Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tanken
Tanken
Oke misschien een simpele vraag voor sommige, maar ik kan het zo niet bedenken. Als je nou gaat tanken in Amerika betaal je vaak eerst en dan kan je gaan tanken. Hoe weet je dan hoeveel je moet betalen als je simpelweg een volle tank wilt?
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Tanken
Je kunt 50 dollar afgeven en als je later voor minder blijkt te hebben getankt krijg je de rest van je geld terug.
Als je tank meer dan 50 dollar aan benzine kan bevatten, dan houdt de tank vanzelf op bij de 50 dollar en ben je klaar.
Als je tank meer dan 50 dollar aan benzine kan bevatten, dan houdt de tank vanzelf op bij de 50 dollar en ben je klaar.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De eerste keer gewoon zeggen dat je voor zeg $80 wilt tanken als je tank bijna leeg is. Dan kun je voor de rest een redelijke inschatting maken. Ik had dit jaar een jeep compass met een erg kleine tank en ongegeer $40 was het maximum.
Wat ik voor de zekerheid wel altijd doe is terug naar binnen gaan voor de uiteindelijk correcte bon.
Wat ik voor de zekerheid wel altijd doe is terug naar binnen gaan voor de uiteindelijk correcte bon.
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Dit geldt ook voor tanken met credit card. Je zegt voor vb. $50 tanken. Als je voor minder tankt, wordt het tegoed meteen terug op je kaart gestort.
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Je kunt ook al bij een heleboel tankstations,gewoon met een creditcard of debitcard buiten aan de pomp betalen,net zo als bij ons bij een onbemande pomp.
Albert.
Albert.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wat ik ook heb gehoord is dat je bij elke pomp goed moet kijken wat je betaalt met je creditcard en wat je betaalt als je cash betaalt. Dat kan behoorlijk verschillen en als je een volle tank nodig hebt kun je vaak beter cash betalen.... Bij de meeste pompen hebben ze een ATM en voor het pinnen betaal je wel kosten maar die haal je er dubbel en dwars uit als je cash betaalt..
- Bushmaster
- Amerika-expert
Dat valt nogal tegen, verschil is meestal centen tussen cash/credit (en dat is dan per gallon)
tank je 20 gallon(heb je al een flinke tank), dan scheelt dat $1.40.
1x keer geld pinnen kost je in zo'n gas-station meer dan dat.

tank je 20 gallon(heb je al een flinke tank), dan scheelt dat $1.40.
1x keer geld pinnen kost je in zo'n gas-station meer dan dat.

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Nu ik je foto zie lees ik dat het zeker een klein verschil is... Ik ga met een camper dus dan zal het verschil wel hoger zijn...
Laatst gewijzigd door Aricon op 11 feb 2014, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van volledige bovenstaande bericht verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote van volledige bovenstaande bericht verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Heb je dat gehoord van dezelfde persoon die z'n schoon- en vuil-watertanks leeg laat lopen voordat er gereden wordt met de camper omdat dat zoveel scheelt in brandstofverbruik ?rick073 schreef:Wat ik ook heb gehoord is dat je bij elke pomp goed moet kijken wat je betaalt met je creditcard en wat je betaalt als je cash betaalt. Dat kan behoorlijk verschillen en als je een volle tank nodig hebt kun je vaak beter cash betalen.... Bij de meeste pompen hebben ze een ATM en voor het pinnen betaal je wel kosten maar die haal je er dubbel en dwars uit als je cash betaalt..
Ik heb toch het gevoel dat je je heel veel "penny wise, pound foolish" -tips hebt laten aanpraten.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ook met een camper is het geen grote winst, stel je tankt 55 gallon (en dan rij je ook met een camper al op de benzinedamp in de tank) dat is je winst $ 3,85rick073 schreef:Nu ik je foto zie lees ik dat het zeker een klein verschil is... Ik ga met een camper dus dan zal het verschil wel hoger zijn...
- TsiisSkaaf
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Bij sommige supermarkten kan je een kortingspas krijgen. Voor je boodschappen maar ook voor het pompstation op de parkeerplaats...
Vorig jaar heb ik zoveel mogelijk direct aan de pomp met mijn Nederlandsepinpas betaald. Met een camper moet je soms twee keer omdat je tegen het limiet aankomt van de transactie. Dat is per pomp/staat verschillend. Soms sloeg hij bij $ 70 af de volgende keer bij $ 80. Een enkele keer gaat de tank direct vol.
Ohja, als je van Nevada naar Californië gaat kan je beter in Nevada je tank vol gooien. Daarmee kan je wel een hoop geld besparen.
Vorig jaar heb ik zoveel mogelijk direct aan de pomp met mijn Nederlandsepinpas betaald. Met een camper moet je soms twee keer omdat je tegen het limiet aankomt van de transactie. Dat is per pomp/staat verschillend. Soms sloeg hij bij $ 70 af de volgende keer bij $ 80. Een enkele keer gaat de tank direct vol.
Ohja, als je van Nevada naar Californië gaat kan je beter in Nevada je tank vol gooien. Daarmee kan je wel een hoop geld besparen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ja, dat kan. Tenzij die pomp gebruik maakt van die irritante zipcodes! Kan je alsnog naar binnen.laguna62 schreef:Je kunt ook al bij een heleboel tankstations,gewoon met een creditcard of debitcard buiten aan de pomp betalen,net zo als bij ons bij een onbemande pomp.
Albert.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
met zip code 12345 of 90210 lukt het soms wel, soms niet en dan moet je dus naar binnen.
Groetjes,
Ingrid
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij reden altijd met een A-klasse camper van 32 ft. en tankten altijd wel voor meer dan 100 dollar. In het dure jaar 2008 soms zelfs voor meer dan 200 dollar.
Standaardprocedure: ik ga naar binnen, vraag of ze de pomp vrijgeven, geef de creditcard, maar vraag wel of ze die zichtbaar op de kassa leggen en blijf erbij. Albert tankt en komt daarna het bedrag checken met de creditcardbon. Als je met z'n tweeën bent, werkt dit prima.
Standaardprocedure: ik ga naar binnen, vraag of ze de pomp vrijgeven, geef de creditcard, maar vraag wel of ze die zichtbaar op de kassa leggen en blijf erbij. Albert tankt en komt daarna het bedrag checken met de creditcardbon. Als je met z'n tweeën bent, werkt dit prima.
Probeer het eens met je nederlandse postcode met dan een '0' erachter. Dat werkte regelmatig voor mij (toen ik nog een nederlands adres had, nu natuurlijk gewoon een amerikaanse zipcode).
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====