Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis wesleykees: LV - NP's - SF (15 dagen) hulp bij planning

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
wesleykees
Amerika-newbie

Reis wesleykees: LV - NP's - SF (15 dagen) hulp bij planning

Bericht door wesleykees »

Hallo allemaal,

Vorige week geboekt! Eind april voor 2 weken naar West-Amerika. Voor mij de tweede keer, mijn vriendin voor het eerst. Zit met wat vragen waar jullie hopelijk mee kunnen helpen. Tijdens mijn vorige reis het rondje LV – LA – SF – Yosemite – LV gemaakt wat erg is bevallen. Wil nu ook graag een gedeelte ten oosten van Las Vegas bekijken, maar doordat we maar twee weken de tijd hebben zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Daarnaast wil mijn vriendin heel graag naar San Francisco (alhoewel ik steeds meer begin te twijfelen of dit überhaupt wel te doen is, omdat we zo al twee/drie reisdagen “weggooien”) en willen we drie volle dagen in Las Vegas hebben . Heb onderstaand schema gemaakt:

1. Za AMS – Las Vegas
2. Zo Las Vegas
3. Ma Las Vegas
4. Di Las Vegas
5. Wo Las Vegas - Zion
6. Do Zion – Bryce Canyon (wellicht Bryce Canyon schrappen en een extra dag Zion?)
7. Vr Bryce - Page
8. Za Page - Monument valley
9. Zo Monument valley – Grand Canyon (grand canyon village of een andere aanrader?)
10. Ma Grand Canyon – Bakersfield (volledige dag in de auto)
11. Di Bakersfield – San Fransisco (weer lang rijden)
12. Wo San Francisco
13. Do San Francisco
14. Vr San Francisco – Las Vegas (volledige dag in de auto)
15. Za terugvlucht lv - AMS

Is dit aan te raden of wordt het zo een race tegen de klok?

Hebben daarnaast op de heenvlucht 3,5 uur de tijd om over te stappen wat me ruim voldoende lijkt. Op de terugvlucht maar 1 uur in Minneapolis. Dit zou toch wel voldoende moeten zijn gezien het feit dat je alle controles al hebt gehad , of mis ik hier iets?

Hoor graag wat jullie hiervan vinden.

Alvast bedankt voor de reacties en tips.
romidini
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: LV - NP's - SF (15 dagen) hulp bij planning

Bericht door romidini »

15 dagen is weinig en reis tegen de klok. Aan de andere kant, is vond SF een geweldige stad, leuker dan LA.

Overstappen wordt dit jaar ook voor ons voor het eerst, dus daar kan ik je geen advies over geven.

Gr. Miranda
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis wesleykees: LV - NP's - SF (15 dagen) hulp bij planning

Bericht door Old Faithful »

Jammer dat je al geboekt hebt, anders had je van San Francisco terug kunnen vliegen. Dat had je in ieder geval één rijdag bespaard. Die laatste rijdag van San Francisco naar Las Vegas vind ik overigens met ruim 900 km wel heel lang.

Ik kan uiteraard niet voor jullie bepalen hoe belangrijk San Francisco is. Ik zou echter drie "verloren" vakantiedagen plus de extra kosten, alleen om twee dagen in San Francisco te kunnen zijn, doodzonde vinden. Als je niet naar San Francisco gaat, krijg je voor de rest ook meer mogelijkheden. Maar de keuze is natuurlijk aan jullie.

Wat de route betreft zou ik Bryce zeker niet weglaten. Je kunt bij de Grand Canyon het beste aan de rim overnachten: http://www.grandcanyonlodges.com/lodging/. Eventueel is Tusayan, 10 km verder, een alternatief.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het overstappen zal geen probleem zijn indien alles volgens plan verloopt. Bagage gaat automatisch en je moet uiteindelijk enkel van vliegtuig wisselen.

Wat jullie reisroute betreft, dat is natuurlijk een ander paar mouwen en als je het mij eerlijk vraagt complete waanzin.

Je doet Zion, Bryce, Page, MV en GC op een drafje en dus zal je eigenlijk nergens tijd genoeg voor hebben.

De rit van GC naar Bakersfield is inderdaad 8 uur lang en oersaai, waar eventueel iets te zien is heb je geen tijd.

Bakersfield - SF via interstate valt nog wel mee, maar dan heb je uiteraard weer niets gezien.

En dan volgt nog SF- Las Vegas als toetje.

Mijn advies: houd San Francisco voor een andere keer, er is meer dan genoeg om een tweede waardevolle reis te maken en concentreer je deze keer op Nevada - Utah en Arizona.

Je zou iets kunnen doen als volgt:

1. Za AMS – Las Vegas
2. Zo Las Vegas
3. Ma Las Vegas
4. Di Las Vegas - Zion
5. Wo Zion
6. Do Zion – Bryce Canyon
7. Vr Bryce - Moab (via Capitol Reef)
8. Za Moab (Arches)
9. Zo Moab (Dead Horsepoint - Canyonlands)
10. Ma Moab - Monument Valley
11. Di Monument Valley - GC
12. Wo GC - Page
13. Do Page - Las Vegas
14. Vr Las Vegas
15. Za terugvlucht lv - AMS

Totale afstand ongeveer 2000 kilometer + de lokale uitstappen naar de parken uiteraard. Vergeleken met jullie plan (3350 km)

Ik heb doel bewust nog een ganse dag LV achteraan geplaatst, kwestie van niet uit de auto het vliegtuig in te moeten springen.

Iets dergelijks zal tot veel meer plezier leiden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook SF vergeten, dat zijn geen leuke reisdagen. Het voorstel van marcopstal is mooi, je zou daar nog een overnachting in Capitol Reef aan toe kunnen voegen, ten koste van een nacht Las Vegas.
Als je wel SF er in houdt, waarom dan niet wat minder tijd voor Las Vegas, en die dagen LV op het laatst doen? Dan heb je nog wat reserve als die rit van SF naar LV tegen zou vallen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer