3 dagen Disney ja! Haha krijg je me niet vanaf hoor ik vermaak me wel!
Anaheim en Universal ik blijf het een probleem vinden ja maar zie niet zo snel een oplossing. De Horror Nights van Universal zijn alleen in de weekenden net als het vuurwerk van Disney. Plus de openingstijden zijn langer. Of de Horror Nights op de laatste vrijdagavond plannen maar weet niet of dat handig is? Ivm vertrek de volgende dag.
Maar 2 uur zolang eigenlijk ook niet verwacht. We zullen het er maar mee moeten doen.
En minus de pretpparken nog 3 hele dagen LA over. 1 dag is als het allemaal goed gaat voor een bezoek aan de puppy die nog gemaakt moet worden en verhuisd naar LA.
Dan dus nog 2 dagen over. 1 voor de stad en 1 voor het strand. Lekker Rustig de laatste dagen.
Puntje voor overleg met m'n broer. Daarom eigenlijk alles geboekt behalve LA de indeling is lastig.
Dan die eerste vrijdag zegmaar wel later weg uit SD miss ook wat relaxter.
Idee waar de hotels te boeken in LA? Van vrijdag t/m dinsdag Anaheim ivm Disney en dan? Wat is handig voor Universal?
Liefste wil ik dan nog maar 1 hotel. Dacht aan Santa Monica maar zo duur! Echt max 120 euro per nacht wil ik kwijt zijn.
Voor de andere dagen hangt het natuurlijk wat van de wensen af. Wil je ergens aan het strand dan is Marina del Rey een mogelijkheid, dit is doorgaans goedkoper dan Santa Monica en er dan toch niet zover van af.
Naar Hollywood toe zijn er ook tientallen hotels. Het blijft een stad en dus heeft kwaliteit een prijs.
Indien je van pretparken houdt is er niet zover van Anaheim ook nog een leuk: Knott's Berry Farm in Buena Park.
En voor Universal waar zou je dan qua hotel zitten?
Marina del Rey lijkt me wel wat maar miss ook te ver van Universal.
Misschien beter in Hollywood gaan zitten?
Zoek een plek van waaruit je de stranden en Universal goed kan doen.
Een mogelijkheid dit tussenin zit is West Hollywood. Het meest interessante is toch om niet te ver van Santa Monica Blvd te gaan. Deze verbindt Santa Monica met Hollywood en Universal is daar vlakbij.
Je kan ook noorderlijker gaan naar North hollywood /Burbank/Van Nuys (dan zit je aan de 101 freeway.)
Het is heel moeilijk om echt een suggestie te doen.
Blij dat ik niet de enige ben die het een moeilijk iets vind. Maar ongeacht de prijs vanaf Santa Monica zou Universal er doen zijn dus?
Beetje daar in de buurt blijven dus.
Thnx voor het meedenken!
Nog een vraagje. Ik doe het maar in m'n eigen topic.
Het weekend dat we in Las Vegas zitten is het Iheartradio festival. De goedkoopste kaarten kosten 80 dollar.
En net zo als in Nederland met ticketmaster en populaire tickets moet je om 10 uur klaarzitten.
Voor de Amerikaanse ticketmaster dus ook. Geen probleem ik ga het proberen. Maar welke tijdzone hou ik aan?
Omdat het evenement in las vegas is die aanhouden?
Ik heb gegoogeld enz en ik kom er niet uit. Vandaar mijn vraag.
Wanneer je besluit om naar Knott's Berry Farm te gaan dan kun je ook in het hotel van Knott's logeren.
Vandaag heb ik daar een stuk over geschreven op mijn blog:
Het is zover Alcatraz is te boeken maar nu de keuze early bird of de avondtour?
Ik vind het een lastige keuze. Sochtends makkelijker foto's maken en savonds het geluid van het op slot gaan.
Enig advies in de keuze.
En inmiddels de Statue of Liberty Crown tickets binnen! 2 september om 11 uur. We hadden eigenlijk 10 uur gekozen maar al snel een mail van customer care dat het overboekt was. 11 uur prima moeten toch bijna een uur van te voren aanwezig zijn voor de security checks.
De Hallwag kaarten 5 en 6 na advies ook inmiddels aangeschaft en binnen!
Het aftellen tot de reis is toch echt begonnen!
Je tekst heel ver vooruitkijken is nu niet echt meer van toepassing
Wij hebben op Alcatraz de avondtour gedaan en vond dit wel erg mooi! De gevangenis kreeg een beetje een grimmige uitstraling zo met zonsondergang wat ik wel vond passen bij de gevangenis.
Ook vond ik het erg mooi om het verlichte San Francisco te zien vanaf het eiland.
En wat gaaf dat jullie in de kroon kunnen zeg!
Word vast een erg gave en mooie reis!
Early bird voor Alcatraz zou ik niet direct doen. Tenzij je hotel vlakbij ligt. Maar het is en blijft een keuze.
Mispak je niet aan de Crown Access !! Er zijn security checks om naar liberty Island te varen, doch ook ter plaatse heb je nog wat tijd nodig en bijkomende Security checks.
Wij deden al 2x de early bird bij Alcatraz.
Ik vond dat wel fijn. Buiten de mensen die ook met jouw boot naar het eiland gaan, is er nog niemand anders.
Lekker rustig dus en gemakkelijker om foto's te maken.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Inmiddels de esta aanvragen verstuurd en tickets voor Alcatraz gereserveerd.
Het is de night tour geworden. We wouden 10 september gaan maar dan is er geen night tour.
We gaan nu 11 september. Benieuwd of we nog wat van de datum gaan merken....
En inmiddels het laatste hotel geboekt voor de laatste 4 nachten in LA het Jolly Roger Hotel Venice Beach
Gratis parkeren, prima locatie en niet idioot duur.
Gelijk uitgerekend we zitten nu op een gemiddelde van 118 euro per nacht.
Het duurste is 224 euro per nacht The View in Monument Valley. De goedkoopste Magnuson Hotel Kingman met 38 euro per nacht. Een wereld van verschil!
Weer wat geboekt. Maandag 22 september Skrillex @ XS Encore
Enige nadeel het duurt tot 4 uur smorgens en de dag erna rijden we door naar Zion.
Maar dat overleven we wel
Inmiddels ook kaarten binnen voor het 9/11 memorial museum.
En nu net de kaarten voor de Halloween horror nights universal studios hollywood gekocht.
De avond voor het vertrek lekker griezelen!
Nu het is bijna zover en dan hopen dat die vulkaan geen roet (of as) in het eten gooit!
Vraagje ivm de Halloween horror nights:
Wij bezoeken Universal Studio's ook in die periode. Ik zie dat er op de dag dat wij zouden gaan ook een Horror night gepland is.
Eerlijk, wij gaan vooral voor het park zelf. Is er risico dat het op zo'n dagen extra druk is? Ik hoop eigenlijk van niet. Of is die piek vooral 's avonds?
Zoals ik begrijp is het park van 19.00 tot 02.00 Halloween. Kans dat het drukker is omdat er ook day&night combo tickets zijn.
Zelf gaan we de dinsdag of woensdag nog apart naar Universal
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.