Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Normaal om toch wat angst te hebben om alleen te reizen naar NY?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Normaal om toch wat angst te hebben om alleen te reizen naar NY?

Bericht door Fryslan89 »

Ik heb al een andere topic geplaatst over mijn reis naar NY, alleen ik moet eigenlijk vanavond mijn vlucht en hostel gaan boeken omdat ik deze op het oog heb en de kans groot is dat ze misschien morgen volgeboekt zijn, ook omdat er nog beperkte aantal stoelen zijn. Mijn reis is ip ook al over 3 weken, ben normaal wel gewend om het langer te kunnen voorbereiden maar heb hiervoor toch wat minder tijd gehad.

Alleen begint toch wel wat angst op te spelen om dit te boeken. Ik ben ip wel gewend om wat alleen te reizen, ben vorig jaar ook 2 maand alleen te backpacken geweest in Australie en ben ik ook alleen richting LA gegaan voor een internationale groepsreis. Ga deze zomer ook weer alleen naar Canada om daar met een internationale groep een rondreis te doen. Maar nu ik hier toch mee bezig ben komt het me toch wel dichtbij.
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben die het toch wel eng vinden? Ben namelijk nog nooit in mijn eentje in een grote stad geweest, ja 2 dagen alleen in Sydney maar ik denk dat NY wel weer wat anders is?

Ik hoop dat er nog wat ervaringen zijn of tips? :)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Normaal om toch wat angst te hebben om alleen te reizen naar NY?

Bericht door Njit »

New York is een wereldstad net zoals andere. Niks om je druk over te maken. Maar ook hier kan een stukje gezond verstand geen kwaad.
Wat tips: http://traveltips.usatoday.com/safe-tra ... 32463.html (ga er overigens vanuit dat je een vrouw bent, excuus als dat niet zo is)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
HansH
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door HansH »

Ik ben 2 x alleen naar Amerika gereisd toen ik 19 was. In de zomer en met de Kerst. Naar NYC en vervolgens verder door. Zelfs onverwacht overnacht op vliegveld La Guardia NY. Maar spannend was het.

Vorig jaar, 34 jaar later, samen met mijn vrouw met de camper door New England en 4 dagen in NYC. Dit jaar gaan we wederom maar dan naar het Westen. En evenals 34 jaar geleden en vorig jaar vind ik het weer spannend.
Ik herken je twijfel m.b.t. het boeken. Maar als het goed voelt moet je het gewoon doen.

NYC is een bijzondere stad. We hebben onze ogen uitgekeken en veel beleefd. Het is een stad waar je in een week nog lang niet uitgekeken bent. En wij hebben ons nergens onveilig gevoeld. Zelfs niet met koffers in de Metro van JFK naar Manhattan.
We zoeken het avontuur maar niet het gevaar op. Als we een wijk of situatie niet vertrouwen dan volgen we ons gevoel en gebruiken ons gezond verstand en maken rechtsomkeer of slaan een andere weg in.

Misschien een tip om niet in Manhattan een hotel te zoeken maar in Jersey City. Met de trein sta je in 10 min midden in Manhattan (WTC) en is overnachtingen zijn (meestal) veel voordeliger. Ook een leuke ervaring om met de forensen te reizen.
Het nachtleven in NYC kennen we niet. Maar dat zal zeker de moeite waard zijn.

Veel succes.
1979: NYC, Ohio
1980: NYC, Ohio, Kentucky
2013: NYC, rondreis New England
2014: Chicago naar San Francisco
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Zoals anderen ook al aanraden: gewoon onderbuikgevoel volgen. Niet met vreemde mannen/vrouwen meegaan zonder een geldige reden en geen dure fototoestellen/sieraden om/op/aan hebben.

En af en toe je vuisten ballen en er net uitzien alsof je terug zal slaan. New York lijkt mij soms veiliger dan een centraal station in Nederland.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Ik ben net terug van een weekje New York. Ik ben ook alleen geweest en heb me geen moment angstig of onveilig gevoeld. Ook niet 's avonds om elf uur toen ik van het theater terug liep naar mijn hotel. Het was niet druk op straat (wel erg koud) maar het voelde echt niet anders dan dat ik 's avonds hier in Groningen door de stad loop.

Zoals al gezegd, gebruik je gezond verstand. Dan heb je een mooie tijd in New York.
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fryslan89 »

Jaa het is geboekt! En ik heb een goed gevoel hierbij! De gezonde zenuwen zullen nog wel komen denk ik! Ik heb wel een hostel gedaan in Manhattan want dat zit in centrum en had goede recensies. Reden van hostel ivm prijs en het feit dat ik het wel leuk vind om nieuwe mensen te ontmoeten op die manier. Heb zelf wel ervaring met hostels.

Wat leuk om te horen Aricon! Wel goed bevallen dus? Heb je nog tips voor mij qua voorbereidingen of daar? Ging het reizen met de metro goed, en heb je ook een HOHO bus genomen?
Kwam jij toevallig ook aan op Newark airport?
Sorry voor al die vragen ;)
Aricon
Amerika-expert

Bericht door Aricon »

Je mag vragen wat je wilt, daar is dit forum voor. :wink:

Om bij het begin te beginnen, ja, ik kwam ook aan op Newark. Ik had thuis al een retourtje gekocht voor de Newark Airport Express. Deze vertrekt ieder kwartier vanaf de terminal naar Manhattan. Op Manhattan kun je op drie plekken uitstappen en dan kun je eventueel met de metro verder naar je hotel. Ik had een rugzak en een tas op wieltjes bij me en ik ben gaan lopen naar mijn hotel, dat 16 blokken van het busstation lag. Alles ging lekker vlot. We waren om half twaalf geland en ik was om kwart over één in mijn hotel.

Ik heb de eerste dag meteen een metrocard gekocht voor 7 dagen 'unlimited rides'. Gewoon bij een metrostation uit de automaat gehaald. De kaart kost $ 31,- en je kunt onbeperkt met de metro reizen. Voor mij was dit ideaal omdat ik slecht ben in het van te voren maken van een planning. Ik bedenk 's ochtends eigenlijk pas wat ik die dag wil doen en dan pak ik de metro en ga er naar toe.

HOHO heb ik deze keer niet gedaan. In het verleden wel eens, maar dat is al meer dan 10 jaar geleden. Ik vind het wel een leuke manier om Manhattan te leren kennen. Je komt langs alle bezienswaardigheden en je kunt uitstappen waar je wilt. Je kunt ook eerst een heel rondje blijven zitten en later bepalen op welke plekken je uit wilt stappen.

Ik zou je zeker aanraden om dit topic te lezen. Er staan veel leuke dingen in die je kunt doen in New York.
Als je nog specifieke vragen hebt, stel ze gerust. :)
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Tuurlijk is het normaal om af en toe twijfels te hebben!
Maar ik vind New York heeeeerlijk om in mijn uppie aan te doen! (Toegegeven, ik ben een einzelganger, dat wel ....)
De stad bruist van de energie, zelfs als ik er 2,5 week zit, voel ik me geen seconde ellendig ....

Ik raad aan om het HI te boeken, staat goed bekend, ligt in een lekker buurtje en je leert er makkelijk mensen kennen (een kennisje van mij heeft daar 1 week gezeten en is daarna eigenlijk geen dag meer alleen op stap gegaan)
http://hinewyork.org/

een andere betaalbare optie (ook geweldige buurt!)
http://www.sihnyc.org/newyork-guesthouse.php
(ik vermoed dat hier geen belasting bovenop komt, maar pin me er niet op vast)

Helaas heeft het Jane het wat hoog in de bol gekregen wat de prijzen betreft:
http://www.thejanenyc.com/
maar ook dat ligt super en biedt gratis fietsen voor de gasten, ook niet verkeerd :D

stap ook rustig in de subway, een wereld op zich. Gewoon de gebruikelijke voorzorgsmaatregelen nemen (niet je tas open laten bungelen in een drukke trein, enzo)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ooo, haha, je hebt al een hostel geboekt
het YMCA?

Zelf vind ik de reis vanaf JFK leuker (meteen in de subway, en ik ben dol op de subway) ... Maar ook vanaf Newark is het geen lastige reis.
Je neemt de airtrain (langzaam!!) naar de trein en dan dus de trein naar Penn Station ... (dat is een doolhof, volg de bordjes naar het subway gedeelte, niet makkelijk de eerste keer, hoor!). als je dan de goede trein richting je hotel vindt, heb je je vuurdoop meteen gehad :D

vanaf de immigration hall in Newark kun je al wel genieten van Manhattan in de verte, da's wel weer leuk
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Goed dat je geboekt hebt! Ben regelmatig alleen naar New York geweest, is echt prima te doen. Heb me ook nooit onveilig gevoeld, zelf 's avonds laat in de metro niet. Metro is ook erg handig, alleen een beetje opletten welke je neemt, er zijn local en express trains (stop- en sneltreinen) en als je per ongeluk de verkeerde neemt zoef je het station waar je eruit wilt zo voorbij :-)
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fryslan89 »

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb de Hostelling International hostel geboekt, deze was inderdaad wel goed aangeschreven en zit mooi in het centrum. Ik heb even contact opgenomen met het hostel, ik las ook iets over Airport transfers. Anders denk ik dat ik ook een retourtje koop van Newark Airport Express.
Dat retourtje, krijg je dat via email toegestuurd of kun je dat op het vliegveld ophalen Aricon?

Het lijkt me ook super om een musical te zien of een sport ofzo, maar zag online dat het wel erg duur was! Nog tips daarvoor?
Ik neem aan dat er wel meer mensen alleen naar zoiets gaan?

Ik neem aan dat het wel handig is om een planning te maken wat ik per dag wil doen? Ik ben namelijk wel een planner haha!
Ook tips om dingen te gaan combineren/plannen?

Had je ook een NY pass Aricon?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Het HI ligt niet in het centrum, daar wordt meer midtown mee bedoeld. Maar de locatie is prima en de subway brengt je waar je wezen wilt. Je koopt een 7-daagse metrocard, die is ook op de bussen geldig, dat is ook wel eens leuk voor de verandering.

die Newark bus kan handig zijn, maar ik raad hem zeker af als je rond de spits moet reizen, dan zit je er zo 2 uur in .... en de trein is goedkoper.
zelf vond ik de bus vinden op Newark nog niet eens zo makkelijk ....

een show is leuk, maar inderdaad prijzig.

bij de TKTS booths kun je aanbiedingen voor bijna de helft van de prijs krijgen (is nog duur, hoor, en gebruiksaanwijzing)
http://www.tkts.co.uk/
(dan zit je op ca 80 euro voor een kaartje, als je dat kan veroorloven, leg ik de gebruiksaanwijzing uit :mrgreen: )

maar er zijn ook nog andere manieren om een goedkoop ticket op de kop te tikken, bijvoorbeeld loting of rushtickets:
http://playbill.com/celebritybuzz/artic ... y-Policies
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

oh, en bestudeer vooral dit draadje goed, daar staan leuke tips in:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=45082
(en ik wou dat ik nog kon zeggen: lees mijn blogs even voor tips, maar die zijn helaas verdwenen van het internet :( )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

meyem schreef: (en ik wou dat ik nog kon zeggen: lees mijn blogs even voor tips, maar die zijn helaas verdwenen van het internet :( )
Hoi, ik weet niet wat de reden daarvan is maar aan je droevige smiley te zien was het niet jouw keuze. Even :offtopic: : misschien heb je iets aan dit topic wat ik een aantal dagen terug zag:

http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=6&t=52825
Groetjes,
Daniel
Aricon
Amerika-expert

Bericht door Aricon »

Fryslan89 schreef:Dat retourtje, krijg je dat via email toegestuurd of kun je dat op het vliegveld ophalen Aricon?
Ik had het retourtje online gekocht via de link in mijn vorige post. Ik kon het gelijk printen. Je geeft het printje aan de controleur in de bus en hij geeft je een ticket voor de terugrit en een plattegrondje met de verschillende opstapplaatsen in Manhattan. Je kunt het ticket ook gewoon in de bus kopen, met cash of creditkaart. De bus is makkelijk te vinden. Je stapt naar buiten als je je koffer hebt gehaald en je loopt er tegenaan. De rit naar Manhattan duurde een half uurtje.

Als je voor het eerst naar New York gaat lijkt het mij ook beter om een planning te maken. Je kunt dingen die bij elkaar in de buurt liggen op één dag plannen. Bijvoorbeeld een dagje downtown met het Vrijheidsbeeld, Battery Park, Wall Street, het 9/11 Memorial en de Brooklyn Brigde.

Ik had geen NY Pass, omdat ik de meeste bezienswaardigheden die daar op staan al gezien heb. Ik bepaal ter plekke waar ik zin in heb en dan koop ik zonodig een kaartje voor een museum of voor bijvoorbeeld Top of the Rocks, als het zicht goed is.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

nog een adresje wat goed mijn zijn in de buurt van je hostel:
http://goodenoughtoeat.com/

je kunt ook altijd nog even de campus (en mensa) van de Columbus Uni oplopen

(o, en bedankt voor die tip over de blogs ... ik ga meteen even kijken [was al blij dat ik ze net nog even door had gelezen dit weekend ])
>>> yay, gevonden!! en dus: OP, lees rustig mijn blogs, misschien doe je nog ideeen op :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Moniekske
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Moniekske »

Wat goed van je dat je je gevoel volgt. Ik weet zeker dat je er geen spijt van zult hebben.
Veel plezier daar alvast.

Laat je ons weten hoe je het hebt gehad in The Big Apple?
Jeroenski
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jeroenski »

Ben vorig jaar ook alleen naar NYC gegaan.. 3 weken van te voren geboekt en geen enkele spijt van gehad, geweldige stad gewoon :-)
Zo goed bevallen dat ik in Juni weer ga!
Gebruikersnaam111
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Gebruikersnaam111 »

Fryslan89 schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb de Hostelling International hostel geboekt, deze was inderdaad wel goed aangeschreven en zit mooi in het centrum. Ik heb even contact opgenomen met het hostel, ik las ook iets over Airport transfers. Anders denk ik dat ik ook een retourtje koop van Newark Airport Express.
Dat retourtje, krijg je dat via email toegestuurd of kun je dat op het vliegveld ophalen Aricon?

Het lijkt me ook super om een musical te zien of een sport ofzo, maar zag online dat het wel erg duur was! Nog tips daarvoor?
Ik neem aan dat er wel meer mensen alleen naar zoiets gaan?

Ik neem aan dat het wel handig is om een planning te maken wat ik per dag wil doen? Ik ben namelijk wel een planner haha!
Ook tips om dingen te gaan combineren/plannen?

Had je ook een NY pass Aricon?
Via stubhub.com kun je met wat geluk ook aan redelijk goedkope kaarten komen voor sportwedstrijden.

Ik ben in december ook voor het eerst alleen naar NY geweest voor 1 weekje (ik was er al eens eerder geweest maar niet alleen).
Ik vond het wel spannend maar angst heb ik geen moment gehad ook niet toen ik "verdwaald" was ergens bij Amsterdam avenue ofzo.. ik heb daar gewoon rondgelopen totdat een taxi mij wilde meenemen :roll:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als aanvulling: taxi's hoeven je niet mee te nemen, ze MOETEN je meenemen, zelfs naar de uithoeken van Brooklyn en de andere stadsdelen. Als een chauffeur narrig begint te doen, kijk dan naar het kaartje met zijn foto en naam (meestal naast de chauffeur, tegenover de passagiersstoel en verlicht), schrijf die informatie duidelijk op plus het nummer van de taxi en zeg dat je gaat klagen bij de Taxi and Limousine Commission (wat ze automatisch een boete oplevert van minstens $100). Dat helpt vaak.

Let op, dit geldt niet alleen voor de bekende gele taxi's, maar nu ook voor groene taxi's, dat zijn taxi's die in de 'buitenwijken' (dus alles buiten Manhattan) officieel passagiers mogen oppikken. Ze hebben een taximeter (eis dat die aangezet wordt) en vallen ook onder de TLC.

Soms bieden limousinebestuurders die niks anders te doen hebben op dat ogenblik aan om je ergens te brengen. Dat kun je doen, maar spreek dan wel van tevoren duidelijk een vaste prijs af.

Maar zoals wel vaker gezegd: pak gewoon de ondergrondse. Als je je onverhoopt onveilig voelt, stap dan in in het midden van de trein (waar de deuropenendichtdoener zit), of helemaal voorin, bij de 'chauffeur'.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer