Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2007 (greencard loterij) gewonnen
Ik zie nu pas de vraag over het geboortebewijs. Itt. hoe het in Ned. gaat, in de US verloopt je geboortebewijs NIET. Ik raad ook altijd mensen die emigreren aan, een aantal originele geboortebewijzen mee te nemen, bv. een stuk of vijf, in de internationale versie de het gemeentehuis je ook kan afgeven. Er wordt je nl. van tijd tot tijd om dit document gevraagd en het is best lastig eea. te regelen als je al in de US woont. Beter mee dan om verlegen en zo duur zijn ze ook weer niet.
(Zorg ook dat je je goed uitschrijft bij de gemeente waar je nu woont - de Ned. overheid kan je nl. later in voorkomende gevallen vragen om een bewijs van uitschrijving. De US kent geen bevolkingsregister overigens.)
(Zorg ook dat je je goed uitschrijft bij de gemeente waar je nu woont - de Ned. overheid kan je nl. later in voorkomende gevallen vragen om een bewijs van uitschrijving. De US kent geen bevolkingsregister overigens.)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
In principe zo snel mogelijkMuke schreef:
Hoeveel maanden na het winnen ben je trouwens van plan om naar de US te vertrekken?

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Goede tip betreffende die extra exemplaren van het geboortebewijs. Dat ga ik zeker even regelen. Het consulaat in Amsterdam vertelde inderdaad dat het geboortebewijs onbeperkt geldig is. Dus dat moet wel goed zitten straks.oortjes schreef:Ik zie nu pas de vraag over het geboortebewijs. Itt. hoe het in Ned. gaat, in de US verloopt je geboortebewijs NIET. Ik raad ook altijd mensen die emigreren aan, een aantal originele geboortebewijzen mee te nemen, bv. een stuk of vijf, in de internationale versie de het gemeentehuis je ook kan afgeven. Er wordt je nl. van tijd tot tijd om dit document gevraagd en het is best lastig eea. te regelen als je al in de US woont. Beter mee dan om verlegen en zo duur zijn ze ook weer niet.
Alleen als ik in de tussentijd was getrouwd, bevallen etc dan moest ik dat aantonen. Nou da's niet het geval maar voor de zekerheid toch even een recent uitreksel van de gemeente gehaald dat ze kunnen zien dat ik toch echt nog steeds single ben en geen kinderen heb gekregen in de tussenliggende maanden. Geen idee of ze dat nodig hebben, maar better safe than sorry.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Voor het herkrijgen van mijn Nederlanderschap was mijn (originele) geboortebewijs van twintig jaar geleden niet genoeg. Het moest een copie van minder dan een jaar oud zijn. Het hangt er dus vanaf, waar je je geboortebewijs voor nodig hebt. Hier in de VS zijn geboortebewijzen onbeperkt geldig (logisch, vind ik, tenslotte verandert je geboorte informatie niet).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ok. Dus niet teveel exemplaren meenemen dan. Is ook zonde als het als verlopen wordt gezien en je alsnog een nieuw exemplaar moet aanvragen.
Als je in de VS zit hoe moet je dan een geboortebewijs van Nederland aanvragen? Gaat dat dan via de Nederlandse ambassades of moet je ook dan nog steeds contact opnemen met de plaats waar je geboren bent?
Als je in de VS zit hoe moet je dan een geboortebewijs van Nederland aanvragen? Gaat dat dan via de Nederlandse ambassades of moet je ook dan nog steeds contact opnemen met de plaats waar je geboren bent?
Cut-off numbers voor Januari 2006 zijn bekend:
Slecht nieuws voor ons dus, de nummers voor Azie zijn maar met 300 gestegen. Europa gaat lekker door met 2200 nummers erbij.
Code: Selecteer alles
Region
AFRICA 11,300
ASIA 3,800
EUROPE 9,900
NORTH AMERICA (BAHAMAS) 7
OCEANIA 460
SOUTH AMERICA, and the CARIBBEAN 700
Jack is back for a new season!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is best balen dat Azie nu met zo weinig is gestegen. Jullie geduld wordt wel op de proef gesteld op deze manier zeg. Nog even volhouden dus.
Europa gaat inderdaad weer hard, er blijft voor Europa een stijgende lijn inzitten. Lala (topic starter) en Wim zullen wel snel aan de beurt zijn als het zo doorgaat.
Nu op naar de cut off numbers van December. Wat kunnen die maanden dan lang duren he? Succes allemaal.
Europa gaat inderdaad weer hard, er blijft voor Europa een stijgende lijn inzitten. Lala (topic starter) en Wim zullen wel snel aan de beurt zijn als het zo doorgaat.
Nu op naar de cut off numbers van December. Wat kunnen die maanden dan lang duren he? Succes allemaal.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Ik heb hier in de afgelopen jaren vijf (of zes ?) keer een geboortebewijs moeten afgeven.
Petra, jouw voorbeeld: dat was een Ned. vereiste en inderdaad voor Ned. kan een geboortebewijs verlopen. Mijn advies geldt louter voor de US.
Mensen, enem gewoon een stuk of vier, vijf van die dingen mee, de kosten zijn het niet. Maar als je er later in de US eentje nodig hebt en je zit zonder dan kan het mijl op zeven zijn er een te verkrijgen. Sommige gemeentes zijn lastiger dan andere. Bij sommigen moet er iemand persoonlijk komen voor aanvragen/betalen of betalen/ophalen. Ben je zelden verkast - in Ned. dan - en heb je een grote familie, allemaal goed ter been, dan is dat niet zo problematisch. Maar als je ergens in Drente bent geboren en je achtergebleven familie bestaat uit vnl. bejaarden beneden de grote rivieren, allemaal van rollator voorzien, dan heb je heel wat te organiseren.
(Je moet het inderdaad direkt in je geboorteplaats aanvragen.)
Petra, jouw voorbeeld: dat was een Ned. vereiste en inderdaad voor Ned. kan een geboortebewijs verlopen. Mijn advies geldt louter voor de US.
Mensen, enem gewoon een stuk of vier, vijf van die dingen mee, de kosten zijn het niet. Maar als je er later in de US eentje nodig hebt en je zit zonder dan kan het mijl op zeven zijn er een te verkrijgen. Sommige gemeentes zijn lastiger dan andere. Bij sommigen moet er iemand persoonlijk komen voor aanvragen/betalen of betalen/ophalen. Ben je zelden verkast - in Ned. dan - en heb je een grote familie, allemaal goed ter been, dan is dat niet zo problematisch. Maar als je ergens in Drente bent geboren en je achtergebleven familie bestaat uit vnl. bejaarden beneden de grote rivieren, allemaal van rollator voorzien, dan heb je heel wat te organiseren.
(Je moet het inderdaad direkt in je geboorteplaats aanvragen.)
Nogal ja, ik hoop dat het nu niet elke maand met maar 300 gaat stijgen, want zo vallen we ruim buiten de boot.. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat het de stijgingen van de afgelopen maanden zou volgen (900-1000 per maand) dus dit was nogal een domper.suebrons schreef:Dat is best balen dat Azie nu met zo weinig is gestegen. Jullie geduld wordt wel op de proef gesteld op deze manier zeg.
Nouja dat wordt dus weer een maand elke dag aftellen lol, vooral nu het opeens zo weinig is gestegen ga ik een maand lang zitten stressen

Nee maar echt, het liefst heb je meteen een concreet antwoord, nu moeten we nog zeker 6 maanden wachten tot ons nummer aan de beurt is. Nogal nerve wrecking dus.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is echt het ergste aan de hele procedure. Die knagende onzekerheid. Ik heb het maar een paar maanden meegemaakt en dat was lang zat. Jullie moeten nog even dus sterkte ermee.Muke schreef: Nee maar echt, het liefst heb je meteen een concreet antwoord, nu moeten we nog zeker 6 maanden wachten tot ons nummer aan de beurt is. Nogal nerve wrecking dus.
Ik neem zeker een paar geboorte certificaten extra mee. Beter mee verlegen dan onverlegen. En inderdaad de kosten zijn het niet

Cut-off nummers van februari 2007:
En wat waren de cijfers van vorige maand Azië.... 3800.... Wacht je een maand lang na de bedroefende stijging van 300 vorige maand, komt er deze maand gewoon niks bij.....
Ik had berekend dat, als er elke maand ong. 1000 bij zou komen, we in april aan de beurt zouden zijn. Nu zijn er in 2 maanden 300 in totaal bijgekomen. Er moeten nog bijna evenveel cijfers (als het huidige cutt-off nummer van Azië) bijkomen willen wij aan de beurt komen. Dit gaat nog leuk worden.
Code: Selecteer alles
Region All DV Chargeability Areas Except Those Listed Separately
AFRICA 11,850
ASIA 3,800
EUROPE 10,400
NORTH AMERICA (BAHAMAS) 7
OCEANIA 550
SOUTH AMERICA, and the CARIBBEAN 825
Ik had berekend dat, als er elke maand ong. 1000 bij zou komen, we in april aan de beurt zouden zijn. Nu zijn er in 2 maanden 300 in totaal bijgekomen. Er moeten nog bijna evenveel cijfers (als het huidige cutt-off nummer van Azië) bijkomen willen wij aan de beurt komen. Dit gaat nog leuk worden.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is niet fijn, als het zo traag gaat... Maar het belangrijkste is wel dat je er uiteindelijk gaat komen!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Oei dat wordt even doorbijten. Voor Europa zijn er in ene maar 500 bijgekomen en dan voor Azie dus niets. Jeetje. Dit moet echt vreselijk zenuwslopend zijn. Nog even wachten dus voor Wim en Muke en waarschijnlijk ook Lala (topic starter).
Succes iedereen.
Succes iedereen.
Bij DV2006 vorig jaar zou ons nummer in augsutus zijn gevallen. Laten we hopen dat de vertraging tijdelijk is en dat het hierna weer zoals vorig jaar gaat lopen. Thx voor de steun trouwens elke en sue! Wim is trouwens wel binnenkort aan de beurt als ik zo de nummers bekijk.
-
- Amerika-expert
- Felipe9255
- Amerikafan
- Contacteer:
Staceybeesie schreef:Leuk blog Muke!
Staat bij mijn favorieten en hoop dat het wachten voor jullie niet heel lang meer zal gaan duren.
Groetjes Petra

Wist je overigens dat mijn man altijd jouw blog leest Petra (Staceybeesie)? Ik wist het niet, hij vertelde het eergisteren tijdens een etentje. Hij leest graag een aantal van de weblogs die Kastelke heeft gepost. Ik ken niet eens iedereen. Hij vindt jou leuk schrijven en je onderhoudt je weblog ook goed zegt hij (er staat regelmatig wat in). Ook Petra/VS leest hij af en toe, hij vindt haar ook leuk schrijven. En dan leest hij ook graag het blog van een HollandRanch in Texas .. en iemand die een motel heeft gekocht in New York (geen idee wie dat zijn overigens : ))
-
Sandy
-
- Amerika-expert
Grappig en ook heel leuk om te horenSandy schreef:Staceybeesie schreef:Leuk blog Muke!
Staat bij mijn favorieten en hoop dat het wachten voor jullie niet heel lang meer zal gaan duren.
Groetjes Petra![]()
Wist je overigens dat mijn man altijd jouw blog leest Petra (Staceybeesie)? Ik wist het niet, hij vertelde het eergisteren tijdens een etentje. Hij leest graag een aantal van de weblogs die Kastelke heeft gepost. Ik ken niet eens iedereen. Hij vindt jou leuk schrijven en je onderhoudt je weblog ook goed zegt hij (er staat regelmatig wat in). Ook Petra/VS leest hij af en toe, hij vindt haar ook leuk schrijven. En dan leest hij ook graag het blog van een HollandRanch in Texas .. en iemand die een motel heeft gekocht in New York (geen idee wie dat zijn overigens : ))

Petra van Dijk en haar man zijn een motel begonnen in de staat New York. Zijn nu net een paar weken in Amerika.
Vindt zelf zulke blogs ook heel leuk om te lezen. Hoe de mensen het ervaren en wat ze allemaal mee maken met het opstarten van de dingen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht