Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York in April voor 5 dagen.
Re: New York in April voor 5 dagen.
Aangezien je het op budget wil doen, mijn tips:
MOMA is op vrijdagavond gratis, Ground Zero (ook gratis), rondje Central Park (8 dollar geloof ik voor een uur, als je hard fiets, red je het rondje in een uur) en wij vonden picknicken, mensen kijken, genieten van het weer in Bryant Park erg leuk!
Heel veel plezier!
MOMA is op vrijdagavond gratis, Ground Zero (ook gratis), rondje Central Park (8 dollar geloof ik voor een uur, als je hard fiets, red je het rondje in een uur) en wij vonden picknicken, mensen kijken, genieten van het weer in Bryant Park erg leuk!
Heel veel plezier!
| 2012 - NY| 2014 - NY | 2014 - Washington - Rondje Zuid-West |
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
wat Central Park betreft, de gezelligste gedeeltes mag je niet op de fiets doen ....
\Mijn meest favoriete fietsroute is langs de Hudson naar beneden, vooral vanaf Terrace Park lekker van het groen genieten en vooral van al het leven.
dan over de Brooklyn Bridge naar Brooklyn en daar wat rond tuffen, door Queens, over de prachtige Williamsburg bridge naar Manhattan ... op het eind van de brug sla je rechtsaf en kom je uit in een geweldig leuk buurtje ....... Kun je in Washington Square lekker bijkomen
Dan heb je (vind ik althans) een topdag
\Mijn meest favoriete fietsroute is langs de Hudson naar beneden, vooral vanaf Terrace Park lekker van het groen genieten en vooral van al het leven.
dan over de Brooklyn Bridge naar Brooklyn en daar wat rond tuffen, door Queens, over de prachtige Williamsburg bridge naar Manhattan ... op het eind van de brug sla je rechtsaf en kom je uit in een geweldig leuk buurtje ....... Kun je in Washington Square lekker bijkomen
Dan heb je (vind ik althans) een topdag

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Zoooo... Was weer even druk op het werk maar toch weer even spieken hier haha! Inmiddels besloten dat ik er een nachtje Washington DC bij ga voegen. Nu zat ik dus te kijken naar wat Hotels & Motels. Nu kom ik uit op een Motel voor 52 euro voor één nacht. Alleen is het wel 2 x 2 persoon-bedden. Kortom word hele grote party
.
Maar om het even serieus te houden. Wanneer is dit het beste in te voegen? Ik zag overigens dat ik een fout heb gemaakt in mijn beginpost. Mijn vertrekdatum is 1 April en ik reis dus 7 april terug. Hieruit dus twee vragen.
* Wanneer is het het handigst om dat dagje Washington in te voegen? Gelijk bij aankomst New York de trein naar DC? Of ergens op het einde / midden? Het is immers al een reis van 12 uur en dan nog eens 2,5 uur de trein haha. Ik kom om 12:00 New York tijd aan. ( 1/04/2014 ). Echter zou ik dan met een beetje geluk pas om 16:00 in DC zijn.
* Is 52 euro wel redelijk voor een nachtje? Voor een 4-persoonskamer moet dat wel aangenaam zijn.
Inmiddels is mijn lijstje :
Empire State Building, Central Park, MoM, Ground Zero, State Ferry, Hop-on-Hop-off, helikoptervlucht over Manhattan, Times Square, The Bronx Zoo, Central Park Zoo, Rockeffeler, Wallstreet, Madison Square Garden,
Washington D.C. Nog nooit geweest. Dus hopelijk nog wat tips?

Maar om het even serieus te houden. Wanneer is dit het beste in te voegen? Ik zag overigens dat ik een fout heb gemaakt in mijn beginpost. Mijn vertrekdatum is 1 April en ik reis dus 7 april terug. Hieruit dus twee vragen.
* Wanneer is het het handigst om dat dagje Washington in te voegen? Gelijk bij aankomst New York de trein naar DC? Of ergens op het einde / midden? Het is immers al een reis van 12 uur en dan nog eens 2,5 uur de trein haha. Ik kom om 12:00 New York tijd aan. ( 1/04/2014 ). Echter zou ik dan met een beetje geluk pas om 16:00 in DC zijn.
* Is 52 euro wel redelijk voor een nachtje? Voor een 4-persoonskamer moet dat wel aangenaam zijn.
Inmiddels is mijn lijstje :
Empire State Building, Central Park, MoM, Ground Zero, State Ferry, Hop-on-Hop-off, helikoptervlucht over Manhattan, Times Square, The Bronx Zoo, Central Park Zoo, Rockeffeler, Wallstreet, Madison Square Garden,
Washington D.C. Nog nooit geweest. Dus hopelijk nog wat tips?
- meyem
- Amerika-expert
ik denk dat ik het op het eind zou plannen ....
ligt je vlucht al vast? anders kun je voor een open-jaw kiezen ...
het HI komt op 31 euro, reviews zijn okee en de ligging volgens mij ook wel:
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... umbia.html
http://www.hostelworld.com/hosteldetail ... 3godcHUAhA
ligt je vlucht al vast? anders kun je voor een open-jaw kiezen ...
het HI komt op 31 euro, reviews zijn okee en de ligging volgens mij ook wel:
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... umbia.html
http://www.hostelworld.com/hosteldetail ... 3godcHUAhA
In het All about Washington topic kun je denk ik al heel veel ideeën opdoen!
Als je 1 nacht hebt, heb je dus 2 volle dagen. Ik zou de ene dag 's morgens vroeg de trein (of bus) nemen en de volgende dag 's avonds weer terug.
Als je 1 nacht hebt, heb je dus 2 volle dagen. Ik zou de ene dag 's morgens vroeg de trein (of bus) nemen en de volgende dag 's avonds weer terug.
-
- Amerika-ontdekker
@ Tosca thanks!
Zojuist een kaartje gekocht voor NEW YORK YANKEES VS. BALTIMORE ORIOLES. Red ik nog net haha! Scheelt nog een heel stukje meer dan ik dacht kostte maar 90$ dus ja ik zeg koopje
Word mijn eerste honkbal wedstrijd die ik mag aanschouwen. Vanuit een stadion natuurlijk.
Kortom ik moet dus 07 weer in New York terug zijn. En ga dus in het begin van de dag maar naar The Bronx Zoo. Kan ik alles in één keer doen toch? En dan op het einde van de dag nog even Times Square de laatste goodies en weer hop hop het vliegtuig in
Heb besloten dat ik toch de overtocht ga maken naar Washington D.C de eerste dag. Dit op het feit dat ik dan de overige dagen mij kan focussen op New York City. Maar wou toch nog even de volgende dingen meepakken.
- Lincoln Memorial
- White House.
* Korte vraag : Pentagon? Mag je dat bekijken? En dan bedoel ik niet expliciet van binnenin. Maar ook gewoon van buiten. Denk dat zelfs eventjes buiten foto's maken het feit al glorieus maakt. Dit om het feit van die terroristische aanvallen zullen ze wel gruwelijk veel bewaking hebben. Heb geen zin in een oranje overall als ik foto's sta te maken
Zojuist een kaartje gekocht voor NEW YORK YANKEES VS. BALTIMORE ORIOLES. Red ik nog net haha! Scheelt nog een heel stukje meer dan ik dacht kostte maar 90$ dus ja ik zeg koopje

Kortom ik moet dus 07 weer in New York terug zijn. En ga dus in het begin van de dag maar naar The Bronx Zoo. Kan ik alles in één keer doen toch? En dan op het einde van de dag nog even Times Square de laatste goodies en weer hop hop het vliegtuig in

Heb besloten dat ik toch de overtocht ga maken naar Washington D.C de eerste dag. Dit op het feit dat ik dan de overige dagen mij kan focussen op New York City. Maar wou toch nog even de volgende dingen meepakken.
- Lincoln Memorial
- White House.
* Korte vraag : Pentagon? Mag je dat bekijken? En dan bedoel ik niet expliciet van binnenin. Maar ook gewoon van buiten. Denk dat zelfs eventjes buiten foto's maken het feit al glorieus maakt. Dit om het feit van die terroristische aanvallen zullen ze wel gruwelijk veel bewaking hebben. Heb geen zin in een oranje overall als ik foto's sta te maken

-
- Amerika-newbie
Wat betreft eten in New York: Ik vind Wholefoods een aanrader. Ze hebben daar warme en koude 'buffetten' en handige bakjes om het eten in te scheppen. Elk filiaal heeft na de kassa veel zitplekken. Heel geschikt voor iemand die alleen reist. Bij die op Union Square kun je eten met uitzicht op Union Square Park (als het niet te druk is tenminste).
Er zijn mogelijkheden voor een rondleiding (als je die van te voren reserveert). Van buitenaf je kun je het wel bekijken, maar is er eigenlijk niet zoveel aan het gebouw zelf. Je mag " absoluut" geen foto's maken, wij werden direct aangesproken dat dit verboden was.LovingNewYork schreef:En dan bedoel ik niet expliciet van binnenin. Maar ook gewoon van buiten. Denk dat zelfs eventjes buiten foto's maken het feit al glorieus maakt.
Het memorial van 9/11 is wel het bezoeken waard.
-
- Amerika-ontdekker
Zo uiteindelijk vandaag ALLES geboekt en besloten. Was me toch een drukke dagen op het werk. Op het advies van ik dacht Meyem? Besloten om maar eens te kijken om te vertrekken vanaf Washington DC.
Maar tijdens het boeken kwam er zoveel zin naar boven dat ik het maar vervroegd heb. Dus de titel klopt niet. Het vertrek is geworden en nu vastgelegd. 4 Mrt. En 10 Mrt terug

Maar tijdens het boeken kwam er zoveel zin naar boven dat ik het maar vervroegd heb. Dus de titel klopt niet. Het vertrek is geworden en nu vastgelegd. 4 Mrt. En 10 Mrt terug

- meyem
- Amerika-expert
ja, heerlijk vooruitzicht, toch?
-
- Amerika-ontdekker
Het vooruitzicht wel. Maar het vertrek niet haha. Nog bedankt voor de tip van de open-jaw. Dat scheelt een hoop gedoe
Is er dan in Washington D.C ook zoiets eigenlijk als wat het voor New York Times Square is?

- meyem
- Amerika-expert
hoe bedoel je? of heb je spijt dat je nu zo vroeg gaat?
times Square is het bekendst van New York, maar zeker niet het belangrijkste, volgens de New Yorkers zelf (en een heleboel anderen)
times Square is het bekendst van New York, maar zeker niet het belangrijkste, volgens de New Yorkers zelf (en een heleboel anderen)

-
- Amerika-ontdekker
Je begrijpt mijn vraag verkeerd. In New York heb je Times Square. Maar ik kon in Washington D.C natuurlijk veel herdenkingsbeelden vinden. Maar eventjes leuk shoppen in een winkelstraat? Dat is ook leuk natuurlijk. Dus dat zoek ik nog?
En ik bedoel ik verheug me zeer zeker wel hoor. En vind het leuker dat het snel is juist. Maar de gedachten dat het straks weer voorbij is. En dan weer wachten tot de volgende vlucht? Dat voelt naar haha!
Godzijdank nog een goede aanbieder gevonden voor Vliegtickets gevonden. Nog eventjes met CheapTickets gebeld. Hun blijven ontkennen er iets mis was gegaan. Al goed was de reis van begin tot eind slecht door hun verzorgd. Tickets, tijden, service noem maar op.
Dus toen gebeld met Expedia. En via hem nog uitgezocht met de klantenservice. Alleen is mijn hotel in Washington ge-annuleert. Je schijnt daar namelijk 21 te moeten zijn? Krijg gelukkig wel mijn geld terug voor die overnachting. Maar dat moet ik dus nog zoeken. Maar heb nog zat tijd gelukkig.
En ik bedoel ik verheug me zeer zeker wel hoor. En vind het leuker dat het snel is juist. Maar de gedachten dat het straks weer voorbij is. En dan weer wachten tot de volgende vlucht? Dat voelt naar haha!
Godzijdank nog een goede aanbieder gevonden voor Vliegtickets gevonden. Nog eventjes met CheapTickets gebeld. Hun blijven ontkennen er iets mis was gegaan. Al goed was de reis van begin tot eind slecht door hun verzorgd. Tickets, tijden, service noem maar op.
Dus toen gebeld met Expedia. En via hem nog uitgezocht met de klantenservice. Alleen is mijn hotel in Washington ge-annuleert. Je schijnt daar namelijk 21 te moeten zijn? Krijg gelukkig wel mijn geld terug voor die overnachting. Maar dat moet ik dus nog zoeken. Maar heb nog zat tijd gelukkig.
Waar heb je je New York Yankees tickets gekocht?
Ik heb geprobeerd om kaartjes te kopen voor in augustus maar dat kan blijkbaar nog niet?
Ik heb geprobeerd om kaartjes te kopen voor in augustus maar dat kan blijkbaar nog niet?
New York-Miami 2009 rondreis
New York-2010
New York-2014
New York-2010
New York-2014
Tickets voor augustus zijn nog niet in de verkoop! Kijk op de website van MLB om kaartjes te kopen. De wedstrijden met een groene T er achter zijn nu in de verkoop.
Kaartjes kun je ook verkrijgen via Stubhub, een site voor doorverkoop van kaartjes. Maar wel een legale en zelfs een partner van de MLB (althans dat was zo).
Via andere sites zou ik nooit kaartjes kopen omdat je niet weet of dat goed gaat en je vaak veel te veel betaalt!
Kaartjes kun je ook verkrijgen via Stubhub, een site voor doorverkoop van kaartjes. Maar wel een legale en zelfs een partner van de MLB (althans dat was zo).
Via andere sites zou ik nooit kaartjes kopen omdat je niet weet of dat goed gaat en je vaak veel te veel betaalt!
- meyem
- Amerika-expert
stubhub is the way to go for me ^_^
Ik heb al kaartjes voor begin september, Yankees tegen de Boston Red Sox, meestal goed voor een spannende wedstrijd
de kaartjes worden altijd pas later in het jaar geleverd, maar dat is geen probleem. Ik zoek wel altijd e-delivery uit, dan omzeil je de snailmail
in maart zijn het trainingswedstrijden ... dat zal misschien qua sfeer wel anders zijn? Ook goedkoper, zie ik
Ik ga in september ook nog naar een Mets game (mijn team), maar ik heb besloten dat ik voor die wedstrijd kaartjes aan de kassa ga kopen, dan ben ik vrijer met mijn indeling
Ik heb al kaartjes voor begin september, Yankees tegen de Boston Red Sox, meestal goed voor een spannende wedstrijd

de kaartjes worden altijd pas later in het jaar geleverd, maar dat is geen probleem. Ik zoek wel altijd e-delivery uit, dan omzeil je de snailmail
in maart zijn het trainingswedstrijden ... dat zal misschien qua sfeer wel anders zijn? Ook goedkoper, zie ik

Ik ga in september ook nog naar een Mets game (mijn team), maar ik heb besloten dat ik voor die wedstrijd kaartjes aan de kassa ga kopen, dan ben ik vrijer met mijn indeling
inmiddels kaartjes gekocht via stubhub naar jullie aanraden! voor Yankees - White Sox! wat is jullie voorkeur voor zitplaatsen?
Wij hebben infied Terrace!
Wij hebben infied Terrace!
New York-Miami 2009 rondreis
New York-2010
New York-2014
New York-2010
New York-2014
- meyem
- Amerika-expert
infield is altijd goed!
de white sox ook
de white sox ook

-
- Amerika-ontdekker
Zojuist tegen een probleem aangelopen. Je schijnt in Washington 21 te moeten zijn om een hotel / motel te boeken. Iemand die weet waar je onder de 21 mag boeken? Ik ben op het moment 20. Er worden geen uitzonderingen gemaakt. Ook al duurt het nog maar 3 maanden voor ik 21 ben 

Is er geen jeugdherberg? Sliep zelf in een jeugdherberg toen ik er in 1990 voor het eerst was.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 5357 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-
- 8 Reacties