Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn voorlopige planning NY, tips?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Mijn voorlopige planning NY, tips?

Bericht door meyem »

@Fryslan: ja, die site lijkt inderdaad heel erg op de sites waar je via een musical site zelf ook op uit komt .... als het goed is, betaal je dan uiteindelijk via Ticketmaster? Het is wel een betrouwbare site, schat ik in ....

NBA heb ik geen verstand van, is van een sport, toch? Tot nog toe heb ik mijn sportkaartjes altijd via stubhub.com gekocht, en dat bevalt uitstekend (ik kies wel altijd voor e-delivery). Je hebt dan lekker uitgebreid keus van prijsklasse en plaats ...
http://www.stubhub.com/

Die TKTS, nu, je kunt online dus zien wat er zoal te koop is ... weet je meteen of jouw musical erbij zit, en anders kijk je even of wat er wel beschikbaar is ook leuk lijkt. Tot nog toe ben ik nergens geweest wat ik niet indrukwekkend vond, het talent op (off-)Broadway is echt adembenemend!

@Vick, bedankt voor die link. Zo'n tour staat al een tijdje op mijn verlanglijst ... misschien kom ik er dit jaar eens aan toe ...9/11 memorial sowieso weer, dat is zo mooi geworden ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Yuur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Yuur »

Stubhub is idd prima voor NBA tickets.
De laatste 2 dagen zou ik lekker gebruiken om door de buurtjes te lopen, Meatpacking / High Line / Chelseamarket / Village etc. Je hebt de rest van de dagen al zo vol zitten!
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fryslan89 »

Ik zat te denken om dan de vrijdags en de zaterdags zon tour te doen in Greenwich Village en High Line maar dat zou ik ip ook wel zelf kunnen doen? Die wijken belopen? Dan zou ik het ook wat rustiger hebben die dagen.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

je hebt voor de Highline absoluut geen gids nodig, hoor .... je kunt veel buurten ook gewoon lekker in je eigen tempo bewandelen ... heerlijk juist
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Gewoon lekker zelf op pad gaan daar heb je geen gids of tour voor nodig
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

misschien is dit een leuke groupon voor je?
http://www.groupon.com/deals/gl-bullets-over-broadway
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fryslan89 »

Bedankt voor de link, maar ik zit helaas 22 maart alweer in het vliegtuig ;)
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

t is toch van 11 tot 22 maart?
dat begreep ik althans ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

nou ja, de show start ook pas op 11 maart, dit is er typisch zo een die op TKTS voor 50% te krijgen is, straks (denk ik ....)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Volgens mij kun je makkelijk Carnegie hall toevoegen aan dag 3. Heb daar een backstage tour gedaan (volgens mij 2x per dag), duurt geloof ik 1,5 uur.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

en je vond die tour de moeite waard, begrijp ik? daar ben ik nog nooit geweest ....

ik heb wel een keer de Radio City Hall tour in een opwelling gedaan, die vond ik schitterend
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fryslan89 »

Ik ga van 14 maart tot 22 maart. Maar ik zal het wel even meenemen voor daar bij de TKTS.

Ja ik wil die dag ook wel naar MOMA toe, maar dat wordt vrij krap denk ik met de Carnegie Hall er nog bij die dag.. Denk dat je ook wel even rondloopt in MOMA..Misschien zou ik Carnegie Hall ook nog op een vrije dag kunnen plannen?

@ Meyem, ik heb NYpas waarop dus die Radio City Hall Tour ook op staat die ik ook wel graag wil doen, maar begreep dat je daar niet voor hoeft te boeken? Begreep dat de tours van 11-3.00 worden gegeven. Klopt dit?
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

ja hoor, was prima vermaak. Niet te lang, niet te duur, en je krijgt heel veel historie van het pand te zien en horen.

MOMA heb je aardig wat tijd nodig, Carnegie Hall tour is een uurtje (zie link hieronder). Ik zou Carnegie combineren met de dag dat je Grand Central terminal enzo doet, dat moet makkelijk passen.

http://www.carnegiehall.org/Tours/
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ja, ik ben er gewoon een keertje binnengestapt toen ik langs liep en een kwartier later begon de tour. Dat hoef je niet te reserveren.
Ik ben dol op Art Deco, dus dit was voor mij echt genieten, maar het is sowieso indrukwekkend groot en je krijgt ook nog een Rockette te spreken, dat is wel grappig ...

dat was meteen voor mij ook ophalen van een jeugdherinnering .... mijn vader werkte voor de KLM en wij zijn toen ik een jaar of 11 was met ons 5-en (een oudere en jongere broer) 3 dagen naar New York geweest, een personeelsaanbieding. Ik heb allemaal flarderige, maar wel intensieve herinneringen aan die reis (die ik overigens bijna niet terugvind nu ik sinds 2009 1 a 2 x per jaar naar die prachtige stad ga?!).

Wij zijn toen ook naar een voorstelling van de Rockettes geweest en ik zat op ballet en herkende wel hoe knap zij allemaal synchroon bewogen. Ik was echt super onder de indruk ... en toen ik die tour deed, herkende ik dat allemaal weer, vond ik ook erg leuk :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

@Ira, ik neem me voor dit jaar Carnagie te doen :D

@Fryslan, ik zou adviseren niet je planning helemaal vol te stoppen met tours, je komt vast nog wel eens terug en als je van de ene naar de andere tour hobbelt, wordt het zo vermoeiend, lijkt mij .... New York is een stad die je vooral moet beleven. Lekker door de straten wandelen en genieten van de verschillende buurten, verschillende mensen, verschillende gebouwen. Het is echt ongelooflijk hoeveel de ene wijk van de andere verschilt!

Maar het is wel handig een lijstje te maken van dingen die je leuk lijken en die een beetje te clusteren op een kaartje. Dan kun je straks er dag bekijken welke cluster je zin in hebt.
En maak vooral ook een lijst van de dingen die je hebt geboekt, anders vergeet je er geheid 1 van! New York kan behoorlijk overdonderend zijn en je zit zo met je hoofd in de wolken (al of niet letterlijk :laughing5: )

de allereerste trip in 2009 ben ik op de dag van aankomst naar Top of the Rock gegaan en ik was meteen verliefd, op ToTR en op New York City :love5:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Ik weet niet of dat u inmiddels al op reis bent geweest, maar in uw planning staat voor de laatste 2 dagen Madame Tussauds.

Misschien vindt u het leuk om daar over te lezen op mijn blog: http://miquellisamerikablog.blogspot.nl ... k-new.html
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

OP is in maart geweest ....
ik ben wel reuze benieuwd hoe het bevallen is? (ook het alleen reizen?)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Ben ook wel nieuwsgierig of het allemaal gelukt is met de tickets.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer