Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
A.S Maandag Miami! Wat te doen ?
A.S Maandag Miami! Wat te doen ?
Hallo!
A.S Maandag Miami voor het eerst.
Paar dagen geleden geboekt dus niet veel onderzoek kunnen doen.
Met vriendin, 7 nachten + huurauto.
17-02 - Aankomst miami 21:00, huurauto ophalen en richting miami beach naar ons hotel
18-02 - Miami beach
19-02 - Uitchecken hotel en richting Orlando. (onderweg weten we nog niet wat we kunnen doen, tips welkom!)
20-02 - Orlando, vooral shoppen, relaxen.
21-02 - Orlando, parkje universal studios, weer shoppen,relaxen. ,
22-02 - Uitchecken hotel en I.P.V dezelfde weg terug te rijden naar Miami (Vlucht naar NL is namelijk vanaf hier) via de westkant naar beneden richting Naples. (onderweg weten we nog niet wat we kunnen doen, tips welkom!) (hotel in naples?)
23-02 - Uitchecken hotel en naar Everglades (airboat), indien er in de avond weinig te doen is rijden we weer naar miami beach om te overnachten.
24-02 - Dag/Middagje miami beach en in de avond 21:40 vlucht terug.
Totaal: ong. 1000 KM.
We hebben alleen in miami beach een hotel geboekt vooralsnog. De rest kunnen we naar eigen wil inplannen.
We willen eerlijk gezegd vooral niet moe worden tijdens deze vakantie. Een flinke autoreis naar een bestemming is niet erg, zolang we daarna maar kunnen relaxen.
Jammer dat Key west erbij teveel van het goede zou zijn.
Is mijn lijstje, zonder al te veel gehaast, te doen ?
Prioriteit = Shoppen,natuur,strand.
A.S Maandag Miami voor het eerst.
Paar dagen geleden geboekt dus niet veel onderzoek kunnen doen.
Met vriendin, 7 nachten + huurauto.
17-02 - Aankomst miami 21:00, huurauto ophalen en richting miami beach naar ons hotel
18-02 - Miami beach
19-02 - Uitchecken hotel en richting Orlando. (onderweg weten we nog niet wat we kunnen doen, tips welkom!)
20-02 - Orlando, vooral shoppen, relaxen.
21-02 - Orlando, parkje universal studios, weer shoppen,relaxen. ,
22-02 - Uitchecken hotel en I.P.V dezelfde weg terug te rijden naar Miami (Vlucht naar NL is namelijk vanaf hier) via de westkant naar beneden richting Naples. (onderweg weten we nog niet wat we kunnen doen, tips welkom!) (hotel in naples?)
23-02 - Uitchecken hotel en naar Everglades (airboat), indien er in de avond weinig te doen is rijden we weer naar miami beach om te overnachten.
24-02 - Dag/Middagje miami beach en in de avond 21:40 vlucht terug.
Totaal: ong. 1000 KM.
We hebben alleen in miami beach een hotel geboekt vooralsnog. De rest kunnen we naar eigen wil inplannen.
We willen eerlijk gezegd vooral niet moe worden tijdens deze vakantie. Een flinke autoreis naar een bestemming is niet erg, zolang we daarna maar kunnen relaxen.
Jammer dat Key west erbij teveel van het goede zou zijn.
Is mijn lijstje, zonder al te veel gehaast, te doen ?
Prioriteit = Shoppen,natuur,strand.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: A.S Maandag Miami! Wat te doen ?
Ik vind het best veel voor effectief maar 6 dagen in Florida, ik noem dat geen relaxen. Wij zitten er nu 10 dagen maar doen alleen Zuid Florida en de Keys en volgens mijn routekaartje is dat al 1400 km. Ik zou zelf alle hotelovernachtingen wel vastleggen, het is nu best druk en dan hoef je iig geen tijd te verdoen aan zoeken naar hotels.
Veels te druk programma, teveel van het goede. Ik had die 6 dagen alleen in Miami en omgeving doorgebracht. Nu ben je veel tijd kwijt aan reizen. Echt zonde!
Bedankt voor jullie reacties.
Schrik er wel een beetje van aangezien ik het nog wel te doen vond.
Het feit is dat als ik naar Orlando ga, ik ook nog terug naar Miami moet wat heen en weer al 760KM is. Ik rij in principe een beetje om op de terugweg. (250km extra).
Niet naar Orlando gaan vind ik zonde.
Hoe zouden jullie het doen dan ?
Miami/Everglades/Orlando
Schrik er wel een beetje van aangezien ik het nog wel te doen vond.
Het feit is dat als ik naar Orlando ga, ik ook nog terug naar Miami moet wat heen en weer al 760KM is. Ik rij in principe een beetje om op de terugweg. (250km extra).
Niet naar Orlando gaan vind ik zonde.
Hoe zouden jullie het doen dan ?
Miami/Everglades/Orlando
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Waarom wil je eigenlijk naar Orlando? Als shoppen, natuur en strand de prioriteiten zijn, dan kan je inderdaad veel beter in de omgeving van Miami blijven. Daar is zoveel te zien en doen! Je kan op je gemak de Everglades bezichtigen, lekker shoppen en heerlijk relaxen aan het strand. Nu wil je op de 21ste een dagje naar Universal, maar je wilt die dag ook shoppen en relaxen? Dan is het eigenlijk zonde om naar Universal te gaan, een onwijs leuk park waar je makkelijk meerdere dagen kan spenderen. De afstanden binnen Florida zijn niet zo heel groot, maar je bent nu onnodig veel reistijd kwijt waardoor je veel minder ziet dan wanneer je in de omgeving van Miami blijft. Ik neem aan dat jullie met Arke reizen? Zij hebben heel vaak super aanbiedingen, zodat je wellicht later nog een keer terug kan voor een weekje Orlando (dan wel op Sanford vliegen ipv Miami).
Edit:
Als je echt naar Orlando wilt, dan zou ik Naples uit de route halen en enkel Miami -> Orlando -> Miami doen:
17-02 - Aankomst Miami 21:00, huurauto ophalen en richting miami beach naar hotel. (Hou er rekening mee dat Arke weleens vertraging kan hebben en jullie niet voor middernacht bij het hotel zijn!)
18-02 - Miami beach - relaxen aan het strand, omgeving verkennen.
19-02 - Miami met dagtocht naar Everglades
20-02 - Uitchecken hotel en richting Orlando. Dit is ca 4 uur rijden, ik zou 's ochtends vroeg weggaan zodat je onderweg bij Sawgrass Mills wat kan shoppen.
21-02 - Orlando, vooral shoppen, relaxen, 's avonds naar Old Town
22-02 - Naar Cocoa Beach of Clearwater Beach om te relaxen aan het strand.
23-02 - Universal Studios (volledige dag)
24-02 - Kelly park, Wekiwa Springs, Lake Louise, Fort De Soto, ... Een beetje natuur, wellicht wat shoppen.
25-02 - Uitchecken en naar Miami rijden waar je 's middags nog een uurtje lekker aan het strand kan liggen, een lekker hapje kan eten en op je gemak naar de luchthaven kan rijden voor de vlucht van 21:40 uur.
Edit:
Als je echt naar Orlando wilt, dan zou ik Naples uit de route halen en enkel Miami -> Orlando -> Miami doen:
17-02 - Aankomst Miami 21:00, huurauto ophalen en richting miami beach naar hotel. (Hou er rekening mee dat Arke weleens vertraging kan hebben en jullie niet voor middernacht bij het hotel zijn!)
20-02 - Uitchecken hotel en richting Orlando. Dit is ca 4 uur rijden, ik zou 's ochtends vroeg weggaan zodat je onderweg bij Sawgrass Mills wat kan shoppen.
24-02 - Kelly park, Wekiwa Springs, Lake Louise, Fort De Soto, ... Een beetje natuur, wellicht wat shoppen.
25-02 - Uitchecken en naar Miami rijden waar je 's middags nog een uurtje lekker aan het strand kan liggen, een lekker hapje kan eten en op je gemak naar de luchthaven kan rijden voor de vlucht van 21:40 uur.
Laatst gewijzigd door Figment op 15 feb 2014, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
@ Figment
Arke inderdaad. Zouden die onze terugvlucht niet kunnen omzetten naar Orlando?
scheelt 400 km eventueel.
Zit best wel een kern van waarheid in je verhaal.
Orlando doen we eigenlijk puur voor de malls/outlets. Pretpark is geen prioriteit.
De hele westkant afrijden met auto leek mij een leuke ervaring. 7 dagen lang je auto parkeren in Miami (beach) is ook vrij duur trouwens. Misschien vanuit Miami 2 dagen heen en weer naar Naples nog?
Wellicht dat we Orlando dan overslaan en gewoon richting Key West rijden. Neem aan dat dat ook wel een leuke trip is.
2 dagen Miami (beach)
2 dagen Key West
2 dagen everglades en naples
1 dag geen idee (shoppen ergens)
Vriendin vraagt waar de beste shoppingmalls zijn.
Zeg nu niet Orlando want dan weten we het helemaal niet meer
Arke inderdaad. Zouden die onze terugvlucht niet kunnen omzetten naar Orlando?

Zit best wel een kern van waarheid in je verhaal.
Orlando doen we eigenlijk puur voor de malls/outlets. Pretpark is geen prioriteit.
De hele westkant afrijden met auto leek mij een leuke ervaring. 7 dagen lang je auto parkeren in Miami (beach) is ook vrij duur trouwens. Misschien vanuit Miami 2 dagen heen en weer naar Naples nog?
Wellicht dat we Orlando dan overslaan en gewoon richting Key West rijden. Neem aan dat dat ook wel een leuke trip is.
2 dagen Miami (beach)
2 dagen Key West
2 dagen everglades en naples
1 dag geen idee (shoppen ergens)
Vriendin vraagt waar de beste shoppingmalls zijn.
Zeg nu niet Orlando want dan weten we het helemaal niet meer

- Figment
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb net mijn bovenstaande bericht bewerkt, met daarin de optie om zowel Orlando als Miami te zien. In principe kan je overal goed shoppen in Florida. De een vind Sawgrass Mills het einde, de andere vindt de outlet malls in Orlando beter. Ik ben zelf niet zo van het shoppen en doe dat dan ook vrijwel nooit. Ik weet wel dat de goedkoopste opties buiten de toeristen centra liggen, dus niet in Miami of Orlando. 
Wat ik zelf altijd erg gezellig vind, is Bayside in Miami. Hier kan je shoppen, lekker eten, er is vaak live muziek en je kan een boottochtje maken langs Star Island. Aanrader!
Als jullie Orlando laten vallen, kan je inderdaad makkelijk Naples of de Keys erbij doen. Dan kan je onderweg van of naar Naples naar de Everglades gaan, en vervolgens een paar dagen van het sfeervolle Naples genieten en de schitterende stranden daar. Van Naples gaat er ook een ferry naar Key West wat wellicht ook leuk is om te doen... Zie je onderweg misschien ook nog een paar dolfijnen.
Vlucht omzetten zal nu niet meer mogelijk zijn. Dat kost je aardig wat geld!

Wat ik zelf altijd erg gezellig vind, is Bayside in Miami. Hier kan je shoppen, lekker eten, er is vaak live muziek en je kan een boottochtje maken langs Star Island. Aanrader!
Als jullie Orlando laten vallen, kan je inderdaad makkelijk Naples of de Keys erbij doen. Dan kan je onderweg van of naar Naples naar de Everglades gaan, en vervolgens een paar dagen van het sfeervolle Naples genieten en de schitterende stranden daar. Van Naples gaat er ook een ferry naar Key West wat wellicht ook leuk is om te doen... Zie je onderweg misschien ook nog een paar dolfijnen.
Vlucht omzetten zal nu niet meer mogelijk zijn. Dat kost je aardig wat geld!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Figment heeft gelijk. Als je zonder kinderen reist en geen interesse hebt in pretparken kan je in Orlando niet echt veel gaan doen( moest je er naar toe gaan, ga dan eten bij johnnies hideaway. Superadres, is van de eigenaar van de red lobster keten) anyway, kun je beter met je vriendin naar de Keys gaan hoor, Miami, een of twee dagen de westkust en dan even naar de Keys en terug naar south beach. Zal veel relaxter zijn, en meer wat jij in je gedachten hebt, denk ik.
Figment schreef: Edit:
Klinkt niet eens zo slecht alhoewel we nu zo goed als zeker zijn omgepraat, vanwege de reacties hier, om het "zuidelijk" te houden. (everglades,keywest,miami,naples wellicht).
De ferry van Naples naar Key West, is dat inclusief auto?
Vooral de rit naar key west ga ik leuk vinden denk ik. (hou van auto rijden

( jouw lijstje heb ik voorlopig nog wel even genoteerd

-
- Amerika-expert
Autorijden is hier heerlijk, als het tenminste rustig is op de weg. Want Floridians zijn compleet geflipt als het om auto rijden gaat. Gemiddeld houdt men zich hier aan de max snelheid, maar dat is omdat de helft 20 mph te snel rijdt en de andere helft 20 mph te langzaam. Zeker hier in de Miami area houdt men zich niet aan verkeersregels, verder naar het noorden of westen is het minder erg.
En voor shoppen vind ik persoonlijk de Sawgrass Mills mall erg prettig. Helemaal als je door de week kan gaan. Houdt er alleen wel rekening mee dat ze pas om 10 uur opengaan. Heel irritant, maar er zijn meerdere dingen die pas zo laat openen. De bibliotheek, de Costco, een paar leuke kledingwinkels. Heel vreemd. En op zondag is de mall pas om 11 uur open. Ugh!
En voor shoppen vind ik persoonlijk de Sawgrass Mills mall erg prettig. Helemaal als je door de week kan gaan. Houdt er alleen wel rekening mee dat ze pas om 10 uur opengaan. Heel irritant, maar er zijn meerdere dingen die pas zo laat openen. De bibliotheek, de Costco, een paar leuke kledingwinkels. Heel vreemd. En op zondag is de mall pas om 11 uur open. Ugh!
10 uur is netjes. Om 9 uur ben ik vast nog niet helemaal klaarwakker sowieso.LittlePhoenix schreef:Autorijden is hier heerlijk, als het tenminste rustig is op de weg. Want Floridians zijn compleet geflipt als het om auto rijden gaat. Gemiddeld houdt men zich hier aan de max snelheid, maar dat is omdat de helft 20 mph te snel rijdt en de andere helft 20 mph te langzaam. Zeker hier in de Miami area houdt men zich niet aan verkeersregels, verder naar het noorden of westen is het minder erg.

Spannend. Morgen vertrekken en we twijfelen nog steeds over Orlando. (i.p.v key west + extra rust)
Weersvoorspelling is niet helemaal gunstig met een weercijfer van 7, maar dat zal vast meevallen hoop ik.
Wellicht een reden om niet op het strand te liggen, maar wel flink te toeren met auto.

Lijstje van Figment licht aangepast (geen pretpark en een dagje moeten wissen, 24ste vliegen ipv 25

Dit lijstje vind ik persoonlijk wat leuker i.v.m de trip richting orlando en weer terug via de westkant. Je rijdt geen één keer dezelfde route, maar maakt een rondje. (in tegenstelling tot route 2 beneden)
Planning 1 Orlando. (Miami - Orlando - Naples - Everglades - Miami)
17-02 - Aankomst Miami 21:00, huurauto ophalen en richting miami beach naar hotel.
19-02 - Uitchecken hotel en richting Orlando. Dit is ca 4 uur rijden, ik zou 's ochtends vroeg weggaan zodat je onderweg bij Sawgrass Mills wat kan shoppen. Middag/avond Orlando. (Route95 circa 400km)
20-02 - Orlando, vooral shoppen, relaxen, 's avonds naar Old Town
21-02 - Uitchecken hotel en richting Naples, veel stoppen onderweg en genieten van de omgeving, uiteindelijk later op de avond hotel in naples nemen. (route 4/275/75 circa 415km)
22-02 - Naples
23-02 - Uitchecken hotel en richting Everglades en daarna later op de avond naar Naples terug of dineren omgeving miami (beach). In ieder geval ook een hotel op de plek waar we de avond doorbrengen. (route 75 door de everglades, of de route eronder, circa 200 km indien we naar miami beach afreizen)
24-02 - Uitchecken en de rest van de ochtend/middag op ons gemakje invullen omgeving miami(beach) en op ons gemak naar de luchthaven rijden voor de vlucht van 21:40 uur.
Totaal: 1015KM
Planning 2 geen Orlando. (Miami - Keywest - Everglades - Naples - Miami)
17-02 - Aankomst Miami 21:00, huurauto ophalen en richting miami beach naar hotel.
19-02 - Dagje shoppen Miami en omgeving. Sawgrass/Aventura/Miami city
20-02 - Uitchecken hotel en richting Key West. Onderweg vast nog wel leuke dingen te doen. ( rijden naar uiteinde Key West is 265 km)
21-02 - Key West, relaxen, omgeving verkennen.
22-02 - Uitchecken hotel en richting Naples, onderweg zoveel mogelijk doen in Everglades en later op de avond Naples. (380KM)
23-02 - Naples, relaxen etc.
24-02 - Uitchecken hotel en de rest van de middag op ons gemakje invullen omgeving miami(beach) en naar de luchthaven rijden voor de vlucht van 21:40 uur. (190KM)
Totaal 835 KM
Zo

Route 1 spreekt mij aan vanwege de leuke route's (rondje) en vriendin kan dan toch haar outlets bezoeken in Orlando.
Route 2 lijkt mij het meest relaxte, vooral vanwege 2 volle dagen miami en elke keer een volle dag op bestemming (key west,naples en ook everglades bezoeken.) minpuntje persoonlijk vind ik key west terugreis. vervolgens door everglades naar naples en weer terug.
Ik heb nog ruim een dag om goed na te denken : )
-
- Amerika-expert
Ik weet niet hoe je bij route 2 aan 835 km komt, want wij doen dezelfde route en volgens het routekaartje zou dit 1400 km zijn. Kijk anders even in het routekaartjestopic, als dit nog lukt want je zit waarschijnlijk nu al op Schiphol. Goede reis!
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Wij zijn inmiddels weer op de terugweg met Arkefly.
Was erg lekker weer in Orlando ondanks de koude avonden.
De outlets waren echt super druk. Ik kom er vaker maar nog nooit eerder zo'n parkeerchaos gezien bij beide Premium outlets. Giga drukte met voornamelijk Brazilianen. Ook nog een flinke parkeerschade opgelopen...niet onze schuld...
Gelukkig hebben we een gold pakket dus nul eigen risico.
We kregen trouwens een Sonata Hybrid mee (mid size geboekt en dus FCAH meegekregen) en die liep een leuke 38.7mpg. Weer eens wat anders dan de fullsize suv die we normaal boeken.
Let op..deze hybrides hebben wel een kleine kofferbakruimte.
Ik begreep van de alamo meneer op Sanford dat je een hybride op verzoek zonder meerprijs mee kan krijgen.
Was erg lekker weer in Orlando ondanks de koude avonden.
De outlets waren echt super druk. Ik kom er vaker maar nog nooit eerder zo'n parkeerchaos gezien bij beide Premium outlets. Giga drukte met voornamelijk Brazilianen. Ook nog een flinke parkeerschade opgelopen...niet onze schuld...
Gelukkig hebben we een gold pakket dus nul eigen risico.
We kregen trouwens een Sonata Hybrid mee (mid size geboekt en dus FCAH meegekregen) en die liep een leuke 38.7mpg. Weer eens wat anders dan de fullsize suv die we normaal boeken.
Let op..deze hybrides hebben wel een kleine kofferbakruimte.
Ik begreep van de alamo meneer op Sanford dat je een hybride op verzoek zonder meerprijs mee kan krijgen.
Tussenstop in Orlando nuVito schreef:Ik weet niet hoe je bij route 2 aan 835 km komt, want wij doen dezelfde route en volgens het routekaartje zou dit 1400 km zijn. Kijk anders even in het routekaartjestopic, als dit nog lukt want je zit waarschijnlijk nu al op Schiphol. Goede reis!

Ik kwam met Googlemaps aan ruim 800.
Eigenlijk omdat we alleen maar key West en terug + Napels en terug doen.
Ik ga het eens opnieuw bekijken en als het inderdaad 1400 km is dan kies ik route 1

@ eddepet
Geen idee welke auto ik krijg. Volgens mij middenklasse via arke geregeld. De temperatuur is sinds vandaag iets warmer schijnt.

- Figment
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben erg benieuwd welke route jullie uiteindelijk hebben gekozen! Ik hoop dat jullie een heerlijke week hebben gehad!
-
- Amerika-expert
Welke route hebben jullie uiteindelijk gekozen en hoe hebben jullie het gehad?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik hoop dat ze nog een verslagje gaat geven hier. Altijd leuk om te weten hoe het uiteindelijk is geweest en wat er nu daadwerkelijk van de route is geworden.
-
- Amerika-expert
Wij hebben uiteindelijk 1100 mijl gereden, terwijl we volgens het routekaartje van Marianne 1400 km zouden rijden. Je maakt ter plekke toch altijd met kilometers met heen en weer rijden naar shopping malls, restaurants, tripjes e.d.
Hallo mensen!
Al een weekje terug maar nu pas tijd om iets te typen.
Een stricte planning vooraf is voortaan niet wat we zullen doen, gewoon gaan en lekker doen waar je zin in heb is mijn advies
Wat hebben we uiteindelijk gedaan, we zijn NIET naar key west gegaan puur omdat we geen overnachting onder de 400dollar konden vinden in een hotel. B&B is geen optie want vriendin wil alleen hotels.
Als eerst hebben we 2 dagen miami (beach) gedaan.
We zijn daarna geweest naar de everglades, een heerlijke dag in de natuur. Shark valley etc..
Na een lange dag zijn we gaan overnachten in Naples. Leuke gezellige plek met veeeeel rijke mensen
De volgende dag hebben we eerst naples beach (erg mooi) gedaan en vervolgens de avond rondgelopen in de stad. Duur ijs en popcorn gegeten
Volgende dag vroeg gestart richting Orlando. Besloten om onderweg veel te bekijken, zo zijn we via de toeristen route gegaan en in fort meyers op estero island nog een paar uur op het witte strand gelegen. Was haast niemand, prachtig.
Estero island nog volledig rond gereden (gezellig) en daarna laat in de avond richting orlando gegaan voor overnachting.
In orlando zelf van 10 uur in de ochtend tot 11 uur in de avond geshopt, ja echt de hele dag..
Volgende dag uitgecheckt en de planning was naar miami alleen onderweg nog wel veel doen, zoals een natuurpark en een alligator farm, uitgebreid lunchen. Daarna weer de toeristen route gedaan, veel van de omgeving gezien om vervolgens in miami weer de avond door te brengen.
Helaas hier de laatste avond geslapen om de volgende dag met de auto tot aan vlucht (21:45) miami nog bekeken, little havana, coral gables, hier en daar wat shopping malls, etc etc
We gaan ooit nog eens terug en dan ruim van te voren een hotel vinden in Key West tegen een redelijke prijs.
Geen idee hoeveel km we hebben gereden maar ik denk veeeeeeel meer dan wat in de planning stond.
Al een weekje terug maar nu pas tijd om iets te typen.
Een stricte planning vooraf is voortaan niet wat we zullen doen, gewoon gaan en lekker doen waar je zin in heb is mijn advies

Wat hebben we uiteindelijk gedaan, we zijn NIET naar key west gegaan puur omdat we geen overnachting onder de 400dollar konden vinden in een hotel. B&B is geen optie want vriendin wil alleen hotels.
Als eerst hebben we 2 dagen miami (beach) gedaan.
We zijn daarna geweest naar de everglades, een heerlijke dag in de natuur. Shark valley etc..
Na een lange dag zijn we gaan overnachten in Naples. Leuke gezellige plek met veeeeel rijke mensen

De volgende dag hebben we eerst naples beach (erg mooi) gedaan en vervolgens de avond rondgelopen in de stad. Duur ijs en popcorn gegeten

Volgende dag vroeg gestart richting Orlando. Besloten om onderweg veel te bekijken, zo zijn we via de toeristen route gegaan en in fort meyers op estero island nog een paar uur op het witte strand gelegen. Was haast niemand, prachtig.
Estero island nog volledig rond gereden (gezellig) en daarna laat in de avond richting orlando gegaan voor overnachting.
In orlando zelf van 10 uur in de ochtend tot 11 uur in de avond geshopt, ja echt de hele dag..

Volgende dag uitgecheckt en de planning was naar miami alleen onderweg nog wel veel doen, zoals een natuurpark en een alligator farm, uitgebreid lunchen. Daarna weer de toeristen route gedaan, veel van de omgeving gezien om vervolgens in miami weer de avond door te brengen.
Helaas hier de laatste avond geslapen om de volgende dag met de auto tot aan vlucht (21:45) miami nog bekeken, little havana, coral gables, hier en daar wat shopping malls, etc etc
We gaan ooit nog eens terug en dan ruim van te voren een hotel vinden in Key West tegen een redelijke prijs.

Geen idee hoeveel km we hebben gereden maar ik denk veeeeeeel meer dan wat in de planning stond.
-
- Amerika-expert
Klinkt als een reis met heel veel kilometers idd.
Als je in Orlando alleen maar geshopt hebt, waarom heb je dat dan niet gedaan in Sawgrass Mills? Das had je heel wat kilometers kunnen besparen
Wij hebben ook niet op Key West overnacht maar zijn 4 nachten op Marathon gebleven, wat echt heel veel geld scheelt en het is vanaf daar maar een uurtje rijden naar Key West. Misschien een tip voor de volgende keer.
Als je in Orlando alleen maar geshopt hebt, waarom heb je dat dan niet gedaan in Sawgrass Mills? Das had je heel wat kilometers kunnen besparen

Wij hebben ook niet op Key West overnacht maar zijn 4 nachten op Marathon gebleven, wat echt heel veel geld scheelt en het is vanaf daar maar een uurtje rijden naar Key West. Misschien een tip voor de volgende keer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 3087 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 4 Reacties