Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV Green card Approved
Meestal ben je meteen verzekerd als de werkgever healthcare geeft, maar voor dental of vision (als dat al aangeboden wordt) kan een wachttijd van een jaar zijn. Maar het scheelt per werkgever, en overal probeert men hierop te bezuinigen.
Wat ik bedoel is dat de ziektenkostenverzekeraars al bestaande problemen voor een jaar uitsluiten (soms zelfs 18 maanden). Dus je breekt je been onderweg of na aankomst en je bent goed gaar. De dekking die je in Ned. had geldt nl. NIET als bewijs van previous coverage.
Ik heb destijds kontakt gehad met de JoHo groep, die verzekeren expats, en die kan eindeloos doorlopen in de praktijk - als je maar zegt dat je ooit denkt terug te komen.
Wat betreft de lage bedragen voor aansprakelijkheid, je hebt nog weinig tot niks hier, dus daar hoef je je niet zo zorgen om te maken. No point in sueing Sue - yet.
Wat ik bedoel is dat de ziektenkostenverzekeraars al bestaande problemen voor een jaar uitsluiten (soms zelfs 18 maanden). Dus je breekt je been onderweg of na aankomst en je bent goed gaar. De dekking die je in Ned. had geldt nl. NIET als bewijs van previous coverage.
Ik heb destijds kontakt gehad met de JoHo groep, die verzekeren expats, en die kan eindeloos doorlopen in de praktijk - als je maar zegt dat je ooit denkt terug te komen.
Wat betreft de lage bedragen voor aansprakelijkheid, je hebt nog weinig tot niks hier, dus daar hoef je je niet zo zorgen om te maken. No point in sueing Sue - yet.
oortjes schreef:Meestal ben je meteen verzekerd als de werkgever healthcare geeft, maar voor dental of vision (als dat al aangeboden wordt) kan een wachttijd van een jaar zijn. Maar het scheelt per werkgever, en overal probeert men hierop te bezuinigen.
Ten eerste nog gefeliciteert en een goede start. Wij hebben ons gisteren bij Oom verzekeringen aangemeld en het is nog goedkoper dan een Nederlandse Basisverzekering, daarnaast een offerte aanvraag in Amerika voor een ziektenkostenverzekering is een heel gedoe en wat je krijgt is zeer onduidelijk, dus wij blijven lekker vertrouwd bij een Hollander
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik neig op dit moment ook naar Oom. Elvia was me iets te goedkoop (iets van 200 voor 4 maanden). Maar een en ander moet ik nog even goed naast elkaar leggen.
Die wachttijd voor dental en vision houdt dat in dat je het eerste jaar dan wel geholpen kan worden in geval van nood maar dan zelf voor de kosten opdraait?
Die wachttijd voor dental en vision houdt dat in dat je het eerste jaar dan wel geholpen kan worden in geval van nood maar dan zelf voor de kosten opdraait?
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
suebrons schreef:Ik neig op dit moment ook naar Oom. Elvia was me iets te goedkoop (iets van 200 voor 4 maanden). Maar een en ander moet ik nog even goed naast elkaar leggen.
Schiet lekker op, daar heb ik geen verzekering voor nodig als ik toch zelf moet betalen. Wij zitten niet al te ver van Mexico, stikt het van de goedkope tandartsen

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Da's ook nog een optie LOLa4plus schreef:
Schiet lekker op, daar heb ik geen verzekering voor nodig als ik toch zelf moet betalen. Wij zitten niet al te ver van Mexico, stikt het van de goedkope tandartsen
-
- Amerikakenner
Als je erg veel geluk hebt staat er eentje bij je plaatselijke Home Depota4plus schreef:suebrons schreef:Ik neig op dit moment ook naar Oom. Elvia was me iets te goedkoop (iets van 200 voor 4 maanden). Maar een en ander moet ik nog even goed naast elkaar leggen.

Dan wil ik wel aan het andere eind van het touw een mooie Pick-Up truck, beetje Texas stijl houdenDan schreef:Als je erg veel geluk hebt staat er eentje bij je plaatselijke Home Depota4plus schreef:
Schiet lekker op, daar heb ik geen verzekering voor nodig als ik toch zelf moet betalen. Wij zitten niet al te ver van Mexico, stikt het van de goedkope tandartsen![]()
. Kun je ook gelijk de benodigdheden halen: grote hamer voor de verdoving, en wat touw om je kies te trekken.

-
- Amerikakenner
OK als het Texas style moet zijn mag je kiezen tussen een Pick-up truck en een Rodeo Bull.a4plus schreef:Dan wil ik wel aan het andere eind van het touw een mooie Pick-Up truck, beetje Texas stijl houdenDan schreef: Als je erg veel geluk hebt staat er eentje bij je plaatselijke Home Depot![]()
. Kun je ook gelijk de benodigdheden halen: grote hamer voor de verdoving, en wat touw om je kies te trekken.

Sorry, misschien te kort verwoord.
1. Veel werkgevers bieden meteen medical maar kunnen een wachttijd hebben voor je in aanmerking komt voor dental en/of vision. Vaak wordt vision helemaal niet aangeboden. Tot je voor dental in aanmerking komt, betaal je er ook geen premie voor.
2. De verzekeraars kennen uitsluiting voor bepaalde periodes voor problemen al aanwezig. Bv. je hebt een hartafwijking, dan is alles wat daarmee samenhangt in principe niet gedekt voor de wachtttijd die de verzekering daarvoor stelt, meestal 12-18 maanden.
Om geen wachttijd te hebben moet je bewijs leveren eerder aansluitend verzekerd te zijn geweest (in de praktijk dus meestal: via je vorige werkgever). Echter non-US verzekeringen gelden niet.
1. Veel werkgevers bieden meteen medical maar kunnen een wachttijd hebben voor je in aanmerking komt voor dental en/of vision. Vaak wordt vision helemaal niet aangeboden. Tot je voor dental in aanmerking komt, betaal je er ook geen premie voor.
2. De verzekeraars kennen uitsluiting voor bepaalde periodes voor problemen al aanwezig. Bv. je hebt een hartafwijking, dan is alles wat daarmee samenhangt in principe niet gedekt voor de wachtttijd die de verzekering daarvoor stelt, meestal 12-18 maanden.
Om geen wachttijd te hebben moet je bewijs leveren eerder aansluitend verzekerd te zijn geweest (in de praktijk dus meestal: via je vorige werkgever). Echter non-US verzekeringen gelden niet.
Natuurlijk ook via deze weg gefeliciteerd..en ja nu wij nog..en de rest ook natuurlijk.suebrons schreef:Dank jullie wel allemaal.
Nu Muke, Wim en Lala nog. En wie weet komen er nog wel wat meer bij.
Heel veel suc6 en geluk in the States.

http://www.majaca.web-log.nl
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dank je wel. Eea is nu al een stuk duidelijker. Kan ik meteen even meenemen in de overweging welke verzekering af te sluiten vanuit hier voor daaroortjes schreef:Sorry, misschien te kort verwoord.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 18280 Weergaves