even te kunnen installeren)
Woe 10/9: Boulder Beach - Hoover Dam - Grand Canyon (Mather Campground)
Do 11/9: Grand Canyon
Vrij 12/9: Grand Canyon (vroeg vertrek) - Page (Wahweap campground)
Za 13/9: Page
Zo 14/9: Page
Ma 15/9: Page - Kanab (RV Corral)
Di 16/9: Kanab - Bryce
Woe 17/9: Bryce (laat vertrek) - Zion
Do 18/9: Zion
Vrij 19/9: Zion
Za 20/9: Zion - Valley of Fire
Zo 21/9: Valley of Fire - via Ash Meadows - Beatty
Ma 22/9: Beatty - via Mammoth Lakes - Lee Vining
Di 23/9: Lee Vining - via Bodie - Tioga Pass - Yosemite (North Pines, later evt. wisselen naar Lower Pines)
Woe 24/9: Yosemite
Do 25/9: Yosemite
Vrij 26/9: Yosemite
Za 27/9: Yosemite (vroeg vertrek) - ...
Zo 28/9:
Ma 29/9:
Di 30/9:
Woe 1/10:
Do 2/10: ... - schoonmaken en inleveren camper - Las Vegas
Vrij 3/10: Las Vegas
Za 4/10: Las Vegas - Amsterdam
Zo 5/10: Aankomst in Amsterdam

We hebben Moab en omgeving toch geschrapt. We wilden toch wel erg graag naar Yosemite en beide toevoegen aan onze route vinden we te veel rijden met de kleintjes. Wat vinden jullie er zo van?

Hebben jullie nog leuke ideeën voor de terugreis van Yosemite naar Las Vegas? Kings Canyon en Sequoia hoeven niet per se, hoor. We hebben al veel natuur gezien, dus iets anders mag best.

En betere campings dan die we nu hebben bedacht? We willen qua campings graag wat afwisseling tussen midden in de natuur en een wat luxere camping met zwembad enzo voor de kinderen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het zou toch zonde zijn om in Beatty te zijn en Death Valley helemaal links te laten liggen, al rijden jullie er gewoon door ipv errond onderweg naar mammoth lakes. Ik zou toch even tijd nemen om enkele punten van het park te bezoeken.

Vanuit Yosemite kan je eventueel richting Monterey en vandaar uit de PCH richting San Louis Obispo volgen (verdeeld over twee dagen bvb) Dan zien jullie ook de kust even en de PCH is een prachtroute. Naast alle parken lijkt me dat een welkome afwisseling.

Vanuit San Louis Obispo kan je weer doorsteken richting Las Vegas over Bakersfield. Een overnachting aan Lake Isabelle behoort dan ook nog tot de mogelijkheden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
pippip
Amerika-ontdekker

Bericht door pippip »

Dag! Bedankt voor je reactie! Ik zou ook graag DV in gaan, maar begreep dat dat met kleine kinderen niet slim zou zijn en met de camper niet zou mogen.
Tim2409
Amerika-newbie

Bericht door Tim2409 »

Ik zou overwegen een dag te schrappen in page (alles in de buurt is zeer duur om te bezoeken - indian territory) en ook een dag te schrappen in Yosemite (1 dag Tioga, 1 dag de Valley en 1 dag de Sequoia's) en met de vrijgekomen dagen en de nog leegstaande dagen overwegen één van volgende opties toe te voegen.

Monument Valley (ook hier is het duur), als je via highway 163 noordwaarts rijdt wel twee opmerkingen :
1. stop zeker aan Goosenecks State park (gratis en enkel een uitzichtpunt maar het is maar 5 minuten rijden en prachtig)
2. de klim naar het plateau (van Utah) gaat over een goed berijdbare maar steile gravelweg.

en daarna zeker naar Moab - Vooral dan Arches National Park is zeer de moeite, eventueel verder rondrijden via Capitol Reef en dan via Highway 12 (Heeel mooie route) afzakken naar Bruce. Eventueel dan Zion overslaan en doorsteken naar Yosemite. En rij zeker door Death Valley !
Tim2409
Amerika-newbie

Bericht door Tim2409 »

Over Death Valley, camper is geen probleem (wegen zijn geasfalteerd) en met kleine kinderen ook geen probleem. In de auto de airco aanzetten en extra water meedoen inn geval van. Op 1 dag rij je best door Death Valley helemaal door want daar slapen is een duurdere optie en veel wandelen kan je er niet door de hitte. Maar de uitzichtpunten zijn prachtig. Zeker doen
Tim2409
Amerika-newbie

Bericht door Tim2409 »

Over Monterey, de Big Sur kustlijn is mooi, maar om eerlijk te zijn in vergelijking met de parken is Monterey best te schrappen.
pippip
Amerika-ontdekker

Bericht door pippip »

Ik heb de voorwaarden vaan roadbear er even bij gepakt. We mogen vanaf 15 september Death Valley in.
pippip
Amerika-ontdekker

Bericht door pippip »

Ik zou dv dan het liefst op de terugweg vanuit yosemite doorrijden. Wat is dan een handige en mooie route?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

je zou de route ook via LA - Kustweg - San Francisco - Yosemite - Death Valley - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Las Vegas kunnen doen. En dan de eerste dagen rustig aan om de kids te laten wennen aan het tijdsverschil...

Dan zou je zoiets krijgen:

Di 9/9: Las Vegas - ophalen camper - boodschappen - barstow
Woe 10/9: Barstow - Malibu
Do 11/9: Malibu
Vrij 12/9: Malibu - Santa Barbara - Pismo Beach / Grover Beach
Za 13/9: Pismo Beach - Monterey
Zo 14/9: Monterey (bv walvistocht/aquarium/17 mile drive)
Ma 15/9: Monterey - San Francisco
Di 16/9: San Francisco
Woe 17/9: San Francisco en dan gedurende de dag naar Yosemite rijden, keuze 1 nacht buiten het park of al in het park
Do 18/9: Yosemite
Vrij 19/9: Yosemite
Za 20/9: Yosemite - Tioga Pass - Bodie - Lee Vining/Mammoth Lakes
Zo 21/9: Mammoth Lakes - keuze overnachting in Death Valley of Beatty
Ma 22/9: Death valley - Beatty - Springdale (flinke rit, maar vanaf dat je Arizona inrijdt en dan Utah wordt de omgeving al mooier)
Di 23/9: Zion
Woe 24/9: Zion
Do 25/9: Zion - Bryce Canyon
Vrij 26/9: Bryce Canon
Za 27/9: Bryce Canyon - Page
Zo 28/9: Page
Ma 29/9: Page - Grand Canyon
Di 30/9: Grand Canyon
Woe 1/10: Grand Canyon - Lake mead/Boulder
Do 2/10: Lake Mead/Boulder - schoonmaken en inleveren camper - Las Vegas

Zou je de volle dag bryce bijvoorbeeld niet willen doen, of heb je geen zin om rond LA te gaan zitten, dan zou je Monument Valley na Page nog een dag kunnen toevoegen.

Als je grotendeels je oude route wilt rijden met Moab, maar dan alleen Yosemite wilt toevoegen zou ik eerst dus richting Grand Canyon gaan, maar de rit vanaf Zion anders doen

Di 9/9: Las Vegas - ophalen camper - boodschappen - Boulder Beach (Lake Mead RV Village, full hook up, om ons even te kunnen installeren)
Woe 10/9: Boulder Beach - Hoover Dam - Grand Canyon (Mather Campground)
Do 11/9: Grand Canyon
Vrij 12/9: Grand Canyon (vroeg vertrek) - Page (Wahweap campground)
Za 13/9: Page
Zo 14/9: Page - Monument Valley
Ma 15/9: Monument Valley - Moab
Di 16/9: Moab
Woe 17/9: Moab
Do 18/9: Moab - Torrey
Vrij 19/9: Torrey
Za 20/9: Torrey - Bryce
Zo 21/9: Bryce
Ma 22/9: Bryce - Zion
Di 23/9: Zion
Woe 24/9: Zion - Tonopah
Do 25/9: Tonopah - South Lake Tahoe
Vrij 26/9: South Lake Tahoe
Za 27/9: SLT - Yosemite
Zo 28/9:Yosemite
Ma 29/9:Yosemite
Di 30/9: Yosemite - Tioga Pass - Bodie - Lee Vining/Mammoth Lakes
Woe 1/10: Lee Vining/Mammoth Lakes - Death Valley/Beatty
Do 2/10: Death valley/Beatty - schoonmaken en inleveren camper - Las Vegas

Al zijn de 24e en 25e wel minimaal 4.5u rijden en weinig tankstations, dus op de meter letten ;)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Voor Death Valley volg je gewoon de 190, deze brengt je waar je moet zijn.

Zo veel schrik voor de warmte moet je nu ook niet hebben. Het is niet noodzakelijk om flinke wandelingen te doen om iets gezien te hebben. De belangrijkste punten zijn goed bereikbaar. En in de periode dat jullie gaan is het ook al wat minder warm, het hangt er uiteraard steeds vanaf hoe de wind waait.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer