Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Budget Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
DeborahVH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Budget Amerika

Bericht door DeborahVH »

Hallo iedereen,

Vorig jaar hebben we (ik en mijn partner) een rondreis gemaakt in het westen van de USA. Hebben toen heel wat tips gekregen via dit forum hier!!
We zijn zo verliefd geworden op Amerika dat we graag zo snel mogelijk terug wensen te gaan. Alleen vormt het budget wel een probleem! Staan op het punt om dit jaar een huis te kopen, etc dus echt veel sparen zit er niet in.

Zouden toch graag in de zomer van 2015 terug trekken naar Amerika voor een rondreis (waar weten we nog niet direct, twijfelen hier nog aan). Vorig jaar hebben we in totaal ongeveer rond de € 7000 uitgegeven alles inbegrepen (vluchten, autohuur, hotels, tankbeurten, eten, shoppen,...). Hebben jullie enig idee hoe we vlug aan dergelijk budget kunnen komen?? Enige tips?

Het lijkt misschien een rare vraag, maar we proberen alles om zo snel als mogelijk terug te keren naar Amerika! :-)

Alvast bedankt!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Budget Amerika

Bericht door Mrvanilla »

Haha, een staatslot kopen?
Groetjes,
Daniel
frans_van_hooft
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door frans_van_hooft »

Dan heb je nog 15 maanden. Met 2en flink overwerken dan heb je als je ieder €250 verdient € 7.500 om op te maken. Een bank of winkel overvallen kan ook. Heb je voor hetzelfde geld 2 vakanties.
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Ik zou een wiet plantage beginnen kunnen jullie ook nog een beetje tuinieren. :D
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sja, vlug aan zo'n budget komen is niet voor iedereen weggelegd. Goed sparen lijkt me het voornaamste :wink:
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Geen dingen kopen die je niet echt nodig hebt. Ik bespaard bijvoorbeeld veel op kleding, schoenen, make up en dergelijke. Ook als ik eten koop, let ik erop dat ik alles plan (rekening houden met aanbiedingen en niet met waar we zin in hebben) en niet teveel in huis haal. Mijn restjes gebruik ik zoveel mogelijk in andere gerechten en ik let altijd op de houdbaarheidsdatum zodat ik zo weinig mogelijk afval heb. Kijk ook altijd naar de goedkoopste producten voor zaken waarvan merk weinig belang heeft. Wij doen minder etentjes, uitstapjes enz. tussendoor. Je kan thuis ook iets lekker klaarmaken i.p.v. te gaan eten. Of een film bekijken vanuit de sofa i.p.v. naar de bioscoop.
Elke maand investeer ik het uitgespaarde geld in onze vakantie door al een deel te betalen van de reis, geld te wisselen, excursies of hotels te betalen die gereserveerd zijn, of gewoon op een aparte rekening te zetten of in een spaarpot te steken.
Misschien kan je wat spullen verkopen die je niet meer nodig hebt?
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Hey Deborah,
Jij bent toch diegene die zich niet kon inchecken bij Delta, niet?? Is goed om te weten dat je een fantastische reis hebt gehad. Wil je goede raad? Wacht nog enkele jaren, Amerika loopt heus niet weg hoor! Je huis is wel het belangrijkste, als je basis oké is, heb je later meer budget om te reizen( geen huishuur meer :D ) en dan zijn er al enkele goede punten aangehaald, bioscoop is tegenwoordig 10€, neem films op van TV en zie ze dan later, een bijwerk is ook een goed idee( in Amerika kunnen ze daar nog veel over zeggen, ze hebben er minstens elk een) maar je moet jezelf ook niet tekort doen om iets te doen waar over enkele jaren wel budget voor gaat hebben. Oké, een tip, kijk eens naar eigen kweek :) :lol:
Hopelijk heb je geluk met de lotto of zoiets en kun je wel gaan zoveel je wil
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

Generatie van "ik wil alles en ik wil het NU!" ? :roll:

Lijkt me een duidelijke zaak; als je binnenkort een nieuw huis wil kopen zit een Amerika reis er gewoon even niet in! Heb je al eens gebudgetteerd wat dat huis allemaal gaat kosten met verhuizen, inrichten etc.? En hoe zich dat verhoud tov van jullie inkomen(s) en / of spaar tegoed?
Of je moet al een super - en dat ook nog dubbel- inkomen hebben…. maar dan had je waarschijnlijk deze post helemaal niet gepost…..
Gewoon een kwestie van keuzes maken en prioriteiten stellen.
Just my 2 cts.
No guts, no glory!
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

Als je echt heel graag naar Amerika wil, dan zou ik een aparte spaarrekening openen en daar elke maand een vast bedrag op storten. In mei van ieder het vakantiegeld erbij. Niet meer aan denken, niet aankomen en over anderhalf of twee jaar is het een flinke pot, zo is onze ervaring. En ja, dan kun je het vakantiegeld van dit en volgend jaar niet aan een andere reis besteden. Als alternatief misschien iets voordeligs in Nederland of een nabij land zoeken? In de tussentijd gewoon lekker dromen, sparen en voorzichtig plannen.
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Sja zoals de meeste hier is mijn tip ook om flink te besparen en daardoor te sparen. Ik reis ook graag, maar niet enkel naar Amerika. Ik blijf meestal het ene jaar in Nederland en het andere jaar wil ik naar het buitenland.
Echter koop ik 2 x per jaar wat nieuwe kleding na mn vakantiegeld en na mn verjaardag. Dan ga ik ook nog op zo'n manier shoppen dat ik voor ongeveer 70,- 5 nieuwe kledingstukken heb :thumbup:
Daarbij gaan we misschien eens in het half jaar uit eten en kijken we altijd in de folders voor aanbiedingen van boodschappen. We halen verder eigenlijk bijna nooit (afhaal)eten ook terwijl de albert heijn om de hoek zit bij het werk neem ik altijd eten van thuis mee. Dit zijn alleen al een paar kleine dingen wat toch veel geld op kan leveren. Als je zorgt dat alles verder betaald is kun je ook het vakantiegeld van jullie beide in een keer op de spaarrekening zetten dan heb je misschien al een kwart of meer voor de reis.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

Oh ja, nog iets. Als we op reis gaan, dan 'mag' ik van mijzelf het geld dat we thuis besteden bij het vakantiebudget optellen. Dus: het normale boodschappengeld, de benzine en andere uitgaven die je thuis doet. Is in drie of vier weken tijd toch vele honderden euro's. Kijk, zo hoef je nog 'maar' 6000 tot 6500 euro te sparen. :wink:
En, je hebt het over 'zomer'2015. Kunnen jullie niet in voor- of na (scheelt weer een paar spaarmaanden) reizen? Dat kan ook echt flink schelen.
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

Wij reist er niet graag? Wie zou er niet elk jaar naar Amerika willen (de meesten op dit forum in ieder geval wel).

Wij hebben een huis gekocht en zijn al vier jaar bezig met de renovatie ervan. Deze zomer gaan we naar het zuidwesten maar dat is dan pas na 3 jaar niet meer op verlof geweest te zijn (of hoogstens een weekendje). Nu betalen we door elke maand te sparen, elke maand één of twee hotels te boeken en direct te betalen. Ons verlofgeld van vorig jaar is voor de tickets geweest, ons verlofgeld van dit jaar zal voor het verblijf ter plaatse zijn...
guido09
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door guido09 »

Ja sparen zal (bijna) iedereen moeten. Al lijkt Kalaman een pot met goud gevonden te hebben :D 3x per jaar zou ik ook wel willen!
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Hansi1959 schreef:Generatie van "ik wil alles en ik wil het NU!" ? :roll:

Lijkt me een duidelijke zaak; als je binnenkort een nieuw huis wil kopen zit een Amerika reis er gewoon even niet in!
Hoezo niet? :?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Omdat ze dat zelf aangeven:
DeborahVH schreef: Alleen vormt het budget wel een probleem! Staan op het punt om dit jaar een huis te kopen, etc dus echt veel sparen zit er niet in.
Ik zou zeggen: kijk na de koop van jullie huis hoe je er voor staat en kijk wat mogelijk is. Zoals gezegd: de VS loopt niet weg :).
Groetjes,
Daniel
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

@ Arno; Blijkbaar voor jou dus (nog) niet zo duidelijk….
De topicstarter constateert zelf al; "Alleen vormt het budget wel een probleem!"
En dan de vraag stellen voor "tips hoe even snel aan een budget te geraken" …..
Soms kun je niet altijd alles "krijgen" wat je zou willen…. (maar dat is misschien een ouderwetse opvatting :roll: )
No guts, no glory!
Hawkery
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Hawkery »

Je kan ook overwegen om wat goedkopere motelletjes te nemen en/of een goedkopere wagen
dan moet je al wat minder uitgeven aan je reis en moet je dus midner sparen ;-)
DeborahVH
Amerikafan

Bericht door DeborahVH »

harryvanrooy schreef:Hey Deborah,
Jij bent toch diegene die zich niet kon inchecken bij Delta, niet?? Is goed om te weten dat je een fantastische reis hebt gehad.
Ja, inderdaad dat was ik (samen met partner) ! :-) Uiteindelijk alles in orde gekomen en een super reis beleefd!

Bedankt voor de tips alvast! Amerika loopt niet weg, dat is een feit. Maar ik weet wat ik wil en eens dat erin zit, is het nogal moeilijk geduldig een aantal jaren te wachten :-)
DeborahVH
Amerikafan

Bericht door DeborahVH »

Bedankt voor de tips iedereen!

Inderdaad is sparen het voornaamste. Dat doen we nu al (en erg streng zelfs). Alleen gaat al dit spaargeld op naar het huisje dit jaar! Dus daarna zullen we beetje per beetje opnieuw opsparen voor Amerika. We hopen alleszins tegen 2015 een mooi budget bijeen gespaard te krijgen! Van reizen krijg je immers toch zoveel terug, zoveel voldoening en rijke momenten. Zoveel maanden later denken we nog steeds dagelijks terug aan onze reis (lijkt overdreven, maar het is écht zo!).

We shall see, we nemen jullie tips alvast mee in ons achterhoofd. En wie weet schrijven we hier terug in 2015 met een nieuw routeplan :-)

Deborah
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Is niet overdreven hoor! Waarom denk je dat zowat iedereen hier altijd maar weer terug gaat 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer