Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper trip west USA
Camper trip west USA
Beste reizigers,
Bedankt voor de handige tips op dit forum. Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een camperreis door de VS en dat wordt dan de eerste keer dat ik een camper huur. De VS is niet nieuw voor mij, daar ben ik al talloze keren geweest. Vooral de praktische zaken rondom het reizen met een camper moet ik me uiteraard goed realiseren.
De vlucht naar Seattle is al geboekt en we vliegen vanaf LA terug. We zullen in juli/augustus 21 dagen in de VS zijn. Het idee is dan om vanuit Seattle naar Vancouver Island te gaan. Eventuele ook Yellowstone als highlight, voordat we naar het zuiden gaan, maar Yellowstone lijkt zo op het eerste oog net wat te ver als detour.... Mijn ervaring is dat je niet te ambitieus moet zijn met het rijden van grote afstanden. Beter kwaliteit dan kwantiteit zeg maar, en dat zal met de camper alleen nog maar meer gelden vermoed ik.
Daarna dus naar het zuiden met als doel California. Langs San Francisco, Yosemite en Sequoia naar LA.
Wat is jullie ervaring met de camper als je ook 1 of 2 dagen een stad als San Francisco zou willen bezoeken? Je bent voor mijn gevoel minder mobiel dan met een auto, zeker als je de camper op een mooie plek hebt staan en hij is volledig aangesloten.
Ik zoek op dit moment uit wat de one way rente fee is, als we in Seattle de camper oppikken en droppen in LA. Mede daarvan wil ik het laten afhangen of ik de camper de volledige 3 weken huur. Ik zou ook mijn rondje langs Vancouver Island kunnen afronden en de camper weer inleveren in Seattle. Dan vliegen naar San Francisco en met een normale auto de laatste 7 a 10 dagen in California doorbrengen. Ik ben benieuwd of jullie vanuit je ervaring daar een mening over hebben en advies?
Alvast bedankt!
Bedankt voor de handige tips op dit forum. Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een camperreis door de VS en dat wordt dan de eerste keer dat ik een camper huur. De VS is niet nieuw voor mij, daar ben ik al talloze keren geweest. Vooral de praktische zaken rondom het reizen met een camper moet ik me uiteraard goed realiseren.
De vlucht naar Seattle is al geboekt en we vliegen vanaf LA terug. We zullen in juli/augustus 21 dagen in de VS zijn. Het idee is dan om vanuit Seattle naar Vancouver Island te gaan. Eventuele ook Yellowstone als highlight, voordat we naar het zuiden gaan, maar Yellowstone lijkt zo op het eerste oog net wat te ver als detour.... Mijn ervaring is dat je niet te ambitieus moet zijn met het rijden van grote afstanden. Beter kwaliteit dan kwantiteit zeg maar, en dat zal met de camper alleen nog maar meer gelden vermoed ik.
Daarna dus naar het zuiden met als doel California. Langs San Francisco, Yosemite en Sequoia naar LA.
Wat is jullie ervaring met de camper als je ook 1 of 2 dagen een stad als San Francisco zou willen bezoeken? Je bent voor mijn gevoel minder mobiel dan met een auto, zeker als je de camper op een mooie plek hebt staan en hij is volledig aangesloten.
Ik zoek op dit moment uit wat de one way rente fee is, als we in Seattle de camper oppikken en droppen in LA. Mede daarvan wil ik het laten afhangen of ik de camper de volledige 3 weken huur. Ik zou ook mijn rondje langs Vancouver Island kunnen afronden en de camper weer inleveren in Seattle. Dan vliegen naar San Francisco en met een normale auto de laatste 7 a 10 dagen in California doorbrengen. Ik ben benieuwd of jullie vanuit je ervaring daar een mening over hebben en advies?
Alvast bedankt!
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Camper trip west USA
Langs de kust zijn veel State parks zijn is het juist heel mooi met camper. In SF hebben wij de camper op camping in Marin gezet niet ver van Sausolito. We namen de ferry naar de stad en hadden een dagkaart OV om de stad met bus, metro, cable car te bezoeken. Prima te doen. In de stad met gewone auto is wel gemakkelijker manouvreren dan met camper maar parkeren is toch altijd gedoe. Bij golden gate bridge kun je wel terecht met camper.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen idee hoe het zit met drop off kosten maar het lijkt mij wel zo leuk om alles met de camper te doen. Voor een route van Seattle naar LA zie ons 2006-verslag.
Marianne
Marianne
- TsiisSkaaf
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hier vond ik laatst een overzicht van de One-way kosten.
Je moet dus niet van San Francisco naar Las Vegas willen, of hen ervan overtuigen dat er een typefoutje is gemaakt.

https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Das een typfoutje in de andere richting staat het juist.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 17
hallo,
Ook wij maken een Camperreis door het Westen.
LV start dan richting Moab, dan naar Sequoia NP en dan naar LA, one way dus.
drop-off kosten zijn $200, en die moeten wij in LA bij aflevering betalen.
Vraagje zijn jullie van plan de campsites te reserveren?
Groet Team Mulder-Moab
Ook wij maken een Camperreis door het Westen.
LV start dan richting Moab, dan naar Sequoia NP en dan naar LA, one way dus.
drop-off kosten zijn $200, en die moeten wij in LA bij aflevering betalen.
Vraagje zijn jullie van plan de campsites te reserveren?
Groet Team Mulder-Moab
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Drop off kosten variëren per plaats. Dus even navragen bij de camperverhuur, dan wel bij Travelhome/Tioga Tours.of op hun websites opzoeken.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1646 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties