Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis onderlegger: Vancouver - Calgary

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
onderlegger
Amerikafan
Partner van: Brenda
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis onderlegger: Vancouver - Calgary

Bericht door onderlegger »

Heb een overnachting geboekt in Kamloops, voordeel daar is dat het ook nog eens goedkoop is. Op die manier kunnen we ruim de tijd nemen om Wells Gray te ontdekken.
onderlegger
Amerikafan

Alternatieven voor Lake Louise-Banff?

In mijn reisplanning ben ik aangekomen bij het boeken van hotels in Jasper/Lake Louise en Banff. We verblijven daar net begin juli dus de prijzen lopen hoog op. Hebben jullie tips om het wat minder duur te maken? Is Golden of Field een alternatief voor Lake Louise? En Canmore voor Banff?

Mijn eerste planning zag er als volgt uit:
2 nachten Jasper (die heb ik al geboekt)
3 nachten Lake Louise
1 nacht Canmore

Dat zou ik eventueel willen vervangen door
2 nachten Jasper
2 nachten Field of Golden
2 nachten Canmore

Zijn er ook nog overnachtingen mogelijk tussen Jasper en Lake Louise? Ook voor Yoho willen we wel een dag de tijd nemen.

* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

onderlegger schreef:Heb een overnachting geboekt in Kamloops, voordeel daar is dat het ook nog eens goedkoop is. Op die manier kunnen we ruim de tijd nemen om Wells Gray te ontdekken.
Ik neem aan, dat je dan niet heen en weer gaat rijden tussen Kamloops en het Wells Gray Provincial Park, want dat is best nog een eind, en dat je dus van Kamloops naar Wells Gray PP rijdt, het park bezoekt en dan daarna verder gaat naar een volgende bestemming.

Zoals Ferry al schreef, Clearwater is de uitvalsbasis voor een bezoek aan het Wells Gray PP.

De afstand Kamloops - Clearwater is circa 130 km met een reistijd van circa anderhalf uur en als je in Clearwater bent, ben je nog niet in het PP.

Wij hebben overnacht in een appartement van het Clearwater Valley Resort en dat is ons goed bevallen. Het ligt naast de KOA-campground.
Website: http://www.clearwaterbckoa.com/home.html
(Van deze reis heb ik tot mijn spijt geen reisverslag.)

Je kan ook in het PP een overnachting doen, bijvoorbeeld: http://www.wellsgrayranch.com/ of op de Trophy Mountain Buffalo Ranch (website is nu niet beschikbaar).
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
markro
Moderator
Contacteer:

Re: Alternatieven voor Lake Louise-Banff?

Bericht door markro »

onderlegger schreef:Is Golden of Field een alternatief voor Lake Louise? En Canmore voor Banff?
In Golden kan je wel overnachten als je daarna verder rijdt. Ik vind het geen oplossing om heen en weer te rijden van en naar Golden om bijvoorbeeld Yoho NP en/of het Lake Louise en omgeving te bezoeken. Die afstand is te ver.
Beter is het dan om in Field of in Lake Louise Village accommodatie te zoeken.

In Canmore (leuk plaatsje) kan je prima overnachten als uitvalsbasis voor Banff.
Wij (en ook andere forumleden) zaten in het Bow Valley Motel: http://www.bowvalleymotel.ca/
onderlegger schreef:Zijn er ook nog overnachtingen mogelijk tussen Jasper en Lake Louise? Ook voor Yoho willen we wel een dag de tijd nemen.
The Crossing Resort: http://www.thecrossingresort.com/
Num-Ti-Jah Lodge (is niet goedkoop, ligt wel prachtig): http://sntj.ca/

Wij reden de Icefields Parkway in 2009, klik hier voor ons verslag.
Marco.

onderlegger
Amerikafan

markro schreef:
onderlegger schreef:Heb een overnachting geboekt in Kamloops, voordeel daar is dat het ook nog eens goedkoop is. Op die manier kunnen we ruim de tijd nemen om Wells Gray te ontdekken.
Ik neem aan, dat je dan niet heen en weer gaat rijden tussen Kamloops en het Wells Gray Provincial Park, want dat is best nog een eind, en dat je dus van Kamloops naar Wells Gray PP rijdt, het park bezoekt en dan daarna verder gaat naar een volgende bestemming.

Zoals Ferry al schreef, Clearwater is de uitvalsbasis voor een bezoek aan het Wells Gray PP.

De afstand Kamloops - Clearwater is circa 130 km met een reistijd van circa anderhalf uur en als je in Clearwater bent, ben je nog niet in het PP.

Wij hebben overnacht in een appartement van het Clearwater Valley Resort en dat is ons goed bevallen. Het ligt naast de KOA-campground.
Website: http://www.clearwaterbckoa.com/home.html
(Van deze reis heb ik tot mijn spijt geen reisverslag.)

Je kan ook in het PP een overnachting doen, bijvoorbeeld: http://www.wellsgrayranch.com/ of op de Trophy Mountain Buffalo Ranch (website is nu niet beschikbaar).
Na Kamloops rijden we naar Clearwater waar we 2 nachten verblijven. Verblijf ligt daar al vast (Cedar Haven Cabins, 90 dollar/nacht). In Kamloops kunnen we dan onze voorraden aanvullen in de Wall Mart en daarna hebben we ongeveer anderhalve dag om Wells Gray te bezoeken. Vanuit Clearwater rijden we dan door naar Jasper en zo gaan we naar beneden richting Lake Louise, Banff en Waterton/Glacier.
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Oké, duidelijk. Ziet er goed uit op deze manier.
De cabins en locatie van Cedar Haven Cabins zien er netjes uit. Lijkt mij een mooie plek om te vertoeven.
Marco.

onderlegger
Amerikafan

markro schreef:
onderlegger schreef:Is Golden of Field een alternatief voor Lake Louise? En Canmore voor Banff?
In Golden kan je wel overnachten als je daarna verder rijdt. Ik vind het geen oplossing om heen en weer te rijden van en naar Golden om bijvoorbeeld Yoho NP en/of het Lake Louise en omgeving te bezoeken. Die afstand is te ver.
Beter is het dan om in Field of in Lake Louise Village accommodatie te zoeken.

In Canmore (leuk plaatsje) kan je prima overnachten als uitvalsbasis voor Banff.
Wij (en ook andere forumleden) zaten in het Bow Valley Motel: http://www.bowvalleymotel.ca/
onderlegger schreef:Zijn er ook nog overnachtingen mogelijk tussen Jasper en Lake Louise? Ook voor Yoho willen we wel een dag de tijd nemen.
The Crossing Resort: http://www.thecrossingresort.com/
Num-Ti-Jah Lodge (is niet goedkoop, ligt wel prachtig): http://sntj.ca/

Wij reden de Icefields Parkway in 2009, klik hier voor ons verslag.
Is één nacht in het The Crossing resort en daarna Banff of Canmore als uitvalsbasis kiezen een goed idee?
onderlegger
Amerikafan

onderlegger schreef: Is één nacht in het The Crossing resort en daarna Banff of Canmore als uitvalsbasis kiezen een goed idee?
Of één nacht in The Crossing, daarna naar Golden en dan terug tot Canmore? Zo groot zijn de afstanden daar toch niet.
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Het is natuurlijk helemaal aan jouzelf hoe jij jouw route wil indelen en wat jij onderweg wil gaan bezichtigen en wil gaan doen.

Maar als ik de Icefields Parkway wil rijden + het Yoho NP wil bezoeken en het één en ander wil bekijken onderweg en ook nog wat wil wandelen, zou mijn indeling zijn:
- overnachting Jasper,
- overnachting Lake Louise Village of eventueel Field,
- overnachting Banff of Canmore.
Dan heb ik het even niet over het aantal nachten per plaats, want die kan je net zo uitgebreid maken als dat je zelf wil.
Ik zou geen tijd willen verdoen met het rijden naar Golden heen en weer om daar iets goedkoper te kunnen overnachten.

Hierbij een paar afstanden + rijtijden (zonder stops):
Jasper - Crossing: 155 km / ruim 2 uur
Crossing - Lake Louise Village: 80 km / ruim 1 uur
Lake Louise Village - Field: 25 km / 20 minuten
Field - Golden: 60 km / 45 minuten
Lake Louise Village - Banff: 60 km / 46 minuten over snelweg / 1 uur en 10 minuten over de Bow Valley Parkway (mooiere route, 2-baans, kans op dieren, bezoek Johnston Canyon)
Banff - Canmore: 27 km / 25 minuten
Marco.

onderlegger
Amerikafan

Uiteindelijk is het dit geworden:
2 nachten Jasper - Mount Robson Inn (160 CAD/nacht)
2 nachten Field - Truffle Pigs Lodge (150 CAD/nacht)
2 nachten Canmore - Bow Valley Motel (130 CAD/nacht)
onderlegger
Amerikafan

Tips voor overnachtingen in Waterton Lakes en Glacier NP zijn ook altijd welkom :)
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

In Waterton Lakes sliepen wij in het Bear Mountain Motel. Een eenvoudig motel met hele vriendelijke mensen. Uitstekende locatie in Waterton Lakes.
onderlegger
Amerikafan

Rondje ligt nu volledig vast. Ben er heel tevreden mee. Enkel Inside Passage ontbreekt. Dat is voor een volgende reis.

1 Brussel - Vancouver
2 Vancouver
3 Vancouver
4 Vancouver - Victoria
5 Victoria - Ucluelet
6 Ucluelet
7 Ucluelet - Campell River
8 Campell River
9 Campell River - Whistler
10 Whistler
11 Whistler - Kamloops
12 Kamloops - Clearwater
13 Clearwater
14 Clearwater - Jasper
15 Jasper
16 Jasper - Field
17 Field
18 Field - Canmore
19 Canmore
20 Canmore - Waterton Lakes
21 Waterton Lakes - Glacier NP
22 Glacier NP
23 Glacier NP - Calgary
24 Galgary - Brussel
25 Brussel
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Mooie route :thumbup:
onderlegger
Amerikafan

We zijn net terug van onze reis naar Canada. We hebben er een prachtige en drukke trip op zitten. Het reisschema was mede dankzij de inbreng van dit forum bijna perfect. We hebben alleen enkele wandelingen moeten annuleren wegens de aanwezige sneeuw. Maar dit was zeker geen pretbederver.

In totaal hebben we zo'n 4500 km gereden en zo'n 300 km gewandeld.

Foto's kan je terugvinden op facebook. De albums zijn openbaar, dus je zou ze moeten bekijken:
https://www.facebook.com/onderlegger/me ... 212&type=1

De foto's van de laatste week moet ik nog toe voegen.

Ik heb ook een apart album aangemaakt voor al het wildlife dat we gezien hebben:
https://www.facebook.com/onderlegger/me ... 212&type=1

Toppers daarbij de zeer lange ontmoeting met de orka's, 19 zwarte beren en 2 keer een moose met kalf.

Ik heb ook al onze wandelingen bewaard op runkeeper. Indien er interesse is kan ik ze als route opslaan en kunnen ze nog door jullie gebruikt worden.
onderlegger
Amerikafan

op onderstaande link kan je ook enkele video's van ontmoetingen met wildlife en van watervallen bekijken:
https://www.facebook.com/onderlegger/me ... 212&type=2
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

jullie hebben wel heel veel wildlife gezien. prachtige foto's hoor maar ik had natuurlijk al gevolgd op facebook
onderlegger
Amerikafan

blijkbaar stonden de albums toch niet openbaar ingesteld, ik heb dit nu aangepast zodat jullie ze ook kunnen bekijken.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Super foto's! Ik word nu ook alleen maar enthousiaster voor onze reis! :thumbup:
Angus
Amerika-ontdekker

Bericht door Angus »

Ems2012 schreef:Super foto's! Ik word nu ook alleen maar enthousiaster voor onze reis! :thumbup:
Een dikke ² Heel mooi!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer