Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn voorlopige planning NY, tips?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Mijn voorlopige planning NY, tips?

Bericht door Fryslan89 »

Ik heb even geprobeerd om alvast een soort planning te maken van mijn tripje. Ik ben 7 dagen in NY. Zouden jullie misschien kunnen kijken of het zo lukt en misschien dat jullie nog wat tips hebben? Ik heb het idee dat ik best wel veel dingen heb gepland op een dag, maar ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten qua tijden en ook qua vervoer met de metro natuurlijk. Denk dat dat ook wel meer tijd gaat innemen dan ik denk? Het kan zijn dat ik de dagen nog verwissel ivm dat bepaalde activiteiten gesloten zijn op bepaalde dagen. Ik weet dat ik natuurlijk ook niet alles kan gaan zien in 7 dagen.

1 dag: (zaterdag 15 maart)
- 9.00 Pas ophalen bij J & R Store Gray Line Ticket Desk ( is op mijn route)
- Ferry naar Statue Ferry + Ellis Island
- 9/11 Museum & Memorial (begreep dat alleen Memorial open is, en museum nu gesloten) +
- Brooklyn Bridge lopen
- Eventueel 's avonds nog een Circle Line Cruise ( op mijn NY pas)

2 dag:
- Rockefeller Center + TOTR
- Radio city hall (+ Radio City hall tour tussen 11.00- 3.00)
- St. Patricks Cathedral
- MOMA/Carnegie Hall? (MOMA heeft toch wel mijn voorkeur denk ik)
- 'S avonds: ....?
Ik zit hier wat mee te stoeien vanwege de openingstijden en afhankelijkheid van de tijden van de tour. Neem aan dat je wel veel tijd moet inplannen voor TOTR?

3 dag:
- Times Square (Bodies + Broadway tour)
- Bryant Park
- Public Library
- Grand Central Terminal
- 's avonds ESB'

4 dag:
- Central Park
- Metropolitan Museum of Art
- Guggenheim museum
- Roosevelt house (weet niet of ik hier in ga)
- 's Avonds: ...?

5 dag:
- American Museum of National History
- Strawberry Fields
- ABC studios
- St. John the Divine
- Columbia University'
- 's Avonds: ...?

Na deze indeling heb ik nog 2 dagen over.
Dan zijn er nog een aantal dingen die overblijven die ik ook nog wel graag wil doen indien mogelijk:
- Broadyway musical of een wedstrijd van Basketbal/honkbal etc
- Madison Square Garden/Madison Square Park
- Greenwich VIllage tour (deze zou ik dan vrijdag 21 maart nog willen doen, dit kan om 1.30 of 3.30 PM)
- Wall Street & Beyond
- Dagje shoppen/relaxen
- Food on foot tour
- Madame Tussauds
- High Line Walk (deze zou ik ip op 22 maart nog kunnen plannen voor mijn vlucht terug)

Als jullie nog wat tips hebben om dingen te schrappen of te vervangen hoor ik het graag :)
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Mijn voorlopige planning NY, tips?

Bericht door analogkid »

Als je de Brooklyn Bridge gaat wandelen, zou ik zeker even bij Brooklyn Heights gaan kijken. Daarvandaan heb je het beste uitzicht op Manhattan. Verder heb je de avonden nog open; die zou ik zeker opvullen met een musical en/of een sportwedstrijd. Wij zijn bij de NY Rangers geweest in MSG. Was echt een top belevenis. Ook is de High Line erg leuk om te wandelen. En maak dan even een afslag naar de Chelsea Market, erg leuk. Er naast zit een (relatief rustige) Apple Store. Central Park verkennen gaat heel goed op de fiets. In een uurtje of 2 kun je dan het hele park rondfietsen en alle 'highlights' zien.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
vick
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door vick »

Voor TOTR: Zoek even sunset-tijden op in de periode wanneer je er bent. Boek dan je TOTR-ticket een uur of anderhalfuur voordien, dan heb je day-dusk-night...het blijft elke keer fantastisch om de avond te zien vallen over manhattan, lichtjes, lichtjes! :wink:

Ik zou je pas ophalen op dag 0 --> dag 1 ga je sowieso héél vroeg wakker zijn, boek dan de vroegste ferry naar Lady Liberty & Ellis Island...het is dan ook nog relatief rustig...
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Je kunt 'het best' de brug vanaf Brooklyn lopen, vind ik, heb je ondertussen pracht uitzicht op Manhattan ...
Je kunt een subway 2,3 naar Clark Street nemen, en dan heb je een leuke route naar de rivier ...
savonds misschien ook een comedy club?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fryslan89 »

Ja ik was inderdaad van plan om vanaf Brooklyn de brug te gaan lopen.
Ik dacht dat mijn NY pas alleen gold voor een fietstour maar ik zie nu dat ik het inderdaad kan huren op mijn pas, dat zal ik meenemen.
En qua avondplanning, ik wil sowieso graag een musical doen. Ik neem aan dat ik dat gewoon via de Broadway site kan bestellen? En krijg ik dan een Eticket oid?
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Fryslan89 schreef:ik wil sowieso graag een musical doen. Ik neem aan dat ik dat gewoon via de Broadway site kan bestellen? En krijg ik dan een Eticket oid?
Je kunt ook naar TKTS gaan als je in NYC bent. Daar hebben ze altijd last minute tickets voor diverse musicals dezelfde of de volgende dag. Meestal met 40-50% korting. Er zit er een op Times Square (onder de tribune) en een bij South Street Seaport, maar ik weet niet zeker of sie open in. Volgens mij zit er ook een in Brooklyn.

Wij hebben zo kaartjes voor Memphis gekocht. Superleuke musical!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Habi
Amerikafan

Bericht door Habi »

welke NY pas heb je genomen? Ik twijfel nog over een pas...
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD

http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fryslan89 »

Ik zou toch graag van te voren mijn ticket wel willen bestellen, dan heb ik dat maar gedaan. Ik heb nu ook een bepaalde musical in het hoofd. Kan nu nog een goedkope krijgen voor deze musical. Meer mensen die ervaring hebben via Broadway site te bestellen?

Ik heb een NY Pass genomen.
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fryslan89 »

Ik zou toch graag van te voren mijn ticket wel willen bestellen, dan heb ik dat maar gedaan. Ik heb nu ook een bepaalde musical in het hoofd. Kan nu nog een goedkope krijgen voor deze musical. Meer mensen die ervaring hebben via Broadway site te bestellen?

Ik heb een NY Pass genomen.
Stanne
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Stanne »

Wil ik ook wel weten eigenlijk, Normaal heb ik een hekel aan musicals maar ja als je in NY bent moet je Broadway wel is gedaan hebben denk ik niet? Volgens mij moet Rocky wel goed zijn
Laatst gewijzigd door Aricon op 27 feb 2014, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fryslan89 »

Mij leek Matilda wel erg leuk, maar is nu wel erg populair. Kan nu ip nog een goedkoop kaartje krijgen, dan zit je natuurlijk niet helemaal vooraan :P
Ik denk dat ik het gewoon via de Broadway site bestel, dat lijkt me sowieso wel betrouwbaar. Dan kies ik ervoor om het daar op te halen bij zon loket.
Wanneer ga jij heen dan?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik denk dat je de 'broadwaybox' site bedoeld? (er is niet 1 broadway site, elk stuk heeft zijn eigen site en er zijn diverse aanbiedings-sites ...)

ik zou echt aanraden om bij de TKTS te boeken, scheelt toch weer een stuk
hier kun je zie wat er vandaag in de aanbieding is geweest:
http://www.tdf.org/TKTSBoards.aspx

en hier vind je wat er zoal speelt op Broadway and off-broadway:
http://www.newyorktheatreguide.com/whatson/musicals.htm

Ik heb dit jaar gesplurged en een kaartje voor Book of Mormon gekocht, die moet erg goed zijn.
Verder wil ik zeker naar Kinky Boots, die is inmiddels weer op TKTS verschenen ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dag 1:

Het 9/11 museum moet nog opengaan. Voor het memorial is er wel een pre-site en een after shop. Wil je iets van 9/11 en de brandweer zien dan kan je altijd naar het NYC Fire museum, ik dacht in Spring street. Is wel leuk.
Brooklyn Bridge: als je aan de overzijde bent moet je inderdaad de tijd even nemen voor de Brooklyn Heights promenade.

Dag 5:

Het Museum of Natural History is vrij groot. Als je er echt de tijd voor neemt passeer je er een hele dag. Wij waren er vorig jaar van 9 tot 16 a 17 uur en zijn nog aan x-aantal zaken voorbijgelopen.

Strawberry field is eigenlijk slechts 4m² Central Park. Als het weer goed is is wat tijd doorbrengen in het park een echte aanrader, vooral in de week-ends !!! Central Park is groot !
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fryslan89 »

@ Meyem, maar dan zou ik dus wel een tijd moeten inplannen om in de rij te moeten staan hiervoor? Want ik heb al wat een strakke planning, of kan ik dit ook via internet dan bestellen?
Ik zit op Boxoffice.broadway.com. Dat is dan via de originele site van Broadway.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

er is volgens mij geen 'officiele site van Broadway'??
ik heb nog nooit van de site die jij noemt gehoord ....

zelf heb ik nooit langer dan 20 min (incl kaartje kopen) bij de TKTS op TS gestaan, eigenlijk .... Ik ga ook graag naar Brooklyn, daar ben je helemaal zo aan de beurt, maar goed, dan moet je er wel naar toe met de subway ....

Een middagkaartje voor dezelfde dag kun je alleen op TS krijgen (in Brooklyn moet je dat de dag ervoor kopen)
Je kunt geen plaatsen kiezen, je zegt welke show je wilt (Matilda staat er ook tussen, 50% korting) en je krijgt een stoel aangeboden. Dan is het ja of nee. Je mag weigeren, maar niet nogmaals dezelfde show kiezen, wel een ander.

Het kan dus handig zijn om je van tevoren te verdiepen in wat de minder goede plekken in een theater zijn, en dat vind je dan weer hier:
http://www.entertainment-link.com/broadway-theaters.asp

ik had altijd het vooroordeel dat je alleen maar rotplaatsen zou krijgen, maar niets is minder waard .... ik ben inmiddels helemaal verslingerd aan het TKTS systeem
Laatst gewijzigd door meyem op 26 feb 2014, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

jij reist half maart, toch? dat is geen hoogseizoen, ik kan me niet voorstellen dat het dan overdreven druk is op TKTS ....
je kunt ke rijen trouwens op deze webcam zien, want het TS TKTS booth is onder de rode trap te vinden:
http://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/
er staat nu alvast bijna niemand!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ik mis hier een bezoek aan de leuke buurten : Soho , Greenwich Village , Meatpacking District , Williamsburg , ...
Ik zou als ik er een week was toch ook wat door de stad willen slenteren in bijvoorbeeld bovenvermelde buurten.
Ik vind dat je vooral van bezienswaardigheid naar bezienswaardigheid en van tour naar tour vliegt...
Pas op begrijp me niet verkeerd want daar is op zich niets mis mee maar probeer vooral te genieten van deze geweldige stad.

Veel succes met je planning.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

nog even een weetje over TKTS:
op dagen dat er een middagvoorstelling is (matinee, alleen op woe, za en zondag) kun je op TS pas later op de dag een avondkaartje kopen.
dat geldt niet voor Brooklyn, want die verkopen matinees dus de dag ervoor (ik denk dat hetzelfde geldt voor de booth op Southport, daar ben ik nog nooit geweest)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
vick
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door vick »

Wat betreft bezoek aan de 9/11 site:
Dit heb ik vorig jaar, tijdens m'n 7e bezoek aan de stad, eens "geprobeerd":
http://www.tributewtc.org/walktours/

De gidsen zijn mensen wiens leven rechtstreeks of onrechtstreeks beïnvloed is door 9/11..
Echt heel indrukwekkend. Onze gidsen waren een brandweerman en een buurtbewoonster...it takes your breath away, echt waar!

Kan ik iedereen aanraden.
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fryslan89 »

Meyem, ik zit op http://www.broadway.com. Dat lijkt me toch wel een officiële site? Als ik dan shows zoek en tickets wil kopen kom ik vervolgens op die ander benoemde site.
Ik zal nog even kijken naar deze tickets. Dus ik zou dan wel het beste de dag vantevoren moeten kijken voor een ticket daar?
Hoe zit het dan met de tickets voor NBA? Dat kan ip wel gewoon via de site?

@ Kurt10, ja dat zat ik zelf ook al te denken. Maar ik wil toch wel graag wat dingen zien, zou niet zo goed weten wat ik dan zou moeten schrappen want ik kom inderdaad niet echt in de wijken die jij benoemt, maar waar zou ik dat dan in kunnen zetten? Ik ben natuurlijk geneigd om de bekende dingen te doen en te zien natuurlijk.
Planning maken valt me toch wel erg tegen, wil inderdaad ook wel rustig kunnen lopen en niet geneigd te moeten zijn om me te moeten haasten. Maar sommige bezienswaardigheden en tours zitten dicht bij elkaar in de stad, vandaar dat ik dat bijmekaar heb gezet op een dag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer