Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wat mag je niet vergeten naar Amerika?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
sjoukje84
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: wat mag je niet vergeten naar Amerika?

Bericht door sjoukje84 »

Dank voor jullie reacties wat betreft de 2 credit cards. Komt het dan zo vaak voor dan dat je een tweede nodig zou hebben? Het lijkt me een kleine kans dat die ineens stuk gaat of door de bank geblokkeerd wordt oid (of is dat juist wel iets wat vaak voorkomt?). Zelf hebben we ons altijd prima gered met onze bankpassen (af en toe een aardig bedrag pinnen) en in sommige gevallen credit card. Mij lijkt dat je in een noodgeval gewoon het geld kan pinnen en cash mee kan nemen. Of zouden jullie hiervoor wel speciaal een tweede cc aanschaffen? Ik ben nog nooit langer dan twee weken in de VS geweest, dus kan het moeilijk inschatten.
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

en wat als je dan alleen reist? Dan kun je alleen twee CCs meenemen op je eigen naam. Dat heeft dan toch geen zin? Als de ene geblokkeerd is zal de andere dan toch ook geblokkeerd zijn aangezien ze aan een rekening zitten.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Je zou via de ANWB een extra CC kunnen nemen,is niet aan je bankrekening gekoppeld.
Albert.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben al twee keer een geblokkeerde kaart gehad. De eerste keer werd onze Mastercard geblokkeerd terwijl we in Amerika zaten, uit veiligheid omdat men het niet vertrouwde dat er zoveel kleine bedragen mee werden betaald. Gelukkig hadden mijn man en ik elk een kaart.

Het jaar erop hadden we ook nog een VISA-kaart en die werd geblokkeerd omdat er in Australië misbruik van werd gemaakt.
Alberts VISA-kaart werd ook geblokkeerd wegens fraude. Er zijn bedragen afgeschreven in Australië. Dat wil zeggen: één bedrag van 43 euro is daadwerkelijk afgeschreven, bij de tweede poging werd de kaart niet geaccepteerd.

Wij werden gebeld door de servicedesk van de Rabobank die alle transacties van de afgelopen maand met Albert door heeft gelopen om te checken of hij die herkende. Op ons verzoek deed hij dat ook met de transacties die met mijn kaart gemaakt zijn. Alle boekingen voor campings e.d. zijn trouwens met mijn kaart gemaakt, de enige online transacties met Alberts kaart zijn de boeking van SmartParking op Schiphol en een auto bij USA-reisen.de geweest.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

mijn CC werd ook geblokkeerd twee jaar terug in Amerika omdat KBC plots had ingevoerd dat je je kaart moest openstellen voor de VS, zonder mij daarvan bericht te sturen
op dat moment was het toch aangenaam dat mijn reispartner ook een CC had, gelukkig bij andere bank, zodat we die wel konden gebruiken
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij vinden het gewoon handig van twee CC's mee te hebben omdat je dan de uitgaven wat kunt spreiden
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Meestal bel ik een week van tevoren de creditcard maarschappij op dat ik op vakantie ga.
Vaak zetten ze dan een reminder of zoiets in hun systeem zodat er niet gelijk alarmbellen gaan rinkelen.
Crisis ? What Crisis ?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

bluemoon schreef:Meestal bel ik een week van tevoren de creditcard maarschappij op dat ik op vakantie ga.
Vaak zetten ze dan een reminder of zoiets in hun systeem zodat er niet gelijk alarmbellen gaan rinkelen.
Dat hadden wij ook gedaan, maar dat hielp blijkbaar niet afdoende. Maar inderdaad, we melden het altijd nog.
tuti
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door tuti »

Wij hebben van onze 5 reizen er 4 gedaan met slechts 1 creditcard; en 1 reis zonder creditcard.

Dus de opmerking dat je 2 creditcards echt nodig hebt vind ik persoonlijk een beetje overkill. Je kan er ook prima uit de voeten met cash en pinpas.

Het is wel makkelijker; dat dan weer wel.

Nog iets wat je niet moet vergeten: je goede humeur :lol: :thumbup:
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Het ligt er ook aan wat er op het programma staat. Wij huurden regelmatig auto's onderweg naast de camper en die krijg je echt niet mee op een geblokkeerde kaart. En denk niet dat je met 9 uur tijdverschil je kaart snel gedeblokkeerd krijgt.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Toch is zo'n kaart weer heel snel gedeblokkeerd. Wij hebben het een keer gehad met het ophalen van de camper. De borg was een verdachte transactie en direct werd de kaart geblokkeer. 1 telefoontje en de kaart was ook direct weer gedeblokkeerd, via een nummer wat 24 uur per dag beschikbaar was.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben daar in 2007 wat langer over gedaan :-) En de kaart waar daadwerkelijk mee gefraudeerd was, werd definitief geblokt en vervangen door een nieuwe met een ander nummer.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Bij de Rabobank kon je dat nummer niet via Skype bellen. Erg irritant.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mijn creditcard werd een paar weken geblokkeerd omdat ik online een GoPro had gekocht.... voor de USA nog nooit aangegeven dat ik daarheen ging en ook nog nooit problemen mee gehad.
frans_van_hooft
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door frans_van_hooft »

50 dollar cash reservegeld. Ergens verbergen waar het save is en direct aanvullen wanneer gebruikt. Altijd handig om nog een keer te kunnen tanken of eten/drinken te kunnen kopen als de cc of bankpas het niet doet of gestolen is.
bever
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door bever »

Hallo allemaal, wat wij erg fijn vonden om te gebruiken was een (goedkoop, wibra, zeeman, Hema) plastic tafelkleedje voor op de picnictafels. De tafels zijn niet altijd schoon, vogelpoep enz.

Groeten Hetty
newbie82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door newbie82 »

een notitieboek mee te nemen, al is het een kleintje en een soort dagboek van te maken, best leuk om dat af en toe nog na te lezen :D
2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

een soort boekje gemaakt van enveloppes die ik samenbind met ringen en daarin verzamel ik de stickers van de nationale parken, de stempelafdrukjes van de parken, kaartjes van leuke plaatsen,.....

maar misschien maakt niet iedereen zo'n uitgebreid foto-album als ik :mrgreen:
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Wij nemen ook altijd een anti aanbak mat mee voor de barbecue. Na afloop van de reis gooien we deze weg. We hebben de eerste reis lang gezocht naar iets waar we op kunnen grillen. http://www.novisell.nl/star-cuisine-grill-p-1944.html
In een ander topic werd gepraat over IKEA zakjes. Ook die nemen we mee. We gebruiken ze om de spullen in de koelbox droog te houden. ( Voor degenen die nog geen ervaring met reizen in de VS hebben, bij elke supermarkt/ benzinepomp kan je een zak ijs halen waarmee je je koelbox koelt. Geen gedoe met omwisselen van koelelementen maar soms wel een natte zooi )
newbie82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door newbie82 »

dafkapin schreef:een soort boekje gemaakt van enveloppes die ik samenbind met ringen en daarin verzamel ik de stickers van de nationale parken, de stempelafdrukjes van de parken, kaartjes van leuke plaatsen,.....

maar misschien maakt niet iedereen zo'n uitgebreid foto-album als ik :mrgreen:

zo ben ik ook hoor, heb thuis een doos staan die vol zit met metrokaartjes, foldertjes en plattegronden :clap:

zelfs een folder van de wallmart :mrgreen:
2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer