Je mag vragen wat je wilt, daar is dit forum voor.
Om bij het begin te beginnen, ja, ik kwam ook aan op Newark. Ik had thuis al een retourtje gekocht voor de
Newark Airport Express. Deze vertrekt ieder kwartier vanaf de terminal naar Manhattan. Op Manhattan kun je op drie plekken uitstappen en dan kun je eventueel met de metro verder naar je hotel. Ik had een rugzak en een tas op wieltjes bij me en ik ben gaan lopen naar mijn hotel, dat 16 blokken van het busstation lag. Alles ging lekker vlot. We waren om half twaalf geland en ik was om kwart over één in mijn hotel.
Ik heb de eerste dag meteen een metrocard gekocht voor 7 dagen 'unlimited rides'. Gewoon bij een metrostation uit de automaat gehaald. De kaart kost $ 31,- en je kunt onbeperkt met de metro reizen. Voor mij was dit ideaal omdat ik slecht ben in het van te voren maken van een planning. Ik bedenk 's ochtends eigenlijk pas wat ik die dag wil doen en dan pak ik de metro en ga er naar toe.
HOHO heb ik deze keer niet gedaan. In het verleden wel eens, maar dat is al meer dan 10 jaar geleden. Ik vind het wel een leuke manier om Manhattan te leren kennen. Je komt langs alle bezienswaardigheden en je kunt uitstappen waar je wilt. Je kunt ook eerst een heel rondje blijven zitten en later bepalen op welke plekken je uit wilt stappen.
Ik zou je zeker aanraden om
dit topic te lezen. Er staan veel leuke dingen in die je kunt doen in New York.
Als je nog specifieke vragen hebt, stel ze gerust.