Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen National Emerald Club (autoverhuur)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bedeve
Amerika-expert

Re: Ervaringen National Emerald Club (autoverhuur)

Bericht door bedeve »

kiamzo schreef:bedeven. Ik heb 3 reserveringen staan bij National. Nu wil ik deze koppelen aan mijn emerald kaart (zoals ik las via Jaydee) via savetime. Na 2 van mijn reserveringen via savetime gedaan te hebben zag ik bij mijn emerald staan bij My ltinerairies al mijn 2 reserveringen staan.maar na mijn derde poging staat er bij My ltinerairies geen enkel reserveringen meer op mijn emerald kaart

Eerst stond erop mijn reserveringen telkens status booked en nu staat er confirmed vwat is het verschil
Ik wil je met alle plezier helpen maar ik begrijp je tekst niet.

Het koppelen van je E.C. account aan een bestaande boeking is in dit item vaker onderwerp geweest.
Waarom zou je ?
Een emailtje naar Customerservice@nationalcar.com levert je binnen een paar uur een antwoord op.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
theovg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door theovg »

asv60 schreef:Wij gaan over 3 weken naar Orlando en gaan dan ook de auto halen die met het foutje van National is geboekt.
Als wij in de garage niet over een 2e driver beginnen zou het dan wel gelijk goed gaan? Moeten we de Emerald pas dan uberhaupt wel laten zien?
Heb exact hetzelfde verhaal als hierboven staat vorige week ook al van iemand anders gelezen, ook in florida.

w
Wij hebben hem vorige week opgehaald in Orlando,ik had ook gehoord van een ander als je de Emerald pas laat zien dat je een ander contract krijgt.
Dus ik ben gewoon naar de balie gegaan en de pas in mijn zak gehouden en geen problemen gehad.
Eergisteren is mijn zoon aangekomen en die heb ik wel bij laten schrijven maar moest ik natuurlijk wel betalen 10 dollar perdag.
Maar dan is de prijs nog wel gunstig.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Blijft raar die one way fee. (IAD-BOS) Dacht dat het bij National altijd 250 dollar was. Goed dingen veranderen.
Als je aangeeft dat je Duitsland / Uk komt is je one way fee 399 dollar. Geef je aan dat je uit Nederland komt betaal je 250.

Via http://www.nationalcar.co.uk/flyingblue komt er dus in mijn geval 399 dollar aan one way fee.

Ook via Expedia is er verschil. Via Expedia.de en co.uk betaal je meer dan via .nl
Apart, het zal. Nu midsize gereserveerd voor 500 euro via Expedia.nl zodat mijn reservering meteen in mijn EC staat, ter plekke nog wel one way fee betalen.
theovg
Amerikafan

Bericht door theovg »

Even een vraagje over de Emeraldpas.
Ik weet als je een Emeraldpas hebt, dan kan je een midsize huren en meenemen wat ze in de Emeraldrij hebben staan en je betaald nooit meer dan een midsize.
Maar nu mijn vraag , als je een midsize boekt moet je dan Emerald ingelogt zijn of niet, want het verschil in prijs is dan wel groot voor 17 dagen betaal ik ingelogd 300 euro meer.
Als ik niet ingelogd ben is het wel een normale prijs,maar kan ik dan ook een Auto uit de Emeraldrij pakken.

Groeten Theo
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Maak niet veel uit. Ze koppelen het dan bij het uitrijden. Vergeet je pasje niet :wink:

Wat je ook kun doen, het tarief checken via Expedia.nl
Daar kun je tijdens het boeken je ec nummer invullen. Je boeking komt na het afronden automatisch in je ec profiel.
Wel je ec nummer invullen tijdens het boeken.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

theovg schreef:Even een vraagje over de Emeraldpas.
Ik weet als je een Emeraldpas hebt, dan kan je een midsize huren en meenemen wat ze in de Emeraldrij hebben staan en je betaald nooit meer dan een midsize.
Maar nu mijn vraag , als je een midsize boekt moet je dan Emerald ingelogt zijn of niet, want het verschil in prijs is dan wel groot voor 17 dagen betaal ik ingelogd 300 euro meer.
Als ik niet ingelogd ben is het wel een normale prijs,maar kan ik dan ook een Auto uit de Emeraldrij pakken.
Groeten Theo
Wil je pre-paid boeken en je huur meteen terugzien in je Emerald account ?
Daar is maar een mogelijkheid voor.
Boeken via http://www.expedia.nl
Wakker blijven en je Emerald nummer meteen bij boeking invoeren.
Achteraf kan dat niet meer.

Wil je ter plaatse betalen ,maar wel je huur meteen terugzien in je Emerald account ?
Boek dan via http://www.nationalcar.co.uk ,maar zorg er wel voor dat je je Emerald nummer meteen bij boeking invoert .
Achteraf kan dat niet meer.

Heb je ondertussen het onderwerp helemaal gelezen ?
Dan maakt het niet uit hoe en waar je boekt.
Je boekt ergens waar het jou het beste past een midsize car.
Je loopt na aankomst de garage binnen,zoekt een auto uit, rijdt daarmee naar de exit booth ,how are you today en have a great day , en karren maar.
Stuur mij een PB !
theovg
Amerikafan

Bericht door theovg »

Bedankt voor de antwoorden ik weet genoeg.
Ik blijf het wel raar vinden waarvoor er zo'n groot verschil inzit ingelogd of niet.
En misschien komt er wel weer een foutje op de site wat ik niet geloof. :mrgreen:

Theo
652cc
Amerika-newbie

Bericht door 652cc »

Hallo, weet iemand hoe lang het duurt voordat de rental credits beschikbaar zijn na het inleveren van een auto?
En kan ik dan ter plekke een nieuwe reservering plaatsen via de app, waarin ik in een uur weer een auto op wil halen, en rental credits wil inleveren? ik reserveer dan een midsize, ben executive member.

Ik zit nu namelijk in een lange huur ivm verbrijf in usa voor werk, en er komen 4 rental days vrij bij inleveren van de auto. ik neem direct na inleveren auto vakantie startend op dezelfde locatie (atlanta airport) en moet dan zelf een auto huren.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

652cc schreef:Hallo, weet iemand hoe lang het duurt voordat de rental credits beschikbaar zijn na het inleveren van een auto?
.
Ik heb in januari een dag na terugbrengen gezien dat ze bijgeschreven waren.
Aannames en invullingen zijn dodelijk in het leven maar toch ga ik er van uit dat ze tegelijkertijd bijgeschreven worden als jij je emailtje krijgt met de eindafrekening.
De hele administratie van je huur is dan afgehandeld.
Dan kan jouw prive-huur planning doorgaan.
Jij wou ze een uurtje geven ??
Als het nog niet in het emerald syteem is ingevoerd zou ik telefonisch boeken via de Emerald hulplijn.
Huur met gebruik van vrije dagen alleen via http://www.nationalcar.com niet via onze engelse vrienden
Je betaalt over je "gratis " dagen wel je taxen en andere kosten.

PS . Ik zie net dat de App sinds kort een update wil hebben
Laatst gewijzigd door bedeve op 09 jul 2014, 22:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Stuur mij een PB !
652cc
Amerika-newbie

Bericht door 652cc »

Ok, bedankt voor je reactie. Heb inmiddels even via expedia gereserveerd, lijkt nog goedkoper te zijn zelfs. Alleen hopen dat de midsize reservering icm executive status goed gaat. Maw dat ik kan kiezen wat ik wil. Het forum gelezen hebbende zou dat goed moeten gaan! (Kijken of ik een convertible kan lospeuteren... ;))
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

652cc schreef: Heb inmiddels even via expedia gereserveerd, lijkt nog goedkoper te zijn zelfs. Alleen hopen dat de midsize reservering icm executive status goed gaat.
Als jij maar van te voren in je Expedia profile ook je E.C. gegevens hebt opgenomen.
Dan komt alles goed ...
Ook je punten bijschrijving
Snel te checken: in je E.C. account kijken of je Expedia reservering er in staat.
Expedia is de enige pre-pay mogelijkheid met Emerald club condities.
Is altijd goedkoper dan nationalcar.com en wisselt stuivertjes (en meer) met nationalcar.co.uk
En ook bij huur via Expedia worden je punten automatisch bijgeschreven.

De National App wel in de USA updaten.
In Nederland kan dat niet !

Have fun !
Stuur mij een PB !
652cc
Amerika-newbie

Bericht door 652cc »

Thanks, de reservering is inderdaad zichtbaar in de app. Wel met een foutmelding "Business account entered invalid". Dat komt omdat mijn corporate discount code aan mijn emerald lidmaatschap gekoppeld is voor de zakelijke reserveringen, en ik heb nu via expedia een ander tarief. Komt wel goed denk ik.
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Hoeveel dagen moed je een auto huren voor rental credits , en hoeveel punten krijg je dan ?
652cc
Amerika-newbie

Bericht door 652cc »

6.1. Rental Credits: ... Members will receive one rental credit for each Qualifying Vehicle Rental of up to seven (7) consecutive days. For Qualifying Vehicle Rentals longer than seven (7) consecutive days, Member will receive one additional rental credit for every four (4) additional consecutive days of the same Qualifying Vehicle rental.
en vervolgens krijg je per 7-6-5 opgebouwde rental credit een gratis dag, afhankelijk van je membership niveau.
ronaldstark
Amerikafan

Bericht door ronaldstark »

Ik wou even mijn ervaring delen van mijn huur bij National de afgelopen maand. Ik ben sinds 2012 Emerald Member en ik had wederom via Drive-Canada.de (voor huur van auto's in Canada via USA-Reisen.de) voor dit jaar een midsize SUV gehuurd. Ik had bewust voor deze website gekozen ivm de laagste prijs. wel werd er melding gemaakt dat er nog extra drop-off kosten in rekening zouden worden gebracht daar ik de auto ophaalde in Calgary en afleverde in Vancouver. Daar de huur van een midsize SUV ten opzichte van een normale midsize voor onze huurperiode maar 30 euro duurder was, kozen we voor de zekerheid dat we in ieder geval een SUV gereserveerd hadden (die we graag wilden hebben).

Nu de praktijk: met mijn Emerald Card in de hand gelijk de garage ingelopen. Een greeter van National vroeg aan mij gelijk: "are you a Emerald member". toen ik daar bevestigend op antwoordde, gaf hij aan: "pick any car you like." hij gaf niet aan vanuit welke rij, waardoor ik kon kiezen uit zowel de Emerald Aisle als de Emerald Executive Selection. Hier stonden 2 Ford Edges en er werd nog een schone witte Ford Edge Limited erbij gezet. De eerdere 2 Ford Edges waren nog redelijk vuil, dus kozen we voor de witte Ford Edge Limited 2014. Voor ons een herkenbare auto, daar we deze in 2012 in exact dezelfde kleur ook al gehuurd hadden.

We pakten onze spullen in de auto en reden naar het uitrijhek. hier gaf ik mijn Emerald Card, Credit Card en rijbewijs af. Omdat we nu een auto met Alberta kentekens hadden en we de auto in British Columbia gingen inleveren, probeerde ik nog of ze de drop-off konden laten vallen omdat de auto dan weer in zijn eigen staat zou gaan rijden. Helaas was dit het niet geval, daar er regelmatig staatoverschrijdend met hun auto's werd gereden en drop-off gewoon bleef bestaan. Hij kwam erachter dat alles reeds prepaid was (ik had inderdaad via Drive-Canada.de betaald voor 15 dagen huur incl. alle verzekeringen en volle tank benzine) en ik hoefde alleen nog een krabbel te zetten dat ik de auto in ongeschonden staat mee nam en klaar was het.

Bij het inleveren hetzelfde verhaal: even een handtekening zetten omdat er een ster in de voorruit zat en er werd niks doorberekend!!! zelfs de drop-off kosten en eventuele taxes werden niet doorberekend.
Dus hebben we een Fullsize Crossover (FGAR) gereden voor de prijs van een midsize SUV (IFAR) en ook nog eens 150 Canadese dollars (100 euri) bespaard.

Dus bij deze: Bert, nogmaals bedankt. :thumbup:

Ronald
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

ronaldstark schreef: Dus hebben we een Fullsize Crossover (FGAR) gereden voor de prijs van een midsize SUV (IFAR) en ook nog eens 150 Canadese dollars (100 euri) bespaard.
: Prima voor mekaar Ronald !

Maar eh; volgende keer je wel aan de spelregels houden en geen IFAR maar een ICAR huren hoor !!

:roll: :lol: :lol:
Stuur mij een PB !
dvidur
Amerika-ontdekker

Bericht door dvidur »

Hallo !

Mijn ervaringen met de Emerald Card:

Ik heb eerst via de National klantenservice in de UK een Emerald card aangevraagd (formulier invullen, terugmailen) en netjes een card ontvangen. Met dit Emerald nummer heb ik vervolgens bij Expedia een National midsize auto gereserveerd. In de reservering (bij expedia) heb ik het Emerald nummer ingevoerd. Later heb ik nog een keer (per E-mail) bij National geiinformeerd of inderdaad het Emerald nummer op de reservering stond, en dat klopte.

Vorige maand in San Francisco aangekomen, toch bij de National balie langs om een tweede bestuurder op het contract te laten zetten. Met een Emerald reservering zou je ook direct door kunnen lopen naar de garage, maar voor de tweede bestuurder moet je echt langs de balie. Daar aangekomen kostte het behoorlijk wat discussie om de baliemedewerkster zover te krijgen dat we uit de Emerald Aisle mochten kiezen. Het was volgens haar NIET zo dat bij het invoeren van een emerald nummer op een Expedia (en niet direct via National) reservering de Emerald Aisle regel gold, dit zou met het tarief te maken hebben. Je zou wel de (airline, bonus) miles krijgen die bij het Emerald programma hoorden, maar niet de andere voordelen, wanneer je NIET *direct bij National* had gebooked. Dit hield ze behoorlijk lang vol. We zouden wel tegen bijbetaling (upgrade etc) Emerald Aisle privileges kunnen krijgen.

Ma een discussie van plm een kwartier, heeft ze toch, voor deze ene keer, en als ultieme uitzondering op ons contract gezet dat we uit de Emerald Aisle konden kiezen, wat vervolgens soepeltjes ging (kleine SUV) via de greeter, die overigens heel aardig was, en deze auto speciaal voor ons ophaalde, omdat hij er niet tussen stond.

Al met al, Emerald werkt wel, maar met moeite leek het, of misschien hadden wij een medewerkster die er gewoon even geen zin in had.

Rudi
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Duidelijk en bedankt voor het delen.
Ik heb dit verhaal ook al eens te horen gekregen via Email door National.

Overigens mocht ik eerst ook niet kiezen uit de Aisle. Midsize gereserveerd via Expedia
In regards to your question. I see that the rental reservation was originally booked through Expedia. Therefore, the vehicle that Expedia has booked for you will be the vehicle that will be rented to you. National, will let you use the Executive Aisle if you reservation was booked directly through National.
Daarna nog maar weer een email gestuurd en toen mocht wel maar ik moet wel langs de balie.
You may select a vehicle from the Executive Aisle, however you must appear at the rental counter being that the reservation was booked through Expedia. Also, please inform the rental agents that you will be selecting a vehicle from the Executive Aisle. I apologize once again.
Goed ik heb voor een paar euro meer rechtstreeks geboekt via Nationalcar.com. (In mijn geval enkele maanden geleden. Het verschil kan nu groter of kleiner zijn)
Heb geen zin in gezeik of discussie daarom had ik toen ook al rechtstreeks geboekt. :wink:
Hopelijk volgen er nog meer ervaringen via Expedia en National. :thumbup:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Sneu verhaal Rudi.
Hopelijk heeft het niet je vakantie negatief beinvloed.
Ik zie in het "Welke auto kreeg je mee ..." item dat je alsnog in een midsize suv bent terecht gekomen.
Je hebt in ieder geval wel waar voor je geld gekregen

Dat je dit nu uitgerekent in San Francisco meemaakt...
Alle mogelijkheden om het door eigen invulling van het systeem helemaal mis te laten gaan heb ik hier uitgetest.
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Hinko schreef: Overigens mocht ik eerst ook niet kiezen uit de Aisle. Midsize gereserveerd via Expedia

Daarna nog maar weer een email gestuurd en toen mocht wel maar ik moet wel langs de balie.
Goed ik heb voor een paar euro meer rechtstreeks geboekt via Nationalcar.com. (In mijn geval enkele maanden geleden. Het verschil kan nu groter of kleiner zijn)
Heb geen zin in gezeik of discussie daarom had ik toen ook al rechtstreeks geboekt. :wink:
Hopelijk volgen er nog meer ervaringen via Expedia en National. :thumbup:
Hinko; was die mail over en weer met de Emerald customer service ????
Ze weten het zelf gewoon niet.
National UK is ook een external party .
Expedia huur en National UK huur komen beiden rechtstreeks in je Emerald Club account te staan.
Als je je houdt aan de regels van het spel is de eerste National medewerker die jou controleert degene in het uitrijhokje.

Vorig jaar mei heb ik bij Expedia gehuurd omdat het toen een dag onzeker was of National die prijzen zou handhaven.
En Expedia de garantie gaf dat zij dat in ieder geval wel zou doen.

Ik heb ook geen zin in gezeik,heb bij eerdere huren spelletjes gespeeld om wat dingen uit te testen. Okay ook weer gehad.... Nu voor $ 616 21 dgn icar via National UK. ( zichtbaar in E.C. account ) Maar kan ook voor $ 590 via UK/ Flying Blue. (officieel niet te koppelen met E.C. account ) Wat nu te doen ??? Zijn toch vragen....
Stuur mij een PB !
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer