Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto meenemen naar Florida

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
floridausa
Amerika-ontdekker

Re: Auto meenemen naar Florida

Bericht door floridausa »

Dickdale, dank voor je reactie.
Voordeel van onze auto, dat wij de mogelijkheid hebben om km afstand in miles om te zetten (die optie is al aanwezig in de auto).
Transport vanuit Rotterdam - Jacksonville + aflevering vlakbij Miami all in max. 1.600 EUR (offerte net binnen).
Het valt allemaal dus erg mee. Alleen nu nog wachten op de LETTER OF CONFIRMITY voor de auto (US specs).
De dealer is ermee bezig.

Dus wij zijn aan het brainstormen. :roll:
rdr96
Amerika-ontdekker

Bericht door rdr96 »

Afgezien van de kosten van transport, zijn er nog enkele zaken die je moet regelen na aankomst.
Je moet een brief van de OEM (fabrikant) hebben dat de auto voldoet aan de eisen die gelden voor de VS.
meestal niet het geval, betekend dat de auto na aankomst aangepast dient te worden.
Er bestaat een lijst met modellen die op die manier binnen mogen komen. Aanpassen, kilometerteller vervangen door een mijlenteller.
Daarbij zijn er ook nog eisen zoals koplampen, vaak glas in europa, hier plastic, gordels moeten vervangen worden, installeren van gordel verklikker.
knipperlichten in voorschermen. Dan kan het mbt tot het emissie systeem, nog zo zijn dat de auto nog meer aanpassingen nodig heeft.
Dit ombouwen moet via een bedrijf dat aangewezen is door de fed overheid...
Kinderzitjes, kun je moeilijk vastzetten in een europese auto, kennen hier het isofix systeem niet.

Mocht het dan nog niet lukken, dan moet de auto 1 jr na aankomst vernietigd worden. Of weer terug naar NL.

Ik wilde 2 auto's meenemen van NL naar VS in 2010, na veel contact gehad te hebben met Volvo. besloten ermaar vanaf te zien om de Volvo mee te nemen.
De Mustang is uiteindelijk in de container meegegaan...

Probeer een goede schatting te krijgen van de bijkomende kosten. Die kunnen makkelijk snel oplopen. En als de auto hier is, dan zit je aan de kosten vast...

Je krijgt pas met de staat Florida te maken op het moment dat je de auto wilt registreren. Dan heb je de gehele import achter de rug en het voldoen aan de fed eisen.

Auto van VS naar NL is zoveel makkelijker...
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Tenzij deauto 25 jaar of ouder is. Dan is invoer in amerika niet zo moeilijk.

emissive eisen is een goeie. De motor van onze mazda levert 184 pk. In Nederland doet ie 192 pk. Er is dus iets anders wat meestal aanduidt op andere emissie eisen.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Dat van kinderzitjes is wel een belangrijk punt. Europese auto's hebben geen LATCH, toch? Maar kan je een Amerikaanse carseat wel met een Europese gordel installeren? Onze Duitse Romer King konden we niet goed vastzetten in onze Amerikaanse Dodge Caravan. De gordel werkte om de een of andere reden niet goed en de Romer bleef maar schuiven.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebben ons Amerikaanse autostoeltje nu gewoon vast in onze (europese) isofix auto hier in Brazilie. Dat is wel nog achterwaarts, dus zonder anchor point, zou kunnen dat we straks de gordel moeten gaan gebruiken. Maar het hoeft dus zeker geen probleem te zijn.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Maar als TS de auto straks wil doorverkopen of inruilen zal het denk ik toch in de waarde schelen - dat de auto niet origineel voor de US gebouwd was.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

floridausa schreef:Dickdale, dank voor je reactie.
Voordeel van onze auto, dat wij de mogelijkheid hebben om km afstand in miles om te zetten (die optie is al aanwezig in de auto).
Transport vanuit Rotterdam - Jacksonville + aflevering vlakbij Miami all in max. 1.600 EUR (offerte net binnen).
Dus sowieso al €1600 in de min :blink:
Heb je al gekeken waar je de auto in NL voor kunt verkopen en wat deze waard is in de VS ?
Als je vertelt wat voor merk en type het is, willen we de forumleden ook wel even kijken naar prijzen :wink:
Crisis ? What Crisis ?
PanamaCity
Amerika-ontdekker

Bericht door PanamaCity »

Moet je ook geen rekening houden met de kleur van de richtingaanwijzers? Ik dacht zoiets eens gelezen te hebben.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

PanamaCity schreef:Moet je ook geen rekening houden met de kleur van de richtingaanwijzers? Ik dacht zoiets eens gelezen te hebben.
ander kleur oranje ?
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

PanamaCity schreef:Moet je ook geen rekening houden met de kleur van de richtingaanwijzers? Ik dacht zoiets eens gelezen te hebben.
US richtingaanwijzers staan vaak continu aan, (ik weet niet of dit verplicht is) en ze kunnen ook knipperen natuurlijk.
In Nederland mogen ze juist niet continu aanstaan.
Crisis ? What Crisis ?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Richtingaanwijzers continue aan? Die snap ik niet, heb ik volgens mij nooit gezien. Richtingaanwijzers worden hier vaak blinkers genoemd omdat ze knipperen.
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

Ik importeer best wat auto's hier in Amerika, allemaal uit Nederland of Duitsland. Echter deze zijn allemaal ouder dan 25 jaar en zijn DOT en EPA vrijgesteld.

Auto's jonger dan 25 jaar, VERGEET HET GEWOON. Er zijn theoretische oplossingen maar die zijn in praktijk gewoon onmogelijk. Neem niet het risico want het lukt je gewoon NIET. De auto zal bij de douane tegengehouden worden. Daarna zul je hem zo snel mogelijk het land uit moeten zien te krijgen want elke dag opslag kost je geld. waarschijnlijk rond de $ 100,= / per dag

Heb je al aan andere kosten gedacht;
- 4% invoerrechten
- Afhankelijk van de staat, maar hier in MI, (ik geloof) 4% sales tax (ja ook bij import ook al is de auto van jou/jullie)
- douane afhandeling. Douane zal je auto controleren en die moet je per uur betalen. Tevens zal jouw auto op een douane depot moeten gestald moeten staan en daar betaal je ook al snel $100 dollar per dag voor.

Zeker de laatste kosten zijn onvoorspelbaar. Bij mijn laatste auto (febr dit jaar) diende ik onverwacht een kleine $ 3,000.= extra te betalen vanwege de kosten die met inspectie verbonden zijn.

Letter of conformity zal geen enkele fabricant geven, en als je hem al hebt waarschijnlijk kansloos hier in US. Men kijkt naar de EPA/DOT stickers in de deurpost !.

Neem je verlies op deze auto, en pak je winst op de goedkopere auto in USA.
Verkoop in NL en waarschijlijk koop je voor minder in US hetzelfde terug.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Goed advies Johan, ik begrijp ook niet waarom het allemaal zo moeilijk moet. Los van die paar centen die je dan verliest, moet je ook uitrekenen hoeveel tijd (en dus feitelijk ook moeite/geld) je kwijt bent aan alles regelen? En dan hebben we het nog maar niet over de mogelijk ongemakken van de toekomst met onderdelen en gezeur.... ik zou ook gewoon mijn verlies nemen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik begrijp nu dat de smog check dan afgeschaft mag zijn in FL, maar dat de auto toch aan bepaalde emissie eisen moet voldoen: EPA sticker in de deur.

Johan geldt die verplichting tot betalen invoerbelasting alsmede sales-tax ook als de auto als 'household good' wordt gekwalificeerd ?
PanamaCity
Amerika-ontdekker

Bericht door PanamaCity »

:mrgreen: 't Is andersom. Sommige Amerikaanse modellen hebben rode richtingaanwijzers en dat mag in sommige Europese landen niet.
womenpt
Amerika-newbie

Bericht door womenpt »

Niks meer van floridausa gehoord. Gaat ie pas in Florida uitvinden dat het niet kan?
floridausa
Amerika-ontdekker

Bericht door floridausa »

Hallo allemaal,

Dank voor al jullie tips en reacties.
Wil geen risico nemen en heb de auto verkocht.

In Florida gaan wij op zoek naar een andere auto.

:thumbup:
Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer