Hallo,
Na hier al veel gelezen te hebben over de files in LA weet ik niet of het goed te doen is om met de auto zelf de toeristische trekpleisters te bekijken. We twijfelen of we niet beter de Hop on hop off bus nemen, of staat deze ook veel in de file? Bij Starline tours zag ik ook nog een "Grand Tour of Los Angeles". http://www.starlinetours.com/los-angeles-tour-2.asp
Is deze laatste de moeite? Het nadeel is zowiezo dat je niet zelf kan bepalen hoelang je ergens uitstapt.
Ik kijk al uit naar jullie ervaren meningen.
Ik heb geen ervaring met de hop on hop off bussen etc, maar ik denk dat LA een stad is waar het lekker is om je auto bij te hebben en lekker helemaal zelf te bepalen hoe en wat. Het klopt dat L.A. bekend staat om de plotselinge traffic jams (al hebben wij er geen een gezien) maar het lijkt me dat als er een file is je daar met de bus ook in staat....
In 2007 hebben wij die 'Grand Tour' gedaan. Voor mij is het een absolute afrader.
Oké, de Hollywood Bowl was indrukwekkend, vooral omdat juist op dat moment het LA Philharmonic Orchestra aan het repeteren was.
The Walk of Fame is natuurlijk een 'must see', maar de tijd die we daar kregen was eigenlijk veel te kort.
Dat vonden wij trouwens van alle stops: te weinig tijd om alles te bekijken.
Bij heel veel bezienswaardigheden was er geen stop. (Dit staat nu inderdaad correct aangegeven op hun site.)
China Town zijn we doorheen geracet en bij de Paramount Studios stonden we heel even stil, zodat we vanuit de bus een foto van de ingang konden nemen.
Halverwege de tour zijn we in slaap gevallen, mede dankzij de monotone en oninteressante verhaaltjes van de gids.
Misschien is het nu een stuk beter, maar dit was onze ervaring.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Je begint bijvoorbeeld bij the Hollywood Boulevard. Hier kan je de auto parkeren voor 10 USD voor een hele dag. Dan bepaal je zelf hoelang je er wilt zijn.
Je bent dan ook vlakbij de Sunset Boulevard en van hier kan je eens door Hollywood , Beverly Hills , Belair , ... rijden.
En hollywood bowl kan je ook zelf bezichtigen ( met zich op hollywood sign), en dan ben je kort bij mulholland drive met mooie zichten op hollywood en LA. Mits wat voorbereiding kan je zelf je perfecte tour uitstippelen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.