Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis D--Amo: New York - Philadelphia - Washington

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
D--Amo
Amerika-ontdekker

Reis D--Amo: New York - Philadelphia - Washington

Bericht door D--Amo »

Hi,

Deze zomer zullen wij 2 weken doorbrengen in de VS. We komen aan op Newark en zullen daar ook terug vertrekken.
Graag had ik jullie hulp gekregen bij het plannen van onze reis.

Dit is de route die ik momenteel ongeveer in gedachte had:

21/07: BRU => Newark => Philadelphia
22/07: Philadelphia => Washington
23/07: Washington
24/07: Washington
25/07: Washington => Gettysburg => Watkins Glenn
26/07: Watkins Glenn
27/07: Watkins Glenn => NYC
28/07: NYC
29/07: NYC
30/07: NYC
31/07: NYC
01/08: NYC
02/08: NYC
03/08: NYC
04/08: NYC => BRU

Met 4-5 dagen NYC hebben we voldoende, dus die dagen wil ik nog ergens anders zetten. Hebben jullie nog tips, en/of plaatsen die we onderweg nog zeker kunnen aandoen?
Ik zoek dus nog vooral iets interessant op de route tussen Watkins Glenn en NYC.

Ik lees ook veel over die skyline drive in de buurt van Washington, is dat wat in de zomer? Hoe plannen we dat juist in? Doe je dan dezelfde route in 2 richtingen?
Ook andere plaatsen die de moeite zijn tussen NYC en Washington mogen gerust meegegeven worden.
1 dag Watkins Glenn, is dat voldoende?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis D--Amo: New York - Philadelphia - Washington

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Watkins Glen heb je geen volle dag nodig. Wij hadden er 1 overnachting. Misschien heb je iets aan ons 2012-verslag voor Washington, Gettysburg en Watkins Glen en de route erheen.

Marianne
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ben je al eerder in NYC geweest?
anders staat er op het Noordoosten forum een leuke draad met 'alles over NYC'

LOL, ik ga straks 2,5 week naar NYC, en kan mezelf er nog niet toe zetten om een volle nacht in Boston te plannen, al besef ik dat de stad voor een dagtour eigenlijk net te ver en waarschijnlijk te mooi is ..... :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
D--Amo
Amerika-ontdekker

Bericht door D--Amo »

Na verschillende andere reisverslagen gelezen te hebben, is onze route volledig aangepast.

21/07: Brussel => Newark
Newark => Philadelphia
22/07: Philadelphia => Lancaster/Gettysburg
Gettysburg => Washington DC
23/07: Washington DC
24/07: Washington DC
25/07: Washington DC
26/07: Washington DC => Skyline Drive
Skyline Drive => Richmond
27/07: Richmond => Williamsburg (Jamestown Discovery Trail)
Williamsburg => Chincoteague OF Ocean City
28/07: Chincoteague/Ocean City => Atlantic City
29/07: Atlantic City => NYC
30/07: NYC
31/07: NYC
01/08: NYC
02/08: NYC
03/08: NYC
04/08: Newark => Brussel

De stop in Richmond plannen we in feite enkel in, omdat de trip van Washington DC via de Skyline drive naar Williamsburg anders te lang is. Dus tips voor een andere stop of iets leuk in Richmond zijn welkom.
Ervaringen of tips voor de route naar Williamsburg zijn ook nog welkom, ik had al de Jamestown Discovery Trail gevonden. Die leek mij zeker de moeite.

Vervolgens hebben we een stop in Chincoteague ofwel Ocean City. Wat raden jullie hier aan? Iemand ervaring met deze buurt?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mooie reis met goed de tijd voor alles. Richmond is een leuke stad, hoofdstad van Virginia dus je kunt er o.a. het Capitool bezoeken. Verder is Carytown een leuke buurt met winkels en restaurants en er zijn een aantal musea, die ik nog steeds eens wil bezoeken, maar nog geen kans voor heb gehad.

Chincoteague/Assateague en Ocean CIty zijn compleet verschillende ervaringen. Ocean City is een van de grote badplaatsen aan de mid-Atlantische kust met een boardwalk en allerlei vertier. Chincoteague en Assateague zijn een stuk rustiger en meer natuur gericht. Beiden zijn in de zomer flink druk, dus aan te raden van tevoren te boeken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer