Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hawkery: Honeymoon - West Coast

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Hawkery: Honeymoon - West Coast

Bericht door ingrid14 »

Alcatraz Cruises is degene waarmee nps een contract heeft.
http://www.nps.gov/alca/planyourvisit/index.htm

Hier kan je online tickets bestellen:
http://alcatrazcruises.com/

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Hawkery
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Honeymoon - West Coast

Bericht door Hawkery »

Martin & Marianne schreef: Dit:
Las Vegas - Zion - Bryce
Bryce - Page
Page - Kayenta
Kayenta - Grand Canyon
Grand Canyon - Phoenix.
Als we dit zouden doen, hoe zie je dan de dag invulling?

Enkel zion np doen op de dag van las vegas naar bryce
En dan enkel bryce np op de dag van bryce naar page ?

Edit: we kunnen kosteloos ons hotel annuleren (was 93€/nacht).
Ons reisbureau doet de volgende voorstellen:
Super 8 motel
Knights inn
Travelodge
Lake powel resort

De days inn and suites zou ook kunnen voor 115€, is dat een correcte prijs? (Ontbijt was er bij volgens mariane, dus lijkt me wel ok)
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Ik zou proberen om iets voor zonsondergang in Bryce Canyon NP te zijn, je kan dan nog een zonsondergang meepakken bij het Amphitheater. De ochtend vroeg op en de route vanaf achterin het park (Yovimpa Point) naar voren afleggen. Probeer rond een uur of 3 in Page aan te komen en pak dan meteen Horseshoe Bend mee, evt. reserveren (rond het middenplein) voor de Upper Antelope Canyon voor de dag erna in de ochtend.

Als je hotels nog gratis kan wijzigen dan zou ik i.p.v. Kayenta ook kijken of je misschien The View Hotel in MV kan boeken. Is een investering, maar je hebt een fantastisch uitzicht op MV 's avonds en 's ochtends. :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt natuurlijk het beste zelf kijken wat je aanspreekt, bekijk de informatie over de parken op http://www.ontdek-ameirka.nl en lees wat reisverslagen. Een mogelijke invulling kan onderstaande zijn:

Las Vegas - Zion - Bryce
Vertrek vroeg uit LV en rij naar Zion. Hier de auto parkeren bij het park en als daar geen plaats meer is ergens in SPringdale en dan met de shuttlebus naar het park rijden. Bij de ingang neem je de shuttlebus het park in, tot aan het eind. Onderweg hoor je wat er bij elke stop te doen is. Aan het eind begint de Riverside Walk. Zie http://www.nps.gov/zion voor meer informatie over het park en kijk op mijn wandelsite voor mogelijke wandelingen. Een leuke korte wandeling is die naar Emerald Pools. Een stop bij de Lodge is leuk, je kunt hier op het gras picknicken.
Dan naar de auto en verder rijden richting bryce. Je rijdt door Zion, door de tunnel. Vlak na de tunnel kun je parkeren en de Canyon Overlook Trail lopen. Dan door naar Bryce. Inderdaad mooi om hier ongeveer 1 a 1,5 uur voor zonsondergang aan te komen. Parkeer bij de lodge en loop naar een van de uitzichtpunten.

Bryce - Page
Deze dag kun je een wandeling naar beneden maken en daarna rij je op je gemak naar Page. Zie voor dit stuk mijn 2011-verlsag en ons 2013-verslag.
Je kunt naar Lake Powell, de Glen CAnoyn Dam en Horseshoe Bend. Antelope Canyon zou ik voor de volgende dag bewaren, je kunt dan ook nog een van de andere bezienswaardigheden doen, de rit naar MV kost niet veel tijd.

Page - Kayenta
Zorg dat je er voor zonsondergang bet. Rij richting Mexican Hat en weer terug voor het bekende plaatje van MV.

Kayenta - Grand Canyon
Op tijd naar de GC. zie hiervoor ook de reisverslagen die ik noemde.

Marianne
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

Grand Canyon - Sedona - Phoenix

We rijden via sedona naar ons hotel in phoenix, dit zou ongeveer een 3uur rijden zijn.
De dag erna zouden we van ons huidig hotel naar San Diego ongeveer 5uur moeten rijden.
Is het dan niet een beter idee om net buiten Phoenix te overnachten (Best Western Space Age Lodge), Dat is dan 1uur langer rijden de eerste dag, maar dan is het ook wel 1uur minder rijden naar San Diego

Of is er op de weg Grand Canyon - Sedona - Phoenix zoveel te zien dat we een hele dag gaan kunnen vullen?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Er loopt toevallig net een topic met jouw vraag:

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 94#p887094
Groetjes,
Daniel
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

Mrvanilla schreef:Er loopt toevallig net een topic met jouw vraag:

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 94#p887094
Stom van me, zal volgende keer beter kijken.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Haha maakt niet uit hoor. Het was meer ter info :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Hawkery
Amerika-ontdekker

Yosemite

Bericht door Hawkery »

Op 8/5 vertrekken we om +/-8uur 's morgens van San Francisco naar Yosemite NP
We willen daar graag tegen de middag aankomen (rit is volgens google maps iets minder dan 4uur) en willen daar dan iets eten
Hebben jullie tips om daar iets te eten? best nog buiten NP, of in village van NP, of ... ?

Daarna hebben we een hele namiddag om Yoesmite NP te bezichtigen.
We rijden via Southside Drive over de Sentinel Bridge (en stoppen uiteraard even) naar Northside Drive
Vandaar willen we naar El Capitan Meadow gaan kijken
Eerst stoppen we nog bij Bridalveil Fall
en dan via Wawona road (yosemite tunnel viewpoint) naar Glacier point, want daar heb je blijkbaar het mooiste zicht op de watervallen (volgens de website gaat de glacier point road op 3/5 open, dus 8/5 zal die wel open zijn zeker?!)

Hebben we hier heel onze namiddag mee gevuld of denken jullie wat we nog gemakkelijk iets extra er kunnen bijsteken?
Zo ja, voorstellen ? :)

* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yosemite

Wat bedoel je precies met iets eten? Wil je uitgebreid gaan eten, iets warms? Of picknicken? Wij kopen aan het begin van de vakantie altijd een koelbox, slaan wat etenswaren in en lunchen dan waar het uitkomt. Vaak nemen we een uitgebreid ontbijt en dan is een lunch niet meer nodig. Voor een wat uitgebreidere maaltijd kun je in Curry Village naar de pizza corner. Of ga naar Degnan's Deli in Yosemite Villlage. Zie voor meer informatie over de mogelijkheden op http://www.yosemitepark.com onder PLAN, en kijk hier voor een kaart van de vallei.

Qua volgorde: eerst Bridalveil Fall. Daarna eventueel een picknick bij Cathedral Beach. Volgens mij kun je niet zomaar stoppen bij Sentinel Bridge. Ik zou ook naar de Lower Yosemite Fall gaan en als je wilt wandelen is de Mist Trail tot aan de Vernal Fall een must. Zie hiervoor ons 2013-verslag bij 5 juni.

Op welke website lees je dat de Glacier Point raod op 3 mei open gaat? Dit verschilt van jaar tot jaar. Het lijkt me echter gezien de geringe hoeveelheid sneeuw die tot nu toe is gevallen wel waarschijnlijk dat de weg open is op 8 mei.
De weg naar Glacier Point neemt nogal wat tijd. Het is wat lastig adviseren wat er allemaal mogelijk is, waar overnacht je? En heb je de volgende dag ook nog voor het park?
Je hebt bij GP inderdaad uitzicht op de watervallen, maar wel uit de verte. Zie voor wat foto's vanaf GP ons verslag bij 4 juni.

Als je in de vallei bent is het aan te raden om de auto te parkeren en met de hsuttlebus verder te aaan. Een leuke manier om de vallei te verkennen is op de fiets. Die zijn te huur bij Curry Village en de Yosemite Lodge.

Marianne
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

We willen niet uitgebreid eten (doen we meestal 's avonds).
Picknicken is altijd een mogelijkheid, wij zijn ook van plan om een koelbox te kopen in begin van onze vakantie
gaan we sowieso nodig hebben als we naar DV gaan :-D maar kan de hele trip van pas komen!
Meestal is ons ontbijt niet al te groot, dus hebben we tegen de middag wel honger.

Ik had net over de Sentinel Bridge (als je van Southside Drive komt) een parkeer plaats gezien op google streetview.

Is de "Mist Trail" niet wat lang ? ik geloof dat het een wandeling van 3uur was... (Als we dan ook nog al het geen wat ik eerder zei willen doen)

Ik heb fout gekeken :lol:
in 2013 was die open op 3 Mei
Misschien als GP niet open is dat we dan in de plaats de mist trail moeten doen ?

We overnachten in het Wawona Hotel (Wawona Road, Yosemite Valley, Californië, Verenigde Staten)
De dag erna gaan we naar Sequoia NP
>> Heb ik ook nog een hele hoop vragen over, moet ik daar een aparte topic over maken ? :-D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hawkery schreef: Ik had net over de Sentinel Bridge (als je van Southside Drive komt) een parkeer plaats gezien op google streetview.
O ja, bij de shuttlebus stop inderdaad. Je kunt oo iets verder doorrijden en meteen de grote parking opzoeken.
De Mist trail is redelijk lang als je tot aan de top loopt, maar vanaf de brug heb je ook aan mooi uitzicht. En het is de moeite waard om nog iets verder te lopen en dan vanaf een van de rotsen de bekende foto te maken.
Hawkery schreef: De dag erna gaan we naar Sequoia NP
>> Heb ik ook nog een hele hoop vragen over, moet ik daar een aparte topic over maken ? :-D
Dat kan. Of je neemt het hierin mee en past de titel even aan. :wink:

Marianne
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

Dus zo zou onze dag er dan uitzien:
8u00 - 12u00 : SF - Yosemite
12u00: Bridalveil Fall
12u30: Sintenel Bridge
13u00: Eten @ Degnan's Deli
13u45: Lower Yosemite Fall Trail (30min wandelen)
14u30: El Capitan Meadow
15u00: Yosemite Tunnel (Tunnel View)
16u30: Glacier Point

Klopt dit zo'n beetje?
We willen Vernal Fall Mist Trail ook wel doen, maar lijkt me niet mogelijk ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Lastig te zeggen. Voor sommige dingen heb je waarschijnlijk minder tijd nodig, voor andere meer. Sentinel Bridge zou voor mij geen must do zijn, maar kost hoe dan ook niet veel tijd. Verder zal veel afhangen van hoe druk het die dag is en of je alles met de auto doet of met de shuttlebus. Voor Bridaveil Fall ben je misschien ook al meer tijd kwijt, je moet even lopen, en als je uitgebreid gaat fotograferen en omhoog klautert (wordt ten strengste afgeraden!) ben je wel iets meer tijd kwijt dan 30 minuten.
Ik zou zelf de Mist Trail zeker doen, en daarna kijken of er nog tijd is voor Glacier Point. Eventueel GP de volgende ochtend doen, maar het is ook mooi tegen zonsondergang.
Wij plannen nooit op deze manier. We kijken wat we allemaal willen doen en ter plekke zie we wel wat er mogelijk is.

Marianne
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

Uiteraard gaan we zien wat mogelijk is
maar we willen toch een soort planning hebben, zodat we ten allen tijde weten of we iets moeten laten vallen of we ergens moeten rushen ofzo ;-)
Over het algemeen willen we gewoon zo veel mogelik doen, dus denk ik dat het beste is om de auto te gebruiken, niet?

Ik heb voor sommige dingen inderdaad wat ruim gerekend
Ik ga sowieso niet omhoog klauteren, dus daar verliezen we al geen tijd mee ;-)

Waar zou jij ergens de Mist Trail inplannen in mijn bovenstaande dagplanning?
De dag erna staat Sequoia op de menu.
Misschien is het omdat ik weinig over Sequoia weet en heb gelezen, maar er zijn 3 dingen die ik dara wil doen:
1) General sherman tree
2) Door de Tunnel Log (Crescent Meadow Road) rijden
3) Opzoek naar wilde beren >> Als iemand wet waar ik ze kan vinden, let me know ;-)

ik weet dat ik serieus afstand moet houden van de beren en niet mag voederen enzo, en trust me: ik ga wrs bang hebben, maar wil er toch 1 gezien hebben :-D

Is er buiten die 3 dingen nog iets anders te zien in Sequoia, dat ik echt gezien moet hebben?
Want anders is er inderdaad nog een mogelijkheid om GP in de ochtend te doen...
Laatst gewijzigd door Aricon op 25 feb 2014, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van volledige bovenstaande bericht verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
romidini
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door romidini »

Op zoek naar beren, lol. Wij hebben er één gespot bij tunnel log. Geweldig. We gaan nu naar west Canada, en hopen ze ook weer te spotten. Alle dieren vond ik heel leuk, we hebben veel wilde dieren gezien op onze reis.
Er heel wat te wandelen in sequoia, en het wandel pad naar general sherman tree vond ik een flinke klim, tenminste na het bezoek moet je weer naar boven. Wij zijn er een tijdje mee zoet geweest. Sequoia vond ik een mooi park, maar dat vond ik van alle nps.

Groetjes, Miranda
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hawkery schreef: Over het algemeen willen we gewoon zo veel mogelijk doen, dus denk ik dat het beste is om de auto te gebruiken, niet?
Het is niet altijd makkelijk om een parkeerplaats te vinden. Wij parkeren altijd de auto en gebruiken de shuttlebus.
De Mist Trail zou ik na de lunch plannen. Ik zou met de bus naar de trailhead gaan, of parkeren bij Curry Village of de Trailhead Parking.

Wat Sequoia betreft: de General Sherman Tree is inderdaad wel een must, maar het is ook mooi - en veel rustiger - om een stuk van de Congress Trail te lopen.
Het is inderdaad een aardige klim terug van de General Sherman Tree naar de parking, maar je kunt daarvoor ook de shuttlebus gebruiken. Zie ook ons 2013-verslag hiervoor en voor andere bezienswaardigheden in Sequoia en Kings Canyon.
Moro Rock is ook een aardige wandeling met een geweldig uitzicht. Kijk eens naar mijn wandelsite voor wandelingen, en naar de NPS-site (http://www.nps.gov/seki) en http://www.ontdek-amerika.nl voor meer informatie over het park.

Een garantie op het zien van beren heb je nergens.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

romidini schreef:Op zoek naar beren, lol. Wij hebben er één gespot bij tunnel log.
Toen wij daar eind september 2012 waren, was die beer er (nog) niet (meer). :wink:
Groet,

Old Faithful
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Misschien heb je iets aan dit topic http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... tunnel+log

Gen Sherman Tree kom je tegen op weg naar Giant Forest (en Tunnel Log)
Als je naar Tunnel Log wilt met je eigen auto moet je echt al vroeg bij de weg naar Moro Rock/Crescent Meadows zijn
De weg wordt afgesloten als er teveel volk is, dan moet je met de shuttle bus.
http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/gfpoisum.htm

Wat betreft Yosemite:
Jouw planning kan wel maar ik zou zorgen voor een picknick en geen tijd verspillen door ergens te gaan eten gezien je tijd voor het park beperkt is.
Check vooraf of de Glacier Point Rd open is, zo niet, doe dan Mist Trail (of een stukje tot aan de brug).
Om niet telkens tijd te verliezen met een parkeerplaats zoeken zou je ook op de parking bij Yosemite Village kunnen gaan staan en daar dan de shuttle bus nemen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Hawkery
Amerika-ontdekker

Bericht door Hawkery »

Wat vinden jullie van het volgende idee:

Donderdag 8 mei:
08u30:We vertrekken naar Yosemite NP (300km - 3u38m)
12u00: Bridalveil Fall Trail (wandeling van 30min)
12u30: Van Bridalveil Fall Trail naar Sintenel Bridge rijden
12u45: Sintenel Bridge bekijken
13u00: Lunchen bij Curry Village Pizza Patio
13u45: Vernal Fall Mist Trail bewandelen
16u00: Lower Yosemite Fall Trail (30min wandelen)
16u30: We rijden naar El Capitan Meadow
17u00: Van El Capitan Meadow gaan we naar Yosemite Tunnel (Tunnel View)
Overnachting: Wawona Hotel, Yosemite, Wawona Road, Yosemite Valley, Californië, Verenigde Staten

Vrijdag 9 mei:
Indien gisteren GP niet open was en vandaag wel, eerst Glacier Point doen!
08u00: Vertrekken naar Glacier Point (1uur rijden?)
09u00: Gacier Point bewonderen en weer terug naar wagen
09u30: We vertrekken naar Sequoia NP (233km - 4uur rijden)
13u30: ****We zoeken iets om te eten****
14u00: Sequoia National Park >> General Sherman Tree, Door de Tunnel Log (Crescent Meadow Road) rijden, beren spotten, als er tijd is: Moro Rock wandeling
17u00: We rijden naar ons hotel (41km - 1u5min)
Overnachting: Comfort Inn and Suites Sequoia Kings Canyon Hotel, 40820 Sierra Drive, Three Rivers, CA, Verenigde Staten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer