Wij hebben een zo goed als nieuwe auto (Duits merk) en zouden de auto mee willen nemen naar Florida.
Heeft iemand ook een adres van een bedrijf,dat in Florida kan zorgen voor de administratieve afhandeling (op Amerikaanse kentekenplaten zetten, eventueel douane enz).
Transport is niet te duur (vanuit Rotterdam EUR 700).
Geen idee, onze auto werd door de DoD verscheept. Maar je zal zeker niet opvallen in een Duitse auto hier, je ziet ze hier overal. Wist je trouwens dat je op de voorkant geen officieel nummerbord nodig hebt? Je zou dus je Nederlandse nummerbord er op kunnen laten.
Heb je al gekeken naar de tweedehands prijzen van de auto in zowel Nederland als de USA ?
Misschien kun je hem tweedehands verkopen in NL, en voor dat zelfde bedrag een nieuwe van een duurder model kopen in de VS.
Auto`s zijn nu eenmaal duur in NL.
Dit is nog niet zo eenvoudig als het allemaal lijkt. Voldoet de auto aan de eisen die Florida stelt? Dat er auto's van dat type met amerikaanse kentekens rondrijden zegt nog helemaal niets. Autofabrikanten worden helemaal stapel gek van alle eisen die verschillende landen en in de US zelfs verschillende staten aan een auto stelt.
Ik zou voordat ik hem mee zou nemen heel goed informeren. Ik denk zelf eerlijk gezegd dat het idee in het forum om de auto hier te verkopen en daar en een terug te kopen helemaal nog niet zo'n slechte optie is.
Informeer eens bij Ria Bijvelds in Erp. Die importeert met grote regelmaat auto's vanuit de US naar Nederland. Die kan je in ieder geval meer vertellen over de prijsverschillen en heeft mogelijk ook wel een adres die je kan helpen mocht je de auto alsnog mee willen nemen.
frans_van_hooft schreef:Informeer eens bij Ria Bijvelds in Erp. Die importeert met grote regelmaat auto's vanuit de US naar Nederland. Die kan je in ieder geval meer vertellen over de prijsverschillen en heeft mogelijk ook wel een adres die je kan helpen mocht je de auto alsnog mee willen nemen.
Ik weet niet om wat voor auto het gaat, is het een gangbaar model in de VS ?
Niet alle motoren worden geleverd in de VS, de lichtere motoren blieven ze daar niet.
Je kunt ook zelf prijzen gaan vergelijken op Ebay (voor de VS) en Marktplaats en autoscout24.nl voor NL
In de meeste staten moet een auto door een smog check voor registratie, en later voor verlenging van die registratie.
Je moet dus eerst uitzoeken wat de eisen mbt. emissies zijn in de staat (of de plaats) je wilt gaan wonen.
Dan kun je denk ik in Ned. wel laten testen of de auto aan die eisen voldoet.
Wij hadden vlak voor we emigreerden ook een niewe auto gekocht plus die auto voor LPG laten ombouwen.
We hebben ook met groot verlies verkocht.
Maar dat soort dingen hoort erbij als je wilt emigreren.....
LittlePhoenix - weet je dat zeker ? het werd ons destijds ook gezegd in CA maar het bleek niet waar te zijn. Maar per staat zijn de regels anders inderdaad.
Het Ned. #bord kan niet blijven zitten denk ik, aangezien de nummerborden voor- en achterop identiek moeten zijn.
Laatst gewijzigd door USInsider op 21 feb 2014, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
floridausa schreef:Bluemoon, ja maar auto is zo goed als nieuw (net voor de DV lottery uitslag) en nu verkopen in NL = verlies. Vervoer naar US is goedkoper.
Verlies van wat, zodra deze (stickshift) de bodem van Florida raakt is ie zowiezo in waarde gehalveerd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
USInsider schreef:LittlePhoenix - weet je dat zeker ? het werd ons destijds ook gezegd in CA maar het bleek niet waar te zijn. Maar per staat zijn de regels anders inderdaad.
Het Ned. #bord niet blijven zitten denk ik, aangezien de nummerborden voor- en achterop identiek moeten zijn.
Yep, weet ik zeker. M'n man heeft z'n Utah plate met naam op z'n auto, een moeder van de afterschool-sport heeft het Duitse nummerbord van haar ouders voorop haar auto, en je ziet hier ontzettend veel namaak plates voorop auto's. Van die dingen die je in de mall kan kopen met een logo, naam, plaatje enz. En de sherrifs association verkoopt plates met hun logo erop, kan je kopen als je een bepaald bedrag aan donaties overmaakt. De nummerborden voorop en achterop hoeven echt niet identiek te zijn hier. In andere staten wel, maar weet niet precies welke staten dat allemaal geldt.
Mijn man heeft destijds een hele tijd met 1 license plate (achterop) rondgereden - er was hem verteld dat sportauto's als een Mustang vrijgesteld waren van een plate voorop. Er waren inderdaad alleen achterop de auto voorgeboorde gaten, en niet voorop. Plus de plates zijn stukken dunner en lichter hier dan we gewend waren - hij had zich niet gerealiseerd dat hij er twee gekregen had.
Maar toen ik met de auto ging afrijden uiteindelijk moest er bij de DMV toch de tweede plate op. Er werd me gezegd dat ondanks het feit dat in CA veel autos met one plate rondrijden, twee plates toch verplicht zijn. Maar je wordt er niet voor aangehouden.
Zou wel leuk zijn ook een Ned. nummerbord op mijn autootje, van mijn laatste auto heb ik nog een gloednieuw exemplaar liggen. (Vraag niet waarom ik dat al 20 jaar meesleep.)
Ik Googlede even: 31 staten eisen front and rear plates, 19 niet. Maar dat aantal neemt af. Mn. om traffic cams optimaal te laten functioneren.
Las ook over iemand uit FL die veel door de US rijdt en regelmatig wordt aangehouden - door agenten die AA niet meelezen dus - in staten die twee plates vereisen.
En inderdaad zijn er staten waar de front plate niet verplicht is 'als de auto er niet op is ingericht'.
Kijk ook even na wat de gewone onderhoudskosten/kosten voor courante specifieke wisselstukken voor dit soort wagen zijn in de US. Soms sla je steil achterover.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Auto meenemen naar Florida is dom.Ik zal uitleggen waarom.
Wij hebben net een nieuwe Mazda6 gekocht. Kost in Nederland 42000 euro. Stel dat ie een half jaar oud zou zijn en 10000km op de teller heeft staan. Dan moet je hem in ned toch wel voor 35000 euro kunnen verkopen nietwaar?. Verlies je 7000 euro op de auto. Vervolgens loop je naar de Mazda dealer in de USA en koop je exact dezelfde weer............ voor 24000 euro. Je verdient dus 11000 euro door hem in nederland te verkopen. Dit verschil komt omdat jij in Nederland al die btw en bpm op je auto hebt betaald.
Thuislaten die auto dus.
Daarbij komt nog eens dat je ned een kilometerteller heeft en geen mijlenteller. Je hebt geen transport, invoer en registratie kosten kosten, (met 700 euro ben je er nog niet).
Ik had het idee dat het hier helemaal niet zo vreemd is om met een manual rond te rijden, maar toen ik via de Mazda site bewijs wilde zoeken kwam ik erachter dat de Mazda6 binnen 50 miles van mijn locatie niet met een manual transmission te krijgen is. Maar toen we in Utah naar een auto voor m'n man keken was ongeveer 1/3 van de auto's die volgens m'n man in aanmerking kwamen manual....was ik niet blij mee want ik mag dat niet rijden.
In Texas zagen we ook aardig wat trucks met manual transmission bij de dealerships. Maar dat was vooral Ford en Dodge. Misschien is het vooral dat model Mazda wat niet populair is?
Het hangt een beetje van het model auto af. Sommige kun je met handbak krijgen en andere weer niet. Met sportiviteit heeft het ook weinig te maken. Het is meer of je het leuk vindt om in een bak te roeren of niet. Er zijn supersportwagens met een automaat. ALs je woont waar heuvels zijn is automaat handig, bij files ook, caravan rijden ook. Een handbak is geen probleem om in te ruilen.
Reden dat veel Nederlanders in auto's met handbak rijden is legio. Kleine lichte motorretjes rijden minder prettig met automaat dan grotere. Automaten verbruiken vaak iets meer en kosten meer in aanschaf. Aangezien voor veel Nederlanders auto's zo min mogelijk moeten kosten heb je dus vaker handbakken. Ik kan me echter niet voorstellen dat je zit te genieten van je auto met handbak in de file.
Persoonlijk zou ik hem ook hier verkopen. Ten eerste omdat je zo de kosten voor transport, kenteken, e.d. uitspaard. Daarnaast een pratisch punt; je kilometerteller... als je rijdt moet je iedere keer omrekenen. Ook zal je voor het geld dat je de auto verkoopt, makkelijk een andere in de usa kunnen kopen en hou je geld over voor andere zaken...
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.