Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Team Mulder-Moab: camperreis begin LV einde in LA 23dgn

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Team Mulder-Moab
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 17

Reis Team Mulder-Moab: camperreis begin LV einde in LA 23dgn

Bericht door Team Mulder-Moab »

Dit is de eerste keer dat wij als gezin met een Camper gaan reizen door USA.
Wij hebben 3 Jongens , een 2-ling van 10 jr en 1 zoon van 13 jr.
In juli t/m begin augustus 2014

Onze planning ongeveer.
Las Vegas
Zion NP
Bryce Canyon NP
Capitolreef NP
MOAB/Arches NP
Antelope Canyon
Monument Valley
Grand Canyon
rit naar Sequoia NP/Kings Canyon
LA voor Disney en Universal studio's

Ik heb de rit al bijna uit gewerkt,
Maar twijfel erg over het van te voren boeken van Campings met de RV.
Wij hoeven niet zo nodig in de NP's te kamperen, maar vinden dat voor Sequoia NP toch wel leuk.
Weet iemand waar we het beste kunnen kamperen met een 27 ft lange RV? We hebben wel "Lodgepole" bekeken dat zag er leuk uit, maar hoe zit dat met de lengte van de RV?
En weet iemand of je voor een RV site in Moab ook moet reserveren? ivm de drukte?Wij willen daar graag raften over de Colorado river.
Hoe zit dat met je koelkast als je de RV ergens een dag parkeert, is dan de koelkast warm geworden?
Een hoop vragen hebben we dus. :?: :!:

groet Team Mulder-Moab
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Camperreis begin LV einde in LA 23dgn

Bericht door Rob »

Hoe zit dat met je koelkast als je de RV ergens een dag parkeert, is dan de koelkast warm geworden?
Nee, als je niet op stroom staat aangesloten werkt de koelkast+vriezer op gas anders zou hij onderweg ook al warm worden tijdens de rit.
Asl je zorgt dat het knopje op "auto" (automatisch) staat schakel hij zelf over zodra je de stroom er af haalt.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Team Mulder-Moab: camperreis begin LV einde in LA 23dgn

Bericht door ingrid14 »

Sequoia is een prachtig park maar vergeet ook de buurman Kings Canyon niet.
http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/v ... ctions.htm
Dus via de 198 (zuidelijke ingang) is het wellicht moeilijk met een 27 ft camper.
Je kan via de 180 en de westelijke ingang naar het park rijden. Vanaf de 180 op de 198 naar Lodgepole kan wel.
(over de 198 kan je in zuidelijke richting zeker tot bij Giant Forest komen met een 27 ft camper)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Juist het overnachten in de parken lijkt mij het leuke van met een camper reizen. In Sequoia is het inderdaad verstandig om in het park te overnachten. Als je op http://www.recreation.gov je de lengte van de camper invult zie je wel wat de mogelijkheden zijn. 27 ft is op Lodgepole geen probleem zo te zien. Je zou ook kunnen kijken naar een overnachting in Kings Canyon, bij Cedar grove in de buurt. Dat deel lijkt op Yosemite. Kijk eens naar ons 2013-verslag voor Kings Canyon en Sequoia.
In Arches is Devils Campground erg leuk, kijk maar eens naar de verslagen van Isis, zij reizen ook met een camper, en kinderen. Maar je kunt ook kiezen voor een camping midden in Moab.
Bij ZIon sta je heel mooi op Watchman, die zou ik reserveren. Waarschijnlijk zijn de plekken naast de rivier al weg, maar je zit er sowieso goed.

Als je ongeveer weet hoe je route is zou ik toch reserveren, dat scheelt je erg veel tijd. Je kunt ook altijd een reservering annuleren mocht je toch je plannen willen wijzigen. Je betaalt dan wel iets aan annuleringskosten maar dat is te overzien. Het geeft je veel meer rust. Ook voor de GC (Mather CG) is reserveren handig. Bij Bryce kun je kijken of je in het park wilt staan of er vlak buiten, bij Ruby's. Bij die laatste heb je een (klein) zwembad.

Marianne
Team Mulder-Moab
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Team Mulder-Moab »

Wat een handig tips allemaal, ik heb ondertussen gereserveerd in Seqouia np op DorstCreek CG , die andere zat vol.
Moab hebben we op portal rv resort geboekt, en meteen een rafting tour :D .
Ik ga me even verdiepen in de watchman Campground.
Het hele koelkast verhaal is nog wat wazig voor mij maar dat zal zich wel van zelf wijzen.
Ik ga ook even de reis verslagen lezen..

Heel erg :thumbup: bedankt .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer