Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto kopen in de US en importeren in Nederland
Auto kopen in de US en importeren in Nederland
Hallo allemaal,
Ik ben vorige week met mijn man in Jersey City komen wonen voor 2-3 jaar.
We willen graag hier een auto kopen en die daarna mee terug nemen naar
Nederland. Probleem waar we nu tegenaan lopen is dat de modellen die hier
verkocht worden niet overeen lijken te komen met de Nederlandse / Europese modellen
(Bijv. Audi A3, Ford Focus, Toyota Corolla). We willen straks in Nederland bijv
geen problemen krijgen in de garage.
Heeft iemand hier tips over of ook een auto naar Nederland geïmporteerd?
Groeten Hilde
Ik ben vorige week met mijn man in Jersey City komen wonen voor 2-3 jaar.
We willen graag hier een auto kopen en die daarna mee terug nemen naar
Nederland. Probleem waar we nu tegenaan lopen is dat de modellen die hier
verkocht worden niet overeen lijken te komen met de Nederlandse / Europese modellen
(Bijv. Audi A3, Ford Focus, Toyota Corolla). We willen straks in Nederland bijv
geen problemen krijgen in de garage.
Heeft iemand hier tips over of ook een auto naar Nederland geïmporteerd?
Groeten Hilde
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Auto kopen in de US en importeren in Nederland
Sommige dingen zijn iets anders en die zul je als je weer in ned terug bent moeten aanpassen. DAt weegt echter niet op tegen het grote voordeel dat je zult hebben. Wij hebben net een nieuwe Mazda 6 gekocht en die komt volgens mij bijna overeen met de auto's in nederland. Misschien een idee? Fantastische auto met een heel erg gunstig benzine verbruik
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben een Volvo gekocht en die voldoet aan praktisch alle eisen die gesteld worden voor de keuring van de RDW. Let er bijvoorbeeld op dat er xenonverlichting op zit, anders moet je in NL de koplampen vervangen. Zo zijn er meer dingen, die door Volvo al standaard op de auto gebouwd worden, zodat de auto op de hele wereld mag/kan rijden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Er zijn speciale regels wanneer je een auto meebrengt als huisraad. Moet bijv 1 jaar in je bezit zijn. En je mag hem terug in Nederland ook niet gelijk weer verkopen. Sommige amerikaanse auto's zoals bijv: de F150 importeert men (op papier) via Duitsland. De auto is dan in de EG en word dan ook toegelaten tot Nederland. Bel of mail anders eens met Ria Bijvelds in Erp. Die doet de hele dag niks anders dan auto's importeren uit de Us. Voor haarzelf en voor derden.
- DixieChick
- Amerika-expert
Het is niet 1 jaar, maar zes maanden. FYI
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-ontdekker
Het is een half jaar VOOR terugkeer naar Nederland op naam in het buitenland, met aantoonbaar kilometers op de teller en dan na aankomst in Nederland MINSTENS een jaar op naam. Dit geld alleen voor terugkeer van buiten de EU, binnen de EU is het twee jaar. En de belastingdienst KAN 1 dag voordat de termijn om is komen controleren of de auto nog in bezit is...
-
- Amerika-expert
Hou er ook rekening mee dat Amerikaanse auto's vaak groter zijn. Met onze Dodge Caravan hadden we soms problemen met parkeren als we off base waren. In Duitsland was het meestal nog te doen, maar in Nederland waren er zat parkeerplaatsen waar het niet paste.
Bedankt voor de reacties allemaal. We hebben uiteindelijk besloten om een Mercedes CLA250 te kopen. Dan nu mijn volgende vraag: hebben jullie nog tips voor het afsluiten van een autoverzekering, wij zitten nu wat verzekeraars te vergelijken maar schrikken nogal van de maandelijkse premies.
Alvast bedankt!
Groetjes Hilde
Alvast bedankt!
Groetjes Hilde
-
- Amerika-ontdekker
Niet om je schrik aan te jagen, maar wij hebben toendertijd ook naar Mercedes gekeken. Als je een Mercedes vanuit de VS invoert naar Europa, vervallen alle garanties, je radio en navigatie werken hier niet en zijn, naar mijn informatie toen, ook niet aan te passen... Mercedes Europa neemt de Amerikaanse (fabrieks-) garantie niet over. Dat vond ik toch een groot nadeel bij zo'n dure auto van dit kaliber merk!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Waarom zouden je radio en navigatie niet werken in Europa? Het enige waar ik met US auto uit de jaren 80 tegenaan liep paar jaar terug was dat ik alleen maar op oneven decimalen FM frequenties kon afstemmen maar dat was niet echt een erg probleem of zo. En er vanuit gaande dat navigatie gewoon via GPS gaat, zou dat ook moeten werken lijkt me. Tenzij Mercedes dit opzettelijk blokkeert, maar daar zie ik zo snel het nut niet van in.je radio en navigatie werken hier niet
De radio zal inderdaad wel werken al zijn je Satelite radio en HD radio modulen waardeloos. GPS is niet vanzelfsprekend. Ik heb het voor mijn toenmalige Audi Q5 uitgezocht. Er was een of ander obscuur bedrijfje in Polen wat de Europese kaarten er op kon laden maar Audi zelf werkt op geen enkele manier mee.
Als je bij Audi een European Delivery doet krijg je notabene een losse Garmin GPS unit voor de tijd dat je in Europa rijdt terwijl er een MMI unit van $3500 inzit. BMW lost het wat eleganter op en geeft je de Europese maps voor je auto maar het is dus zeker niet vanzelfsprekend dat je navigatie in Europa gaat werken.
Wbt verzekering, ik weet niet wat voor prijzen je gekregen hebt maar een (nieuwe) auto verzekeren is hier erg duur.
Als je bij Audi een European Delivery doet krijg je notabene een losse Garmin GPS unit voor de tijd dat je in Europa rijdt terwijl er een MMI unit van $3500 inzit. BMW lost het wat eleganter op en geeft je de Europese maps voor je auto maar het is dus zeker niet vanzelfsprekend dat je navigatie in Europa gaat werken.
Wbt verzekering, ik weet niet wat voor prijzen je gekregen hebt maar een (nieuwe) auto verzekeren is hier erg duur.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Veel Amerikaanse autoradio's missen de RDS functie. Dat gebruiken ze daar niet, maar wij wel. Behalve dat je dan dus verkeersinformatie in je display mist (lekker belangrijk
), kan je radio ook niet automatisch de frequentie aanpassen bij ruis. Afgezien van dit kleine ongemak zou het verder wel moeten werken.

- Mike
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 6854 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-