Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

10 tot 12 weken reis: tips gezocht!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Baseleg
Amerika-ontdekker

10 tot 12 weken reis: tips gezocht!

Bericht door Baseleg »

Beste mensen,

Wij zijn van plan om volgend voorjaar een 10 tot 12 weekse reis te maken door de States. Wij hebben twee kinderen, rond die tijd 4 en bijna 2 jaar oud. We willen, voordat onze oudste leerplichtig wordt, nog een keer een lange reis maken. Dit wordt onze 6de reis door Amerika, we zijn twee keer in het zuid westen geweest, 1 keer in het noord westen (incl. Vancouver en omgeving), Florida en het noord oosten.
Waarom dit bericht? Ik zit erg te twijfelen over hoe onze reis in te vullen. Er gaan zoveel opties door mijn hoofd dat ik door de bomen bijna het bos niet meer zie. Ik hoop dat ik in de reactie hier wat gestuurd kan worden door jullie ervaringen en hoe jullie een dergelijke reis in zouden vullen.
We willen graag beginnen in Orlando, Florida. Ik zat te denken aan een week Orlando en omgeving om rustig de reis aan te vangen met lekker weer (april). Hier kunnen we verschillende parken bezoeken met onze kids. Hierna zou ik richting de west kust van Florida willen rijden om aldaar een week te vertoeven aan het strand (huis huren). Deze twee weken staan eigenlijk wel vast voor mij. Het weer in die periode is erg goed aldaar, niet te warm en te vochtig en toch zeer aangename temperaturen.
Volgende deel van onze reis is eigenlijk het deel wat ik de meeste hoofdbrekens over heb. We willen graag een camper huren, maar twijfel over hoe hier invulling aan te geven. Ik zou heel graag nog een keer richting het noord-westen willen (Yellowstone, Vancouver, Seattle, Portland, San Fransisco), maar twijfel over het weer in deze periode. We zullen eind april/begin mei de camper ophalen (zit te denken aan een wegbreng special + verlenging) en dan ongeveer 7 tot 9 weken de tijd hebben om te reizen. Zouden jullie een dergelijke route kiezen? Ik weet dat het weer rond die tijd nog best fris (vorst) kan zijn en twijfel of dit wel slim is om te doen met onze kinderen.
Andere optie is om bijvoorbeeld vanuit Orlando een camper te huren en dan via de zuidelijke staten richting het westen te rijden. Voor ons een nog niet eerder bezocht gedeelte van de States en zodoende onbekend. Maakt onbekend, onbemind? Ik weet het niet, is dit wellicht en betere optie? Ik snap dat dit in ieder geval qua weer wat aangenamer zal zijn, maar ik zal dan waarschijnlijk Yellowstone moeten laten voor wat het is omdat Orlando-Yellowstone-Seattle bijvoorbeeld wel een behoorlijk eind rijden is. Dan zou het misschien eerder Orlando - San Diego worden. En Yellowstone staat eigenlijk wel met hoofdletters in mijn lijstje....tevens zal camperhuur nu aanzienlijk duurder zijn aangezien we geen wegbreng special kunnen boeken vanuit Orlando, ook weer een overweging.....
En als derde optie, omdat New York eigenlijk ook niet mag ontbreken, vanuit Orlando richting NY met een camper in +/- 4 weken. Via Atlanta, GSMNP en Philadephia (Washington zijn we al geweest) richting NY. Vanuit NY zouden we dan richting Chicago vliegen om aldaar een camper wegbreng special te boeken richting het westen (Seattle of San Fransisco), ook in 4 weken.
Ik wil bij alle ideeën in ieder geval wel een dusdanig reisschema hanteren wat voor onze kids te behappen is. Dus niet elke dag rijden en de dagen die we rijden het aantal mijlen beperkt houden (max. 200 mijl ofzo). Het moet geen race tegen de klok worden.
Zoals jullie zien heb ik nog veel keuzes te maken en ik ben zeer benieuw of iemand hier wellicht zijn licht over wil laten schijnen, ik kan wel wat sturing gebruiken :D

Thanks!

gr Bas
frans_van_hooft
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 10 tot 12 weken reis: tips gezocht!

Bericht door frans_van_hooft »

Ik zou beginnen om de route in google maps te zetten. Heb je al een idee over de af te leggen miles/km. Zeker verstandig om niet meer dan 200mls per dag te doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het noordwesten is misschien niet zo handig in die periode. Afgezien van het feit dat het koud kan zijn zul je veel dingen nog niet kunnen doen omdat er nog sneeuw ligt. Dit geldt voor Yellowstone maar zeker voor de parken in Washington.
Heb je South Dakota al eens bezocht? Veel mensen die een camper wegbrengen beginnen in de omgeving van Chicago en rijden richting Denver en dan verder naar het zuidwesten. In het voorjaar zijn parken als Great Sand Dunes en Colordao NM erg mooi.
Tja, te veel mogelijkheden ...

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Als jullie begin Mei aanzetten in Florida en nog 8 weken of zo tijd uittrekken dan is Yellowstone op zich niet noodzakelijk uitgesloten. Je kan daar immers de tweede helft van juni nog heen. Ik veronderstel dat het niet de bedoeling is de camper terug in te leveren op het vertrekpunt.

Voor het noorden zijn jullie evenwel nog wat aan de vroege kant.

Een mogelijkheid om van Oost naar West te trekken is om via de Florida Panhandle de kust te volgen richting Texas, doorheen Texas richting Oklahoma en dan richting Albuquerque en Arizona. Je passeert dan de mooie parken in het zuiden. Vervolgens kan je via Californië de kust omhoog tot SF om van daaruit richting Yosemite, Utah (SLC) en zo noordelijk naar Yellowstone te gaan.

Als je toch eerst de noordoostelijke steden wil bezoeken kan je een mooie trip via Washington, Philadelphia, New york, Niagara Falls, Toronto, Chicago doen. Vanuit Chicago kan je de Mississippi naar het zuiden volgen om in New Orléans uit te komen en zo aan te pikken op de hierboven beschreven route.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ik wilde ook Texas aanraden. In het voorjaar is het daar prachtig! Sowieso denk ik dat de cowboy staten misschien een betere keus zijn vroeg in het jaar dan de sneew staten.

En wat een super vooruitzicht! 10 tot 12 weken om heerlijk rond te reizen, heerlijk!
Baseleg
Amerika-ontdekker

Bericht door Baseleg »

Dank voor jullie reacties tot dusver. Ik ben bang dat mijn vermoedens al door jullie een beetje bevestigt worden en dat noord west eigenlijk geen optie is vanwege het te verwachten weer. Ik heb nu een globale route in google maps gezet zonder ook maar een idee te hebben wat we op de route kunnen en willen zien, maar om even een beeld te schetsen van wat er eventueel mogelijk is in 7 tot 9 weken. Is een route zoals in onderstaande afbeelding haalbaar? Deze route is zo'n 3600 mijl. Hier komt naar ik schat nog 25% tot 35% extra mijlen bij ivm extra stukken die je zal rijden in de omgeving waar je verblijft. Kom je dus op ongeveer op 4500 tot 5000 mijl. Dat geeft op een 7 weeks schema een gemiddelde van ongeveer 100 mijl per dag. Dat lijkt zo op het eerste gezicht te doen, maar ik ben bang dat ik dat nu al onderschat. Dat betekend wellicht ook enkele 300 mijl dagen. op zich niet erg, maar dat moet wel tot een minimum beperkt blijven, aangezien je met zo'n camper gemiddeld niet boven de 60 mph zal komen, eerder minder. Dan zijn dat dus lange rij dagen....maar goed, wellicht kan ik het over 9 weken spreiden en dan kom je op ongeveer 80 mijl per dag. Scheelt al weer 20%.
De temperatuur zal in ieder geval op deze route (behalve in het begin vanuit Chicago wellicht) geen spelbreker zijn, dus dat is wel een prettig vooruitzicht. Ik ben echter compleet onbekend met Texas en New Mexico. Ik zal me in moeten lezen, maar het lijkt mij op voorhand vrij uitgestrekt en relatief saai!? Of trek ik nu te snel conclusies?
Anyway nog veel vragen. Help is appreciated!

Afbeelding
Marcopstal
Amerika-expert

In grote lijnen is dit de route welke ik bedoelde.

Ik zou volgende steden aandoen:

Chicago
Indianapolis
St Louis
Memphis
New Orléans
Houston
San Antonio
Dallas/Forth Worth
Oklahoma City
Amarillo
Albuquerque

Van daaruit rijd je Arizona binnen.

Is er een speciale reden waarom je nu Atlanta aandoet ?

Is dit te doen ? Uiteraard is dit te doen. En met 7 tot 9 weken zie ik er helemaal geen graten in. Er is iemand op het forum die op 3,5 dagen van Chicago naar Albuquerque wil rijden (welliswaar zonder de golf van mexico en Texas, maar toch...)

St.Louis is de poort naar het Westen. De Gateway Arch staat hiervoor symbool.
Memphis als je ooit een Elvis fan was, toch een must.
New Orléans: de French Quarter moet je toch ook ooit in je leven eens gezien hebben, verder zijn de trips langs de Bajous ook wel iets aparts.
San Antonio is een hele mooie stad. De Riverwalk en The Alamo zijn de toppers.
Dallas/Forth Worth: De moord op JFK, Sixt Floor museum, De stockyards.

Hoger vernoemde route is 4300 km van Chicago tot Albuquerque. Stel dat jullie hier bvb 3 weken over doen dan is dit ongeveer 200 km gemiddeld per dag.
Laatst gewijzigd door Marcopstal op 09 feb 2014, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Baseleg
Amerika-ontdekker

Bericht door Baseleg »

Dat heeft als reden dat ik wellicht wat tijd in wilde bouwen voor pretpark bezoek met mijn kids. Six flags, Atlanta zoo en the Georgia Aquarium kwamen in een snelle zoek tocht voorbij. Vind ik elders op jouw route ook dergelijk vertier?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Misscien heb je wat aan ons reisverslag van voorjaar 2008 wij hebben toen een camper van Middletown (dicht bij Chicago) naar Las Vegas gebracht in 4 weken tijd.
Zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-1.html
Marcopstal
Amerika-expert

San Diego Zoo, St Louis Zoo, Memphis Zoo
Six flags Magic Mountain boven LA of Six Flags over Texas nabij Forth Worth (https://www.sixflags.com/)
Monterey Aquarium

In dat geval zou ik niet over Atlanta rijden.
Baseleg
Amerika-ontdekker

Bericht door Baseleg »

Rob schreef:Misscien heb je wat aan ons reisverslag van voorjaar 2008 wij hebben toen een camper van Middletown (dicht bij Chicago) naar Las Vegas gebracht in 4 weken tijd.
Zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-1.html
Dank Rob, ik ga jullie verslag zeker even doorlezen!
San Diego Zoo, St Louis Zoo, Memphis Zoo
Six flags Magic Mountain boven LA of Six Flags over Texas nabij Forth Worth (https://www.sixflags.com/)
Monterey Aquarium

In dat geval zou ik niet over Atlanta rijden.
Dank Marco, in dat geval is Atlanta inderdaad overbodig. Dit lijkt me meer dan voldoende voor af en toe een 'break' voor de kids. Dank!
tuti
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door tuti »

Mooie route, geeft mij wat suggesties voor onze route :)

Atlanta zou ik echter ook skippen. Enige wat ik toentertijd interessant vond was de rondleiding bij CNN en door het Cola museum; maar daar waren we allebei al binnen de 3 uur doorheen en om daar nou voor om te rijden...
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
Baseleg
Amerika-ontdekker

Bericht door Baseleg »

Ik herropen even mijn eigen topic.

Plan om te gaan is inmiddels een boeking geworden. Helaas niet zolang als aanvankelijk gepland. We gaan 8 weken (ik weet het, het is nog steeds een luxe), vanaf Chicago hebben we 6 weken een camper ter beschikking die we daarna in LA moeten inleveren. Aangezien de temperaturen rondom Chicago eind maart (31/3 camper ophalen) waarschijnlijk nog te koud zijn is het plan nog steeds om zo snel mogelijk af te zakken naar het zuiden.
Eigenlijk nogmaals de vraag, met in het achterhoofd onze nieuwe reistijd van 6 weken camper, hoe onze route te plannen. Ik zou graag New Orleans bezoeken, Dalles (Fort Worth), het gebied tussen Austin en San Antonio en ook tijd willen door brengen in San Diego. Op zich dus globaal wel een route, maar er is natuurlijk zoveel te zien onderweg. Wat mag ik echt niet missen, of hoe zouden jullie deze route aanpakken?

Dank voor alle input alvast!
Marcopstal
Amerika-expert

Veel wijzigt dit op zich niet voor de route, ik zou nog steeds zoveel mogelijk straight down gaan via Indianapolis, Saint Louis, Memphis, Nashville richting Golfkust. Je kan eventueel via Pensacola gaan (naval air museum toch een bezoek waard) en zo via Mobile naar New orleans.
Baseleg
Amerika-ontdekker

Bericht door Baseleg »

Dank voor je reactie, ik had dit inderdaad ook nog steeds zo in gedachten, alleen de reistijd is wat korter dan ik aanvankelijk had gehoopt.
Pensecola is een leuk idee, met mijn kids is een dergelijk uitstapje natuurlijk fantastisch en ik heb zelf ook een luchtvaart achtergrond, dus dat is een goede tip!
Zes weken moet genoeg zijn toch om deze afstand redelijk relaxed af te leggen. Heb geen zin in een gejaagde reis. De eerste honderden mijlen zuidwaarts zullen we wellicht wat sneller afleggen, op zoek naar mooi weer, maar daarna moet het reis tempo wat gestager.
Tips over wat te zien en te doen op onze route zijn nog steeds meer dan welkom!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer