Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Budget Amerika
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Budget Amerika
Oh nog even een aanvulling: ik weet natuurlijk niet of de TS in België woont, en zo neen, hoe het systeem in Nederland is...
Onze blog: http://sarahfilip.wordpress.com/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Belgie, ik herken het taalgebruik.
Maakt niet uit, je verdiend sowieso wel wat bij als je een extra job doet, en in Belgie zijn er legio mogelijkheden om zwart bij te verdienen( zal in Nederland ook wel zijn, denk ik
. Als je het er echt voor over hebt om zo rap mogelijk terug te gaan, is dit de meest voor de hand liggende manier om er te geraken qua budget. Samen met spaarzaam leven. Je moet voor jezelf uitmaken hoever je er in wilt gaan om je reis te kunnen betalen, er word ook wel wat geleend om elk jaar twee weken naar de Canarische Eilanden te gaan hoor.! Ligt voor iedereen anders, er zijn ook mensen die er helemaal niet voor moeten sparen om elk jaar super-de-luxe drie keer naar Amerika te gaan, en er zijn ook mensen die helemaal niet in Amerika geraken en er alleen van kunnen dromen. Feit is dat, eens je er geweest bent, je meestal verloren bent en alleen maar meer van hetzelfde wil. Is het virus 
Maakt niet uit, je verdiend sowieso wel wat bij als je een extra job doet, en in Belgie zijn er legio mogelijkheden om zwart bij te verdienen( zal in Nederland ook wel zijn, denk ik

-
- Amerika-expert
Hansi, je vergeet om rekening te houden met rsz van 13,07%.
Dus ff een concreet voorbeeld. De meesten zullen wel boven de 36000 euro bruto uitkomen (dit is jaarbrutoloon + vakantiegeld + 13/14de maand + evt andere voordelen). Stel dat je 15 euro bruto verdient, dan is dit de berekening:
Bruto 15 euro
rsz -2,96
-----------
belastbaar 13,04
belastingen -6,52
-----------
netto 6,52 Euro/uur.
Dus een zaterdag van 8 uur, brengt je 52,16 euro op, daar gaan nog wel gemeentebelasting en evt vervoerskosten en parkeerkosten af.
Nadeel is wel dat je dan praktisch geen vrije tijd meer hebt, want op uw vrije zondag ga je toch thuis nog wat moeten doen.
Het voordeel is wel, dat als je dit 3 jaar volhoudt, dat je dan een keer naar Amerika op reis kan gaan. (En daarna waarschijnlijk met een burnout thuis zit)
Als student is het helemaal anders natuurlijk, want dan val je niet in de hoge belastingschalen.
Dus ff een concreet voorbeeld. De meesten zullen wel boven de 36000 euro bruto uitkomen (dit is jaarbrutoloon + vakantiegeld + 13/14de maand + evt andere voordelen). Stel dat je 15 euro bruto verdient, dan is dit de berekening:
Bruto 15 euro
rsz -2,96
-----------
belastbaar 13,04
belastingen -6,52
-----------
netto 6,52 Euro/uur.
Dus een zaterdag van 8 uur, brengt je 52,16 euro op, daar gaan nog wel gemeentebelasting en evt vervoerskosten en parkeerkosten af.
Nadeel is wel dat je dan praktisch geen vrije tijd meer hebt, want op uw vrije zondag ga je toch thuis nog wat moeten doen.
Het voordeel is wel, dat als je dit 3 jaar volhoudt, dat je dan een keer naar Amerika op reis kan gaan. (En daarna waarschijnlijk met een burnout thuis zit)
Als student is het helemaal anders natuurlijk, want dan val je niet in de hoge belastingschalen.
- bedeve
- Amerika-expert
En er zijn ook mensen die er helemaal geen behoefte aan hebben om voor 3 wkn vakantie met z'n 2en in de USA € 7000.- te besteden.harryvanrooy schreef: Ligt voor iedereen anders, er zijn ook mensen die er helemaal niet voor moeten sparen om elk jaar super-de-luxe drie keer naar Amerika te gaan, en er zijn ook mensen die helemaal niet in Amerika geraken en er alleen van kunnen dromen.
Laatst gewijzigd door bedeve op 27 feb 2014, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- newbie82
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
wow...7000 euro voor een vakantie...das een lap geld.
Ben vorig jaar met een hele fijne last minute naar Las Vegas gegaan en samen met meneer hadden we een x bedrag en daar moesten we het mee doen. We zijn niet sjiek uit eten gegaan, voornamelijk Dennys en De subway is ook altijd goed.
We hadden ieder wat kleding gekocht, ik 3 broeken en wat overhemden (in de sale toevallig
) en meneer kocht een paar nikes. En dat was het grotendeels....die mooie cowboy laarzen van ca.350 dollar heb ik maar weer netjes terug gezet
(die zijn dit jaar misschien aan de beurt, ben iig druk aan het sparen)
Is het geen idee dat je dan ipv weer een lap geld van 7000 euro, nu gewoon een last-minute neemt? hou je aardig wat geld over en ben je toch weer even in amerika geweest. Of je wacht gewoon nog eventjes, hoewel dat vrij moeilijk kan zijn
Maar een huis is duur zat en dat is misschien even belangrijker. Of vraag geld voor je verjaardag en als er mogelijkheid is voor betaald overwerken, is dat ook wel een optie
En spullen verkopen die je niet meer nodig hebt is ook een handige. Al krijg je er een paar centen voor, is het weer een paar centen extra in de amerika pot! Als het goed is heb ik vanavond ook weer 15 euro verdient met iets verkopen en gaat gelijk in de grote lege (niet meer riekende) augurkenpot 
Zoals ik al heel veel gelezen heb is dat mensen zeggen dat je moet besparen op dingen zoals boodschappen en uitjes.
Dat klopt, wij doen dat ook, ik let op de boodschappen, koop sowiezo kleding in de uitverkoop en de bioscoop, daar doe ik niet meer aan sinds ze het kaartje dat je voor 12.00 voor ca.5 euro kon kopen nu bijna evenduur is als een gewoon kaartje in de middag. Ik huur maar, kan ik de film nog 5x kijken als ik wil
nou iig veel succes!
Ben vorig jaar met een hele fijne last minute naar Las Vegas gegaan en samen met meneer hadden we een x bedrag en daar moesten we het mee doen. We zijn niet sjiek uit eten gegaan, voornamelijk Dennys en De subway is ook altijd goed.
We hadden ieder wat kleding gekocht, ik 3 broeken en wat overhemden (in de sale toevallig

(die zijn dit jaar misschien aan de beurt, ben iig druk aan het sparen)
Is het geen idee dat je dan ipv weer een lap geld van 7000 euro, nu gewoon een last-minute neemt? hou je aardig wat geld over en ben je toch weer even in amerika geweest. Of je wacht gewoon nog eventjes, hoewel dat vrij moeilijk kan zijn

Maar een huis is duur zat en dat is misschien even belangrijker. Of vraag geld voor je verjaardag en als er mogelijkheid is voor betaald overwerken, is dat ook wel een optie

Zoals ik al heel veel gelezen heb is dat mensen zeggen dat je moet besparen op dingen zoals boodschappen en uitjes.
Dat klopt, wij doen dat ook, ik let op de boodschappen, koop sowiezo kleding in de uitverkoop en de bioscoop, daar doe ik niet meer aan sinds ze het kaartje dat je voor 12.00 voor ca.5 euro kon kopen nu bijna evenduur is als een gewoon kaartje in de middag. Ik huur maar, kan ik de film nog 5x kijken als ik wil

nou iig veel succes!
2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij gaan met 4 voor dat geld, en minder.
Misschien slaapt bedeve altijd in het Hilton
Misschien slaapt bedeve altijd in het Hilton

Groetjes,
Carine
Carine
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk dat Bedeve hetzelfde bedoelt als wat de laatste posters ook zeggen... Het kan een stuk goedkoper
- bedeve
- Amerika-expert
PSVwally schreef:Ik denk dat Bedeve hetzelfde bedoelt als wat de laatste posters ook zeggen... Het kan een stuk goedkoper

Mensen die lekker rondzwerven in Frankrijk doen nooit dikdoenerig,
waarom zouden mensen die een beetje rondzwerven in Amerika dat wel doen ?
Laatst gewijzigd door bedeve op 27 feb 2014, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Goedkope vluchten ( bekijk verschillende aanvlieg- en vertrekluchthavens ..... je reist toch rond en het kan je honderden euro's schelen ) , aanbiedingen autohuur ( en kies voor een rondje zodat je geen transferkosten hebt ) en........ tentkamperen ( en ook lekker vaak zelf koken ) . Je staat al voor 1 tot 15 dollar per nacht. Kan geen budgethotel tegenop.
Wij gaan altijd uit van max. 2000 per persoon en daar doen we alles van wat we willen. Dat is dus reis incl. verblijf. Wij reizen met een gezin en dan liggen de verhoudingen natuurlijk iets anders.
Wij gaan altijd uit van max. 2000 per persoon en daar doen we alles van wat we willen. Dat is dus reis incl. verblijf. Wij reizen met een gezin en dan liggen de verhoudingen natuurlijk iets anders.
-
- Amerikakenner
Jahaa bedeve,
en we zijn allemaal even blij met wat we in Amerika doen( en laten) ik heb geen probleem met mijn budget en dat van anderen, maar als je iets wil en je moet daarvoor op andere dingen besparen, daar gaat dit topic over, dus is jou tip om het goedkoper te doen, is misschien wel de beste tip die hier voorbij gekomen is. De Grand Canyon is voor iedereen even diep hè, zowel voor iemand die in een tent slaapt als iemand die met de heli van LV komt in een luxe arrangement.
en we zijn allemaal even blij met wat we in Amerika doen( en laten) ik heb geen probleem met mijn budget en dat van anderen, maar als je iets wil en je moet daarvoor op andere dingen besparen, daar gaat dit topic over, dus is jou tip om het goedkoper te doen, is misschien wel de beste tip die hier voorbij gekomen is. De Grand Canyon is voor iedereen even diep hè, zowel voor iemand die in een tent slaapt als iemand die met de heli van LV komt in een luxe arrangement.
Laatst gewijzigd door harryvanrooy op 28 feb 2014, 00:04, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
De TS wil volgens mij helemaal niet dikdoenerig doen hoor, misschien waren ze nog niet goed geïnformeerd over wat je kunt besparen op je reis als je echt wil. Moeten ze hier nog maar eens lezen 

Excuseer, maar wij hebben niet geslapen in extra chique hotels à la Hilton en zijn niet dagelijks gaan eten in de allerduurste restaurants. Integendeel... Wij hebben iedere avond bij Denny's en andere goedkope ketens gaan eten, soms zelf pizza gaan afhalen bij Pizza Hut wat in de USA nog veel goedkoper is dan hier in België. Wij hebben ook geen helikoptervluchten gedaan maar netjes alles te voet opgezocht.
Er is ongeveer een 1000 dollar naar shoppen gegaan, waarvan een groot stuk voor cadeautjes voor het thuisfront (ik weet dat velen dit onnodig vinden, maar wij staan er toch op om voor de familie altijd wat mee te brengen).
Ohja en ook voor middageten gingen we netjes iedere keer naar de Walmart om onze goedkope, isomo frigobox te vullen, dus ook daar geen dure restaurantbezoeken.
Daarnaast zijn ook onze hotels zorgvuldig uitgekozen: duurdere hotels in de NP-en, maar dan weer goedkopere hotels in bv. SF en LA die zelfs niet in het centrum gelegen waren, maar in achterbuurten waar je 's avonds niet graag buiten wilt. Ook voor het tanken vergeleken we de prijzen bij elk tankstation om toch maar zo goedkoop mogelijk te tanken.
Ik snap niet waar wij dan precies meer zouden uitgeven dan blijkbaar sommigen die hier het tegendeel bewijzen en voor veel minder gaan reizen. We zijn maar simpele mensen hoor
die nog steeds met de twee voetjes op de grond staan. En please, we weten echt wel hoe we een reis goedkoop kunnen maken, daarvoor hebben we al vaak genoeg dit forum gelezen 
Er is ongeveer een 1000 dollar naar shoppen gegaan, waarvan een groot stuk voor cadeautjes voor het thuisfront (ik weet dat velen dit onnodig vinden, maar wij staan er toch op om voor de familie altijd wat mee te brengen).
Ohja en ook voor middageten gingen we netjes iedere keer naar de Walmart om onze goedkope, isomo frigobox te vullen, dus ook daar geen dure restaurantbezoeken.
Daarnaast zijn ook onze hotels zorgvuldig uitgekozen: duurdere hotels in de NP-en, maar dan weer goedkopere hotels in bv. SF en LA die zelfs niet in het centrum gelegen waren, maar in achterbuurten waar je 's avonds niet graag buiten wilt. Ook voor het tanken vergeleken we de prijzen bij elk tankstation om toch maar zo goedkoop mogelijk te tanken.
Ik snap niet waar wij dan precies meer zouden uitgeven dan blijkbaar sommigen die hier het tegendeel bewijzen en voor veel minder gaan reizen. We zijn maar simpele mensen hoor

- bedeve
- Amerika-expert
Tsja ; waar laat je het dan ?DeborahVH schreef: Ik snap niet waar wij dan precies meer zouden uitgeven dan blijkbaar sommigen die hier het tegendeel bewijzen en voor veel minder gaan reizen. . En please, we weten echt wel hoe we een reis goedkoop kunnen maken, daarvoor hebben we al vaak genoeg dit forum gelezen
In ieder geval besteed je meer dan 10.5% van je budget aan cadeautjes en shoppen.
Wat bedoel je met shoppen ?
Zelf koop ik al mijn vrijetijdskleding in de USA.
Dat valt buiten mijn vakantiebudget en zie ik niet als shoppen.
Net zo min als de aankoop van mijn Google Chromecast en Chromebook waar ik heel gelukkig mee ben.
De afgelopen 12 mnd ben ik 3x naar de VS geweest.
Met een gemiddelde ticketprijs van € 500.
Mijn gemiddelde door de jaren heen is € 550.
Gebaseerd op 3 wkn is je gefixeerde autohuur € 500
Wanneer je via Expedia of National.co.uk als emerald club lid huurt.
Laten we er van uit gaan dat je ticketprijs € 600 pp wordt.
En dat je op een dure plek als Denver je auto drie wkn huurt: € 550.
Zijn je reiskosten met 2 pers. € 1.750
Je gaat een mooie route rijden en verwacht 4000 mls af te leggen.
Je auto rijdt 19 miles / gallon.
Gallon prijs $ 4.-
Totale brandstof kosten $ 842, gefixeerde $ -€ koers 1.34 = € 628
Totale kosten tot nu toe € 2378.
Je hebt aangegeven wat je overnachtingswensen zijn.
Laten we de kosten daarvoor zetten op $ 75 pernacht
20 nachten = $1500 : 1.34 = €1119.
Je hebt nu afgerond € 3.500 uitgegeven.
Waarin bij de benzine en de hotels besparingsruimte zit.
( Door via http://www.abnsave.com te boeken bijv.
Door te zorgen dat je een wyndhamrewards kaartje hebt zodat je spaart voor gratis slapen.
Door te zorgen dat je bij boodschappen een loyalty kaartje hebt zoals van Safeway bijv, waardoor je op de bon kunt zien wat je bespaart
)
Al het overige wat je wilt uitgeven is je eten en drinken etc.
uit eten ?
Het is vakantie !
Maar wil je daarom elke dag uit eten ?
Reken het eens door ten opzichte van je € 7000. - prijsidee.
Wat kun jij doen om er voor te zorgen dat je wel lekker op vakantie naar de VS kunt ?
Veel voorpret toegewenst !
PS De fix wisselkoers die ik gebruik is de gemiddelde Mastercard rekenkoers over het laatste kwartaal 2013
Laatst gewijzigd door bedeve op 28 feb 2014, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het ligt er ook enorm aan waar in de USA je gaat, wil je naar New York dan ben je over het algemeen duurder uit voor een kamer, ga je naar NP's en wil je daar ook slapen (zoals The View in monument valley op het andere topic $300,- per nacht) ben je over het algemeen duurder uit, dan dat je er iets buiten logeert. Ga je alleen naar motels, dan bespaar je je al flink op hotel kosten.
Je kan naar mijn mening dure en minder dure gebieden uitzoeken.
Laat je alles voor je regelen via een bureau, betaal je vaak veel meer dan dat je het zelf regelt.
Je zal dus een afweging moeten maken of het het waard is om iets op een lager budget te doen of dat je zegt ik wil alles perfect.
En niet zomaar het eerste wat je tegenkomt boeken maar echt zoeken naar aanbiedingen (Priceline,Hotwire) doet ook wonderen.
Ik ga in september 19 dagen naar de USA, naar Washington DC, NYC en Vegas en ben met alle vervoer, alle hotels en een NY Pass €1605,- pp kwijt.
Hier komt dus alleen eten en drinken nog bij, zeg ruim genomen €50,- per dag = €950,-
Metro NYC en DC en taxi's €100,- p.p.
Zit je zonder enig ander vermaak (lees gokken in Vegas) op ongeveer €2650,-
En dan is New York uiteraard met €400,- pp voor een kamer en €150,- voor de NY pass de koploper van de kosten.
Je kan naar mijn mening dure en minder dure gebieden uitzoeken.
Laat je alles voor je regelen via een bureau, betaal je vaak veel meer dan dat je het zelf regelt.
Je zal dus een afweging moeten maken of het het waard is om iets op een lager budget te doen of dat je zegt ik wil alles perfect.
En niet zomaar het eerste wat je tegenkomt boeken maar echt zoeken naar aanbiedingen (Priceline,Hotwire) doet ook wonderen.
Ik ga in september 19 dagen naar de USA, naar Washington DC, NYC en Vegas en ben met alle vervoer, alle hotels en een NY Pass €1605,- pp kwijt.
Hier komt dus alleen eten en drinken nog bij, zeg ruim genomen €50,- per dag = €950,-
Metro NYC en DC en taxi's €100,- p.p.
Zit je zonder enig ander vermaak (lees gokken in Vegas) op ongeveer €2650,-
En dan is New York uiteraard met €400,- pp voor een kamer en €150,- voor de NY pass de koploper van de kosten.
2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ook al staan er een paar knipogen in toch begrijp ik deze reactie niet. Je wilde budgettips. Die heb je toch gekregen ?DeborahVH schreef:
Ik snap niet waar wij dan precies meer zouden uitgeven dan blijkbaar sommigen die hier het tegendeel bewijzen en voor veel minder gaan reizen. We zijn maar simpele mensen hoordie nog steeds met de twee voetjes op de grond staan. En please, we weten echt wel hoe we een reis goedkoop kunnen maken, daarvoor hebben we al vaak genoeg dit forum gelezen
Ik vraag me af waar en wanneer jij de tickets boekt. En ook in welke periode je gaat. Meestal kom ik zelf ticketprijzen tegen die hoger liggen.bedeve schreef:De afgelopen 12 mnd ben ik 3x naar de VS geweest.
Met een gemiddelde ticketprijs van € 500.
Mijn gemiddelde door de jaren heen is € 550.
............
Laten we er van uit gaan dat je ticketprijs € 600 pp wordt.
Als TS €1.000 zou moeten betalen per ticket zijn ze al gelijk een stuk duurder uit. Nog steeds minder dan €7.000 zoals ze zelf berekend hadden, maar wel al weer €800 hoger dan jouw berekening.
- bedeve
- Amerika-expert
ik heb eerst gekeken of TS eerdere vakantie,waarin ze € 7000.- besteed hebben,in het hoogseizoen was.Hockey schreef: Ik vraag me af waar en wanneer jij de tickets boekt. En ook in welke periode je gaat. Meestal kom ik zelf ticketprijzen tegen die hoger liggen.
Als TS €1.000 zou moeten betalen per ticket zijn ze al gelijk een stuk duurder uit. Nog steeds minder dan €7.000 zoals ze zelf berekend hadden, maar wel al weer €800 hoger dan jouw berekening.
Dat was het niet ( september) en daar heb ik de rest van mijn reactie op afgestemd.
wetende dat hoogseizoen een andere ticketprijs oplevert.
Mijn eigen tickets ;
Duurste €722 Ams-LAX
Goedkoopste € 410 AMS-LAX
Afgelopen 12 mnd :
Ams-SFO in maart 6 wkn voor reisdatum geboekt € 599 US Airways
AMS- LAX in Sept. geboekt dd 20 mrt bij Lufthansa € 410 United Airways
AMS-SFO in Jan. geboekt dd 28 nov.bij Expedia (duurder dan noodzakelijk vanwege avondvertrek terugreis ) €490 SWISS /Air /Lufthansa
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Onze ticketprijs was € 680 per persoon, vertrokken 30 augustus en terug op 16 september.. Was toen een goede prijs vertelden ze ons en inderdaad, als we achteraf nog eens keken lagen de prijzen veel hoger. Hebben met Delta gevlogen. Verschiet wel van jouw goedkopere vluchtprijzen, zullen we toch extra opletten volgende keer.
Thanks
Thanks
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Met die tickets moet je gewoon een beetje geluk hebben maar zelfs als ik die eerdere berekening van Bedeve even doortrek;
Voor tickets, autohuur, brandstof en hotels kwam die op 3500 euro (met zeer goedkope tickets, een niet te dure auto als ook hotels)
Daar komt dus nog bij;
- eten en drinken; daar rekenen wij 100 euro per dag voor (voor 2 personen). Dat is af en toe ontbijt (proberen zoveel mogelijk hotels te boeken incl. ontbijt maar dat lukt niet altijd), middag en avondeten (soms goedkoop soms iets duurder) en iets te drinken tussendoor en bij het eten (vrouwtje een wijntje en ik een biertje). Af en toe nog een ijsje of snack. Dat zijn dan bij 3 weken vakantie 21 x 100 = al weer 2100 euri….
- entrees tot bezienswaardigheden (van Empire State Building tot Indian Reservation, NP pas, whale watching, ten show in Las Vegas etc.) al snel +/- 4 a 500 euro…. (en dan maken we echt geen helicoptervluchten of bezoeken dure pretparken enz)
Dan zit je al over de 6000 euro!
Als je dan nog wat kleding en andere zaken koopt kan het heeeeel gemakkelijk naar en over de 7000 gaan!
Dan kun je wel zeggen; die kleding en laptop etc vallen niet onder mijn vakantiebudget maar je moet ze wel hebben (en uitgeven). Maakt niet uit onder welk budget (vakantie of kleding, computer etc)…..
Voor onze USA vakanties (3 tot 4 weken) blijken we meestal ergens tussen de 6500 en ruim 7500 kwijt te zijn (gerekend incl shoppen van spullen die we anders duurder in Nl hadden moeten aanschaffen). En die vakanties vielen tot nu toe altijd buiten het hoogseizoen.
Keek wel even op van het advies om Wyndhamrewards te sparen…. dat zijn niet echt goedkope hotels (en boek je zeker niet voor de door hem genoemde $75) . Dan kun je beter (mijn persoonlijke mening) een goedkoper hotel boeken. Dan bespaar je meer dan je met die rewards bij elkaar spaart…
Voor tickets, autohuur, brandstof en hotels kwam die op 3500 euro (met zeer goedkope tickets, een niet te dure auto als ook hotels)
Daar komt dus nog bij;
- eten en drinken; daar rekenen wij 100 euro per dag voor (voor 2 personen). Dat is af en toe ontbijt (proberen zoveel mogelijk hotels te boeken incl. ontbijt maar dat lukt niet altijd), middag en avondeten (soms goedkoop soms iets duurder) en iets te drinken tussendoor en bij het eten (vrouwtje een wijntje en ik een biertje). Af en toe nog een ijsje of snack. Dat zijn dan bij 3 weken vakantie 21 x 100 = al weer 2100 euri….
- entrees tot bezienswaardigheden (van Empire State Building tot Indian Reservation, NP pas, whale watching, ten show in Las Vegas etc.) al snel +/- 4 a 500 euro…. (en dan maken we echt geen helicoptervluchten of bezoeken dure pretparken enz)
Dan zit je al over de 6000 euro!
Als je dan nog wat kleding en andere zaken koopt kan het heeeeel gemakkelijk naar en over de 7000 gaan!
Dan kun je wel zeggen; die kleding en laptop etc vallen niet onder mijn vakantiebudget maar je moet ze wel hebben (en uitgeven). Maakt niet uit onder welk budget (vakantie of kleding, computer etc)…..
Voor onze USA vakanties (3 tot 4 weken) blijken we meestal ergens tussen de 6500 en ruim 7500 kwijt te zijn (gerekend incl shoppen van spullen die we anders duurder in Nl hadden moeten aanschaffen). En die vakanties vielen tot nu toe altijd buiten het hoogseizoen.
Keek wel even op van het advies om Wyndhamrewards te sparen…. dat zijn niet echt goedkope hotels (en boek je zeker niet voor de door hem genoemde $75) . Dan kun je beter (mijn persoonlijke mening) een goedkoper hotel boeken. Dan bespaar je meer dan je met die rewards bij elkaar spaart…
No guts, no glory!
- bedeve
- Amerika-expert
Heb je niet goed gekeken. !Hansi1959 schreef: Keek wel even op van het advies om Wyndhamrewards te sparen…. dat zijn niet echt goedkope hotels (en boek je zeker niet voor de door hem genoemde $75) . Dan kun je beter (mijn persoonlijke mening) een goedkoper hotel boeken. Dan bespaar je meer dan je met die rewards bij elkaar spaart…
Wyndham heeft een heleboel merken , van top to bottom in de markt.
DaysInn, Super8 etc.
Prima te verblijven, en boeken via ABNSave.com spaart 20 %.
En als ik echt wil weten wat een vakantie nou kost, hou ik het bij mijn vakantieactiviteiten.
Kledinguitgaven, en andere uitgaven daarin betrekken levert geen heldere inzage in je feitelijke vakantiekosten.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 118 Reacties
- 18163 Weergaves
-
Laatste bericht door Big Al