Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis onderlegger: Vancouver - Calgary
- onderlegger
- Amerikafan
- Partner van: Brenda
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reis onderlegger: Vancouver - Calgary
Na drie reizen door het Midwesten en het Zuidwesten van de VS maken we nu ook even de overstap naar Canada. Tijdens deze reis willen we zoveel mogelijk hoogtepunten van het Zuidwesten meepikken. Graag jullie mening over onderstaande route.
Enkele vragen/bemerkingen:
- we hebben graag volle planningen
- Momenteel heb ik een Whale tour gepland in Campell River, eventueel kunnen we deze ook inplannen in Tofino of Victoria, maakt in de planning niet zoveel uit. Op welke locatie zijn deze de beste en heb je in juni het meeste kans? Is een omweg naar Port Hardy of Telegraph Cove de moeite? Nog iets ander te zien van natuur behalve de Walvis tochten?
- Is de toch naar Lake O'Hara te doen voor iemand met hoogtevrees?
- Als we één of twee dagen zouden moeten schrappen welke zouden het dan zijn? 24 dagen is het absolute maximum ifv verlof, het mogen er ook 2 minder zijn.
- Sommigen zullen misschien enkele delen van hun route in de planning herkennen, meeste inspiratie gehaald uit enkele reisverslagen.
1 Brussel - Vancouver /
2 Vancouver /
3 Vancouver /
4 Vancouver - Victoria / Butchart Gardens Victoria
5 Victoria - Ucluelet/Tofino / Pacific Rim NP South Beach Trail Meares Island Big Three trail? Chesterman Beach/Frank Island Radar Hill/Schooner Cove Rainforest trail Combers Beach Fish Hatchery (beren) Wild Pacific trail Port Albion Road Long Beach
6 Ucluelet/Tofino - Campell River / Pacific Rim NP rest Macmillan PP (Cathedral Grove) Little Qualicum falls PP Rosewall Creek Provincial Park Ellis River Elk Falls
7 Campell River / Strathcona PP Lupin Falls Lower Myra Falls Buttle Lake
8 Campell River / Whale Tour Bear Tour
9 Campell River - Whistler / Brandywine Falls PP Shannon Falls Provincial Park Porteau Cove Provincial Park Cypres PP (uitzicht Vancouver) Sea-to-Sky Highway
10 Whistler / Whistler Mountain Blackcomb Mountain Peak 2 Peak lift Solar Coaster Express (beren) Callaghan Valley Road (beren) Alexander Falls
11 Whistler - Pemberton / Joffre Lake PP (11 km)
12 Pemberton - Clearwater / Higway 99 Kamloops Lake Marble Canyon Provincial Park extra tijd
13 Clearwater / Wells Gray PP
14 Clearwater - Jasper / Lac Beauvert Mount Robson PP Kinney Lake (10km) + switchbacks
15 Jasper / Mount Edith Cavell (korte hike) Athabasca Falls Maligne Road (wildlife) Maligne Lake Maligne Canyon Medicine Lake Valley of Five Lakes
16 Jasper - Lake Louise / Crowfoot Glacier Bow Lake Peteyo Lake Mistaya Canyon Weeping Wall Bridal Veil Falls Panther Falls Pyramid Overlook Athabasca Glacier Sunwapta Falls
17 Lake Louise / Moraine Lake Lake Louise Yoho NP
18 Lake Louise / Lake O'hara
19 Lake Louise - Canmore / Johnston Canyon Kootenay NP Marble Canyon Paint Pots Banff NP
20 Canmore - Glacier NP / Red Rock Canyon Waterton Lakes NP
21 Glacier NP /
22 Glacier NP /
23 Glacier NP - Calgary /
24 Galgary - Brussel /
Enkele vragen/bemerkingen:
- we hebben graag volle planningen
- Momenteel heb ik een Whale tour gepland in Campell River, eventueel kunnen we deze ook inplannen in Tofino of Victoria, maakt in de planning niet zoveel uit. Op welke locatie zijn deze de beste en heb je in juni het meeste kans? Is een omweg naar Port Hardy of Telegraph Cove de moeite? Nog iets ander te zien van natuur behalve de Walvis tochten?
- Is de toch naar Lake O'Hara te doen voor iemand met hoogtevrees?
- Als we één of twee dagen zouden moeten schrappen welke zouden het dan zijn? 24 dagen is het absolute maximum ifv verlof, het mogen er ook 2 minder zijn.
- Sommigen zullen misschien enkele delen van hun route in de planning herkennen, meeste inspiratie gehaald uit enkele reisverslagen.
1 Brussel - Vancouver /
2 Vancouver /
3 Vancouver /
4 Vancouver - Victoria / Butchart Gardens Victoria
5 Victoria - Ucluelet/Tofino / Pacific Rim NP South Beach Trail Meares Island Big Three trail? Chesterman Beach/Frank Island Radar Hill/Schooner Cove Rainforest trail Combers Beach Fish Hatchery (beren) Wild Pacific trail Port Albion Road Long Beach
6 Ucluelet/Tofino - Campell River / Pacific Rim NP rest Macmillan PP (Cathedral Grove) Little Qualicum falls PP Rosewall Creek Provincial Park Ellis River Elk Falls
7 Campell River / Strathcona PP Lupin Falls Lower Myra Falls Buttle Lake
8 Campell River / Whale Tour Bear Tour
9 Campell River - Whistler / Brandywine Falls PP Shannon Falls Provincial Park Porteau Cove Provincial Park Cypres PP (uitzicht Vancouver) Sea-to-Sky Highway
10 Whistler / Whistler Mountain Blackcomb Mountain Peak 2 Peak lift Solar Coaster Express (beren) Callaghan Valley Road (beren) Alexander Falls
11 Whistler - Pemberton / Joffre Lake PP (11 km)
12 Pemberton - Clearwater / Higway 99 Kamloops Lake Marble Canyon Provincial Park extra tijd
13 Clearwater / Wells Gray PP
14 Clearwater - Jasper / Lac Beauvert Mount Robson PP Kinney Lake (10km) + switchbacks
15 Jasper / Mount Edith Cavell (korte hike) Athabasca Falls Maligne Road (wildlife) Maligne Lake Maligne Canyon Medicine Lake Valley of Five Lakes
16 Jasper - Lake Louise / Crowfoot Glacier Bow Lake Peteyo Lake Mistaya Canyon Weeping Wall Bridal Veil Falls Panther Falls Pyramid Overlook Athabasca Glacier Sunwapta Falls
17 Lake Louise / Moraine Lake Lake Louise Yoho NP
18 Lake Louise / Lake O'hara
19 Lake Louise - Canmore / Johnston Canyon Kootenay NP Marble Canyon Paint Pots Banff NP
20 Canmore - Glacier NP / Red Rock Canyon Waterton Lakes NP
21 Glacier NP /
22 Glacier NP /
23 Glacier NP - Calgary /
24 Galgary - Brussel /
- onderlegger
- Amerikafan
Re: Reis onderlegger: Vancouver - Galgary
Ik deed even een fictief prijsvergelijk voor de huurwagen.
Vancouver - Calgary: 6100 dollar (Alamo)
Seattle - Seattle: 2100 dollar (Alamo)
Seattle - Seattle: 900 euro (Alamo - via Usa reisen).
Lijkt met dus toch wel nuttig om er een rondje Seattle van te maken.
Hoe kan je best de route tussen Glacier/Waterton en Vancouver/Seattle opvullen?
Vancouver - Calgary: 6100 dollar (Alamo)
Seattle - Seattle: 2100 dollar (Alamo)
Seattle - Seattle: 900 euro (Alamo - via Usa reisen).
Lijkt met dus toch wel nuttig om er een rondje Seattle van te maken.
Hoe kan je best de route tussen Glacier/Waterton en Vancouver/Seattle opvullen?
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Reis onderlegger: Vancouver - Galgary
mooi rondje hoor.
Mijn tips:
- ik vind het noorden van Vancouver Island mooier (wilder) dan het "zuiden"/midden dat toch vrij druk bewoond is. Wij vonden het hier echt het einde van de wereld en nog meer de moeite dan bvb Ucluelet/Tofino
- onderschat de rit van Victoria naar Pacific Rim niet! gaat traag vooruit. Wij deden hier echt lang over. Zeker 2 nachten daar inplannen en niet 1 of het is echt de moeite niet hoor... Als je die zeesterren en zo wil zien heb je ook wat meer tijd nodig omdat je rekening moet houden met eb en vloed
- de weg terug naar seattle kan ik niets over vertellen... wij zijn om tijdsredenen teruggevlogen vanaf Calgary (er was wel geen one way fee, wat ik eerst wel dacht)...
- juni is wat vroeg voor orka's... Campbell river is in principe beter maar ja. Ik weet dat in Victoria een firma zit die walvissen garandeert - die namen wij ook en was met zo'n speedy boot waardoor ze heel ver kunnen gaan zoeken naar de "trekkende" orka's.
Mijn tips:
- ik vind het noorden van Vancouver Island mooier (wilder) dan het "zuiden"/midden dat toch vrij druk bewoond is. Wij vonden het hier echt het einde van de wereld en nog meer de moeite dan bvb Ucluelet/Tofino
- onderschat de rit van Victoria naar Pacific Rim niet! gaat traag vooruit. Wij deden hier echt lang over. Zeker 2 nachten daar inplannen en niet 1 of het is echt de moeite niet hoor... Als je die zeesterren en zo wil zien heb je ook wat meer tijd nodig omdat je rekening moet houden met eb en vloed
- de weg terug naar seattle kan ik niets over vertellen... wij zijn om tijdsredenen teruggevlogen vanaf Calgary (er was wel geen one way fee, wat ik eerst wel dacht)...
- juni is wat vroeg voor orka's... Campbell river is in principe beter maar ja. Ik weet dat in Victoria een firma zit die walvissen garandeert - die namen wij ook en was met zo'n speedy boot waardoor ze heel ver kunnen gaan zoeken naar de "trekkende" orka's.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: Reis onderlegger: Vancouver - Calgary
Prachtige route door één van de mooiste regio's op onze planeet
.
We deden afgelopen zomer een groot stuk van de route, kijk anders eens naar onze blog.
Lake O Hara? Onvergetelijke hike. Hoogtevrees? Hmm, moeilijk, maar je loopt toch echt wel een lang stuk op een bijzonder steile richel met losse, schuivende stenen en, bij ons, ook nog sneeuw. Je schrijft niet wanneer je precies gaat, maar begin juni zal wel een groot verschil maken tov eind juni. Kijk anders eens naar de foto's op onze blog, misschien helpt dit in de beslissing om al dan niet de bus te reserveren (absolute noodzaak
).
Toen we 2 jaar geleden, eind juni, in Glacier NP waren, was de Going to the Sun road nog niet open. Hou daar dus zeker rekening mee.
Walvissen? Wij hebben niets georganiseerd gedaan maar kregen op de ferry terug naar Seattle een onwaarschijnlijke, gratis, orca-show gepresenteerd, voortdurend vóór en naast de boot
. De "amazings" en "holy cows" waren niet te tellen
.
Ann, die in Vancouver woont, zal ook wel nuttige tips hebben
.

We deden afgelopen zomer een groot stuk van de route, kijk anders eens naar onze blog.
Lake O Hara? Onvergetelijke hike. Hoogtevrees? Hmm, moeilijk, maar je loopt toch echt wel een lang stuk op een bijzonder steile richel met losse, schuivende stenen en, bij ons, ook nog sneeuw. Je schrijft niet wanneer je precies gaat, maar begin juni zal wel een groot verschil maken tov eind juni. Kijk anders eens naar de foto's op onze blog, misschien helpt dit in de beslissing om al dan niet de bus te reserveren (absolute noodzaak

Toen we 2 jaar geleden, eind juni, in Glacier NP waren, was de Going to the Sun road nog niet open. Hou daar dus zeker rekening mee.
Walvissen? Wij hebben niets georganiseerd gedaan maar kregen op de ferry terug naar Seattle een onwaarschijnlijke, gratis, orca-show gepresenteerd, voortdurend vóór en naast de boot

Ann, die in Vancouver woont, zal ook wel nuttige tips hebben

- onderlegger
- Amerikafan
Uit jullie verslagen heb ik de meeste inspiratie gehaald 
Normaal vertrekken we altijd rond 5 a 10 juni tot eind juni. Echter heb ik al begrepen dat we beter wat later te vertrekken omwille van het minder goede weer in juni en de mogelijkheid dat er nog sneeuw kan liggen.
Extra dag in Victoria Island vind ik misschien teveel. De rockies en Glacier lijken me meer aan te spreken dan Victoria Island. We moeten ook nog rekening houden met de maximale duur van onze reis, 23-24 dagen is toch echt wel het maximum. En als we er een rondje Seattle van willen maken dan hebben we misschien nog een extra dag nodig. En Glacier wil ik toch echt wel meepakken. In mijn hoofd zitten nog al enkel rondjes VS voor de komende jaren, maar geen enkel komt in de buurt van Glacier.
De foto's van Lake O'hara zien er geweldig uit, ik zag er echter geen in je verslag, Kalaman, van de moeilijke stukken.

Normaal vertrekken we altijd rond 5 a 10 juni tot eind juni. Echter heb ik al begrepen dat we beter wat later te vertrekken omwille van het minder goede weer in juni en de mogelijkheid dat er nog sneeuw kan liggen.
Extra dag in Victoria Island vind ik misschien teveel. De rockies en Glacier lijken me meer aan te spreken dan Victoria Island. We moeten ook nog rekening houden met de maximale duur van onze reis, 23-24 dagen is toch echt wel het maximum. En als we er een rondje Seattle van willen maken dan hebben we misschien nog een extra dag nodig. En Glacier wil ik toch echt wel meepakken. In mijn hoofd zitten nog al enkel rondjes VS voor de komende jaren, maar geen enkel komt in de buurt van Glacier.
De foto's van Lake O'hara zien er geweldig uit, ik zag er echter geen in je verslag, Kalaman, van de moeilijke stukken.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Dat merk in nu inderdaad ook, allicht hadden we onze 100% concentratie nodigonderlegger schreef:De foto's van Lake O'hara zien er geweldig uit, ik zag er echter geen in je verslag, Kalaman, van de moeilijke stukken.

Mensen met hoogtevrees dienen er absoluut niet aan te beginnen (althans niet aan het gedeelte van de Yukness Ledges. Hier loopt men echt op een heel smal, bijzonder slecht pad vol met grote rotsen waar men voortdurend dient op/af te klauteren, dit alles met de afgrond pal naast zich.
En met "Yukness Ledges" in Afbeeldingen Google zal je wel zien wat ik bedoel...
Kijk ook hier eens : " onclick="window.open(this.href);return false;
Je zou echter eens op internet moeten zoeken, maar ik meen mij te herinneren dat je ook een hike kan doen zónder de Yukness Ledges.
- onderlegger
- Amerikafan
Bedankt voor de link, daar kan ik mijn vriendin niet over sturen, jammer maar helaas. Want wat een uitzicht.kalaman schreef:Dat merk in nu inderdaad ook, allicht hadden we onze 100% concentratie nodigonderlegger schreef:De foto's van Lake O'hara zien er geweldig uit, ik zag er echter geen in je verslag, Kalaman, van de moeilijke stukken., want dat heb ik toen 's avonds geschreven :
Mensen met hoogtevrees dienen er absoluut niet aan te beginnen (althans niet aan het gedeelte van de Yukness Ledges. Hier loopt men echt op een heel smal, bijzonder slecht pad vol met grote rotsen waar men voortdurend dient op/af te klauteren, dit alles met de afgrond pal naast zich.
En met "Yukness Ledges" in Afbeeldingen Google zal je wel zien wat ik bedoel...
Kijk ook hier eens : " onclick="window.open(this.href);return false;
Je zou echter eens op internet moeten zoeken, maar ik meen mij te herinneren dat je ook een hike kan doen zónder de Yukness Ledges.
*edit* je kan ook wel laag blijven en de alpine trails vermijden heb ik gezien.
Laatst gewijzigd door onderlegger op 25 nov 2013, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb zelf geen hoogtevrees, maar mijn man wel een beetje. Hij wil niet in kabelbanen, stoeltjesliften of firetowers met roosters waar je doorheen kunt kijken. Maar wandelingen zoals bij Lake O'Hara (inclusief de Yukness Ledges) waren geen probleem (zie onze verslag). Overigens hebben wij in Yoho NP ook enorm genoten van de Iceline Trail. Wat een schitterende hike was dat. Hier heb je geen steile afgronden, maar het is wel een pittige hike met 900 m hoogteverschil.
- HansEllis
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Kijk eens bij http://www.drive-canada.de . In hoogseizoen Fullsize SUV voor zo'n € 950,--. Vanaf Calgary naar Vancouver geen extra kosten bij Hertz. Wij zitten ook al te kijken naar zo'n soort route voor komende zomer. Mooie reis toegewenst!!
- onderlegger
- Amerikafan
Bedankt voor de tip!HansEllis schreef:Kijk eens bij http://www.drive-canada.de . In hoogseizoen Fullsize SUV voor zo'n € 950,--. Vanaf Calgary naar Vancouver geen extra kosten bij Hertz. Wij zitten ook al te kijken naar zo'n soort route voor komende zomer. Mooie reis toegewenst!!
- onderlegger
- Amerikafan
Ondertussen heb ik onze vluchten, huurwagen en het eerste hotel van onze reis vastgelegd. In totaal blijven we nu 23 volle dagen in Canada, als je de dagen in Glacier er even bij rekent.
Ondertussen moet ik dringend onze anderenhotels gaan vastleggen, dat is toch iets wat ik liefst goed vooraf doe.
Echter ben ik er nog niet uit hoe onze tijd op Victoria Island te gaan indelen. Daar heb ik 4 nachten voorzien. 2 daarvan zou ik zeker nemen in Tofino of Ucluelet. Daar in de buurt en op weg van en naar lijkt me zoveel moois te zien. 1 nacht in Campbel river lijkt bijna vanzelfsprekend. Maar over het volgende gedeelte twijfel ik. Is een omweg naar Telegraph Cove de moeite als je niet naar orka's gaat kijken? Of laten we dit links liggen en beginnen we toch met een bezoek aan Victoria? Of neem ik een extra dag ten koste van een andere uit de reis?
Wie helpt me er uit?
Ondertussen moet ik dringend onze anderenhotels gaan vastleggen, dat is toch iets wat ik liefst goed vooraf doe.
Echter ben ik er nog niet uit hoe onze tijd op Victoria Island te gaan indelen. Daar heb ik 4 nachten voorzien. 2 daarvan zou ik zeker nemen in Tofino of Ucluelet. Daar in de buurt en op weg van en naar lijkt me zoveel moois te zien. 1 nacht in Campbel river lijkt bijna vanzelfsprekend. Maar over het volgende gedeelte twijfel ik. Is een omweg naar Telegraph Cove de moeite als je niet naar orka's gaat kijken? Of laten we dit links liggen en beginnen we toch met een bezoek aan Victoria? Of neem ik een extra dag ten koste van een andere uit de reis?
Wie helpt me er uit?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je geen boottocht voor de orka's wil doen dan lijkt mij een trip naar Telegraphe Cove niet aan te raden. Het is toch een vrij lange rit vanuit Campbell River. Het is een "dorpje" met een 20-tal inwoners, een pier waar de boten vertrekken en restaurant. 4 jaar geleden heb ik me laten vertellen dat er in de winter zelfs maar 2 personen wonen. Buiten boottocht om orka's en ander sealife te spotten valt er niets te beleven en de weg er naartoe is ook niet speciaal te noemen.onderlegger schreef:Is een omweg naar Telegraph Cove de moeite als je niet naar orka's gaat kijken? Of laten we dit links liggen en beginnen we toch met een bezoek aan Victoria?
Victoria hebben wij vier jaar geleden niet gedaan maar dat lijkt mij dan meer de moeite.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Als je in Telegraph Cove niet naar de orka's gaat, zou ik die tijd liever in Victoria doorbrengen. Telegraph Cove is verder niet veel te beleven en zoals hier net al gezegd de weg ernaar toe is ook niet zo spannend. Victoria daarentegen vond ik een hele leuke, gezellige plaats. Doet echt Engels aan met veel hanging baskets ed. Er is ook een heel mooi museum, gezellige haven, leuke winkelstraatjes enz.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
- onderlegger
- Amerikafan
Ik had me even miskeken en we blijven 5 nachten op Victoria Island. Op Telegraph Cove lijkt het orka seizoen pas te beginnen begin julli. Wij zouden er rond 20 juni zijn. Dan denk ik dat ik 1 nacht Victoria ga boeken en daar een Whale tour ga boeken (met garantie), daarna 2 dagen Tofino en dan nog 2 dagen Campbell River.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik neem aan dat je Vancouver Island bedoeld?onderlegger schreef:Ik had me even miskeken en we blijven 5 nachten op Victoria Island
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- onderlegger
- Amerikafan
Uiteraard, even te snel geweest. 

- onderlegger
- Amerikafan
Is het goed te doen om van Whistler naar Clearwater te rijden op 1 dag inclusief de wandeling naar Joffre lakes? Nu is dat in 2 etappes gepland, maar dat lijkt me iets te ruim gerekend. Of zijn er langs die weg nog zaken die je niet mag missen? Of is Kamloops ook een alternatieve uitvalsbasis voor Wells Gray PP?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Denk wat teveel gevraagd.
Althans, als je de gehele wandeling van de Joffre Lakes doet (naar Upper Joffre Lake) en niet alleen het eerste meer bekijkt, dat is in 5 minuten gepiept.
De gehele wandeling is 11 km en ben je zo'n 5 uur zoet mee. Categorie: heel erg mooi, redelijk zwaar.
Zie ons verslag van die wandeling:
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada2012/ ... g_2012.htm
Groet, Ferry
Althans, als je de gehele wandeling van de Joffre Lakes doet (naar Upper Joffre Lake) en niet alleen het eerste meer bekijkt, dat is in 5 minuten gepiept.
De gehele wandeling is 11 km en ben je zo'n 5 uur zoet mee. Categorie: heel erg mooi, redelijk zwaar.
Zie ons verslag van die wandeling:
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada2012/ ... g_2012.htm
Groet, Ferry
- onderlegger
- Amerikafan
We zijn van plan Joffre Lakes helemaal te lopen. Na 5u wandelen kan je wel nog een eindje rijden natuurlijk
Overnachten in Lillooet is misschien een aangewezen optie.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ja, het kan wel, maar relaxter is dan tot Kamloops. Hopelijk niet al te warm om te wandelen en heb je al genoeg (trainings)km's in de benen. Clearwater is de uitvalsbasis voor Wells Gray, het park is dan nog wel 30 minuten rijden, dus nog beter om een overnachting te kiezen tegen het park aan.
Groet, Ferry
Groet, Ferry
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 3919 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne