Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Normaal om toch wat angst te hebben om alleen te reizen naar NY?
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Normaal om toch wat angst te hebben om alleen te reizen naar NY?
Ja, wat Bennogr zegt: taxi's mogen geen ritjes weigeren.
Maar ik hoor dat dat wel regelmatig gebeurt als iemand maar 3 blokken verderop moet zijn .... een tip van Tripadvisor: als dat het geval is: eerst instappen en pas dan je bestemming vermelden.
Het is wel zo netjes om iets guller te tippen als je een kort ritje doet ...
Maar ik hoor dat dat wel regelmatig gebeurt als iemand maar 3 blokken verderop moet zijn .... een tip van Tripadvisor: als dat het geval is: eerst instappen en pas dan je bestemming vermelden.
Het is wel zo netjes om iets guller te tippen als je een kort ritje doet ...
Ik hoorde van mijn hostel dat er een shuttle bus is vanaf Newark vanaf Ground Transportation. Ik kon dan het adres opgeven en dan kon ik zon shuttle nemen voor bij het hostel te komen voor 20 dollar.
Meer mensen hiervan gehoord?
Meer mensen hiervan gehoord?
Deze shuttles bestaan inderdaad maar of het $20 is betwijfel ik. Kan wel lang duren voordat je op je bestemming bent. Je zit met meerderen in zo'n busje en gaan dan de hotels langs. Je kan zo'n shuttle ook online reserveren. Kijk eens op de website van de luchthaven onder groundtransportation.
Ik kan zo niet een shuttle vinden die je naar je hostel brengt om hun site. Alleen inderdaad de Newark Express die je naar 3 plekken brengt in Manhattan.
@ Aricon, bij welke stop ben jij uitgestapt? Ik moet namelijk naar Amsterdam Ave, dat is denk ik wat te lang lopen als ik aankom op 1 van die plekken, is het dan handig om bij Grand Central Station eruit te stappen of de Bus Terminal? Dan zou ik misschien ook nog wel een bus kunnen nemen naar mijn straat?
Hoe lang van te voren heb jij die busticket geboekt?
@ Aricon, bij welke stop ben jij uitgestapt? Ik moet namelijk naar Amsterdam Ave, dat is denk ik wat te lang lopen als ik aankom op 1 van die plekken, is het dan handig om bij Grand Central Station eruit te stappen of de Bus Terminal? Dan zou ik misschien ook nog wel een bus kunnen nemen naar mijn straat?
Hoe lang van te voren heb jij die busticket geboekt?
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Je kunt het beste uitstappen bij Port Authority Bus Station (de eerste stop) en daar de metro nemen. Ik weet niet hoe de bussen rijden, ik neem zelf altijd de metro.
Ik had mijn busticket 2 dagen van te voren geboekt.
Ik had mijn busticket 2 dagen van te voren geboekt.
Ik zie dat Planet Hollywood ook wel dichtbij dat busstation ligt, dan zou ik eventueel ook ervoor kunnen kiezen om meteen mijn NY pas op te halen, hoe ik daar de volgende dag geen zorgen meer om te maken 

- meyem
- Amerika-expert
ja, heb ik de laatste keer dat ik die pas had, ook gedaan ... maar ja, toen kon ik wel mijn nichtje even stationeren met onze koffers ^_^
en inderdaad op Port Authority uitstappen en daar over op de subway. Dat is een vrij overzichtelijk station, maar het is nog wel een paar blokken lopen naar Planet, hoor, dat zou ik later doen, zij zijn bijna 24/7 open (je moet in het toeristenwinkeltje zijn)
vanaf het station neem je lijn 1, richting Uptown en stap je uit op 103 Street, appeltje eitje
en inderdaad op Port Authority uitstappen en daar over op de subway. Dat is een vrij overzichtelijk station, maar het is nog wel een paar blokken lopen naar Planet, hoor, dat zou ik later doen, zij zijn bijna 24/7 open (je moet in het toeristenwinkeltje zijn)
vanaf het station neem je lijn 1, richting Uptown en stap je uit op 103 Street, appeltje eitje

Morgen is het zover!! Spannend hoor!
Nog laatste tips voordat ik wegga?? 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Fryslan89 schreef:Morgen is het zover!! Spannend hoor!Nog laatste tips voordat ik wegga??
Relax and enjoy!

2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
- meyem
- Amerika-expert
Daar sluit ik me helemaal bij aan!KevAmerika schreef: Relax and enjoy!
Hey,
Mag ik vragen via welke luchthaven jij vliegt?
Ik vlieg morgen uit Brussel.
Mag ik vragen via welke luchthaven jij vliegt?
Ik vlieg morgen uit Brussel.
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
have fun!!!!!!Fryslan89 schreef:Morgen is het zover!! Spannend hoor!Nog laatste tips voordat ik wegga??

om op je oorspronkelijke vraag nog even terug te komen: ik denk dat je in NY niet makkelijk alleen bent. Telkens mijn man buiten alleen een sigaret stond te roken, werd hij wel door iemand aangesproken voor een babbel. NY-ers zijn veel socialer da de gemiddelde Belg of NL, heerlijk vind ik dat. Ook toen we op Union Sq aan het rondhangen waren, werden w aangesproken door een trotse local die enthousiast vertelde over wat we allemaal moesten gaan zien enzo.
Ik vlieg vanaf Schiphol met KLM en kom aan op Newark.. ga jij morgen ook richting NY Ilduce?
Wij gaan van de zomer en ik ban aan het plannen, maar misschien is het leuk voor je om een fietstocht te gaan maken met een gids. Dan ben je niet alleen maar waarschijnlijk met een groepje en je ziet nog eens wat.
Goede reis!
Goede reis!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 8772 Weergaves
-
Laatste bericht door Kristel De Schryver