Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jfk-central station
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Jfk-central station
Hallo allemaal
Volgende maand voor het eerst naar new york, aankomst jfk
Mijn hotel is jolly madison 38 street
Vlakbij central station
Gaat er een trein vanaf jfk rechtreeks naar central station of moet ik naar penn station?
Gr
Volgende maand voor het eerst naar new york, aankomst jfk
Mijn hotel is jolly madison 38 street
Vlakbij central station
Gaat er een trein vanaf jfk rechtreeks naar central station of moet ik naar penn station?
Gr
Re: Jfk-central station
De trein vanuit Jamaica gaat naar Penn station. Je moet eerst met de airtrain van JFK naar Jamaica, dat kost $5 + $1 voor de metrocard en dat betaal je na afloop van je rit in Jamaica. Hier kan je overstappen op de trein naar Penn station. Vandaar kun je de metro nemen naar Grand Central. Ook kan je in Jamaica overstappen op de metro en naar Grand Central gaan. Metro is niet handig als je veel bagage hebt. Persoonlijk zou ik een shuttle regelen aangezien het hotel niet echt vlakbij een metrostation ligt.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik reis altijd met de subway, zware koffers of niet. Goed kijken welke stations een lift hebben (daar staat een rolstoel bij), verder hebben veel (niet alle!!) een roltrap
http://www.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
Ik zou de trein E (dat is een metro) naar Lexington nemen en daar overstappen op een trein richting Grand Central (mijn laptop doet momenteel moeilijk met dit PDF bestand, dus ik heb m afgesloten zonder je route uit te spitten)
een (GELE!!, niet de freewheelers) taxi heeft een fixed rate naar Manhattan, kost incl tip en toll richting 60$
http://www.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
Ik zou de trein E (dat is een metro) naar Lexington nemen en daar overstappen op een trein richting Grand Central (mijn laptop doet momenteel moeilijk met dit PDF bestand, dus ik heb m afgesloten zonder je route uit te spitten)
een (GELE!!, niet de freewheelers) taxi heeft een fixed rate naar Manhattan, kost incl tip en toll richting 60$
-
- Amerika-ontdekker
Ok bedankt voor jullie reactie
Gr marco
Gr marco
-
- Amerika-expert
Er rijdt ook een speciale bus (Airporter) tussen JFK en Grand Central. (GC ligt op Park en 42e straat, 38e straat is niet echt ver: 'block' naar rechts als je de uitgang op de 42e straat uitkomt en dan 4 blocks 'naar beneden'.) $16 pp.
Zie voor alle mogelijkheden http://www.panynj.gov/airports/jfk-publ ... ation.html
Zie voor alle mogelijkheden http://www.panynj.gov/airports/jfk-publ ... ation.html
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-ontdekker
als ik het goed begrijp kan ik met de airtrain naar jamaica station en vandaar wel met de metro naar central station?
-
- Amerika-expert
Overigens: er zijn twee grote stations in Manhattan: Grand Central Station (42e straat en Park Avenue, aan de oostkant) en Penn Station (33e straat en 8e Avenue, westkant). Central station zegt de gemiddelde Newyorker weinig.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 835 Weergaves
-
Laatste bericht door jeppiepruts